Urak! Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit? Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket, de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat? Köszönöm, ha tudsz segíteni!
Ez is felmerült bennem, emiatt a gondolat miatt sem voltam boldog, mert generátor csere volt már 1x :( Remélem csak ilyen banális dolog lesz. Amúgy már néztem a kébeleket, sok helyen a 'bandázs' lefoszlott róluk.
Sajna Sopron nincs ellátva túl sok hozzáértő villamosságissal, de egy jó tuti van, aki legózta már 2x a kocsit. Most a műszaki megvan. Beszéltem volt helyi fiatos szerelővel, ez a kormánydolog típushiba, és necces is. Gyári komplett kormányoszlop 3 kiló, felújítás 120-130e, jó egy hét, vagy csere csak az alkatrész, az kevesebb lehet, de erre azt mondta, azt vkinek ki is kell cserélni... :D Szóval nem olajcsere szintű! Uh elindulok egy alap villamos teljes átnézéssel, aztán meglátjuk, de vastag összeg lesz ez :(
Egy kérdésem lenne a T-Jet tulajokhoz: valahol olvastam, h érdemes az olajszivattyút cserélni, mert annak dugulása, lerakódások keletkezése a szűrőben problémát okozhat a turbó kenésében, cserélt vki ilyet, vagy ez mennyire valós probléma?
Úgy fest, nem a féklámpa kapcsoló a ludas (árak: 5-8e igen az utángyártott, de a "gyári" 37e, a Corsa D, ami elvileg jó bele, 20e).
Stabpálca: köszi a tippet! Megnézzük ezt is, tuti van benne, T-Jet Sport. Az is biztos, hogy azon az oldalon a toronycsapágy/szilent cserés, mert hétvégén egy púpon fordultam le keresztbe, szólt rendesen, nem csak a korábbi nyöszörgés/klattyogás.
Hibakód: kormányszög jeladó és nyomatékérzékelő. Közben a szervó is elmegyegetett, hibakód is jött a kormányra. Ez ahogy nézem, egyben van, cca. 60-70e-ből ki is cserélődik, hurrá! Sajnos eljött az az idő a kocsinál, amikor megmakkan minden, ami korábban még nem (15 év, 190e km). Ki lett törölve a hiba, meg újra lett "tanítva" (jelentsen ez bármit), aztán kiderül, előjön-e. Műszakin át kéne mennie, aztán rendbe teszünk mindent szép sorban.
Tavaly (15 ekm - t ment azóta) fojtószelep tisztítva. Hiba jelenség: 10 indításból egyszer alapjáraton lefullad. Újra indítva és gázt adva tökéletes. De minden indítás után komoly benzinszag van a garázsban utána. Fogyasztása normális..
Létezik, hogy megint fojtószelepet kellene tiszítani?
Végül megoldódott a Punto gyorsitás közben fellépő rángatás. Kicseréltük a gyújtó tekercseket, illetve a MAP szenzor, fojtószelep is meg lett tisztítva.
- fékpedálkapcsoló: létezik, h csak a gyárit szereti jobban a kocsi? Már a 2-3. kapcsolónál csinálja azt, h pár hónapig tök ok, aztán elkezdi dobálni a hibakódot, de újraindításnál eltűnik. Hideg párás reggeleken főleg, de tűző napon is gyakran. Ugye a gyári már 37e a régi 15e helyett, Opel van, ami elvileg kompatibilis, de az is 20e.
- futómű: vki tapasztalt már olyat, h kis tempónál (pl. körforgalomban erősebb ráterhelésnél) kanyarodva vmi kattog, de rohadtul, de fizikai oka nincs? Külső féltengelycsukló, szilentek cserélve, belső csukló most lesz sanszosan esedékes, de a kattogás régóta fennáll. Toronycsapágy+szilent még gyári. Ötlet?
Pedig azt megtudod csinálni, magad is. Okostelód biztosan van, programok, ingyeneseket is találsz a neten, a hibakódokkal. Ja, és itt a baloldali kereső is nagyon jó tud lenni.....
Rossz üzemanyag, üzemanyag nyomás, hűtővíz hőfok érzékelője, map szenzor, lambda szondák, és igen a fojtószelep koszosság, amiket én megnéznék, a teljesség igénye nélkül....
Mennyi km. van az ótóban?
Sok sikert!
És légyszíves, írd meg, mi volt a gond, köszönjük!