Sziasztok!
2015 márciusában lesznek az első tesztmodellek.
Ezek már nem a régi Vitarák, csak a nevükben.
Itt várjuk a tulajdonosokat/érdeklődőket.
Remélem jó sokan vesznek ilyet!
Nekem ne mondd, 2007 óta van az autómban... és hasznos is lehet.
De hogy bízzam meg benne ezek után? úgy, hogy ilyen drága ráadásul? Ha esik a nyomás, jelez, OK, de ha nem kapcsolódik a szenzorhoz (valami hiba miatt, vagy az én esetemben) akkor meg nem?
Én, mint műszaki ember, erre azt mondom, hogy hibás konstrukció :((
Csak az a gond, hogy egy páran félre is beszéltek ezzel a start stoppal kapcsolatban. Nyilván nem fog leállni ha meleg van az utastérbe nyáron, vagy ha hideg télen.
A rendszert arra fejlesztették ki, hogy a lassan leengedő keréknyomást észlelje és jelezze. Főleg autópályás közlekedéskor fordul elő, hogy elindulsz és egyszerűen nem veszed észre, hogy valamelyik kerekedben lecsökkent a nyomás, ugyanis nagyjából egyenes úton , egyenletes sebességgel közlekedsz. És akkor jön egy nem várt körülmény, ami miatt vészfékezned kell. Ugye nem kell részleteznem, hogy hogyan viselkedik ilyenkor az autó egy félig lapos kerékkel?
Nekem a 20 éves Skodámban is volt :-) Roppant idegesítő mikor önhatalmúlag leáll egy motor. A kiszolgáltatottság érzését adja. Aki használja mennyit takarít meg vele? Én hosszú utakra megyek és szeretem ha hamar meleg van a kocsiban. Vagy nyáron hűvös. Szóval ne álljon le. Vajon 30mp állás után nem hörpinti fel indításkor azt a 3cent benzint amit elvileg megtakarít?
Nem erről van szó. Én egyszerűen nem szeretem, hogy váratlanul leáll. Engem megzavar, lehet, hogy ez az én defektusom, de akkor se értem, hogy mért kényszerítik rám ezt a xart, ha én nem akarom?
Lenne válaszhatóan kikapcsolt az alapértelmezés, ennyivel be is érném - aki meg esőerdőt akar menteni xopjon vele :))
Én alapvetően takarékos vagyok, de nem ezzel kéne kezdeni, hanem biciklire ültetni minden 10. alkalommal a parasztot, és akkor többet nyerne a környezetvédelem, mint így.
Hát akkor te könnyen startstoppolsz :)) majd megcsapágyazod a műhelyben :))
Én voltam a "2 napos" :DDD és teljesen életszerű volt, mert nem a nyomás csökkent le, hanem a 4 kereket cseréltem olyanra, amiben nincs szenzor... és nem jelzett semmit a próbaúton, ekkor örültem, a Zasszony elment másnap vele dolgozni, neki sem, majd ezt követő napon nekem az országúton jelzett be :))
Ha már igénybevételről beszélünk. 30-40 évvel ezelőtti motorok mennyi km futás után kerültek felújításra? Itt gyűrűzés, hengerfúrás, dugattyúk túlméretes cseréjére gondolok. És a mostani motorok mennyit futnak megbontás nélkül? Persze azok, amiknek nem háromszor tekerték vissza a km óra állásukat! Természetesen a megfelelő karbantartás (olaj-szűrők cseréje) mellett.
Oda kell figyelni a használatra, karbantartásra , de nem kell ezt a dolgot túl misztifikálni.
Ez a "Jobb, komolyabb öninditó, akkumulátor van a Vitarában" szöveg jól hangzik a prospektusban, csak nem igaz... az önindító akkora, mint a többi, a 60Ah-s akku meg nem számít nagynak egy mai autóban, ráadásul "csak" 540A indító áramú (ez semmi különleges)
Megnézném majd a sok startstoppoló arcát, mikor a 3 év 1 napos Vitarában javíttatni (ill. cserélni) kell sok pénzért az önindítót :))
Gépjármű villamossági műszerész mester a szakmám, amit 44 éve művelek, 26 éve magán vállalkozóként. Nagyon jól tudom mit bír egy önindító és azt is, hogy mit tud egy elektromos rendszer. Pontosan ez a szenzoros nyomásérzékelő rendszer az, ami azonnal jelez, ha a megengedettnél kevesebb nyomás van valamelyik gumiban. Ezt arra fejlesztették, hogy az autópályán közlekedve minél előbb jelezze a vezetőnek a gumi nyomás hibát , nem pedig két nap múlva. Nem tudom, hogy a kommentelő hogyan jött rá, hogy pár nap múlva jelzett be neki. Tudta, már pár napja, hogy kevés a gumijában a nyomás és úgy közlekedett? Ez szerinted életszerű?
A gumi nyomás érzékelő rendszer nekem az eddig megtett 6250 km alatt kétszer jelzett be , amikor az egyik kerék nyomása 0,3-l volt kevesebb a többinél. Ez tapasztalat és nem okoskodás.
"Nem tudom, de nálam nem így néz ki a dolog. Mire gondolok......?! Beindítom/indulok 50 m múlva lámpás kereszteződés, megállok az autó motorja nem áll le....fél perc múlva folytatom a haladást 100 m múlva újabb kereszteződés, szintén lámpás.....újabb megállás, nem állítom, hogy itt már nem volt olyan, hogy leállt volna a motor, de legtöbbször nem áll le még itt sem. Szerintem nincs okod attól félni, hogy még kiállsz a 2 kapun állandóan leálljon..!"
Két kapus kiálláskor nem fog leállni a motor hidegindítás után, ez biztos.
Ellenben hidegen sajnos igen. 150 m alatt a motor messze nem üzemmeleg. 1 kilométer után sem, sőt, valószínűleg még 5 kilométer után sem teljesen (a víz sem, az olaj sem). A "rövid" út definíciója a kezelési leírás szerint azt hiszem, 12 vagy 14 kilométer, tehát ha valaki ilyen távokon használja jellemzően az autót, akkor ez fokozott igénybevételnek minősül a gyár szerint is.
Tehát azt gondolom, hogy pár száz méter után a leállítgatás-újraindítás többet árt, mint amennyit az üzemanyagon meg lehet spórolni. Nem biztos, hogy ennek rövid távon van jelentősége, de a mechanikai kopások nagy részét a motorok hidegen szenvedik el. Én éppen ezért nem használom ezt a funkciót (feltéve, ha nem felejtem el kikapcsolni).
Jó lenne, ha egy kétállású kapcsolóval lehetne ezt szabályozni, vagy menüből kiiktatni, ahelyett, hogy mindig meg kelljen nyomni egy plusz gombot.
Csak ismételni tudom a már régebben leírtakat: A Stat-stop csak az emissziós normák betartása miatt volt fontos a gyárnak, nem a felhasználóknak. Jobb, komolyabb öninditó, akkumulátor van a Vitarában, de a tízszeres használatot akkor sem bírja ki, nem tízszerte jobb.. ( az autó becslés szerint 40-50 ezerszer indít, mire a bányába kerül. A Start- stoppos 400-500 ezerszer)
Egyébként nekem is hideg motorral megállva is leáll a motor. Egy nagy kitolás, hogy nem én dönthetem el, hogy most bekapcsolom ( és nem a kikapcsolást eldönteni).
"....2. A start-stop rendszer. Miért nem lehet kikapcsolni végleg?? Nem gondolnám hogy egy hideg motornak jót tesz ha állandóan leáll....."
Nem tudom, de nálam nem így néz ki a dolog. Mire gondolok......?! Beindítom/indulok 50 m múlva lámpás kereszteződés, megállok az autó motorja nem áll le....fél perc múlva folytatom a haladást 100 m múlva újabb kereszteződés, szintén lámpás.....újabb megállás, nem állítom, hogy itt már nem volt olyan, hogy leállt volna a motor, de legtöbbször nem áll le még itt sem. Szerintem nincs okod attól félni, hogy még kiállsz a 2 kapun állandóan leálljon..! Arról már nem is beszélek, ha kiszálsz az autóból, akkor amikor a start-stop állította le a kocsid motorját, abban a pillanatban leáll az autó, amit csak az újbóli kulcsal való indítózással lehet beindítani. Ajtónyitásra(vezető oldali) azonnal leállítja a járgányt, ha pedig kéziféket behúzod megálláskor, akkor nincs is start-stop. Vagyis a kapu előtti megálláskor, mikor akárhányadikból kiteszed üresbe, és behúzod a kéziféket, nem fog leállni az autó start-stop rendszerével, ez ugyanis kizárja a start-stop rendszert.
Egyébként 3 féle beállítása létezik a start-stop-nak standard/eco/komfort, ahol a standard-hoz képest az echo még többszöl leállít(igyekszik többet spórolni), a komfort pedig kevesebbszer állít le. Nekem ide van állítva, és egyáltalán nem tolakodó a rendszer így, csak városi araszolgatáskor/dugóban kapcsolom ki, mert akkor nagyon felesleges.
Igen, de csak a havi lizing díjakra. A kezdő befizetés és a maradvány érték áfa köteles. Aztán számold hozzá a cégautó adót és az esetleges KGFB bonusz értéket. Persze mindenki maga tudja eldönteni, hogy neki mi a kedvezőbb.
1, A világon mindenhol, minden árú vásárlásánál fizetsz ÁFÁT.
2, A start stop rendszer hideg motornál nem állítja le a motort. Én folyamatosan használom és szeretem is. Volt az előző autómban is. Megszokás kérdése. De észre vehető az üzemanyag megtakarítás!
3, Ezt a keréknyomás ellenőrző rendszert nem csak a Suzuki használja. Nézz körül, hogy más gyártóknál mennyibe kerülnek a jeladók. Lehet, hogy nem a Suzukié a legdrágább?
Volt eddig 36 autóm. Csak a Vitarát vettem szalonban, a többi használt volt. Most már én is osztom az öreg Ford véleményét. Amikor megkérdezték tőle az újságírók, hogy melyik a legjobb autó, azt válaszolta: Uraim a legjobb autó az új autó.
1: ÁFA nélkül nem tudom, hogy oldod meg... én pl. sehogy nem tudtam
2: A start-stop-ot én is rühellem, de előbb-utóbb biztos lesz rá mód, hogy ki lehessen iktatni
3: Drágán adják a TPMS-t de kis ügyességgel az íbéjjen negyede. Kötelező az új forgalomba helyezésnél most már, müszin meg működnie kell majd.
A leírt utólagos rendszer (meg némely autóban gyári is ilyen) nem méri a nyomást, csak jelez, ha csökken. Ráadásul be is lehet csapni, mert ha mind a 4 kereket leengeded felére, akkor sem jelez :))
A Vitaráé méri tizedre a nyomást, és ki is írja neked a műszerfalon - ez azért más szint!
ui: irígyellek, hogy tudod, mi lesz 3 év múlva... :))
Érdekel az új Vitara, meg is néztem szalonban és itt is gondoltam kicsit utána olvasok.
Ti mint tulajdonosok már reálisabban tudtok véleményt alkotni az autóról.
Volt Suzukim, igaz eddig mindegyiket használtan vettem.
Szóval nekem három dolog ami nagyon nem bejövős:
1. Az új ára. Tudom ez magánügy, a többi új autó sem olcsóbb, de én személy szerint nem tervezek 27 % - os áfát fizetni a semmiért.
2. A start-stop rendszer. Miért nem lehet kikapcsolni végleg?? Nem gondolnám hogy egy hideg motornak jót tesz ha állandóan leáll.
Én garázsból állok ki ahol kettő kapu is van. Így nekem ez így nézne ki reggelente:
-kocsi beindít, gurulás 5 métert motor leáll.
-kapu kinyílt, kigurulás majd megállás (mert a másik kapu 20 méterre van) motor leáll.
-és végül újra indulás.
Nem tudom jól gondolom-e a dolgot, de ez így szarul hangzik.
Persze ki is kapcsolhatom minden reggel ezt a dolgot és akkor nem áll le a motor.
De!!!Egy új autónál nem szeretnék ilyen kompromisszumot kötni.
3.Keréknyomás ellenőrző rendszer. Na ez az a dolog amin kicsit fennakadtam.
Olvasom itt, hogy mennyibe kerül ez a "csodálatos" szerkezet.
Véleményem szerint ez egy nagy-nagy lehúzás és teljesen felesleges.
Nehogy már vennem kelljen 20.000.- per darabért egy ilyen s*art. (pedig kell tudom)
Már autógyártó ezt miért tudja megoldani egyszerűbben??
"Keréknyomás-ellenőrző rendszer
Működésének alapja:
Az ABS elektronika figyeli mind a 4 kerék forgási sebességét, illetve a kormányszögelforduás érékelőtől kapott érték alapján „tudja” azt is, hogy az autó egyenesen halad vagy éppen kanyarodik. Mivel ezek az információk már rendelkezésre állnak, ezekből az ABS elektronika már érzékeli, ha valamelyik kereke lapos az autónak. A lapos kerék kisebb átmérőjű, ezáltal egyenes menetben a forgási sebessége nagyobb a többi kerékhez viszonyítva.
Kezelése:
A keréknyomás-ellenőrző rendszer beépítésekor a középkonzolba, gyári helyre beszerelésre kerül egy eredeti nyomógomb. Ezzel a gombbal tudjuk ellenőrizni a rendszer megfelelő működését, illetve az alapbeállítást is ezzel végezhetjük el. A rendszer másik eleme a műszerfalon lévő sárga gumi szimbólum, benne egy felkiáltó jellel. Ha mind a 4 kerékbe beállítottuk a megfelelő guminyomást, akkor a középkonzolon lévő guminyomás-ellenőrző gombját nyomva kell tartani 3 másodpercig (ez idő alatt a műszerfalon világit a keréknyomás-ellenőrző ikon), majd hallható egy hangjelzés, ami a sikeres alapbeállítást nyugtázza. Ezzel el is végeztük az alapbeállítást, a rendszer elindulás után automatikusan felméri az egyes kerekek egymáshoz viszonyított forgási sebességét és később ehhez fog viszonyítani. Az alapbeállítást akkor ajánlott elvégezni, ha kereket cserélünk, vagy állítunk a guminyomáson. Az alapbeállítást követően a rendszer folyamatosan figyeli a kerekek egymáshoz viszonyított forgási sebességét, és ha valamelyikből csökken a nyomás, akkor erre hang és fényjelzéssel (az óracsoportban lévő sárga keréknyomás-ellenőrző lámpa világít) figyelmeztet."
Ez egy utólag beépített, de gyári megoldás német autóba. Az ára egy szelepnek megfelelő magyar forint és többet nincs vele gondod.
Még 1x: gyári helyre, gyári gombbal, 1 év garival. Kérheted a szalonban is, de utólag is belerakják.
Ilyen megoldásokat miért nem vesznek át az autógyárak egymástól?? Tanulni nem szégyen! :)
Nekem rögtön sokkal szimpatikusabb lenne a Vitara.
Szóval most olvasgatok és várok. 2-3 év múlva meg lesz annyi Vitara a piacon, hogy talán ki fogok tudni fogni egy garis használtat. :)
nálamis ezen észrevételek sorakoznak.ami a start-stop ot illeti, próbald meg amikor fékezel és annyira lelassult az autó , hogz már már megáll. engedd ki egy tizedmasodpercre a féket.nem áll le a motor
Érdekes, hogy ha 80-90 körül keményen beletaposol a gázba, akkor visszavált akár 2 fokozatot is, lehet előzni, mert begyorsul.és még nem is kell sport módba tenni.visszafele nem is lehet érezni a váltást
Köszi! Én sem csak magam miatt választottam automatát, de feleségem könnyebben vezeti a kisebb rutinjával is, nem kell félnie, hogy lefullad, visszagurul, stb. Meg kell viszont mondanom, hogy városban tényleg iszonyú kényelmes. Az még azért hozzátartozik az autópályázáshoz, hogy a hatodik alapvetően kímélő fokozat, tehát sokszor vált azért vissza ötödikbe is.
Egyébként az első 1000 kilométer alapján a benyomásaim (mert ugye ennyi után még csak azok lehetnek) a következők.
Ami tetszik:
Adaptív tempomat. Addiktív és hihetetlenül kényelmes. Autópályán, közúton, és városban (!!!) is teljesen jól használható. Ahhoz, hogy egy sorral együtt lehessen csorogni, picit felül kell állítani a tempomatot, és akkor tényleg csak a kormányt kell tekergetni. Gyorsít, lassít, sőt, autópályán előzéskor intenzíven kigyorsít. Egyszerűen szuper.
Kulcs nélküli indítás. Nem volt még olyan autóm, amiben ez az extra benne lett volna, de hihetetlen, mennyivel kényelmesebbé teszi a pakolást, beszállást, stb.
Az automata világításkapcsolás és az esőérzékelős ablaktörlők is nagyon kényelmessé teszik a mindennapokat, hibátlanul teszik a dolgukat. (Apróság: ha az ablaktörlő aktív, tehát esik az eső, igazán kapcsolhatna tompítottat nappal is)
Automata váltó. Finoman, jól működik. Városban ég-és föld. A kúszás finom, centire tudom manőverezni az autót parkoláskor.
Jó a fűtés, a párátlanítás, a klíma.
A parkolóradar meg is mutatja, hogy melyik érzékelő miatt sípol, ez hasznos.
Jó a tolatókamera, de én egyelőre kizárólag az alapján nem tudok parkolni, még ismerős helyen sem. Össze kell még csiszolódnunk, de egyébként a kép minősége mind nappal, mind éjszaka nagyon jó.
Jó az érintőképernyős multimédia rendszer, a navigáció, a bluetooth és okos telefon integráció. Azt kaptam tőlük, amit vártam.
Ami nem annyira tetszik:
A műszerfalból kiálló pöckök nevetségesek, és nagyon nem ergonomikusak, iszonyatosan, borzalmasan kényelmetlen a használatuk. Ez az egyetlen olyan eleme az autónak, ami GÁZ, így csupa nagy betűvel.
A start-stop rendszer buta, nem veszi figyelembe a motor hőmérsékletét, és végleg nem kikapcsolható. Meg kell szokni, hogy indítás, start-stop kikapcs. Ha később ki lehet majd valahogy iktatni, biztosan kiköttetem.
A parkolóradarok nagyon túlizgulják a dolgokat. Az udvarból kiállnom (sima ügy) olyan hatást kelt, mintha éppen felrobbanni készülne egy atomerőmű, minden csipog össze-vissza. Nem segítség. 20-30 centi távolságból már folyamatosan visít a radar, pont itt lenne jelentősége annak, hogy információt kapjak arról, mennyi helyem van még.
Jónéhány dolognak nincsen visszajelzője a műszerfalon: gyerekzár, visszagurulás gátló, tükör fűtés, hogy csak párat említsek. Múltkor nem értettem, miért nem megy le a jobb oldali ablak. Ja, ugye a gyerekzár. Na de ennek semmi, de semmi visszajelzése nincsen. Zavaró.
irigykedem automatáért, sosem vágytam rá de most nem bánnám, gratula hozzá!
ahogy nézem autópályán valószínűleg még kevesebbet fogyaszt mint kézivel kisebb fordulat miatt, nekem egyedül ottani fogyi nem tetszik, bár nekem is 7 felett jött ki most hétvégén főleg autópálya 130as menet 4wd-vel