Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Amerikában több olyan mozdony is volt, ami függőleges orrúnak készült, de egy közúti ütközés (és mozdonyszemélyzet halál vagy súlyos sebesülés) után ferde, erős acél orrvédőt szereltek rá.
Egyik ilyen volt egy nagyon korai (az első?) EMC mozdony, a másik egy PRR villamos mozdony.
olyan mintha jövőre a trabantoknak kötelező lenne utánfutót húzniuk, mert nem felelnek meg a ma érvényes hátulról jövő ütközés biztonsági előírásainak :)
Nem tudom volt mar ilyenre mashol precedens, a VIA Rail-nek kormanyilag megparancsoltak hogy a rozsdamentes acel szerelvenyek elejere es vegere ures kocsit allitsanak be elovigyazatossagkeppen utkozesbiztonsagi okbol. Ezzel allitolag a paklikocsi hozzaferhetetlenne valik, es a kilatas az utolso szalonkocsibol takarva lesz:
Kaliforniában nem,ott csak a Spanyol bemutató szerelvényt tesztelték 1994 környékén. Néhány éve volt arról szó,hogy az ex Milwaukee-i szerelvényeket használni fogják a Pacific Surfliner járatokon,de végül ebből nem lett semmi.
Még ha ujjat közeljövőben nem is gyártanak, azért a Kaliforniai Metrolink Bombardier BiLevel kocsijait ők újítják fel,így még egy ideig megmenekülhet a Milwaukee-i üzemük.
Egy darabig igen, aztan selejteztek. Ket masik Amtrak szett vesztegelt Millwaukeeban amit most eladtak Afrikaba. A 2021 szeptemberi Trains magazin kozolt egy dagalyos cikket a temarol.
Tulajdonkeppen a Washington allambeli baleset ahol a mozdonyvezeto benezte a sebessegkorlatozast a vonal elso napjan es a vonat leesett a hidrol, kinyirta a Talgo jovojet Amerikaban. Ekkora igazsagtalansagot - politikai futball aldozata lett a gyarto.
A fene se gondolta, hogy mekkora Ward-Leonard gépek dolgoztak az újvilágban.
A kettős egység hossza 94 láb (28,77 m), a 714.400 font súlyból (700,4 tonna) 540 tonna nyugodott a 16, 1422 mm átmérőjű hajtott kerekeken.
Egy apróság, szerintem valami hiba csúszott az átváltásba, nekem 324 046kg jött ki, ami a két mozdonyra/egységenként hat tengelyre vetítve jobban is hangzik.