Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

robag52 Creative Commons License 2011.08.25 0 0 2886

Bocs ha  rossz helyre írtam de itt inkább a 4x4-es hajtást tárgyaltuk  és a Duster is az. Össze lehet hasonlítani a több féle 4x4-es  hajtásokat.

 

Üdv,.G.

Előzmény: nasika (2868)
nasika Creative Commons License 2011.08.25 0 0 2885

Nen azért de a vezető egy Hölgy

cukin integet !!!;))))

Előzmény: nasika (2884)
nasika Creative Commons License 2011.08.25 0 0 2884

Megnéztem az elakadós videot.

 Szerintem a 4x4 kapcsoló automata állásban van , a video közepén lehet látni ,hogy egy kocsi hosszú a beragadás

 Magyarul el........ de nagyon , a hátsó kerék nem nagyon forog.

Tolatva szépen kijött volna.;)

Előzmény: fagy53 (2857)
nasika Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2883

http://youtu.be/3_FAnhS9mS0 

 

ez se csúnya,kérdés ,hogy megy e?

Előzmény: nasika (2882)
nasika Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2882

Ezek gondolom gyári Dusterek annak könnyebb a lelkét kitaposni.

Persze ha kikell kecmeregni a sárból,homokból nem viszem ölben a Dustert.

Előzmény: julius65 (2881)
julius65 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2881

Szerintem itt izomból tolják neki, ez a gumi meg előbb utóbb csak belekapaszkodik valamibe, és viszi a kocsit tovább.

Nem nagyon bízzák az elektronikára, ahogyan láttam.

Előzmény: cs!rke (2879)
julius65 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2880

Na itt a jó bütykös gumi, az erő, a jól megépített autó és ügyesség tapasztalat a legfontosabb.

Jó látni a dustert, hogy megállja a helyét itt is, de az enyémet nem nyüstölném ennyire. Vagy ha kettő lenne, egyik a parádés kocsi a másik meg a dühöngő.

Előzmény: nasika (2875)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2879

Megnéztem  videókat. Nem egyszerű! Azt látom, hogy azért nem utcai gumik vannak rajtuk, meg a váltóméret számolgatásával sem nagyon foglalkoztak! :D

Azért azt még nem látom teljesen tisztán, hogy hogyan dolgozik a 4x4-e 1-1 kerék kipörgése esetén. Az elektronikus kipörgésgátlót/difizárt nem nagyon szeretem, mert azért elég hamar elmelegíti a féket, meg nem mindig ideális a 0 kipörgés. Pl. a ballábféket többre tartom, de azt meg a korszerű dízelek nem engedik. Ezzel a Duster hogy áll? Bár lehet, hogy nem kérdeznem kéne, hanem legalább annyira megismerni azt a hajtást, mint a Haldex-et.

Előzmény: nasika (2875)
FECO4444 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2878

Szuperek ezek a "nem kiméletes " videók, de azért megnézném azt a tulajt aki a saját (nap, mint nap használatban levő) Dusterével végig megy egy ilyen útvonalon.

Előzmény: nasika (2875)
nasika Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2877

Van mind két autónak saját topikja , a nyissanhoz én sem viszem be a Dustert.

Elragadta őket a vita heve;)

Előzmény: Szerzet (2876)
Szerzet Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2876
Szerintem meg nem off, ha egy terepjáróról szóló topikban a négykerékhajtásokat taglaljuk, nagyon is hasznos.
nasika Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2875

Valamint a Bucovina 2011, ott van hegyre fel hát ép,hogy

de fel megy. :)

Előzmény: nasika (2874)
nasika Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2874

Van egy Mures off road 2011 duster video , az sem kiméletes.

Előzmény: cs!rke (2873)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2873

???

 

Egyébként végigolvastam a dolgot. Teljesen ON téma hogy eltévedt?!

4x4-re visszatérve: azért szívesen kipróbálnám a Duster meghajtását is. Régi L200, régebbi L200, Touareg, Amarok 4x4-et vezettem már. Terepen ebből meglepő/nem meglepő módon messze a Touareg a leggyengébb. Amarok kapcsolható 4kerekes, nem Haldex! :D

Ebben a videóban, ha normális gumik lettek volna a Dusteren, akkor szvsz simán kijön. Kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy siratófalon (pl. Somogybabod) hogy viselkedne.

Előzmény: nasika (2870)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2872

Vannak jó megoldások! Nem az az erdőjáró vagyok én sem, de volt már egy-két neccesebb helyzet. A csörlőt túlzásnak találom a saját autómra, mert tényleg eddig egyszer sem hiányzott, de megnyugtató lenne valami megoldás. Vannak olyan csörlők is, amiket csak rá kell akasztani pl. a vonószemre, vagy egy fához kikötni. Hátul is van talán szem, vagy vonóhorog. Nem tudom.

Egyelőre én egy 5t+-os spanifert dobtam be az autóba! :D

Előzmény: fagy53 (2871)
fagy53 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2871

A kötelet az értem, akasszam fel magam amiért belementem ebbe a dagonyába...

A csizma meg nyilván azért kell, hogy azzal menjek egy fát keresni az akasztáshoz.

Sajnálom viszont otthagyni az autót és megpróbálnám egy kis hintáztatással előre-hátra, de szigorúan egyenesben tartva kimozdítani valószínű hátrafele a gépet. Ha ez nem megy, na akkor megyek rőzsét szedni....

 

Gondoltam már rá, ha rákapnék a terepezésre akkor vennék egy kis e-csörlőt. Amikor meglesz az autó megnézem hová lehetne rögzíteni alkalmilag, állandóan úgysincs rá szükség.

Előzmény: Szerzet (2863)
nasika Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2870

nahát ;)

Előzmény: cs!rke (2869)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2869

Igazad van! Sorry!

ON

Előzmény: nasika (2868)
nasika Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2868

EZ MÁR OFF A KÖBÖN !!!
VAN skodaMEG audi TOPIK!!!!

VISZLÁT !!!

Előzmény: cs!rke (2867)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2867

Rosszul tudod, és szerelő barátodat se kérdezd meg többet ebben a kérdésben! ;)

Már az első generációs Haldex hajtásnak is az volt a lényege, hogy elektromosan felügyelt, és felülbírált többtárcsás, alapvetően olajnyomásra kapcsoló 4kerékmeghajtást valósít meg. Ráadásul pl. az Octavia II-ben már talán 4. generációs Haldex hajtás van.

Pár beszédes, és érthető link:

http://www.audiv8.hu/html/kuplung.htm

http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2003/05/12-16.pdf

A másik, hogy nem lehet egy márkára rámondani, hogy milyen 4kerékhajtást alkalmaz. A VW csoporton belül általánosan az mondható, hogy a keresztmotoros autók Haldex-esek (Audi is!), a hosszmotorosok pedig Quattro hajtásúak (pl. hosszmotoros Passat is!!), annak ellenére, hogy Audi-kon Quattro felirat van mindig, VW-ken meg 4Motion.

Előzmény: robag52 (2866)
robag52 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2866

Volt szó a haldex kapcsolóról. Én mindig úgy tudtam hogy,  a Skodában (4x4)és WW-ben(4 Motion) nem elektromos segítésű. Csak olaj hidraulikus. Nem akartam vitába szállni (de nem hiszem hogy, rosszul ismerném a kocsimat) megkérdeztem a szerelő barátomat is. Skoda szervizben dolgozott pár évig. Ő  is megerősítette ezt.

Tehát úgy műkszik hogy ha alamelyik kerék fordulata egy hangyányit is eltér a többitől, azonnal észrevétlenül bekapcsol. Ez igaz a csúszós úton a motorfékezéskor is. Ezért áll meg sokkal hamarabb a csúszós úton mint a többi.

Előzmény: cs!rke (2865)
cs!rke Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2865

Akkor valami tényleg nem volt kerek rajta. Ha viszont a fékbetétcserével megjavult, akkor örülj neki. Valami olyasmire tippelnék, hogy pl. nem lett rendesen letakarítva a tárcsa 0km-es korában. A tárcsákon alapból rajta lévő bevonat csinál ilyet. Ha nem takarítják le, akkor beeszi magát a betétekbe, és sose lesz jó már, csak betétcserével.

Nálam a fékbetétcsere 30-60ekm között szokott lenni, tárcsát nagyságrendileg kb. 100ekm-enként cserélek. Ez all durva kivétel a mostani autóm (99-es A6 Avant Audi 2.5V6TDI): megvétel után 40ekm-t mentem a betéttel, majd cseréltem (tárcsát nem). Utána ezzel a szettel mentem 200ekm-t!!! Majd cseréltem a tárcsát, meg a betéteket is. Még nem voltak vason, a tárcsa sem volt alulméretes! Az benne van, hogy azért a 200ekm-ben olyan 100ekm autópálya volt, szóval minimális fékezés, de az elején volt min 60ekm színtiszta budapesti áruszállítás!!

Kíváncsi vagyok, hogy a mostani garnitúrával mennyit megy el.

Rám ismerőseim szerint is kifejezetten igaz, hogy amennyire lehet, nem használom a féket, a motorféket meg rendesen. Így hálálja meg. A V6TDI-nek motorféke meg van rendesen.

Előzmény: robag52 (2853)
nasika Creative Commons License 2011.08.24 0 0 2864

A pótkerék mellett egy 4x4 -es Duster . ;)

 

Előzmény: Szerzet (2863)
Szerzet Creative Commons License 2011.08.23 0 0 2863
Na meg persze kötél...
Előzmény: Szerzet (2862)
Szerzet Creative Commons License 2011.08.23 0 0 2862
Tanulság: csizma mindig legyen nálad. :)
Előzmény: fagy53 (2857)
Szerzet Creative Commons License 2011.08.23 0 0 2861
Lehet, hogy a Dusternél ez a módszer nem jön be, ugyanis ha a motorfék megfogja az első kerekeket, attól még az összkerék nem kapcsol be.

Legalábbis a hasonló el.kuplunggal kapcsolódó, de alapból hátsókerekes (Hyundai, stb.). terepjáróknál van egy ilyen gond. Ott ugye a hátsó tengelyt blokkolja a motorfék, de az összkerék nem kapcsol be, mivel nem történt túlpörgés. A Hyundai Terracant érinti a probléma meg még néhány más márkát, típust, ott ennek megpördülés a vége.

A márkaspecifikus fórumokon halálközeli élményekről számolnak be a tulajdonosok.

A Duster ugye alapból elsőkerekes, tehát kisebb a megpördülés veszélye, de lehet, hogy az összkerék kuplungja ilyenkor is bekapcsol, mert ott is létezett rá szoftverfrissítés. Majd télen kipróbálom.
Előzmény: robag52 (2845)
Szerzet Creative Commons License 2011.08.23 0 0 2860
Szerintem ez a csávó (bcs??) nem újságíró, legalábbis erősen remélem, hogy nem az. Ez az iromány blogbejegyzésnek megfelel, újságcikknek nem. Vagyis esetünkben nem a Duster futóműve volt a "tuskó". A hülyegyerek családfája meg különösen nem érdekel.
Előzmény: fagy53 (2843)
nasika Creative Commons License 2011.08.23 0 0 2859

Nehezen de egyedül is kijöhetett volna .

Az elegánsabb megoldást láttuk, nagyon sok faág rőzse ( nem a szakaszvezető) száraz homok stb.

Nem szabad bepánikolni.;)

Előzmény: fagy53 (2857)
nasika Creative Commons License 2011.08.23 0 0 2858

Sokat járok hográszni, nem a beton útas kivilágított kockatókra.

Trabanttal kezdtem , három hét után kilencet bukfencezve előre borítottam föl. ! ?

Két hét után összeraktam, s még két évig túra versenyeztem vele.

Azóta egy karcolásom sem volt, nem félek de az úton tényleg nem harcolok .

Sokan igen, engem boldogan várnak haza, ha fogok halat, ha nem. ;)

Előzmény: julius65 (2856)
fagy53 Creative Commons License 2011.08.23 0 0 2857

Ha ezt a helyzetet elkerülöd, nem kell vakarnod a fejed!

 

Előzmény: julius65 (2856)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!