Illesf!
Én a múlt héten Hüvösvölgyben bekéredzkedtem megnézni és akkor a motorgarázs jobb hátsó sarkában láttam. Mondtam az ott levőknek mit szeretnék látni és beengedtek megnézni. Milyen eredete van ennek a mozdonynak, mit lehet róla tudni?
Kicsit más:
lenne egy kérdésem: egy értelmes ember el tudná nekem mondani, hogy hol parkol Hűvösvölgyben az M4-es? Ma megpróbáltam megkeresni, de nem találtam meg.
Utaztam a kisvonattal Hárshegytől Hűvösvölgyig; úgy vettem észre, hogy a jegyvizsgálók erősen meg voltak lepődve a felszálló láttán. Gyerekkori emlékeim szerint akkor rendszeresen akadtak itt felszállók. Ja, és sikerült 50 Ft-os pótjegyet venni a gyűjteményembe :-)) Ezen még jobban meglepődtek a srácok :-))
Most már működik, de rendszeresen már nem szeretném közlekedtetni, elég érzékeny szerkezet.
Helyette lesz egy négykerekű kézihajtány. Majdnem minden megvan már hozzá.
Azt hiszem mégiscsak kellene csinálnunk egy zártkörű topicot. Mit szólsz hozzá Illésf? :-((
Más: GM nem topicos kolléga értesített arról, hogy tavalyi év folyamán felszedték a két keleti tájolású mellékvonalat Moldovita-n, továbbá azt, hogy Szászvárosban tavaly óta normál dízelmozdonnyal tolatnak, a keskeny gőzösöket leállították.
Albertust sok topicban nem látják szívesen...
Egyébként, bocs, hogy ismeretlenként beleszólok, de nekem az összes kisvasút közül a Kemencei tetszik a legjobban!!
Azért lelejmolnak egy működő, csak éppen nehéz helyzetbe került kisvasutat, hogy a saját viccvasútjukat jobb helyzetbe hozzák.
Albertka, veled nem érdemes foglalkozni: már megint úgy beszélsz egy dologról, hogy gőzöd sincs, hogy valójában miről is van szó. Szimplán nem tudsz uralkodni a gyűlöleted fölött. (Pszichikai eset...) Uszításból jeles. Ha nem én kérlek meg arra, hogy mérsékeld magad, akkor ki tegye azt? A moderátor? Elgondolkoztattál.
A többieknek: tavaly (vagy tavalyelőtt) egy kocsit eladtak Bfenyvesről Pálházára, amiből ott nyitott kocsit csináltak. A kocsi Balatonfenyvesen nem volt használatban. A „mocskos pálházaiak” cselekedete természetesen senkit sem zavart (forgalomba helyeztek egy nem használt roncs kocsit. Gusztustalan, nem?). Az idén egy másik _használaton kívül álló, romos_ kocsit vett meg a KEMV Bfenyvesről azzal a céllal, hogy legyen egy működőképes kocsi Kemencén, illetve Mesztegnyőn.
Hozzátartozik a dologhoz, hogy 1994-ig Kemencén is volt egy zárt kocsi, amit osztrák kisvasútbarátok „mentettek meg”. Ha nem adják el, akkor most nem kellene szívnunk ezzel a rohadt kocsival.
Egyszer már mondtam, kisfiam, hogy ez nem az óvoda, ahol bárkit rendre utasíthatsz. Egyébként meg pont a mitugrászt kell félteni a legkevésbé attól, hogy mások háta mögött a legocsmányabb stílusban beszéljen másokról (és nem csak azokról, akik a Nagy Körön kívül vannak).
Hát példáual azért, mert most lenyúltak egy kocsit Balatonfenyvesről, hogy majd valamire el tudják cserélni. Azért lelejmolnak egy működő, csak éppen nehéz helyzetbe került kisvasutat, hogy a saját viccvasútjukat jobb helyzetbe hozzák.
Ha egy kisvasút mellé állsz, az dícséretes dolog. De nehogy már valaki azt higgye, hogy bármelyik kisvasútnak van úgy jövője, hogy saját magunknak csináljuk!
Arról nem is beszélve, hogy őrült nevetséges, hogy milyen komolyan veszik magukat azok, akik már egyszer végighúzták a portörlő rongyot a vontatójárművön Kemencén. Gőzük nincsen a vasútról, arról, hogyan kellene üzemeltetni, de ők már egyszer letörölték a port egy "mozdonyról", és mindenki essen hasra előttük.
Engem nem zavar a kemencei viccvasút. Csak ne tessék már túlzásba esni, és önmagukat szentté vagy a munka hősévé (hitbéli meggyőződéstől függően tessék választani) avatni azért, mert kicsit kiélik a hobbijukat.
Nemrég beszélgettem néhány vidámparkos dolgozóval, így rákérdeztem az 1974-ben megszűnt kisvasútra is. Most már visszasírják, hiányzik nekik nagyon, de csak a gőzös van meg (a volt Zánka-Úttörőváros állomás felvételi épületében található).
OFF
Váci: megkaptad a CD-t? Ha igen, jelezz vissza emailben! Köszi!
/OFF
Én csak azt nem értem, hogy ebben az országban alig ven egy maroknyi „kisvasútbarát”, mégis majdnem mindenki útálja egymást. Nagyon nem értem, hogy ez mire jó.
Kemencéről jutott az eszembe: ha az emberek mindenhez úgy állnának hozzá, hogy valamit csinálni szar és felesleges, akkor mi értelme lenne az életnek? Szerintem semmi. Akkor csak egy monoton zagy lenne az egész.
Kezd egyre jobb állapotba kerülni. Nem mindig országosan kell gondolkodni. Pl. az eddigi falunapokon a vendégeket busszokkal vitték az egyik helyszínről a másikra. Idén nem kértek buszt, hanem ha már van, a vonat fog ingázni az üdülőtelepi helyszínek között. Több rendszeresen visszatérő vendégünk van a faluból és a környékről (Szlovákiából is).
Nézd már azt a vasutat!
Nagyon rossz állapotban van és én nem engedném, hogy július 29.-én kisvasuti napot tartsanak!
Szerintem amit egyszer már bezártak azt már hadják is úgy!
HA meg is csinálnak, mi a farancra jó ez a kisvasut?
Sem anyagilag sem utas forgalmi szempontból nem jó!
Ezért én ebbe nem fekektetnék egy fillért sem!
Hadd kérdezzek vissza! És Ti miért nem szeretitek annyira ezt a Kemencei Erdei vasutat?
Én egyszer jártam Kemencén, két éve, amikor először merült fel, hogy kellene ott valamit csinálni. Azóta nem jutottam el oda, és nekem (már többször megirtam) ez a gondom Kemencével: nagyon kiesik. Budapestről ugyan elérhető (bár onnan is "el kell menni" Kemencére), de pl. Nyiregyházáról, Pécsről, Szombathelyről egy nap alatt igen problémás megjárni. (Nem csak időben, de anyagilag sem "éri meg")
Ennek ellenére mégsincs útba nekem, akik csinálják, örüljenek neki, sok sikert kivánok!
Ti miért nem teszitek ugyanezt? Nektek miért van annyira útban?
Csatlakozom Illésf-hez!
Én is szóvá akartam tenni, de meggondoltam magam, elég volt a múltkori atrocitás Albertus-szal. De ha már szóba jött, én is egyetértek.
A dunakeszi kocsi elnevezést egy járműtípusnál kellene alkalmazni. Ezek az 1962-66 között a Dunakeszi Járműjavító Üzemben készült négytengelyes személykocsik. 10 darab készült Királyrétre.
A mai kocsik közül négyet Debrecenben, egyet pedig Győrben gyártottak, 1956-61, 1949 években. Azért nevezik őket dunakeszi kocsinak, mivel Királyrétre kerülésük előtt kisebb-nagyobb átalakításokat hajtottak végre rajtuk Dunakeszin. Többek között elvégezték a kocsikon az alábbiakat:
Mindegyiken: - WC helyiség kiszerelése
- a WC helyiség, ill. a kályhák helyére 2+2 férőhelyes fapad beépítése
- homlokátjárók megszűntetése
- belső utastér falának teljes cseréje
- fapadok léceinek részleges cseréje
Nyitott kocsikon még: - homlokátjárók megszűntetése
- ablaküvegek, keretek kiszerelése
- faléc szerelése az ablak alsó keretének helyére
- lehúzható függönyök beszerelése
- hulladékgyűjtő ládák cseréje
- peronra vezető ajtók szélesítése - czzf50: itt a válasz: ez valóban Dunakesziről származik, de eredetileg nem ilyen ajtajaik voltak, hanem faajtajaik. Ez vasból készült jóval 1949 után (ekkor gyártották a nyitott kocsit)
A műveletek előtti állapot látható Kecskeméten, Nyíregyházán, B.fenyvesen. Jól ellenőrizhetők a fenti átalakítások. Egyet közülük értelmetlennek találtam: a homlokátjárók. Pedig el kellenének oda, úgy nem a kocsik lépcsőjén kellene ugrálni.
A fenyvesi korlátozással kapcsolatban a további viták lezárására közlöm a pontos szöveget:
"Küldi: Illetékes
Kapják: Illetékesek
Tisztelt Illetékes!
Szives tudomásukra hozzuk, hogy a balatonfenyvesi GV. 195-1957 években épült szakaszainak avultsága olyan mértékű, hogy a vágány keretmerevségének lecsökkenése miatt a négytengelyes gözmozdonyok terhelését forgalombiztosan elviselni képtelenek, különösen az ivekben fellépő oldalerők miatt, aminek következtében azok torzulása mérettürésen felűli.
Anyagi források korlátzott volta miatt nincs mód genereális beavatkozásra, a műszaki állapot szükséges mértékű javítására.
Ennek okán f. év június 9-én 0.00-tól (menetrendváltás) a gőzmozdonyok által járható vágányszakaszt lekorlátozzuk a Balatonfenyves Gv állomás - Központi Főmajor állomásköz 0+00 - 13+63 szelvényig terjedő szakaszára. Ezen a szakaszon a felépítmény átépítve "i" rendszerüre.
A Gv többi szakaszán az ezideig eltelt üzemidő alatt karbantartási munkák során, tömegével lettek beépítve 12 kg/fm tömegű sínek, 77 cm-s altávolságú szakaszokba. Ezeken a D.56. ut. szerint a megengedhető max. tengelyterhelés 3.9 tonna.
A GV gőzmozdony 4,4 tonnás kiszereletlen tengelyterhelése is nagyobb! Az általánosságokban leírt körülményeken felül ezutóbbi is indokolja a forgalombiztonság megóvása érdekében tett koltázó intézkedésünket.
Aláírás: Illetékes"
Szerintem, ezzel minden vita lezárható. A nagyobb tengely-nyomású személykocsik forgózsámolya könnyen beáll, lehet hogy ezért hagyják figyelmen kivül a fenti korlátozást. Marad a gőzmozdony további intézkedésig Budán.