A munkaakksi folyamatos terhelésre van optimálva, az indító pedig szajaszos, de extrém áramfelvételre. Az árkülönbséget elsősorban az eladott mennyiség indokolja.
köszönöm a véleményeket, ajánlásokat! megfontolandóak.viszont! nem nagyon értem, ha sem a munka akksi, sem az indító, nem szereti a 10,5 volt alatti kisütést, akkor miben van köztük a különbség? az árukon kívűl?
Ha csak az anyagiakat nézzük, akkor egy nem legolcsóbb, de nem extra sima savassal jársz a legjobban. Csakhogy azt évente (de lehet, hogy hamarabb) cserélni kell. A munkaakksi se fog annyiszor tovább tartani, amennyivel drágább. Ha a savasnál, ahogy látszik a hatótáv-csökkenés egyből cseréled, akkor nem lesz szívás, nem egy őrült összeg, kábé annyit fizetsz, amennyibe a benzin került volna.
köszi az infot! akkor a munka akku is kb úgy viselkedik, mint a savas, mélykisütésre. akarok egy elekteromos mopedautót venni aminek gatya az aksipakja és, ha már veszek, új aksikat, akkor munkát, vagy savast vegyek, nem tudom eldönteni. a savas ócsóbb, de mindenki azt mondja, munkát vegyek, mert abból jobban kijön a szufla és tovább megy vele a kocsi is talán?
sziasztok! azt nem tudjátok véletlen, hogy munka akksikat miylen feszre lehet kisütni károsodás nélkűl? a savas indító aksikat aszem 10,5 volt a minimum.
Szerintem használd nyugodtan. Nálam bevált, 3 autónkon ezt használjuk. Én úgy gondolom, hogy a legjobb hatást úgy lehet elérni vele, ha rögtön a kezdetektől, az akkumulátor cserekor az új akkun már rögtön azonnal rajta van.
Családban a 3 autóból az egyik autót használtan vettük, Ford Fiesta 1,4 TDCi és abban egy Ford Silver Calcium akku volt és ha igaz akkor már 4 éves volt amikor az akkut vettük. 60 Ah kapacitású és 590 A indítóárammal. Ez van a címkén az akkun. Akkor azon melegében autóvillamosságis műhelyben rámértünk műszerrel, és már csak 470 A-t mért. Ez visszaszámolva kábé 80 %os akkut jelent. Utána vettünk ott egy ilyen kütyüt és rá is lett téve azonnal. Most ennek majdnem egy éve már és éppen a napokban mérettem meg a 3 autónkon az akkukat. Nos ezen, amin előtte 470 A-t mértünk, most 509 A-t mértünk. Tehát van valamennyi javulás az biztos. A műszer nem hinném hogy hazudna, hitelesített műszer. A másik két autónkon már sok éve ezek vannak és azt veszem észre, hogy hidegen könnyebben indulnak az autók, alig kell megforgatni a motort az indításkor, szinte azonnal indulnak, mintha nem erőlködnének annyira az akkuk indításoknál. Ford C-Maxban már 8 éves az akkuja, szintén ilyen Ford Silver Calcium és még mindig 84 %-os indítóáram leadásra képes.
Nem tudom tudtam-e segíteni, ezek az én tapasztalataim.
Érdemes ezt használni, vagy egyáltalán van hatása?
Azért kérdezem, mert kaptam egy használtat, és próba képpen feltettem az autóm akkujára. Utóbbi időben bő egy hónapot állt az autó, május 12.-én volt utoljára használtban.
Amikor rátettem ezt a kütyüt, akkor (digitális voltmérővel mérve) 12,39 V üresjárati feszültséget mért a műszer. Kábé egy óra múlva amikor ránéztem, már 12,50 V-ot mutatott. Motor nem volt beindítva sem előtte, sem amíg a kütyü fent volt az akkura kötve.
Találtam a cuccaim között pár tíz éves sose használt zselés ups akksit, 4,5 ah 12v. Le van esve bennük a feszültség 6 v-ra. Mivel még nem voltak használva, fel lehet őket valahogy tölteni? Mi történhetett velük, gondozásmentesek, zártak, elvileg nem száradhattak ki.
Én 30 éve használom ezt a típust ez így tökéletes,--- egy hibája szokott lenni, hogy a fokozatkapcsoló érintkezői beoxidálódnak. Ez egy kis tisztítás és üzemel tovább.
Üdv. Került hozzam egy a kepen latható Orosz töltő. Diodák nem voltak benne. Beleraktam egy Fagor B80/70-10L grace-hidat, mivel ezt talaltam itthon. A kepen látszik a töltő 12V, 1-es fokozaton van. A mért V-ot töltés közben sokallom, az A 4 vagy csak annal több. Az aksi töltés előtt multival mérve 11.54V mutatott. Ez normális, vagy nem és ne használjam így ezt a töltőt?
köszi a választ még nem mondtam le róla ,mert az Mppt ott porosodik a polcon csak 2 szál vezeték kell hozzá és oly ritkán akarok,szuflásítani , gondolom évente egyszer elég is hogy az nem olyan kiadás.A lényeg az hogy szerinted működik ? az a lényeg ne tegyen tönkre se töltőt se akkut.