Keresés

Részletes keresés

Sándor42 Creative Commons License 2020.03.24 0 0 937

Atis57, löszömön a fel világosítást.

Szia.

Atis57 Creative Commons License 2020.03.23 -1 0 936

Szia!

 

 A cellákban lévő anyagok elektrokémiai feszültség sora  .....

 

pl ;  http://www.vilaglex.hu/Lexikon/Html/EleFeSor_.htm

 

 

 

tehát a C-Zn  elem -lehetne akku is?    1,5V-s 

De a C-Al elem (ez nem lehet akku )    2.1V-s 

 

Igy az Pb  akku  2,0V -s

 

 

Előzmény: Sándor42 (935)
Sándor42 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 935

Szia, Atis 57: elnézésed én is feszültségre gondoltam,továbbra is érdekel 

hogy mi a meghatározója a cellánkénti V-mennyiség befogadásának. 

Atis57 Creative Commons License 2020.03.22 -1 0 934

Szia!

 

 A kérdésed igy nem értelmezhető ! !

 

Egy dolog a feszültség

 

egy teljesen más az áramerősség.

 

A cellák fizikai-kémia felépitése is más -és más .

 

 

S ráadásul  a Li xx cella max 4,2 V ig tölthető,

A savas meg   2,5--2,7V ig 

 

Ha ezt túlléped ?  forrás. tűz, esetleg némi  pukkanás! (bár a robbanás szó is megállná a helyét )

Előzmény: Sándor42 (933)
Sándor42 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 933

Üdv. Atis57.

Akkumulátortól független,arra lenék kíváncsi hogy cellánként az akkut 

miért nem lehet akár 6-12 vagy 20 V áramerősére feltölteni.

Várom válaszod Szia.

Atis57 Creative Commons License 2020.03.11 -1 0 932

Szia!

 

 Kérdés ; milyen akku?     Pb, NiCd,  LiXxx   ?:

Előzmény: Sándor42 (931)
Sándor42 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 931

Sziasztok.

Azután érdeklődők, hogy mi a meghatározója, hogy az akkumulátor

cellánkén csak 1,5 V feszültséget képes tárolni,(miért nem lehet 

magasabb V. feltölteni.)

 Üdv Sándor.

Atis57 Creative Commons License 2019.11.18 -1 0 930

Sziasztok!

 

 Nézzétek meg ezt a "professzort" igy kell az akkut javitani!

https://www.youtube.com/watch?v=afwO_MZjRjA

 

 

A környezet , meg a munkavédelem még kicsit odébb van.........?Bár az a faszenes tűzhely ,kicsit problémás lenne?  De a teás kancsó ----tőkéletes.!

naox Creative Commons License 2019.07.12 0 0 929

A munkaakksi folyamatos terhelésre van optimálva, az indító pedig szajaszos, de extrém áramfelvételre. Az árkülönbséget elsősorban az eladott mennyiség indokolja.

Előzmény: ívfény (928)
ívfény Creative Commons License 2019.07.12 0 0 928

köszönöm a véleményeket, ajánlásokat! megfontolandóak.viszont! nem nagyon értem, ha sem a munka akksi, sem az indító, nem szereti a 10,5 volt alatti kisütést, akkor miben van köztük a különbség? az árukon kívűl?

naox Creative Commons License 2019.07.11 0 0 927

Ha csak az anyagiakat nézzük, akkor egy nem legolcsóbb, de nem extra sima savassal jársz a legjobban. Csakhogy azt évente (de lehet, hogy hamarabb) cserélni kell. A munkaakksi se fog annyiszor tovább tartani, amennyivel drágább. Ha a savasnál, ahogy látszik a hatótáv-csökkenés egyből cseréled, akkor nem lesz szívás, nem egy őrült összeg, kábé annyit fizetsz, amennyibe a benzin került volna.

Előzmény: ívfény (925)
Atis57 Creative Commons License 2019.07.11 -1 0 926

Szia!

 

A lehető legjobb ; nem veszel akkut.

a második  munkaaksi 

A 3ik      NiCD

és máris a LI ilyen -olyan  jön.......

Előzmény: ívfény (925)
ívfény Creative Commons License 2019.07.10 0 0 925

akkor talán a munkaakkukkal járok a legjobban?

Előzmény: Atis57 (924)
Atis57 Creative Commons License 2019.07.10 -1 0 924

Szia!

 

Ez azért pénz kérdés --mert a munkakku(ciklikus)ára  legalább 3X -a

Persze minden elektromos autóban ilyen van gyárilag. Még a gyerek játékokban is.

 

Az inditó akku esetén jő ha 2x  Ah  számolsz és nem  sütöd ki 65-75% alá (élettartam) 

 

Harmadik eset a NiCd  akku ,persze ez se szereti a mélykisütést...............

Előzmény: ívfény (923)
ívfény Creative Commons License 2019.07.09 0 0 923

köszi az infot! akkor a munka akku is kb úgy viselkedik, mint a savas, mélykisütésre. akarok egy elekteromos mopedautót venni aminek gatya az aksipakja és, ha már veszek, új aksikat, akkor munkát, vagy savast vegyek, nem tudom eldönteni. a savas ócsóbb, de mindenki azt mondja, munkát vegyek, mert abból jobban kijön a szufla és tovább megy vele a kocsi is talán?

Előzmény: Atis57 (922)
Atis57 Creative Commons License 2019.07.09 -1 0 922

Szia!

 A munka akku is a 10,5v  "minimumot szereti"

Persze irják , hogy mi mindent elbir --de itt egy  mérési táblázat,látható az élettartam  esése.

Előzmény: ívfény (921)
ívfény Creative Commons License 2019.07.05 0 0 921

sziasztok! azt nem tudjátok véletlen, hogy munka akksikat miylen feszre lehet kisütni károsodás nélkűl? a savas indító aksikat aszem 10,5 volt a minimum.

Atis57 Creative Commons License 2018.07.31 -1 0 920

Sziasztok!

 

 NiMh akku 9V  azaz 6F22 méretben ---miután 5 év alatt megadta magát.

Ylla Creative Commons License 2018.06.29 0 0 919

Szia!

 

Szerintem használd nyugodtan. Nálam bevált, 3 autónkon ezt használjuk. Én úgy gondolom, hogy a legjobb hatást úgy lehet elérni vele, ha rögtön a kezdetektől, az akkumulátor cserekor az új akkun már rögtön azonnal rajta van.

Családban a 3 autóból az egyik autót használtan vettük, Ford Fiesta 1,4 TDCi és abban egy Ford Silver Calcium  akku volt és ha igaz akkor már 4 éves volt amikor az akkut vettük. 60 Ah kapacitású és 590 A indítóárammal. Ez van a címkén az akkun. Akkor azon melegében autóvillamosságis műhelyben  rámértünk műszerrel, és már csak 470 A-t mért. Ez visszaszámolva kábé 80 %os akkut jelent. Utána vettünk ott egy ilyen kütyüt és rá is lett téve azonnal. Most ennek majdnem egy éve már és éppen a napokban mérettem meg a 3 autónkon az akkukat. Nos ezen, amin előtte 470 A-t mértünk, most 509 A-t mértünk. Tehát van valamennyi javulás az biztos. A műszer nem hinném hogy hazudna, hitelesített műszer. A másik két autónkon már sok éve ezek vannak és azt veszem észre, hogy hidegen könnyebben indulnak az autók, alig kell megforgatni a motort az indításkor, szinte azonnal indulnak,  mintha nem erőlködnének annyira az akkuk indításoknál. Ford C-Maxban már 8 éves az akkuja, szintén ilyen Ford Silver Calcium és még mindig 84 %-os indítóáram leadásra képes.

Nem tudom tudtam-e segíteni, ezek az én tapasztalataim.

Előzmény: Klaus-max (917)
Atis57 Creative Commons License 2018.06.26 -1 0 918

Szia!

 

 Igen , nálam 5-6db akku is működik 1X re. 3db ilyen van bekötve .

 Állitólag megakadályozza a szulfátosodást. Mivel nem szedem szét a rossz akkukat igy nem tudok mit mondani.

 

 Akku élettartam hosszabbodással  viszont nem találkoztam.

 Ettől függetlenül sokan dicsérik , milyen jó...............! Bár nem tudom mit,s hogyan  mérnek......

Előzmény: Klaus-max (917)
Klaus-max Creative Commons License 2018.06.26 0 0 917

Sziasztok!

 

Használ valaki közületek Akku Activatort? Erre gondolok: http://panelectron-shop.hu/Akku-aktivator-12V

Érdemes ezt használni, vagy egyáltalán van hatása?

Azért kérdezem, mert kaptam egy használtat, és próba képpen  feltettem az autóm akkujára. Utóbbi időben bő egy hónapot állt az autó, május 12.-én volt utoljára használtban.

Amikor rátettem ezt a kütyüt, akkor (digitális voltmérővel mérve) 12,39 V üresjárati feszültséget mért a műszer. Kábé egy óra múlva amikor ránéztem, már 12,50 V-ot mutatott. Motor nem volt beindítva sem előtte, sem amíg a kütyü fent volt az akkura kötve.

naox Creative Commons License 2018.06.20 0 0 916

ólomakksi, ha egyszer lemerül, az annyi. Tiszta ólom-szulfát az egész...

Előzmény: moonshadow (915)
moonshadow Creative Commons License 2018.06.20 0 0 915

Találtam a cuccaim között pár tíz éves sose használt zselés ups akksit, 4,5 ah 12v. Le van esve bennük a feszültség 6 v-ra. Mivel még nem voltak használva, fel lehet őket valahogy tölteni? Mi történhetett velük, gondozásmentesek, zártak, elvileg nem száradhattak ki. 

Atis57 Creative Commons License 2018.04.02 -1 0 914

Szia!

 Mezőkövesd? ---MÁV ?---Miskolc ?

Előzmény: blaskojanos (913)
blaskojanos Creative Commons License 2018.04.02 0 0 913

Üdvözöllek!

Én 30 éve használom ezt a típust ez így tökéletes,--- egy hibája szokott lenni, hogy a fokozatkapcsoló érintkezői beoxidálódnak. Ez egy kis tisztítás és üzemel tovább.

Előzmény: Cozuzu (910)
Atis57 Creative Commons License 2018.03.19 -1 1 912

Sziasztok!

 

 találkozott már valaki hasonlóval?Ezek a 18650 akku cellák voltak ilyen dobozban + 12X3F kondik .

Atis57 Creative Commons License 2018.03.04 -1 0 911

Szia!

 

 Ha nincs benne semmi elektronika meg a Graetz után puffer kondi ----akkor normális.

 Mert ez egy régi tirisztoros töltő volt.(ha jól látom )

 Persze ha fokozatkapcsolós ?

 Nem kell megijedni ..a 12V.s akku (kimerülve10,5V----feltöltve 14,4....15.5 V)

 Ha töltőáramot is akarsz mint ezen a max10A---- akkor akár 17V-al is kell tölteni azt az akkut!

 ezért kell a tirsztor/fokozat kapcsoló --különben enm tudod szabályozni az áramot.

 

Én azt nézném meg ;

 fényszóró izzóval mit mutat   V és A ....értékek.

 akkuval mit mutat 1/2 óra  1 ,2 ,4 óra múlva ...

 Ha ezek elfogadható értékek , akkor lehet használni ....

Előzmény: Cozuzu (910)
Cozuzu Creative Commons License 2018.03.04 0 0 910

Üdv.
Került hozzam egy a kepen latható Orosz töltő.
Diodák nem voltak benne. Beleraktam egy Fagor B80/70-10L grace-hidat, mivel ezt talaltam itthon.
A kepen látszik a töltő 12V, 1-es fokozaton van. A mért V-ot töltés közben sokallom, az A 4 vagy csak annal több. Az aksi töltés előtt multival mérve 11.54V mutatott. Ez normális, vagy nem és ne használjam így ezt a töltőt?

Atis57 Creative Commons License 2018.03.02 -1 0 909

Szia4

 

 igen de 4 vezetékkel bekötni  2 az akku  ---2 a töltő a napelem helyére.

Előzmény: Törölt nick (908)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.02 0 0 908

köszi a választ még nem mondtam le róla ,mert az Mppt ott porosodik a polcon csak 2 szál vezeték kell hozzá és oly ritkán akarok,szuflásítani , gondolom évente egyszer elég is hogy az nem olyan kiadás.A lényeg az hogy szerinted működik ? az a lényeg ne tegyen tönkre se töltőt se akkut.

Előzmény: Atis57 (907)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!