Keresés

Részletes keresés

KKXVII Creative Commons License 2021.02.16 0 0 51438

Budai fonodo villamos fejlesztese. Elmennek a fenebe. Budan mar minden masodik utcaban villamos közlekedik a metro mellett erre meg ott fejlesztenek ahol nar amugy is kivalo a közlekedes. Felhaborito!

Előzmény: cucu (51437)
cucu Creative Commons License 2021.02.14 0 0 51437

Pont erről beszélgettek! Dehogy mennék én a Városligetbe autóval, amikor tök jó a közlekedés a belvárosban.

Előzmény: KKXVII (51435)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.14 0 1 51436

Meg merem kockáztatni, hogy az ezt a környéket egy majdani villamossal etetés már akkor kezdődött amikor a tesco mögötti területen vágott keresztül, és  haladt felfele az uszoda fele a dombra az egykori kavicsbányai vasútvonal. :D :D

Előzmény: KKXVII (51428)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51435

Addig autó utána m1.metró:)

Előzmény: cucu (51434)
cucu Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51434

Köszi! :)

Előzmény: KKXVII (51427)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51433

A városvezetés a mai napig így tudja. :D

Előzmény: Patreides (51432)
Patreides Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51432

"Legalább 50 éve álmodoztok erről a villamosról"

 

.

Nálam ez kizárt, akkor még csak nem is tudtam arról, hogy van egy ilyen helye a világnak, aztán sokáig azt hittem, Budaoest az Őrsön ér véget, a metró végállomáson. És, tulajdonképpen...  :)

Előzmény: Blindmouse (51423)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51431

Apropó.  ha már itt járkálok:

 

Nincs valakinek valahol valamilyen képe, vagy a weben valahol találva, a régi Ásvány utcai felüljáróról még létezó állapotában?

KKXVII Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51430

Sok utcában sajnos nincs normális járda sem. A Pesti út mellett, Maglód és Keresztúr központ közötti járda szerintem még az 1960-as években épúlhetett. Keskeny és sok helyen hepe hupás. Havat is nehéz lelapátolni róla. 

Előzmény: japipapi (51424)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51429

Kiszámíthatóbb lenne a tömegközlekedés, vonat sem késne minden másnap, gyanítom , hogy sokkal többen közlekednének autó helyett villamossal, trolival.  vonattal. Viszont a Liget soron az új vonatmegállók szépek lesznek. 

Előzmény: japipapi (51424)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51428

Már az is nagyon klassz lenne, ha csak erre a szakaszra épülne villamos. 

Előzmény: kari56 (51422)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.13 -1 1 51427

Az M1-es metrónak van megállója a Hősök terén:)

Előzmény: cucu (51425)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51426

Hát jah.

Amúgy, tényleg sokan túlzásbaviszik,  igaz ez nem a belváros felé menő dugóhoz kapcsolódik, de pl én a szomszédaimat nem láttam lábon járni az elmúlt 3 évben, kizárólag amikor havonta 1x lenyírják a ház előtt a füvet. amúgy meg a 300 méterre lévő multiba is elmennek kocsival, naponta 4x, vagy nem viccelek, de az utca végi játszótérre is.

 

 

 

 

Előzmény: japipapi (51424)
cucu Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51425

Én még 3 éve kértem a Hősök terére egy metróállomást, de eddig még semmi jelét nem látom... :)

Előzmény: Blindmouse (51423)
japipapi Creative Commons License 2021.02.13 0 0 51424

Szerintem ez utópia, hogy bármi is kiváltaná az úri autózást. Mindenki azt szereti, hogy ne keljen gyalogolni egy métert sem, ágytól célig autóznak és a gépkocsi igény folyamatosan újratermelődik. Ugye mindig a szomszéd tehene dögöljön effektus. Ma már egy négytagú családban 4 autó kell abban a pillanatban, amikor a jogszabály megengedi, mert "jogom van". 

Előzmény: KKXVII (51421)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.12 0 2 51423

Legalább 50 éve álmodoztok erről a villamosról, amivel etették a népet már akkor is amikor én idelettem. :D :D

Előzmény: KKXVII (51421)
kari56 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51422

A Kozma utcában a zsidó temetőig van vágány, onnan akár a Blaháig lehet menni.

Előzmény: KKXVII (51421)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51421

A legjobb valóban ez lenne. Esetleg villamos a Jászberényi úton. 

Előzmény: Patreides (51420)
Patreides Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51420

Az igazi megoldás szerintem nem az autózás megkönnyítése lenne itt, hanem valami gyorsvillamos vonal kiépítése az Őrsig, es onnan is még tovább, befelé...

A vasút (elővárosi ?) nem igazán tetszik, mint megoldás, mert a vasútállomásra el kell jutni, az nem jön ki a központig, meg tovább.

Előzmény: KKXVII (51418)
kari56 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51419

Az emberek mennyiségéről írtál, nem az autókéról. Mondjuk az emberek, mint mennyiség, érdekes párosítás.

Előzmény: Blindmouse (51417)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51418

Reméljük, egyszer 2x2 sávos lesz a Keresztúri út.

Előzmény: Blindmouse (51417)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51417

Mert szerintem nem laktak ugyanannyian a 2 időszakban, és nagyságrendekkel kevesebb járt autóval még a 100 méterre lévő boltba is. De lehet csak a korosztályi összetétel volt más és más ebből fakadt. mindenesetre elég jelentős különbség van forgalom mennyiségében egy 1995-ös állapothoz képest akár nappal, akár éjjel.

 

KKXVII:  azt én sem írtam hogy zavarna ha 2x2 sávos lenne, csak hogy nem biztos hogy lenne értelme, lévén a végén nem tudod elvezetni ugyanúgy a mennyiséget.  de egyáltalán nem zavarna.

 

Előzmény: kari56 (51414)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51416

Köszi. A Keresztúri úton már 2x2 sávval is sokat javulna a helyzet. 

Előzmény: Kevin (51408)
KKXVII Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51415

Maradjunk inkább a Keresztúrinút kiszéllesítésénél.  Senkit nem zavar, ha a felüljárótól az Egis -ig 2x2 sáv lesz. Se házak, se semmi nincs azon a szakaszon a vastelepet leszámítva. 

Előzmény: Blindmouse (51413)
kari56 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 51414

Azért ezt gondold át még egyszer.

Miért volt jobb a kilencvenes években kétmillió ember, mint most egy egész hét. Budapest nem posztszovjet, hanem posztkiegyezés kori. Összekevered Dunaújvárossal.

Előzmény: Blindmouse (51413)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.11 -1 0 51413

És egyik megalopoliszt se úgy tervezték meg annakidején hogy 200 év múlva el lehessen vezetni az autóforgalmat, és mindnek legyen a belvárosban parkolóhelye.

Ez a 6 sávos utak, mégsincs forgalom dolog egy helyen jött össze a világnak.

 

Észak koreában. :)

 

 

 

 

Rosszak lennének a szaporodási mutatók?

Tulajdonképp indirekt kényszerszaporítás van, mindenhol azt sulykolják,  ha ennyi meg ennyi lárvácskát ellenek, akkor sok pénz jár,  akkor leszel valaki, akkor járnak neked előnyök, állampolgár leszel, meglesz a helyed a valhallában.. 

Más kérdés hogy nem a viszonylagosan enyhe számú szellemi elit változik szapora ellőgéppé, hanem a közép-alsó osztályok főként. Kimész az utcára és ezt látod átlag pórnép tologatja az izékéit elkámpicsorodott kialvatlan fejjel. :)

 

Szóval Bp-n kb a kilencvenes évek végéig volt relatíve elfogadható mennyiségű ember, a háború utáni visszaszaporodást kb addig bírta el a város.

nyilván minden metropolis ilyen szempontból más és más.

Ergo hülyeség összehasonlítani egy 17 milliós lakosú L.A.-t a 9 sávos autópályákkal egy posztszovjet 2 milliós Bépével. 

 

Mindenesetre az a helyzet hogy a két randa nagy világháború erőteljesen segített karbantartani a bolygón az embermennyiséget, különben nem most zajlana az bolygón az utolsó zöld négyzetméterek lakóparkká alakítása hanem ugyanez 100 éve lett volna. És az ember alapvetően hülye,  vernyákol hogy mentsük meg a bolygóót jajj..   mindeközben teljes erejéből szaporodja tele az egészet.. és szórja tele a fogyasztói társadalom szemetével amit 3 évente kidobálnak hogy vegyen újat bármiből.

Aztán amikor a földanya kicsit megrázza magát, mert már viszket a sok csípő "bolhától", és "beszórja magát" valamivel mint most a kovid, abból se kap észbe az ember. 

hidd el,  vége ennek az egésznek,  mégszaporább lesz a faj.   Bocs ha nagyon offba ment ez már el.

 

 

 

 

Előzmény: Patreides (51412)
Patreides Creative Commons License 2021.02.11 0 1 51412

  Egyrészt történelmi jelenség (Ur, Uruk, Babilon... Athen...Paris...New-York,Los Angeles,Peking,Sanghai,Sao Paulo), nem most kezdődött, hogy az emberek egyre inkább városokba, nagyvárosokba költöznek, tömörülnek. Itt koncentráltak az erőforrások, termelés, szórakozás, kultúra, egészségügy, oktatás...

  Másrészt maguk a városok egyre nagyobbak, nagyvárosok, megapoliszok jönnek létre, egyre naygobb, hozzájuk tapadó agglomerációval.

Ezt a folyamatot létszámstoppal megállítani,,, ez olyan, mint egy tehervonatot megállítani egy sínre helyezett piros lufival - csak utóbbi sokkal valószínűbb.

 

Egyébként pedig minél fejlettebbe gy társadalom, minél magasabb ott az életszínvonal, annál rosszabbak a szaporodási mutatók.

Jelenleg Európa fogy, Afrika még a nagy népességrobbanás elején tart.

Európa, de az USA is a migrációval tartja fenn a gazdaság működését, bővülését.

Az ember a Föld rákbetegsége, ha úgy vesszük, minden lehetséges életteret kitölt, most folyik az utolsó, még le nem tarolt vadonok elözönlése (Afrika, Amazónia, Indonézia), és a vadállatok utolsó élettereinek megszüntetése, az egyik legnagyobb fajirtás a Föld történetében.

 

Mi meg védjük csak szépen a Merzse-mocsarat, az is valami... "Ha már elpusztul a világ, legyen a sírjára virág..."

 

Előzmény: Blindmouse (51411)
Blindmouse Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51411

Hát egyrészt az amcsik a magyaroknál is bénább sofőrök,  másrészt jól néz ki 8-9 sávon az esti dugó amikor csak állnak.

Létszámstop kellene.  egyrészt  ne költözzön már senki be pest megyébe, másrészt 20 éve kellett volna elejét venni annak hogy az ember ekkora késztetést érezzen a vírus jellegű szaporodásra miközben mindent felél maga alatt.   ha fele annyian lennénk, nem lenne gond a közlekedés.

Előzmény: KKXVII (51406)
kari56 Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51410

Így igaz. Nem régen olvastam egy tanulmányt a fővárosi forgalmi viszonyokról Ott írták, hogy a lakosság kb. 7%-a lakik a belső kerületekben és a munkahelyek több, mint 20%-a található ott.

A másik ok, hogy a magyar nem mobilis. Többnyire abban a házban él ma is amelyikben a szülei, nagyszülei. Biztosan kifizetődő "valakiknek", hogy az új lakások építését szorgalmazzák és nem a bérlakás építését. Az utóbbi nem tud gyors hasznot hozni. Egy költözés egyik bérleményből a másikba egyszerűbb, olcsóbb, mint egy ingatlan adás-vétele.

Előzmény: bad will hunting (51409)
bad will hunting Creative Commons License 2021.02.11 0 0 51409

Hosszútávon mindenképpen csak az lenne megoldás, ha a munkahelyek jobban a város peremére tevődnének, és nem lenne muszáj mindenhez a városba menni. Már az is sokat segítene, ha reggel nem mindenki kívülről befelé ingázna, hanem megosztva. Mondjuk áll most az Élessaroknál a dugóban egy maglódi, egy rákoscsabai és egy kőbányai és mindannyian a Váci úti irodafolyosó felé tartanak, pedig ha a kőbányai mondjuk a külső Pesti úton dolgozna és szembe menne a dugóval, már harmadával csökenne a forgalom (nagyon leegyszerűsítve persze). Én már 14 éve élek így, hogy agglomerációban lakom és agglomerációban dolgozom (második lakás és harmadik munkahely azóta), sokkal jobb ez így, hogy amikor Budapest szélén kezdődne a nagy dugó, én indexelek jobbra és meg is érkeztem a munkába. Sőt, az első években Budapestről ingáztam kifelé, miközben szemben állt a kilóméteres kocsisor és lazán gurultam hatvannal végig.

 

Ugyanez a kereskedelem is, sok műfajban a szaküzletek szinte mind a Nagykörúton belül vannak, ha munka után venni akarok valamit két órát ülök a kocsiban (és izgulhatok, hogy odaérek-e a 17 órai zárásra). 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!