Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

59th_Roy Creative Commons License 2022.02.19 0 0 150250

Van olajszint ellenörző csavar. Addig legyen olajjal. A kocsi nagyjából sík felületen álljon .

 

Előzmény: Bence4093 (150249)
Bence4093 Creative Commons License 2022.02.18 0 0 150249

Sziasztok.

 

4T Wartburg váltójába valóban 1,1 liter olaj kell mindösszesen? 

 

Ezt írják a szakirodalmak, de kicsit kevésnek tűnik...

 

 

Előre is köszi.

59th_Roy Creative Commons License 2022.02.14 0 0 150248

Kihajtod a négy fület, kiveszed a csapágyat, kipréseled belőle a középső részt. Kicseréled a csapágyat újra,belepréseled a középső részt, visszateszed a házba. Visszahajtod a négy fület, el fog repedni, de awi hegesztővel kb 20A árammal megolvasztod, hibátlan lesz. Így szoktam. 

Előzmény: Jenő353 (150247)
Jenő353 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 150247

Kivettem a kuplung kinyomó csapágyat. Az új típusú, ahol magát a csapágyat 4 kis behajlított fül tartja a "csészében". Hogyan lehet ezt bezsírozni, mert ha a 4 kis fület kihajlítom, akkor a csapágy kivehető a "csészéből", és bezsírozható, de a kis fülek még egy vissza hajtást nem hiszem, hogy kibírnak.

Van valakinek ötlete, tapasztalata?

Wartd Creative Commons License 2022.02.08 0 0 150246

Platós kabrió, de inkább kabrió platós!🙂🙃

Előzmény: Wartd (150245)
Wartd Creative Commons License 2022.02.08 0 1 150245

Kukucs!

Jenő353 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 150244

Köszönöm a segítségedet. Nagyon fontos ez a méret, /lehet hogy másoknak is/- , mert a gyárilag előírt 9mm kuplungtárcsa vastagság helyett az utángyártott már csak 8mm körül van, már itt hiányzik 1mm, és ha a lendkerék

súrlódó felületéből is leszabályoztatok, akkor már itt is hiányozhat 1mm, így már simán hiányozhat 2mm, amikor Horst Ihling könyve azt írja, ha a kuplungtárcsa 7,5 mm vastagságig kopik, már megcsúszhat, és ez csak 1,5 mm hiány a gyári méretből. Lehet, hogy bonyolultan írtam, de a lényeget közérthetően összefoglalva: a lendkerék súrlódó felületének leszabályozása után! a tárgyi 25mm-t -/ami a szabályozás után már akár 26mm!/- annyival kell csökkenteni esztergályozással, ahány mm-rel vékonyabb az utángyártott kuplungtárcsa a gyári 9mm-nél, és a szabályozás összegénél, jelen esetben 2mm-el.

Előzmény: projekt P50 (150243)
projekt P50 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 150243

Üdv!

Megmértem a lendkereket,az enyém még gyári.25-öt mértem,nyílván már van kis kopása,de gyári méret körüli lehet.Valószínűleg szabályozhatták már ami neked van.Ha a szerkezet felfekvő felülete is után van igazítva ,akkor még jó lesz szerintem.Esetleg vastagabb tárcsát kell beépíteni.De inkább raknék szabvány tárcsát és kiigazíttatnám a lendkereket esztergályossal.

Előzmény: Jenő353 (150242)
Jenő353 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 150242

Egy adatot szeretnék megtudni, hátha valaki tudna segíteni:

- a lendkerék azon két síkja közti távolság érdekelne, ami a lendkerékben levő 6db  M8    

  csavar lyuk síkja és a kuplungtárcsa lendkerék súrlódó felülete között van.

  Találtam róla rajzot, 24.8 +- 0,3 mm, de az enyém több, tolómérővel mérve legalább 26 mm.

- most azt nem tudom hogy a rajz méret rossz, vagy korábban már volt felszabályozva a

  lendkerekem.

- ezt csak egy biztosan jó rajz, vagy egy belenyúlásmentes lendkerék megmérésével lehetne megtudni.

Ha valaki tud, segítsen.

Sihuhu Creative Commons License 2022.01.31 0 0 150241

Ok, sok szerencset a muvelethez. :-)

Előzmény: 59th_Roy (150240)
59th_Roy Creative Commons License 2022.01.31 0 0 150240

Ne erőltesd, látod, hogy az ATF ben hisznek! Ha egy váltó nem működik a 80w egyfokozatú hajtóműolajjal akkor hibás, ha hibás akkor meg kell javítani.

Előzmény: Sihuhu (150222)
projekt P50 Creative Commons License 2022.01.30 0 0 150239

Akkor így már érthető.Nem tudtam hogy gyártottak ilyet máshol is.Ezért volt furcsa.Először azt hittem hogy csak így tudták felújítani.

Mindig tanul az ember újat.

Előzmény: pizo (150236)
projekt P50 Creative Commons License 2022.01.30 0 0 150238

Közben sikerült vennem hézagolólemezt.Gondoltam ha már benne volt,akkor nem változtatok.Sikerült szépen összeszerelni mindent.Most minden új benne még a hengerfej is.Kivéve az egyik csapágy alatti gumi/műanyag távtartó vagy hézagoló.Annak sem igazán tudom mi a szerepe,de visszatettem,ha már az is ott volt gyárilag.Gyakorlatilag egy nullkilóméteres hengerfej lesz felszerelve.Addig amíg nem kerül vissza a motor,nem tudom meg hogy jól dolgoztam,de remélem nem lesz gond.

Előzmény: noszkovonye (150237)
noszkovonye Creative Commons License 2022.01.30 0 0 150237

Szerintem viszont nem annyira fontos :) ha nem ereszt át a tömszelence, nincs funkciója azoknak a védő lemezeknek! de ha kicsit ereszt, akkor sincs, mert a túlfolyón ki kell folynia. Ha meg ott nem folyik ki, akkor megint nincs értelme azoknak a lemezeknek, mert annyi víztől már nem tudják megvédeni a csapágyat.

Előzmény: projekt P50 (150189)
pizo Creative Commons License 2022.01.28 0 0 150236

Ez egy Justicialista Graciela W:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/IAME_Justicialista

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Graciela

 

Van pár eltérés a 900-as Wartburgtól, pl. a fékdobok és a keréktárcsák, a dísztárcsák, lökhárítók, hűtőrács, első ülés (ez egybepad), kárpitozás, némelyik autón a két műszer is. De alapvetően W311-ről van szó. 646 db. készült Argentínában az 1960-as évek elején.

 

Zoli   

Előzmény: projekt P50 (150235)
projekt P50 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 150235

Szépen dolgoznak,de nekem furcsák a kerékagyai.Ezen valami másabb futómű lehet?

Előzmény: pizo (150228)
mád.max1 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 150234

Sziasztok.Előlhűtős kormányváltós 353-at keresek, gyári citromsárga színben.laszlo.koreny@gmail.com elérhetőségre.Köszönöm.

pappgyerek Creative Commons License 2022.01.28 0 0 150233

 Megpróbálhatod még az Opel gyári manuál váltójába való olajat. A Febi-nek is van hasonló. Színre piros, hasonló az ATF olajokhoz.

 

Előzmény: Bence4093 (150217)
Atomi Creative Commons License 2022.01.27 0 0 150232

De legalább fejezte volna be.  De ez valakinek az elbaxott agymenése által tönkre vagdosott sosemvolt wartburg-köpet, ami félkész, de legalább rosszul, rossz illeszkedésekkel, aránytalan, amerikai autókat majmoló stílusban. Ezért tized ennyit sem fognak adni, maximum a vastartalmának az árát.

Előzmény: pizo (150231)
pizo Creative Commons License 2022.01.27 0 0 150231

Az biztos.

 

Évek óta árulják. Valahogy senkinek sem kell.

 

Zoli

 

Előzmény: Atomi (150229)
Atomi Creative Commons License 2022.01.27 0 0 150230

Ezért viszont megérte.

Előzmény: pizo (150228)
Atomi Creative Commons License 2022.01.27 0 0 150229

Ezért kár volt.

Előzmény: pizo (150227)
pizo Creative Commons License 2022.01.27 0 0 150228
pizo Creative Commons License 2022.01.27 0 0 150227
Sihuhu Creative Commons License 2022.01.25 0 0 150226

A feszitessel azt ered el, hogy a szabadonfuto harangot rovidre zaro fogazott kerek meg jobban eltavolodik a harangtol. De valojaban ez nem jarul hozza, hogy a szabadonfuto biztosan jobban mukodjon. 

Nem lehet, hogy a megenyhult ido miatt kevesbe viszkozus olaj azt okozza, hogy a szabadonfuto kevesbe szalajt?

Előzmény: Bence4093 (150225)
Bence4093 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 150225

Jelenleg azt csináltam, hogy a a váltón lévő kart, amivel lehet zárni a szabadonfutót, a bowdenjét után feszítettem, mert szerintem nem húzta meg a kart végállásig, a gumi szilentet is kicseréltem a karnál.

Most, hogy jól megvan húzva a kar, koppanásig, mert előtte szerintem nem volt végállásig húzva, lekopogom, 2 napja semmi jele sincs, hogy szalajtani akarna, remélem megtartja ezt a szokásást.

Mert előtte már az utcában elindulásnál elkezdte, de most semmi. Szóval lekopogom, most jó, remélem ez volt a hiba

Köszönöm a segítséget. 

Előzmény: Billzzz (150224)
Billzzz Creative Commons License 2022.01.24 0 0 150224

Ha már most is ATF van benne, akkor próbáld meg inkább amit Sihuhu ír. Bár lehet, hogy nálad már csak a szabadonfutó javítás maradt... :(

Előzmény: Törölt nick (150219)
Billzzz Creative Commons License 2022.01.24 0 0 150223

Hát nehezen, de meglett a Mannol adattáblája, igaz elég hiányos, így nehéz összehasonlítani.

 

- Freezing point Mannol -48°C; Repsol -51°C

- Flash point Mannol 216°C; Repsol 226°C

 

Viszkozitást nem adják meg sem -40°C-on, sem 100°C-on a Mannol esetében. 40°C-on pedig kb. hasonló a Repsolhoz.

A minősítésekben is vannak átfedések.

Én a Mannol-t nem próbáltam, mert a Repsol bevált, nem kerestem tovább. 4-5 évente, vagy 50E km-kén érdemes a váltóolajat lecserélni.

Előzmény: Bence4093 (150221)
Sihuhu Creative Commons License 2022.01.24 0 0 150222

https://hun.sciencedevices.com/chto-takoe-gipoidnaya-peredacha-news-397262

 

Itt irja, hogy hipoid hajtashoz csak megfelelo hipoid olajt szabad hasznalni.

Előzmény: Sihuhu (150218)
Bence4093 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 150221

Az vajon miben lehet másabb, mint a Mannol Dexron III?

Előzmény: Billzzz (150220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!