Bár nem hazai, de talán érdekes lehet. A képen lévő viadukt 1914-re készült el, a párja, amin állunk, 4 évvel később. Utána jó évtizedes szünet következett, mivel a hozzájuk tartozó vasúvonalat csak 1927-ben adták át, de csak a déli hídon (szemben) volt forgalom. 1945-ben aztán már véget is ért a története, mert felszedték a síneket, a terület zárt határzóna lett és semmiféle forgalom nem volt kívánatos.
Tervek vannak, az egyik a Gyulánál található kisvasúti híd, a másik Sárospataknál a szintén kisvasúti Bodrog híd. Ennél elveszettebb hidak csak ha belefutok esetleg, de nem tervezek velük jobban.
Fél év szünet után ismét elérhetőek a www.vasutihid.hu és a www.vasutihidak.hu webcímeken hazánk vasúti hídjait bemutató weboldalam. Téma lesz a jövőben bőven, hisz szerencsésen zajlik a hazai hídállomány megújítása, és még akkor ott lesz két nagy Tisza hídunk cseréje is Szolnoknál jövőre, és Kiskörénél a közeljövőben. Képi hiányosságok még vannak a honlapon, de a jövőben most már a hídfotózásra koncentrálok, mivel vasútfotózás terén bőven van kínálat, és léteznek sokkal jobb fotósok is, ezért a nyáron az megnyitott albumoknak a hiányzó hídjait akarom még pótolni, aztán kezdődnek az újrafotózások, mert szerencsére vannak és lesznek is változások a vasúti hídjainkban.
Akkor legalább utána is megmarad ilyen egyedi hangulatúnak. :-) Jól tudom, hogy ez már az utolsó ilyen közös (vasút-közút) használatú híd az országban?
Annak a felújítása is benne van a nagy hazai vasúti hídfelújítási projektben, de gondolom azért kapacitási gond is lehet (munkaerő), azért idén nem fognak már bele, hisz most is két Tisza-híd is le van zárva egész nyáron (Csongrádi, és Tiszaugi).
600 mm-en csak teljes hídfacserét és a csatlakozó szakaszok felújítását, alj- és ágyazatcseréjét tervezünk idén. Anyag megvan. Ha kedved van, jöhetsz egy napra segíteni, baromi jó társaság jön össze olyankor :)
Lesznek itt bőven izgalmas dolgok. ami nagyobb, és látványosabb az a Bp, Körvasútnál a Kerepesi úti, és a 101-es vonalon a Berettyó híd Berettyóújfalunál. Na meg ami ebben nincs, az a jövőre esedékes Szolnoki Tisza-híd teljes átépítése felszerkezet cserével. Az Újpesti vasúti Duna -híd átépítése után az elmúlt időszak másik legnagyobb folyami hídszerkezet cseréje lesz ez.
Megválnék az 1869.november 15. és 1872. március 1. között kiadott, eredeti, nagyon ritka, vasúti mérnöségi típusterv gyűjteményemtől. Ötvenhat darab nagyméretű tervlap, amelyek alapján az akkori vasúti fejlesztések készültek. Lényegében ez az első hazai tervrendszer, melyet még Bécsben terveztek - a híres Pfaff Ferenc féle magyar típusterv rendszer sok sok évvel később lett csak bevezetve. A tervcsomagban vannak gőzmozdonyok, vasútállomások, vasúti pályatestek, rakodó rámpák, mozdonyszínek, víztartályházak, de még az őrház tűzhelynek és az árnyékszéknek is külön tervlapja van. Elsősorban egyben szeretném, ha értő kezekbe kerülne.