Van baja VW-knek is bőven, de dízelmotorban tudnak nagyon jót. Mazdánál mindenképp jobbat. A RF dízelmotornak vannak bőven gyengéi. Pl hengerfej is egy igen gyenge vékony valami, porlasztó lefogatás, stb...
(Oszinak is kvázi ok nélkül ment tönkre a dugattyúja)
Bátyámnak volt egy samarája. Ugyanezt csinálta. Rájöttek, hogy a fékdevander csöve volt kidörzsölődve, és az szívott falsot. Vagy valami hasonló, de a devandernek szerepe volt benne.
A motornak gyönyörű hangja van. Ha szelephézag baja volna, szerintem lehetne hallani. El szeretném adni a lentebb írt okok miatt, és nem költeni egy motorcserére:-))
Gőzöm sincs. Eladásra menne az autó, de nem szeretném hibásan eladni, mert egyébként hibátlan a kocsi, kaszniilag, és szerkezetileg is. Nagyon sajnálom, hogy meg kell váljak tőle.:-(, de váratlanul harmadik autó lett a családban. Kettőnknek meg sok a 3 autó, ráadásul úgy, hogy a nejem nem is vezet, én meg kamionozok:-))
"A blokkon kívül minden beszart már rajta 220ekm alatt"
A blokk mazdában sem pusztul :D
haver 3C-s 1,9 passat az elmúlt 1évben 1,6M forintot hagyott nálam alkatrészre és ha tovább gondolkodom akkor nem sokkal előtte kb még 1x annyit az elmúlt 3 évre :P
legutóbb a hengerfej szívósor részen repedt el és ott nyomta tele levegővel a hűtőrendszert és mire erre rájöttek már bele is pumpáltak az arcába egy fűtőradiátort ,keringető szívattyút ,vízpumpát teljesen feleslegesen
A családban van egy, az ismeretségi körben pedig sok belőle. Valóban az eddigi legjobb VW motor de kicsit túl van értékelve, nem a világ legjobb motorja. Mára már öregek is úgyhogy lassan elkopnak.
A blokkon kívül minden beszart már rajta 220ekm alatt (első gazdás Sharan), sorban pusztulnak a szenzorok, műanyag biszbazok. És okádja a füstöt szinte újkora óta. Smoke and charm :-)
Meg sopánkodnak ha egy 250ezret futott diesel turbója már eszegetii az olajat,az olajcserénél meg jó lesz abba az olcsdóbbik olaj is, dpf meg eldugul tőle... meg hű de szar a mazda fékje,közben meg a betétcserén kivül semmit nem csinálnak,a csúszócsapok berohadnak stb. Sok,magát nevesnek mondó szervíz is csak hírből ismeri a hőálló pasztát. Betétcserekor régi betét ki,új be,rá egy fél flakon féktisztító és kész.
Azok azért másra valók, jobban bírják. A DPF korszak előtt ezekkel se volt olyan sok baj. A DiTD meg kiment a világból. Az ugyanaz mint a 136 lovas, csak common rail nélkül. Ahogy bonyolodnak úgy egyre drágábban tarthatónak fenn, ez van.
Sajnos sokan megpróbálkoznak még mindig városi használatra DPF-es autót venni aztán meg sopánkodnak.
mindig lesz,aki a japánt is szidja,mint a bokrot...másik fórumon meg ugyanez az ember a franciát,meg a németet,szóval néha már szánalmas.
Olajcseréhez annyit,hogy 10ezrenkénti csere a mazda benzinesnél luxus...én nem mondom hogy nem jó,de teljesen felesleges egy 20ezres gyári intervallumu benzinesben 10ezrenként olajat cserélni... a diesel az más tészta,a 80ezres olajcsere meg gyilkosság.
A befecskendező,részecskeszűrő kettőstömegű bermuda háromszög ott van a nyugatabbra futó dieseleknél is,,,,nem csak a mazdánál. Az meg besimert tény,hogy a gázolaj minőség és a hamisiított motorolajok,szervízgyakorlat és átverés miatt bizony befigyel közép-kelet európában a befecskendező és Dpf hiba .
Megint rálocsoltam 120-at az autóra, olajcsere, kartertisztítás, kézifékkötél, jobb hátsó féknyereg renew-ra, hátsó fékbetétek, csúszkák, 2 gumi. Anyósülés csatlakozó tisztítás is megvolt, sajnos a légzsák lámpát nem oldotta meg.
Sokaknak az a jó autó, ami baromi jól tolerálja, hogy évekig konkrétan sz*rnak rá. Ilyen létezett a 90-es években talán, de 2000 után gyártott nem létezik.
A "szar konstrukció" bélyegét több okból rá lehet sütni egy autóra:
- Van az, amikor egy megoldás annyira nyakatekert, hogy erősen megnehezíti a szakszerű javítást.
- Van, amikor az egyetlen megoldást jelentő gyári cserealkatrész irreális horror áron van. Talán az RF5-RF7 injektorok ide tartoznak. Hozzáteszem beszélgettem erről az AuoFocus-os Tóth Józsival. Azt mondta, a probléma nyugati gázolajjal ismeretlen. Csak a lengyel-cseh-szlovák-magyar-szlovén határoktól keletre van velük baj.
Azt amikor egy autóban 80!!! ezer km-eren keresztül nem cserélnek olajat és egyáltalán még megy az autó nem rossz konstrukciónak szokták nevezni hanem egyenesen fantasztikusnak. Én barom meg 10-12 ezrenként cseréltetem.
és mondjuk ez esetben nem beszélhetünk típushibáról meg ,hogy is írtad ? ez egy ritka szar konstrukció? khmm... más motor nem biztos hogy eddig bírta volna ;)
mondhatjuk úgy hogy a pénz mellé nem minden esetben adnak észt illetve sok tehetős embernek picit más az elképzelése a világról ,megveszi használja aztán majd küzdjön vele más
Alapjáraton olyan hangja volt, mint mikor a befecskendező kopog, klíma bekapcsolására, illetve ha az alapjáratot emeltem kis gázadással, akkor a kopogás erősödött. Elvittem beméretni, és végül mind a 4 befecskendező (RF7J) fel lett újítva. Az alapjárati kopogás megszűnt.
Eltelt egy hónap, és elkezdett újra kopogni, viszont emellett elkezdett nagyon csúnyán csattogva indulni, és rángatni. Gépre rakva látszott, hogy a rail nyomás
nagyon ingadozik, kb 200Bar volt a kilengése. Kicseréltettem az SVC szelepet. Ám egy 100km-es út után újra előjött az eredeti kopogás, illetve
alacsony fordulaton kis gázadásnál a rángatás. Megbeszéltem a szervízzel, hogy újraellenőrzik a befecskendezőket, amikor időt tudok szakítani arra, hogy elvigyem.
Ezen kívül van valami ötletetek, hogy mi okozhatja? Én első körben arra gondolok, hogy nem sikerült tökéletesen a felújítás. Az autó egyébként 2006-os FL, 105KW, és DPF nélkül van jelenleg.
én még 1x használt autót nem mernék venni ,de sajna újat sem mert szinte mindegyik még prémium márkánál is durva dolgokat szoktunk hallani amik nem néhány 10eft tételek de még csak nem is 100eft-osak persze vanak szerencsések is vagy inkább olyanok akik 1-2év után lecserélik
borzalmas érzés szembesülni azzal hogy egy vagyonért veszel valamit ami egyik pillanatról a másikra megkopaszt és ott vagy hogy vagy bukod az autót vagy bele lapátolsz egy még egy fél autó árát és nem vagy előrébb 1 centivel sem.
az sajna ismert dolog ,hogy a 2.2d-ben elkopik a veztengely és az onnan származó apró forgácsok vélhetően eltömítik az olajfuratokat,olajpumpa szűrőjét
Nekem is volt hasonló problémám 2012-es GH-val, 15 perc alatt beállították a szervó komputerét a Mazda Óbudában. Az elektromos szervót kellett csak "kalibrálni" vagy valamit a gyári műszerrel reszeltek rajta. Azóta hibátlan.
Kellene egy kicsi segítség. Van egy 2011 mazdám. A problémám hogy a kormányt balra nehezebben lehet fordítani mint jobbra. Azt mesélték hogy itt a fórumon tudtok valami szakit aki ezt a problémàt orvosolja kormánymű csere nèlkül. Olyanokat találtam aki rendbe rakja csak ők a kivett kormányművért eljönnek elviszik és majd hozzák rá egy napra.
soha sem kellet bele 4l-nél több ,légtömegmérő mikor volt kitakarítva? ha minden jól működik akkor az F és az X közé áll be a mennyiség ,de hivatalosan minden tankolásnál illik ellenőrizni a szintet és ha elérte az X-et akkor kell aggódni csak.
most cseréltettem az olajat a 2008-as 2000-es GH-s dízel mazdámban. A szerelő kicsit furcsálta, hogy bár elvileg 4,5 liter kéne, hogy bele menjen, de épphogy egy kicsivel több, mint 4 liter ment csak bele. Azt mondta, hogy ha tudom, akkor ellenőrizzem az olajszintete, ha állt az autó egy ideig. Másnap megnéztem (közben kb 30km-t vezettem), és úgy láttam, hogy fullon van, talán kicsit feljebb az olajszint. Most viszont, (kb 150km-el az olajcsere után) már kb 1 cm az full jelzés felett van. Tudom, hogy a dpf miatt kerül egy kis gázolaj is az olajba, és ettől megnő az olajszint, de ez így normálsi?
A másik pedig, hogy azt csinálja az autó, hogy olyan 1800-as fordulatnál gyorsításnál kicsit megtorpan. Minden sebességben csinálja, kivéve 1-ben meg talán 6-ban. Próbáltam elmagyarázni a szerelőnek is, olajcsere után mentünk vele egy kört, persze akkor nem csinálta. Utána a hazafele úton nekem sem, aztán legközelebb mikor mentem már igen. Kb fél éve van meg az autó, eddig nem tűnt fel, de most igen. Van ötletetek arra, hogy mitől van ez?
Pedig kellene hozzá a gyári műszer, mert látni kellene a DPF differenciális nyomástávadó jelét (mennyire látja elrakódottnak a DPF-et a vezérlő), illetve a hátsó oxigén szonda jelét (ami ebben a korban már el szokott csúszni, és a vezérlő ez miatt hibás befecskendezést csinál, ami a koromszűrő folyamatos elrakódását okozza).
az igazi szaki lehet ha csak hibakódot olvass ... keress egy olyan helyett ahol van GYÁRI gép és tudják hogy mit kell nézni tudják ellenőrizni hogy jók e a befecskendezők ,azok vannak e felprogramozva ,tudja mit kell nézni az élő adatok között ,tud futattni korrekciót,kényszer regenerálást stb... ja és az sem árt ha látott már mazda dpf-es autót
Sziasztok! Van Egy Mazda 6-om DPF 105 kw. Kérdésem az hogy mitől nagy a fogyasztás, pl. alapjáraton 2.5-3.5 l mutat ok mikor regenerál a DPF de sajnos mar lassan 10000 km nyomtam bele s mindig nézem s mindig annyit mutat s az átlag fogyasztás az 2-3 deciliter eltéréssel pontosat mutat a fedélzeti-gép, de az is sok Pályán 120-as tempóval 6,8-7,5 l/km, ha országúton megyek normál tempóval 9-10 l.Tudtok erre mondani valamit mert igen soknak tartom ezt a fogyasztást
Nekem gyárilag szerelt (kék) Eibach rugókkal van ültetve a kocsi, kemény a futómű, mint az állat, de befekszik a kanyarba, mint cica az ágyba ... (Így vettem, nem én raktam bele)
Conti Sportcontact 5-ökkel meg bolond biztosan ragad az aszfaltra, mint a rágó. :)
Gyárilag lehetett kérni hozzá ültetést, Eibach rugókkal, de lehet ez tényleg csak optikai csalódás. :-) Az enyém 2 literes, kombi és ahogy már másoknál láttam, sokat dobna a kinézetén az a 3-3 cm. Itt Németországban nem annyira vészesek az utak, talán ültetve a 18-as felnik ellenére sem rázná szét a vesém. :-) Ha már a gyári is Eibach rugót tesz bele gátló csere nélkül, én sem vennék mást. Na majd egyszer. Kb. 130 € a szett, a beszerelés +40-50 €.
Nincs elvileg benne, gyári a rugó, amennyire eddig láttam. Előző tulaj biztosan említette volna.
Szerintem csak az egyenetlen felület miatt néz ki úgy mintha ülne.
Nem tudom a "kisebbik" benzinesek futóműve milyen, de hogy én ezt nem keményíteném tovább, különösen a 18" kerekekkel. Bár ahhoz képest meg egészen szépen képes kivasalni úthibákat, de összességében elég sportos, amennyiben a sportosság alatt azt értjük, hogy feszes és kemény egy futómű. Ellenben a bódé méretét meghazudtolva szépen lehet vele kanyarogni is.
Mielőtt ezt vettem volna próbáltam egy kombit amiben volt ültetés, ott arra számítottam, hogy nagyon rossz lesz, de érdekes módon alig vesztett valamit a komfortból, tehát elképzelhető az, hogy nem lesz az ültetéstől drasztikusan más a karaktere. Gondolom a rugó minőségétől is függ. Jól nézett ki amúgy ültetve, pláne a kombi, ez tény. Ha már hozzányúlnék a kerekeket hoznám ki max. 1 cm -vel, de az egészen biztos, hogy ezek nem olyan dolgok, amiért érdemes belenyúlni a gyári megoldásokba.
És ha már írok, azt is megemlítem, hogy a 2-3 hónapja felrakott Goodyear Efficientgrip Performance 225/45r18 gumik cáfolták minden GY -vel kapcsolatos ellenérzésem. Hideg időben szimplán csak teszi a dolgát mint minden prémium gumi, de ezekben a nagyon melegekben rátesz egy lapáttal. Ami igazán tetszik, hogy csendes, és ez valóban csendes, nem csak marketing. Ha elektromos autóm lenne, biztosan ilyet vennék rá. Nem tudom hogyan oldották meg, mindenesetre jó minőségű aszfalton nincs hangja, ami igazán vicces lehúzott ablaknál hallgatózva. Kényelmes, gumis az egész, jól egészíti ki a korábban leírt feszes futóművet. Sokat agyaltam melyik legyen, és bár biztos vagyok benne, hogy a Michelin / Continental gumijai is jók, eddig nagyon elégedett vagyok a Goodyear ezen gumijaival. Leírni is furcsa, hogy egy Goodyear jó.
Éppen ezért amint lesz időm lefotózni, profil mélységet mérnem, eladó lesz az előző Toyo szett, mert csak a helyet foglalja. Aki szereti a sportos gumikat annak ajánlon. Én ugyan szeretem, de nem ezen az autón. :)
Ha már fogyasztás és kirándulás, akkor én is leírom a tapasztalataimat. (2008-as 2.5 benzin) Nekem a 2200 km-en 8,9 lett az átlag két személlyel 70% klímával kb. A komputer 8,6-et írt ki de az csal vagy 2-3dl-t kb. Volt benne jó pár szintkülönbség (osztrák pálya, großglockner hochalpenstraße, nockalmstraße, szlovéniában a gps-nek hála kietlen szerpetinen 80-90km) Pályán gps-el 135 km/h oda, vissza már inkább 145km/h körül volt az átlag, néha-néha 165km/h körül is mentem, szóval viszonylag jól fogyasztott. Amúgy sík úton 135-140 km/h gps-el 8,9-re jött ki az OMW benzinével. Végig OMW és Shell benzint tankoltam.
Most értem haza görögo-ból, kb 3000 km volt összesen. Nagyon elégedett vagyok a vassal, 2011-es 2,2d, 5,7 volt az átlagfogyasztás, pedig a lakóhelyünktől mindenfelé 40 km szerpentinnel le/fel indultunk, ahol még a 3 sebességbe kapcsolás is ritka kincs volt. Kényelmes, csendes, jól fekszi az utat, van nyomaték, nagyon jól vizsgázott.
Nálam fiatal mondeo csinált ilyet: autópályán befogott a bal hátsó fék pedig kb. előtte 100km-en át nem fékeztem. Kinyomogattam a munkahengert, aztán menetstabi off utána jól működött.
rendelsz az autonet-től QWP vagy TRW féknyerget és le van tudva a gond ;) 23000-30000 között van oldalanként és le kell adni majd a régit és néha nem árt a fékcső csere sem az is tudja szívatni a népet igaz az inkább használat közben nem engedi vissza a fékolajat és befog
Nem fog megmoccanni, amíg benne van a "megfelelő" működési tartományban. 4 személlyel, csomagokkal, klímával, hegynek fel - mutató középen. Azután egyszer csak a mutató 2 mp alatt max.-on volt. Automatán lekapcsolta a klímát. Hamar visszahűlt, mutató vissza középállásba, majd klíma automatikusan újraindult.
fiat/alfa/lancia vonalat tudom felhozni példának. Ott van egy előtét ellenállás tekercs ami ha jól értem fokozatmentesen állítja a ventit, amennyi éppen kell. Jó olasz módra ezek jellemzően 2-3 évet bírnak (cseréltem már párat). Ha tönkremegy akkor pont úgy dolgoznak mint a mazda: percenként fel/le kapcsolja, tehát 0% vagy 100% pörgés.
Ha azt mondjátok ez így OK, elfogadom. Valami oknál fogva eddig nem vettem észre ezt a fajta működést vag nem figyeltem, és ezeknek a kombinációja.
Mint olyan ember aki évekig CFM (Cooling Fan Module) fejlesztéssel, teszteléssel foglalkozott, örülj neki hogy sima ki-be kapcsolós DC motoros ventillátorod van. Az új BLDC csodákat 100 ezer kilométer élettartamra tervezik.
Nyár + klíma ügyben pont pár napja írtam, hogy szerintetek normális hogy percenként felpörög a klíma mondjuk 10-15 másodpercre, aztán lekapcsol, ez neked / nektek is ilyen?
Cartárs azt írja igen, de nekem más (nem mazda) autókban nem így működik, hanem kb. mint egy inverteres klíma, tehát vannak teljesítmény szintek, az megy gyakorlatilag folyamatosan és amennyi kell a hűtéshez annyira pörög a venti. Nagyon ritka, hogy ki/be kapcsolgasson, csak ha szinte nem is kell a klíma.
Ettől függetlenül hűt egyébként rendesen hűt, nincs panasz rá, de néha a kormányon és a fordulatszámon észreveszem a jelenséget, kívülről pedig pláne hallani.
Úgy látszik nem sikerült a jobb hátsó fékem. Múlt héten olajcserénél szólt a szerelő, hogy szorul, és a belső betéten majdnem teljesen megette. Csúszka és betétecsere volt, jónak is tűnt. A guminak is adott rendesen, úgyhogy 1 hetet állt az autó míg vártam az új gumira, tegnap mikor indultam a gumishoz már éreztem hgoy nemoké, ott felemelve kézzel alig bírtuk megmozdítani. Hazaérve már jobb volt, lendületből gurult tovább az autó, de nem tudom, hogy csak az egy hét állás frissen a csere után ártott meg neki vagy tényleg tartósan és megállíthatatlanul szar.
Mi a következő lépés? A szerelőm óvaintett a felújítástól, szerinte gyakori, hogy nem sikerül, inkább egy jó bontott nyeregre szavazna. Mi a bevált módszer, márka, beszerzési forrás?
pár 10e km túl vagyok :) az régi 6-osomon 3 garnitúrát használtam el ;) ez volt az egyetlen ami kibírta elejétől a végéig vetemedés nélkül viszont nem olcsó :( amíg volt Amero-R addig közvetlenül rendeltük a Zimmermann-tól és nagyon jó áron tudtam beszerezni viszont most már csak másik cégen keresztül jön és 18/db volt 61% kedvezménnyel
Örülök, hogy bejöttek a fékek ! Nálam is teszik a dolgukat, na meg a Contik is kopnak ezerrel, szó szerint.
Mi a Garda tónál (Sirmione) voltunk, így oda-vissza plusz a Verona-Padova és a tó körüli kalandozással sikerült 11 nap alatt cirka 2700 km-t menni. :) Alig vártam, hogy átérjek az osztrák oldalra és tankoljak a jó kis OMV benzinből, ki is jött vagy 7.5-re a fogyasztás mire Villach-nál beléptünk az olasz földre. (Igen, tudom, hülye vagyok, hogy nem Szlovénián keresztül mentem.)
Még hogy ugyanaz a benzin, japersze. :) Fullra pakolt csomagtartóval plusz ment a klíma állandóan.
Az olaszoknál már 8 és 9 liter között evett, itt már érezhetően szarabb volt a benzin, de cserébe átlagban 1.6 EUR-ba került a 95-ös, szóval pár száz eurót elpöfögtem, de egyszer élünk. :)
A kocsi ment mint a parancsolat, szerencsére minden gond nélkül megugrotta ezt a távot.
Pedig sokszor sajnáltam szegénykét: állunk az olasz autópályán, mert baleset van, kint 38 fok, tűz a nap és no menetszél, mert csak lepésben lehet menni, de a klíma megy, mert különben megsülsz bent.
A vízhőfok mérő meg se moccant, na mondom haver, le a kalappal. :) A motorháztető lehetett vagy 90 fokos, ja és fekete a kocsi, mint a tied. :)
A túra fantasztikus élmény volt, ajánlom a helyet nagyon.
A Zimmermann fékek eddig nagyon bejönnek, brutálul megfogják a kocsit. :)
A Hankook k117 ventus s1 evo2 gumikról is csak jókat tudok mondani. Ár/érték arányban a legjobbat sikerült vennem szerintem, a 17"-os szerepelt az ADAC tesztben ugyanekkora, 225/45-ös méretben és ott az elején végzett.
Nem csalódtam benne. A vizes futása hihetetlen, közel száraz tempót enged. (Tesztelve :)) ) Halk, és szárazon meg álom. A kopásra kíváncsi leszek, 3 évet jó lenne, ha bírna.
Kár, hogy kifutott a széria. Következő váltáskor felrakom majd az aktuális Conti sportot, kíváncsi leszek ezeután mit mutat.
Megvolt az első hosszabb utunk az idei nyaralás alkalmával. Oda-vissza összesen 1080 km. Amúgy is vártam már a pihenést, de mivel ennyit egyben nem mentem még a géppel, főleg nem autópályán, így izgatottan vártam milyen is lesz az utunk. Kíváncsi voltam a menetteljesítményre és a fogyasztásra egyaránt. Asszonnyal, gyerekkel, csomagokkal megpakolva megjártunk a Bük-Bibione útvonalat.
Azt kell mondjam, az autópályán és az országúton érzi magát a legjobban a kocsi. (elsősorban országútra vettem) 6-ban is rugalmas marad 130-ról, dinamikusan gyorsul. Ha kell, akkor meg visszakapcs 4-be és uccu neki 170-180-ig.
Teletank, fogyasztás nullázva. A fogyasztásmérőm pontosan mér, kb. 50 tankból ellenőrizve már.
Az útról tudni kell, hogy rengeteg lejtő, emelkedő van, van, hogy órákon át felfelé/lefelé visz. Mindenhol betartva (vagy közel hozzá😃)a sebességkorátokat, ahol lehettet GPS szerinti 130-135-tel haladva mentem.
Odafelé éjjel mentünk, így klímát nem kellett kapcsolni, 7.6 lett az átlag. Ott némi városi út is volt,30 km kb. Ebben volt egy autómosásos út egymagammal, kicsit tempósabban.😃Visszafelé végig klímával jöttem, mert nappal jöttünk, nem nulláztam a fogyasztást, 7.8-cal állítottam le a ház előtt.
Elégedett vagyok vele. A fogyasztás meglepett, vásárlás előtt 9-cel kalkuláltam az én használatom mellett, de 7.4-8.5 között mindig megállt eddig a lábam súlyától függően persze.
Teljesen jó a belinkelt cikk, de a gyakorlatban egyszerűbb elmenni egy akkuboltba, ahol a mester a kéttenyérnyi teszterével 2perc alatt megmondja, mekkora indítóáramot tud az akkud. Ha kell, rámér járó motor nélkül/mellett és megmondja, mi a teendő. Én az önindító hiba miatt 3x mentem akkushoz, még csak nem is tőle vettem, mind3x elhajtott, hogy ez az akku jó és nézessem meg az önindítót. Rengeteget számít a gyakorlat!
Köszi az infót, én nem kaptam vissza semmit, de nem volt idő sz@rakodni, mert másnap indulni kellett. A környék legjobb referenciákkal rendelkező műhelye impozáns, nagy házban, hatalmas raktárkészlettel. Nyilván ennek ára is van. Mondjuk ha tudom, rákérdeztem volna, h betétdíjas-e a régi kütyü? Már mindegy, nekem fontos volt, hogy azonnal jó legyen, mert kölföldi utazásnál nem mindegy. Tény, hogy most jobb, mint (nekem) újkorában, mármint amikor tavaly decemberben megvettem. Csütörtökön délután utaztam Győrig 35fokban, majd pénteken 30 fokban további 700 km-t Németországba. Reális, hogy intenzív klímahasználat mellett 1 literrel több a fogyi? (7.6/6,6 liter)
Hogy lehet csak egy "pittyenést" üzemeltetni az irányjelzőt? Akármikor hozzáérek, mindig 3-t jelez, de néha sikerül 1-et is villantani. Volt már gondom abból hogy 3-t jelzett...
Az ugye nem normális, hogy a hűtő ventillátor percenként felpörög hangosan pár másodpercre, aztán kikapcsol? Valamilyen előtét ellenállásnak kellene ezt szabályoznia, ami esetleg szakadt Legalábbis más autónál futottam már rá ilyenre, ott egy előtét ellenállás csere (3 évente) megoldotta ezt a jelenséget.
A kormánymű ropogó hangot ad pár hete. Az érdekes benne, hogy hidegen egyáltalán nem, melegedve az idő egyre hangosabban. Elég idegesítő, de más ügyben járva egy szervízben gömbcsuklókra gondoltak. Volt már valakinek ilyen? Csak cserével szüntethető meg, esetleg zsírozással? Több gömbcsukló is van az első futóműnél?
Elkezdett valami kopogni sajna futomű felől, kisebb sebességnél hallom csak de lehet motorzaj elnyomja már ha gyorsabban megyek.
Féltengelyre van esély, benzines 2.5 GH 155 ezerrel, csak hogy ilyen korán kijöhet? Nyílván ez is használat függő persze.
Jövő héten leviszem csak hátha valakinek lenne tippje addig is, noha tudom hogy ez egy csomó dolog miatt lehet :)) 1 hét múlva mennék horvátba azért jött ez rosszul..
Köszi, sejthető volt, hogy nem ok nélkül léteznek a 20E Ft feletti elektronikák. (Bár a linkeden sem részletezik, hogy a "sima" fordítós kábel hova való.)
Csak azt nem értem, hogy miért van a kapcsolós Tape/MD gombon kívül egy látszólag bekötött aljzat is hozzá, ha az nem működik. (máshol meg centnyi értékű alkatrésszekkel is spórolni akarnak.)
még annyi ,hogy azokban a modellekben működik ez a fajta kábel ahol van MEDIA gomb ,ahol nincs ott sajna csak a drágább megoldás működi és a CD gombbal.
attól tartok ,hogy ez neked nem fog működni ,mert ez pl csak a 2006 utáni fejegységekkel működik a korábbiaknál kell valami ami a cd-tárat "helyettesíti"
a Tape/MD gombot az aux móddal tudod életre kelteni ,ezt a kazettás/md csatlakozóba kell bedugni ,de szerintem amit te vételezhettél a cd-tá kimenetre kell csatlakoztatni ami cd gomb 2x megnyomásával aktiválsz ,bár mazda 6-nál némely rádiókon van hogy forrasztani kell 2 pontot mazda 2 nincs tapasztalatom
Egy 2003-as Mazda 2-es új tulajdonosaként kérek segítséget (talán minden korabeli Mazda típusra érvényes a probléma): egy 2005-ös CD-s audióra cseréltem ki az eredetit. Látva a ki nem használt Tape/MD gombot, és a hátoldalán a bemenetet, rendeltem egy ilyet az E-bayen. (Mobiltelóhoz vagy és egyéb MP3 lejátszóhoz):
Azonban persze, hogy nem ismeri fel a bemenetet a rádió. Ahogy látom, ez gyakori fórumtéma külföldi Mazda oldalakon, de nem igazán értettem meg, hogy mire jutottak. 20E Ft felett léteznek AUX átalakítók, de Ti meg tudnátok mondani, hogy mi a legegyszerűbb megoldás egy közvetlen AUX bemenetre?
Még magam sem tudom a végkifejletet az a baj. Van egy lejtős beton, egy magasabb sík beton, ennek van legalább 1 méter alapja, régen medence volt, lehet aknát is lehetne csinálni belőle ha középen feltörném. A két beton közt van másfél méter, nem tudom az alacsonyabbat fölhozzam-e síkban a magasabb szintjére, vagy csináljam meg lépcsősen, vagy csináljak egy átmenetet a kettő közé. Lehet idén zúzott kővel kitöltöm, lapvibrátor, aztán jövőre meglátom hogy lesz rá keret. Persze tető is kéne rá, azt megint ki kell találni.
Azt mondta a szerelő, látott már dugattyúból származó fémdarabkákat, ez inkább forgácsolásból származik, úgyhogy valószínű még a hengerfejezés maradványa.
Hátsó fékbetétek, csúszkák, kézifékbovden, olaj cserélve, 46ezer.
én már csak a legvégén vettem észre ,nem igazán volt előjele ,de még ebben az állapotában is működött ,indult rendesen ,normálisan járt és még erő is volt benne simán fel álltam vele a trélerre és ha bemelegedett akkor a füst sem volt
Szerelőnél van, addig a Hondával járok, majd megmondja mit tudott vele intézni. Ő valamiért nem bízik a felújításban, azt mondja nem szokott jól sikerülni.
Szerencsére ( :D ) talált némi alumínium forgácsot a minden negyedik olajcserére beütemezett kartertisztítás során az olaj előszűrőben. Az előző ilyen alkalom kb egy hónappal a hengerfejezés után volt, amikor könnyedén bekerülhetett a rendszerbe, mert sok gépműhely nem takarítja ki rendesen maga után, de lehet hogy még maradt benne? Vagy mi eheti még a hengerfejet? Vezérműtengely? vákuum pumpa? A blokk, dugattyúk, gyűrűk, szelepek acélból vannak, csak a hengerfej alu ugye?
Én épp ma kaptam egy felújítottat, ki/be szereléssel együtt 43 bruttóért számlásan 1 év garival.
Kiszerelték a régit, megállapítást nyert, hogy mindene szar (szénkefék, bendix beszorulva, megégett kommutátor, stb). Ezt meg csak levették a polcról, kell ennyiért? Kellett hát! Így holnap nyugodtan indulok Németországba az unokákhoz. Havi 4ezer km-t megyek, lényeges, hogy állandóan üzemkész legyen.
Van infótok arrol, hogy az ujabb Mazdáknál (mondjuk a ~2010 utániaknál) is probléma még a rozsda? Vagy lett javulás? Első generácios 6-osomat majd megette :)
Köszönöm mindkettőtök válaszát. Úgy látom ez a Cargo szám alapján meg fogom találni.
Igen 35+áfáért kaptam árajánlatot egy bontóban egy felújított darabért, de az az igazság hogy egy kedves autóvillamossági szerelő (igaz csak harmadállásban) ismerősöm felajánlotta hogy szívesen segít.
Kitisztítani és a keféket kicserélni. Azt hiszem olcsóbban ki fogok jönni és megmondom őszintén, hogy érdekel is a dolog a kiszereléstől a kitisztításon át (plusz kefe csere) a visszaszerelésig. Minderről találtam az egyik hozzászólásban részletesen lépésről-lépésre leírt információ halmazt. Csak a kefékről nem volt benne olyan infó ami alapján elindulhattam volna.
Tehát köszönöm még egyszer és majd leírom ide a tapasztalataimat (a közeljövőben tervezzük a "műtétet"), hogy hogyan sikerült a javítás.
Nagyon sokat olvasom ezt a fórumot (többször találtam a hozzászólások közt segítséget), de most muszáj voltam regggelni, mert egyenlőre nem találtam semmit arra vonatkozóan, hogy milyen bronzkefe kell a kocsim (Mazda6 2006-os, RF5C) önindítójába!
Szeretném megkérdezni tehát tőletek, aki már találkozott ilyennel, hogy leírná esetleg a méreteit vagy cikkszámot ami alapján utána tudnék keresni.
az ilyen bakikról beszéltem a múltkor ,ö szerencsés volt mert megvolt hogy hol írták ki és megcsinálták neki ingyen a műveletet de ha nem lett volna meg akkor újabb 50-100eft lett volna
ilyennel szívott az ismerős szerelő .Szarul van kiírva a dpf ,mehet vissza az eredeti szoftver ,felprogramozod a befecskendezőket és megbízható helyen kiíratod újra a dpf-et.
A porlasztók korrekviós értékei mind nulla. Akár mennyit megyek vele, akár fel vannak-e tanítva a porlasztók...stb, mindig. A Mazda szervíz szerint ez 2 dolog miatt lehet.
- Nem megfelelő szoftver van rátöltve, de az nem lett változtatva, az elejétől ilyen
- Valami át van benne forrasztva, a DPF-kikerülése miatt, vagy tuning miatt
És a továbbgyűrűzésnek jó eséllyel nincs vége még.
A technológia, anyag választás a probléma és ugyanezzel a módszerrel csinálják a mai napig a légzsákokat a Takatánál.
Egy időben azt mondták hogy 2008-ban változtattak az összetételen, csak az előttiek a gázosak de már 2012-es gyártást is hívtak vissza usa-ban.
Gondolom tudják ezt ők is, csak a legrégebbi, legkockázatosabb légzsákokat cserélik először.
Ja, és nem tudom figyelte-e valaki, de csak a front légzsákokat cserélik, a többi (oldal, függöny) marad, pedig a probléma ugyanaz lehet azzal is, csak a kockázat kisebb gondolom a halálos sérülésre.
ADAC oldalon valahol meg lehet találni mely alvázszám tartományok érintettek. Illetve megkérdezhetsz egy márkaszervizet az alvázszámoddal. Úgy tudom a dolog továbbgyűrűzésével későbbiek is belekerültek.
Én tudtommal 2002 február ,és 2003 június vagy július között GYÁRTOTT az érintett .Bármelyik hivatalos mazda megmondja neked ha emailben elküldöd nekik az autó alvázszámát.
Ha használtan vetted ,azt is megmondják volt e már cserélve az előző tulajnál ,ha külföldi az autó ,akkor is kitudják keresni.Nekem a 2003 as olasz autóban ki is kellett cserélni ,de viszont a lányom 2004 es gépe már nem volt érintett
ugyan az a fényszóró van benne mint a Fateréban ,a tiéd is adaptív ;) baromi egyszerű ,megkérsz valakit hogy forgassa a kormányt mondjuk balra és figyeld meg a balos projektort hogy fordulni fog az is.
este ha elindulsz akkor 30km/h fölött messzebbre fog világítani mint 30km/h alatt ;)
mindegyik értelmes helyen azzal kezdik hogy xenon vagy sem ,ha xenon akkor NEM NYÚLNAK HOZZÁ mert géppel állítják be az alapmagasságot és még be is ültetnek a bal 1-be ;)
te csak nem akarod megérteni amit írok ,NEM CSAK A LEDES tudja ,Fater GJ-s hatosa xenon és adaptív így hogy azt sem tudod hogy micsoda egyből rávágod hogy nem az
írd be az alvázszámod és megmondom ,de szerintem amúgy az.
Minimális magasságot eddig minden autómon lehetett állítani, ha voltál már bent műszaki vizsgán, a jobb helyeken ezt meg is csinálják.
Nem adaptív és nem is kapcsolja a távfényt magától ezt szerintem csak a ledes lámpa tudná.
Nem olcsójánoskodás, emiatt nem fogok várni a szervizre, ha majd idősebb leszel rájössz a te saját időd megfizethetetlen.
A másik amiért nem járok márkaszervizbe: betanított alkatrész cserélők dolgoznak. Elképzelésük nincs az autó szerelésről. Legjobb példám: kellett a szervizkönyvbe egy pecsét (toyota de egyébként lényegtelen). Csak kifejezetten olajcserét kértem. Bent áll a kocsi kijönnek 40 perc után hogy letört a hátsó rendszámtartó kicserélhetik-e?
Utána már néztem mit csinálnak, egy márka nélküli olajos hordóból engednek olajat egy koszos locsolókannába, azt töltik a kocsiba. Utána kérdezem milyen olaj ez? Nem tudta megmondani, csak azt hogy mindenbe (dízel/benzin) ezt töltik.
Ezért kértek 20,000Ft-ot. Akkor pont a félből kijöttem volna rendes olajból, sokkal rövidebb idő alatt.
Nem faluvégi sufni, második legnagyobb márkaszerviz.
Név nélkül budapesti mazdaszalon: új 3-ast akartunk, másfél óra alatt addig jutottunk el hogy mindenki másnál drágábban akartak ránk sózni egy újat, amikor megemlítettem ugyanezt 1 millióval olcsóbban hirdetik mások, akkor átküldött a használtautós kollégához, aki az ottani új ár fölött kb. 500,000-rel akart egy másfél éves hármast ránkmelegíteni.
az adaptív nem arra vonatkozik hogy XENON VAGY HALOGÉN ha lassan mész akkor közvetlenül az autó előtti részt világítja be ha gyorsítasz akkor előrébb világít hogy messzebbre láss.
csavargasd csak majd tönkre teszed ;) és azért is autó lesz a hibás hogy nem tudtad mit vettél
2006-os, 1,8 benzines kombim van (faceliftes), de német könyve van csak. magyar könyv kellene, vagy legalább angol. neten nem találok sehol, se letölthetőt (más évjárat meg amcsi nagymotoros modellek vannak csak, de azok másak) se megvehetőt.
Nem ingyen kérném persze. akinek van ilyen könyve én lemásolnám vagy bescannelném.
sajnos az a baj ,hogy nincs mit beállítani rajta... azt a PCM végzi adott kódsor alapján és a korrekciós eljárással finomít és igazít a motor állapotához.
rf7 -től a benedeczky diesel szerviz add új kódot a javított befecsikhez.Van mester fej és közvetlen kapcsolat a Denso-val alkatrész is csak ök kapnak a többi bontott ,kínai alkatrészekkel kókányol.
Sziasztok! A Mazda6-om (1998ccm 89kW,2007-es,EX-DPF) ezeket a dolgokat produkálta: - hidegen indítva nagyon minimálisan füstölt - melegen, alapjáraton elkezdett hangosan kopogva járni, majd korrekciózta és kb.20másodperc múlva megszűnt a kopogás - terhelés mellett nem kopogott - újból alapjáratra csökkenve a fordulat pár másodperc múlva ismét kopogott kb.20mp-ig
A porlasztókra gyanakodtam és kiszerelve elküldtem újrakalibrálásra. A mester azt mondta, el volt állítva mind a 4 belsejében valami, de az 1-esben még törve is valami. Vettem egy bontott porlasztót (RF7J) és új csúccsal a 2-3-4 jónak talált porlasztóval együtt beállították mind a 4-et gyári értékre, amiről jegyzőkönyv is készült. Vissza lettek szerelve a porlasztók, de rosszabb lett mint volt. Most ezeket produkálja: - hidegen indítva nagyon füstöl világosszürkén - 1-es, 2-es és 3-ban nagyon rángat, alig van ereje a kocsinak - a rángatás 2000-es fordulatnál szűnik meg - valamint egy kisebb táv megtétele után szűnik meg - a kopogó hang már nincs alapjáraton, de terhelésnél, elindulásnál, míg erőlködik a kocsi újból kopog - alapjáraton a klímát bekapcsolva, terhelésnél ismét kopog
Mit gondoltok, mi lehet ennek az oka? A DPF szoftveresen off, de ez azelőtt is így volt.
Bocs, az előzőt az auto. stop funkcióra írtam. Tehát hogy nullára fékezéskor, stb. ne kapcsolgasson le állandóan a motor.
A start-stop egyébként inkább csak szokatlan.
Persze ami gáz, és egyszer utánagondoltam, pl. nagy hátulütő, ha nincs gyújtás, nem működnek az ablakfelhúzó motorok... mert mégis mi van, ha egyszercsak úgy gondolja az autó, hogy valami ökörség miatt nem indul be, épp nincs kedve hozzá, de jön a hatalmas árvíz az égből, te becsuknád az ablakokat, de a gyújtás hiánya miatt nem hajlandó engedelmeskedni... szopás...
Már bocsi, de egy kétezres dízel autóba alapbol drága aksi jár. Ha van benne állófűtés is, akkor egy 95ah jobb plusszos aksi 40 körül mozog.
Amit pedig meg kell csinálni: az a két dolog amit írtál, semmiség.
Sajnos a mai világban, akkora tömeggyártás van, amire a jelenlegi kapacitás kevés. Ezt úgy általánosságban mondom, viszont az akkumulátor gyártásra ez még hatványozottabban igaz. Olyan piaci (mennyiségi) igények vannak, hogy a termékek tesztelését szúrópróba szerűen végzik (az összes tesztelése helyett), illetve a gyártási sebességet növelik a minőség rovására. (Sok esetben is simán megéri cserélni a hibás alkatrészt, minthogy minőségibben gyártani) aránylag nem szokott gond lenni termékcserével, de ez csak saját tapasztalat.
Btw, szerinten a start stop rendszer nem feltétlen hasznos dolog.
Beszámoltak egy másik autót, így került 4,5-be. Teljes felszereltség: minden elektromos segéd+navigáció benne van. Kézi váltós kombi dízel, 140,000km.
Annyiba oda is adom magán személynek.
Kopás sehol nem látszik a beltérben, kormány is újszerű.
Ami meg lett csinálva 2000km-rel ezelőtt:
összes olaj+szűrők ékszíj cseréje, 4 új gumi, új fékbetétek, és egy 17-es virsli pótkerék mert gyárilag csak löttyöt adnak.
Tudok még 4 jó állapotú téli gumit adni mellé.
Amit meg kell csinálni: akku csere, és a lámpát feljebb állítani. Nagyon jól világít a kocsi elé 5 méterre :-)
Nem hirdettem meg, egyrészt mert ezzel szeretnénk menni nyaralni, másrészt nincs időm a kereskedőkkel alkudozni.
Természetesen meg lehet nézetni szerelővel. Hitel mentes 23 hónap műszaki, fél év garancia a motorra és a váltóra. Magán személyé, nem kavicsos neppertelepen tartják.
Pár hete sikerült megvásárolnom egy 2008. 07. havi második generációs 2.0-s dízel hatos kombit.
Egy ismerősömtől vettem át, az autó előélete újkora óta ismerhető, így -ugyan az első dízel autónk-talán nem volt túl nagy kockázat beleülni.
A futott kilométer alapján (241 000 km) vezérműszíj csere+ szerviz következik, amihez keresgélnék cuccokat.
Ami érdekes számomra, hogy a forgalmi engedélyben RF10-el kezdődő motorkód van, az alkatrész keresők ugyanakkor RF7J motorkódot hoznak amikor a típust beütöm.
Tudna valaki segíteni, hogy hogy is van ez? Előre is köszi a válaszokat. :-)
Akku még egyszer. Nem az ára bánt, hanem az hogy egy gyári akku 6 évet ki kellene bírjon, akku boltos szerint a start stopos átlag 3-4 év között döglik, a másfél évesekkel is szokott már baj lenni azok még regenerálhatók.
4,5 a kocsi, ennyi lett volna egy új benzines fóka is. Cserébe ők (és az opel is) seggel állt hozzá a beszámításhoz. Így lett használt, de újonnan tényleg 9-10-be kerülő autónk.
Legolcsóbb akku 38, bárdiban 52, mazdát még nem kérdeztem 80-100 közé tippelem átlag autóba 15-16 körül vettem normálisat.
Nem bántom tovább a kocsit, de ha újonnan is ilyen akkor 3 napon belül visszavittem volna.
Most ott tartok hogy szívesen elcserélném egy 2005-ös mazda6-ra/accordra, de nem akarok 400,000km-es kocsiban ülni. 22-es csapdája.
az a baj,hogy a start-stop már nem luxus hanem alaptartozék és a hozzá tartozó akksi sem luxus csak sajnos nem a magyar pénztárcákhoz mérik az alkatrész árakat ,bár ha jobban belegondolunk akkor vettél egy autót 6-10,5M között akkor nem kellene hogy gondot okozzon egy 60-70eft-os akksi ,de persze veled vagyok mert nekem is fáj még a 30e akksi is :)
Oda is és miden szellőzőbe. Én a kézigránátosat szoktam használni. Az a lényeg te ne szívjál belőle és utána sokat szellőztessél! Fél óra után tedd be az új szűrőt és nézd meg nincs-e eldugulva a klíma kifolyó csöve. Utóbbi nagyon fontos!
Úgy néz ki 3-4 év a startstoppos akkuk élettartama és 3x annyiba kerül, mint egy hagyományos. Luxusautó lett a mazda6 is.
Én Castrol EDGE FST 0w-30 olajat szoktam a 2.0 DISI benzinesbe tenni. Igaz, hogy 10000-ként cserélem, de ezalatt a futás alatt nulla a fogyasztás belőle, a max nívón van 10000 múlva.
Hát igen, csak most hordozgatni az autót az nem akaródzik. Meg a spray volt egy darab Matyi király, az mégis sokkal jobb mint 10 db. :) Nyilván az ózonos a legjobb amit csinálnak. Na majd meglátom.
csak annyi volt a gond hogy nem működött rendesen a turbó és semmi más sem amihez vákuum kellet volna ezért tiltotta a rendszer a kiégetést és ezt jelezte neked a villogó dpf lámpa
Ma megyek érte, aztán eredetvizsga, utána meg megnézetem a herti kozmetikával mit tudnak kihozni belőle mert igen dzsuvás. Holnap meg nézünk egy benzines Corollát a fiamnak.
Na de így, hogy lesz 3 kocsink már tényleg fölösleges, hogy a Mazda dízel legyen :)
Én a helyedben semmit nem fújkálnék be. 10 db Mátyás királyért (vagy 1 db István királyért) úgy kitakarítják ahogy illik. Én egyszer csináltam magam olyan spray-vel, amit az utastérben kell kinyitni, és 15 percig keringtetni klímával. (kb 2 hétig jó illat volt az autóban) Gondolom a habot akarod belefújni, ami szerintem nem jó ötlet (Totalcar szerint sem) mert nem biztos, hogy oda jut, ahova kell.
Nekem is pont ez a típus van. Én is cseréltetni akartam maga csak a szűrőt de nem lehet. Ez egy teljes egység és csak a szűrőt nem lehet kicserélni. Azzal nyugtattak, hogy nem szokott tönkre menni.
Nem hiszem, hogy benzineseknél nagy jelentősége lenne a csereperiódusnak, de még sose volt benzines autóm (ma délutánig). A GG kézikönyvében csak a dízelre van periódus megadva. A tiedet szerintem ha rossznak érzed nézesd meg.
Nem tudjátok véletlenül, hogy 2008-as utolsó szériás első generációs kombi Mazda 6-hoz a csomagtér ajtóemelőteleszkóp gömbcsuklója milyen típusú? M5 vagy M6? Szanaszét van már rohadva és cserélni szeretném de ha kiszedem biztos szétporlad a kezeim alatt. A teleszkóppal semmi baj nincs.
Valaki esetleg nem tudja, hogy a csomagtérben lévő patentok típusait? Rengeteg hiányzik, mind pótolni szeretném, mert műanyag kopogást hallok hátulról egyenletes útszakaszon is. Gátlók rendben, szilintek cserélve voltak.
Valamint benzines 2.0-es motorhoz milyen olajat ajánlotok? Kinek mi vált be? Lassan cserés lesz.
Szóval DPF villogás. Ma elvittem a gépet Csepelre. Gépre ráköt, semmi gond a DPF-el, viszont nem volt turbó nyomás, nem is ment a gép. Kiderült, hogy a légszűrőnél a két kicsi vákuumcső volt megrepedve, ez okozhatta a gondot és sajna ez is a DPF villogóra van rákötve.
Háááát már jó reégen nem látott hivatalos mazda szervízt. Egyszer voltam regeneráltak nem sikerült nekik amikor eljöttem füstölt mint egy kamaz, aztán kitalálták hogy 160 ezerért kell lambda szondát cserélni, na akkor elhoztam elegem lett. Szóval köszi lehet, hogy ez a gond megnézetem. Ami érdekes, hogy nem indításkor gyullad ki, hanem menet közben kb 20 km után. Ha leállítom a motort akkor megint nem villog.
Hány km-rel az villogás előtt jártál utoljára "hivatalosabb" szervizben, ahol esetleg más módszerrel dolgoztak, mint a kábelecske?
Csak mert én hasonlóan jártam a múltkor, és egy okostelefonos alkalmazással ránézve a "legutolsó szervizszámláló km állásra", visszaszámolva, szinte hajszál pont 20150 km-nél gyulladt ki nálam a DPF jelzőfény.
Szóval elképzelhető, hogy ez a kábeles megoldás nem mindent resetel, amire szükség lenne...
régi mazda6 Bp-Debrecen egy tankból 140-150 között kétszer meg tudtam járni. Új mazda6 140 tempomat ugyanez az út csak egy kör után nem fél tank marad hanem negyed.
Jól mutatott a fordban a fedélzeti kijelző. 1-2 deci csalás nem érdekel.
Legutóbbi hazaúton sík úton 130-nál 2 személlyel 6-7 liter helyett 12 litert mutatott a fogyasztásmérő elég sokáig.
Nem ezen rágódom, sok apró dolog bosszant pl. az ülés magasságát felfelé csak akkor tudod állítani ha kiszállsz, lefelé megy. Nem vagyok 120 kilós.
"Ez lehet az olajcsere visszajelzése vagy tényleg DPF gond van"
vagy tényleg gond van és nem feltétlen DPF ,de otthon az internetet bújva sajnos nem fogod megoldani.Irány az első olyan szerviz ahol van gyári VCM és láttak már dpf-es 6ost.
soha nem fogom megérteni az embereket ,látja hogy nem jó de a szervizbe nem megy be vele inkább otthon kísérletezik azzal ami néha még a felszerelt műhelynek is fejtörést tud okozni a teljes gyári támogatás mellet...
DPF kérdésem lenne. Mazda 6 2007 -es 2 l-es dízel. Villog a DPF lámpa de csak akkor ha bemelegszik a motor kb 10 km után. Ez lehet az olajcsere visszajelzése vagy tényleg DPF gond van? Otthon szoktam olajcsere után reset-elni az olajcsere számlálót kis kábellel amit a biztosíték tábla egyik pólusába kell berakni és letestelni aztán 5x gyújtás alatt gázpedál benyomása. Ezután 5x felvillan az izzító jel ami a netes leírás szerint azt jelenti hogy lenulláztam. Ennek ellenére pályán el kezdett villogni a DPF.
Szerintetek mi lehet a gond?
Egyébként Kb. 1 éve 5000 km-ként cserélek olajat, mert eléri az "X"-et,de soha nem jelez a DPF.
"5,7 literes fogyasztással adtuk el. Megvételkor nulláztuk, előtte másnál 6,4-en állt az átlagfogyasztás. Vegyes, de főleg autópálya üzemmódban. Nem nyomom neki így 6,1, normálisan 7 lenne, sportosan/rövid utakon közel 8 az átlag"
fogyasztást nem így mérjük... az amit az autó mutat főleg ha nem nullázod tankolásonként akkor igen csak messze tud lenni a valóságtól.
igen csak álomvilágban éltek ha így nézitek a fogyasztást.
Nyáron dugóban araszolva klímával 8Liter teljesen normális fogyasztás mint ahogy autópályán folyamatosan haladva az 5,5l is.
de tudom nekem is van ismerősöm aki a 740i-vel 8-10l-el jár igaz azt nem teszi hozzá hogy gázadásonként ja meg ha alapjáraton gurul fékezés nélkül hátszélben.
Harmadik mazdám, az előzőeket nagyon szerettem, a mostani alapjában jó kocsi lenne csak sok a bosszantó apróság. Lehet egy benzines fapad tetszene belőle, ez nem.
A mondeot igaz kisebb motorral de ugyanekkora dinamikával 5,7 literes fogyasztással adtuk el. Megvételkor nulláztuk, előtte másnál 6,4-en állt az átlagfogyasztás. Vegyes, de főleg autópálya üzemmódban. Nem nyomom neki így 6,1, normálisan 7 lenne, sportosan/rövid utakon közel 8 az átlag. Előző kocsimnál 9 volt az átlag de az még ettől is nehezebb, nagyobb gumik, és terepjáró állandó 4x4 és benzin.
Ha szerencsém van csak az akku gyenge és azért nem megy az ieloop, rosszabb esetben nem cserélték a tipushibás dc-dc konvertert.
Nem voltam még mazdáéknál, gondolom 3 éves kocsin semmit nem fognak ingyen megcsinálni, nem is várom el.
Akinek ilyen a kocsija (dízel i-eloop) akku csere előtt a negatívról vegye le a söntöt.
Nem értem egyébként ezt a fogyasztás vitát, azért 8 literes fogyasztás városban( visszakanyarodva most Angelo bejegyzéséhez) egy majdnem másfél tonnás kocsitól nehogy már rossznak számítson. A pályás 5,5 meg pláne normális, itt nem egy vw polo tdi rol beszélünk, szerintem ne várjunk már 4 literes álomfogyasztást.
Az meg egy másik világ hogy mit állít a gyári fogyi mert, mint tudjuk az a valóságtól eléggé elrugaszkodott nézet.
Ez a német mondás meg.. inkább nem mondok rá semmit :))
Nem regeneralja a DPF et mivel nem villog a DPF jel i a kijelzon, van amikor 0 a fogyasztas motorféknél, de van amikri 3-4 l, nem tudtam rájonni mitol fugg ez. Viszont nemetbol hazafele volt egy regenerálási szakasz, kb 50km.
Az ablakokat a vezeto ajtorol nem tudom egyaltalan mozgatni, leirnad pontosabban mit kell csinaljak?
Tanítani kell a többi ablakot. Leengeded és felhúzod, és a végén tovább tartod felhúzva a gombot kis ideig. Pici kattanás szokott hallatszani ilyenkor.
Motorféknél fogyasztás akkor lehet, ha regenárlja a DPF-et, de ez nem jó ha túl sűrűn előfordul.
elvileg kivitelezhető ,igaz a fél autót átkell vezetékelni hozzá ,valaki már tett fel egy weboldalt ahol részletesen le volt írva minden és hogy mit hova kell kötni
Bocs, hogy még csak most írok. Debrecenben lenne helyileg és 150 lenne a felni+gumi. Nem tudom, hogy lehet privátot küldeni. Küldenék képet róla. Szép állapotban van. Szinte nincs rajta karc sem. A gumi az 2*6,5mm és 2*6mm-es 2015-ös évjáratú 215/50 R17 Kormoran gamma b2.
Az a baj, a SUV-ok elég magas áron vannak, én is azt akartam. CX5, CR-V, Outlander volt a porondon, de az már más téma.
Esetleg egy Ignis? Szerintem eléggé hasonló a hasmagasság.
Ebben az esetben nehéz dönteni. Ha tényleg az egészségügyi téma a kérdés, illetve a hosszú táv, akkor én lehet vennék egy drágábbat. De ezt mindenkinek magának kell mérlegelni.
Nagyon gondolkodok. Igazából most eléggé úgy látom, hogy jó vétel és megér annyit csak nem biztos, hogy most kocsira ki akarok adni ennyit. Asszonynak kell friss jogsihoz. Magas autó kell neki a gerince miatt. Automatát akar, ennek is van némi köze hozzá. Automata műszakis klímás suv egyszerűen nincs ennyiért, minisuv meg még sokkal drágább. Kb ilyen állapotban van kívül-belül: https://www.reezocar.com/en/voiture-occasion/honda-hr+v-RZCATMDE243767493.html csak nincs vissaztekerve 300-ról, hanem 300-at is mutat. Az alja teljesen rozsdamentes, enni lehetne róla.
És akkor mi van ha lemondunk az automatáról meg a suvról? Mit veszek ennyiért? Jazz-re gondoltam eredetileg, de egy normális kétszer ennyi. Az automatája szerintem ugyanez a váltó. Swift-be nem ültetem. Reálisan ár/érték arányban nincs alternatíva. Az ár nekünk ennyi, amúgy 6-ra tartja.
emlékszel mikor írtam neked hogy a sima gumicső NEM JÓ? www.BONDEX.hu vastagfalu szilikoncső azt nem fogja tudni összeszívni még akkor sem ha felmelegszik míg a sima gumicsövet igen,üzemanyagcső nem alkalmas vákuumhoz.
Érdeklődnék, a fék felkeményedés problémája kinek oldódott már meg? Arra gondoltam méretnék egy vákuumot, de a normál "kis" szerelőmnek nincs mérője. Ha alacsonynak bizonyul kicserélem a vákuumpumpát, ha nem akkor mi van? Ha csak a csövezés szar akkor is gyenge lesz a vákuum nem?
Az autó érdekesebb viselkedése, és az EGR problémák is melegen jönnek. Lehet valami vákuumcsövet csesztet a hő mert gatya?
Bocsánat az off kérdésért, de egész egyszerűen nem pörögnek más topikok, ez meg eléggé:
Mazda6-om mellé vennénk autót az asszonynak. Lenne egy rokon autó eladó, itthoni 2000-res Honda HR-V, 300e km, 5 ajtós 4WD CVT 1.6 105ló. Mivel nem egy topp állapotú autó és a két kerékív rohad is, így az ára igen kedvező, 450, februárig érvényes műszakival, az elműlt 25 ezer kilométeren bevallottan nem lett rá költve, olaj is csak utántöltve. Kipróbáltam, teljesen oké. CVT szokatlan, produkál érdekességeket, de nem rángat, nem torpan, néha picit gondolkodik. Úttartása, futóműve teljesen jó, fékek ráznak, minimum betét de talán tárcsacsere, persze vezérlés, olaj, váltóolaj csere a minimum részemről. 5 év, 30 ezer km az elvárás tőle, ha többet nem költök rá. Az asszony automatát akar, magas építésű kell a gerince miatt a ki és beszálláshoz. Ennél olcsóbban automata suv nincs. Ilyen futás mellett az hogy 10 litert eszik nem probléma.
Meg szabad venni? Nem az a megveszem és rendberakom autó, inkább a megveszem, megcsinálom amit muszáj aztán hajtom míg szét nem esik. Esetleg ha egy felmérés során kiderül hogy a váltó jó állapotban van talán a kerékíveket megcsináltatom.
Új Mazda6 tulaj vagyok, sikerült háznál vennem egy első gazdás, nagyon szép állapotú 2003-as autót. Nagyon keveset futott (140e km) , fűtött garázsban tartották, semmi karc, semmi rozsda, kívül belül tökéletes.
2.0 CD TE (121 lóerős) nagyon szépen jár, csendes.
Két dolog van ami kicsit zavar
1. kormánymű néha picit kopog tompán. Kell ezzel foglalkoznom, lehet belőle baj, vagy fogadjam el egy 14 éves autón?
2. bal első keréktől néha kis cincogó hang jön elő. Néha teljesen síma úton is. Álló helyzetben jó alaposan megmozgattuk az autót, akkor semmi. Ez is csak ritkán hallható. (nem szíj hang, inkább gumi nyikorgás) Erre valami tipp?
Köszönöm a segítséget! Még lesz pár kérdésem, de azt később :)
Nem mindenhol, és nem mindenkinek... Majd megnézem a számláimat. Ugyanakkor valamelyest enyhít a dolgon, hogy nem kell kifizetni még fél litert... És tényleg elkerülhető a hamis olaj...
Szagról meg lehet mondani... Nem halálpontos megoldás, de a hamis olaj eddigi infóim szerint egy gyatra ásványi olaj. Teljesen más szaga van egy ásvanyi olajnak, egy nem C-s szintetikus olajnak, illetve a C1-es Dexeliának. De ha minden kötél szakad, akkor korrekt szerviz nem sokkal dragabban adja az olajat...
Sziasztok. Gondolom mindennapos kérdés itt a fórumon, de épp autóvásárlás előtt állok, és 2 típus maradt az érdeklődési körömben. A Mazda 6 2009 2.0CD kombi, illetve kb. ugyanez az évjáratú Volvo V50 2.0D. Egy 2001-es Audi A4 1.9 pdtdi-t váltana. A Mazdáról szeretnék tanácsot kérni, mire kell vásárlásnál figyelni, illetve mik a típushibái ennek a vátozatnak (rozsda stb)? A hirdetett autók 200-250e km között vannak, persze tudom, hogy a valóság ennél több. Köszönöm előre is a tanácsokat.
Elkezdtem teszteket nézegetni. Hogy az úristenben van az, hogy a sportrac5 bizonyos méretben 2016tesztgyőztes, más méretben más évben középmezőny, stb.
Nem teljesen értem a kérdést, de gondolom, a középső öv a kérdéses. Lehúzod és az alsó csatot bedugod abba, amelyiken nincsen piros kioldó gomb. Ez lesz neki a "fix" rögzítési pontja. A felső csatot, amelyik csúszik a hevederen, bedugod a középső ülés másik oldalán lévő két csat közül a közelebbibe. Ha ez nem segít, videót/képet csak du. tudok csinálni róla.
van akinek ez is elég ,de nem a legszebb és legjobb megoldás ,én is inkább bt yatour szerű dolgot rendelek inkább valahogy az jobban tetszik és szerintem hangban is jobb mint az amit te használsz
attól függ mit szeretnél ,szerintem a rádiónál találsz ,de ha komolyabb dologhoz kell akkor a 12V-inkább akksitól húznám be megfelelő kábellel és csak a gyújtás + ot lopnám le a rádió csatijáról.
A youtube-on találsz videókat a témával kapcsolatban, pl. a kényszer regenerálásról, dpf nullázásról és arra is láttam videót, hogyan kell nullázni olajcsere után.
Egyszer a kényszer regenerálást én is csináltam kíváncsiságból, nem volt rá szükség csak érdekelt hogy működik-e, és igen pont úgy viselkedett ahogy a videón láttam.
Pont ezek miatt szeretem elvinni olyan emberhez az autómat akit ismerek, mivel tudom, hogy ő biztosan nem fog átvágni és a szemem előtt elvégzi ezen dolgokat.
A márkaszerviz pedig mondhat bármit, akár olyan dolgot is amit ki sem cserélt benne, ezért bennük nem igazán bízok, ez miatt nem vittem hozzájuk az előző Mazdámat sem.
Budapest viszonylag messze - 140 km - van tőlem. Szolnoktól 40 km-re lakom.
Nem mindenki vállalja... Ajanlottam az fb csoportot, van aki megoldja a nullázást.
De! Gondod van a kocsival, és a kockázatosabb utat szeretnéd járni... A te dolgod, a te pénztárcád, a te autód.
Ha felkészült lenne a preferált szerelőd, akkor már ismerné az alternatív megoldásokat.
Szerviz infó: mondott már nekem cifrábbakat is a munkafelvevő telefonban. Szerintem az a cél, hogy a kisebb rossz ígéretével becsábítson oda. Utána már azt mond amit akar. Pl sajnos tényleg gond van a következőkkel....stb...
Ha Bp közeli vagy akkor a Csepeli szerviz szamodra a jó megoldás, ha belerakják a hozott cucccot.
Ezt nem kell tovabb ragozni, mert a fórumra irogatástól az autó nem jön rendbe...
Dieselgödöllő műhelyről van valakinek tapasztalata? Bevinném kicsit átnézetni valamikor munka után, kb 500 méterre van a munkahelyemtől. Hallok/tapasztalok néha furcsaságokat, de jól megy, nem füstöl, jól fogyaszt.
Egyébként elvileg építenek át Commonrail rendszereket adagolósra, hát arra kívncsi lennék.
De az is járható út, ha a sarki autószerelő ismerősöm lecseréli az olajat és kicseréli a szűrőket és ezek után viszem márkaszervizbe az autóm nullázásra és kivizsgálásra?
Csak a gyári Mazda szakszerviz rendelkezhet olyan géppel amivel ezeket a dolgokat meg lehet nézni az autóban?
Azt egyébként még mindig nem értem, hogy a Mazda szakszerviz akkor miért mondta azt telefonba, hogy nem kell rögtön megijedni, valószínű, hogy az olajcserével elhárítható ez a hibajelzés.
Hát... Márkaszerviz árakban gondolkodtam... Budapesten kb 15.000 huf körül van az óradíj, emlékeim szerint, de Csepelen, vagy a Reiter utcában persze olcsóbbak a dolgok...
Amúgy bár nem ismerem az árakat, de talán 10.000 huf a három normális szűrő és 10-12.000 huf az olaj akkor még kell egy szerelő, aki 1,5-2 órát mondjuk 6.000 huf/-óráért eldolgozik az autóval, mert lehet, hogy egy kényszerregenerálát is be kell iktatni... (nem 15.000 km után jelez a lámpa a műszerfalon...) Nos ez is 30-35.000 huf, illetve még el is kellett menni az alkatrészekért ami idő és pénz... kb 1.000 huf...
A gyári szűrők valahogy így mennek, és több márkaszerviz van amelyik csak a saját olajat és szűrőket teszi bele az autóba a saját védelme érdekében. A 2.0 D sok nyűgöt okozott már az elmúlt években, így nem csodálom, hogy bekeményítettek ez ügyben...
Én még tartom magam az elektronikus szervizkönyvhöz, bár lassan átgondolom a dolgot, mert az 5-ösök ára még mindig esik, így a befektetett összeg töredéke se lesz realizálható eladáskor, és MES kártya már nem jár, mert idén 10 éves a vas...
A többletköltség évente kb 30.000 huf a fenti kalkuláció szerint, így 10 év alatt 300.000 huf jön ki... amikor eladásra szánom majd az autót akkor 15 évesen talán 1.000.000 huf lesz az értéke, de nem hiszem, hogy annál több.
Nem tudom, melyik szervizzel beszéltél, de a leírtak alapján a telefonszámát is elfelejteném.
- Kell egy szerelő (szerviz), amelyik rendelkezik gyári műszerrel, és ért a Mazdához.
- A 15.000 km az vagy valós, vagy nem, de az olajcsere innentől nem kérdés. Május 20-án írtad, hogy szeretnéd cserélni.
- Nem tudom, kihúztad-e már a nívópálcát, lehet, hogy írtad, csak elkerülte a figyelmemet, de megnézném az olajszintet a helyedben.
A legjobb megoldás szerintem:
Mint írtam, kell egy megfelelő szerelő (szerviz). Ajánlatot kérsz tőlük az autó ellenőrzésére, karbantartására, vagy hozott anyaggal, vagy általuk forgalmazott olajakkal, szűrőkkel. Vidéki szervizek kedvezőbb óradíjjal kecsegtetnek, illetve néhol még az áraikból is adnak kedvezményt. Nem tudom helyileg merre vagy, de 50 km az nem ügy ilyen esetben, amíg mozgásképes az autó, és a szabadidőd ezt engedi. Érdemes ott állni, és véginézni, minden oké -e...
Ne a plusz 10-20.000 huf-t sajnáld, mert hamar többszázezres tétel lehet a havítás. Ez egy ilyen játék, legyél túl rajta.
Egy olaj, szűrőcsere, átvizsgálás stb az 50-65.000 huf-ból meg kell, hogy legyen, egy vidéki szervizben.
Akkor, hiába viszem az autóm a sarki szerelőhöz olajcserére, vagy házilag cserélem le magamnak nem érek el vele semmit, ha nincs nullázva ez a számláló?
A párom felhívta ma a Mazda szervizt és azt mondták neki, hogy olajcsere esetleg megoldhatja ezt a hibát, mivel ez nem csak a szűrő elszennyeződéséből kifolyólag villoghat, hanem egy sima hibajelzésként is funkcionál.
Azt mondták neki hogy akár a felhígult olaj miatt is jelezhet. Ez valóban így van?
Egy időben a szegedi bárdinál a legnagyobb óriásposzter a bosch volt. Arról regélt hogy milyen feltételekkel veszik vissza garanciában az akkut, bevizsgálási díjjal fenyegetőzve, stb...
ezt én is meg tudom erősíteni ,nem ajánlom senkinek sem 9 hónap után adta be a kulcsot olyan szemét módon hogy a bosch teszteken átment de az autót még sem volt képes rendesen indítani és elég csúnyán meg is volt puffadva kb 2hónapomba telet mire elintéztem a cserét igaz utána már csak 1 évet adtak rá pedig lett volna még 2 a 3 ból.
az előző akksik mind bírták 6 évig gond nélkül (alphaline)
A bosch silverrel csak a szopás van, az elmúlt időszakban tucatszámra hullottak ki 1 éven belül. Még a kereskedő se ajánlja akitől vesszük az alakulat.
Egyszerűen elveszti a kapacitását, 20Ah van benne 60 helyett. Nem cellazárlat, inkább szulfátosodás.
Ha esetleg valakit érdekelne egy Launch Easy Diag bolti ára 35000 mazda softverrel +11500ft akkor van 1db eladó 20000ft-ért vihető nem összekeverendő az olcsó elm327-el
Az első gázos menet 12,4l-es fogyasztást hozott (2.0-as 2007-es). Akinek esetleg gázosított a kocsija tud fogyasztási adatot mondani? LPGdoki csinálta.
Elég sokat voltam dugóban, de sztem ez sok ill. mintha erőtlen is lenne... :(
Hogy hol veszed gondolom nagyban függ attól, hogy hol laksz. Vannak autóakkura specializálódott cégek, vagy esetleg szóba jöhet Bárdi/Unix is, de Tescoból nem szabad. Én pl az akkugodollo-nél vettem Gödöllőn januárban, megbízható cég, picivel a piaci legalacsonyabb árak felett, ingyenes beszereléssel és beméréssel.
Jobb pozitíves minimum 60Ah-s kell neked, picit lehet több ha befér.
Szia! Ha nem gond es lecsekkolod érdekelne persze.
Átmérője mekkora meg szín? Nekem hofeher a felni és fehér alapom volt a króm jel benne (gh) Átmérője meg 56 mm bár szerintem az nem változik a régebbi-új tipusok között. Illetve hogy hiányzik fül róla van jelentősége, szerintem nem.
Apám oktató autóját kereskedő megvette 378 ezerrel, 168al volt feltéve, megkímélt sérülésmentes állapotban. (9évesen) khm khm, 3 hetesen!!! Majdnem gazdasági totálkárra törték, illetve 2 évente még kb összetörték. (Egyszer sem tanulo hibábol) corolla 1.4 d4d
Oldalt nem tölti be nekem, de egész szép paletta van fenn ezekből magyar oldalakon. Kénytelen leszek venni..Csak az egészben a felháborító, hogy akitől majd megveszem az egy ugyanakkora féreg aki lekapta az enyémről.
Igen, egy öreg házaspártól vettem, 10évet állt garázsban, 40e volt benne. Mikor elhoztam, még az utolsó pillanatban is törölgették. Vettek egy Kia Sportage-et, szóltam ha eladó lesz, engem hívjanak először! 😉
a szerelő ismerősöm vette meg a saját nevére saját használatra ,nem kell félni tőle hogy valaki át lesz vele vágva :) akik ismerik az autómat azonnal jelentkeztek hogy megvennék.
tudja mit vett ,megtudja oldani munkadíj nélkül ,alkatrészt kb annyiért tudja megvenni mint én és tudja hogy ha valamit szarul rak össze vagy nem sikerül a gépműhely akkor magától nem kell pénzt kérni az újabb motor kiszerelésért
Egy kérdésem lenne, biztos valakivel történt már hasonló is. Szóval ma döbbentem vettem észre hogy mind a 4 felnimből hiányzik a mazda jel, mennyire nehez ezt kikapni. Mer kívűlről nemtudom elképzelni hogy szedték ki belőle.
A másik hogy egy két héttel ezelőtt leszedtem mind a négy kereket mert mielőtt megvettem rozsdás volt az állástól a féktarcsa meg a nyereg, arra godolok hogy annak köze lehet e hozzá, de ezután a művelet után még mosóba emlékszem rajta volt szoval nem erre gyanakszok és még mintha tegnap is láttam volna mert eléggé feltünő az a fekete lyuk középen ..
De Te legalább tudtad, mikor kell elengedni. Én anno hasonlót éltem át a Fireblade-emmel. Melegen kelepelni kezdett. Kizártuk a kuplungot meg a vezérlést, és az egyik hengerben endoszkóppal húzás nyomokat találtak. Nem akartam megbontatni ugyanazért, amiért te sem kezdtél bele a javításba. Egy 50e-t futott sportmotort ha megbontanak, ott hullanak a százezrek, mert kár összerakni a kopottas mindennel, ha már szét van húzva a blokk, mikor egy hf tömítés önmagában 20-30e Ft. Csak nem tudtam elengedni, nagyon hozzám nőtt. Dilemmáztam, tépelődtem, aztán egy autós megoldotta a kérdést. Igaz, hogy másfél év kórházban meg otthon fekvés, járókeret meg mankó lett a vége, de a blokk dilemmám megoldódott. :) Lehet, h valami ilyesmit úsztál meg. De sok szopást biztosan. ;)
Az igen. Egyre jobban fosok ettől a motortól. Rendszeresen elfog az "el kéne adni amíg nem szopom be és ér valamit" érzés, aztán úrrá lesz rajtam a "mit veszek helyette és azt mitől lesz olcsóbb karbantartani, ha nem költök rá és elmegy még 2-3 évet utána mehet a bontóba az sem érdekel"
nem befecskendező hiba a befecskendezőkbe kb 100ekm volt ,mint írtam 4db újat vettem bele.
elfáradt ,valószínűbb hogy összeesett a dugó és billeget félmeleg állapotban régóta küzdöttem egy kopogós hanggal ,de senki sem tudta megfejteni.
hidegen semmi hang ,félmeleg állapotban mintha kalapáccsal ütötték volna a blokkot majd mikor elérte az üzemi hőmérsékletet szintén semmi hang sem volt és még most is teljesen szépen járt a motor
marad a 2006-os dpf-es van benne 217ekm ,rendbe teszem a féket rajta ,1 szilent 1 felső gombfej ,vezérlés csere és használom .Szerencsére jóban vagyok a Magictuningosokkal ha baj lesz a dpf-el majd megoldjuk ;)
igaz nem kombi és nem fekete de majd megszokom :P
tegnap mesélte a párom hogy mikor álltam fel a trailerre a lányom csak annyit mondott ,hogy "elkell búcsúzni Kormitól mert többet nem jön haza"
furcsáltam hogy végig ott ált és nézte ahogy elviszi a haver ,akkor még nyugtatta a párom hogy meggyógyítják és majd vissza lesz hozva ,hát sajna nem jött össze :)
Sajnálom. Ismerös a helyzet. 2év 6 honapig volt nálam, 2évig kb a kötelezök, aztán pár hónap alatt 6-700 elment rá. De a tied fájdalmasabb. Most a kárörvendők örülhetnek, mert magamnak ellentmondva (tanulva az esetekből) 5évnél idősebb dízel nem is kellene. Sőt...
van 1db ,olajos ,ha gondolod akkor oda tudom adni ingyen ,letakarítod és egy jó ideig biztos bírja még luk,repedés nincs rajta de bontóban 10000ft körül biztos kapsz ha nincs kedved az olajos csővel szórakozni
legutóbb mikor ragaszkodtam hozzá ,nagyon sokba került :P
3680000-ért hirdettem ,ember kitett az asztalra 3600000 és nem adtam oda :D alig 1év múlva kiderült hogy meg volt cigánykodva a főtengely benne aminek a javítása lendkerékkel,kuplunggal beszerzési áron mint alkatrészes 800000ft volt majd kapott még 4db Denso befecskendezőt ,eléggé fájt és azóta ha valamiért adnak pénzt és közelít az elképzelésemhez akkor elengedem a kezét
tisztességes javítás nekem nem éri meg és bukni tudni kell :) kb 600-700eft lett volna még nekem is ha mindent megcsináltatok ,annak értelmét nem látom hogy csak ezt javítsuk meg és a régi lendkerék meg a határesetes turbóval rakjam össze.
Szerelővel megegyeztem egy összegbe amire mondhatjuk hogy kevés de nem volt kedvem tovább foglalkozni a dologgal.
280-at kaptam érte igaz kb 2 hónapja fizettem a karosszéria javításért 140-et + 2 javítóív 16 + csomi ajtó ami rozsda mentes 20 ,de ha arra gondolok hogy pár éve 1x már bele öltem 1.2m akkor érthető hogy nem volt kedvem megint elkezdeni most inkább átültem a család másik 6-osába és inkább azért fizetek azt nálunk van 0km kora óta és tudom mire számíthatok .
Paraszt módszer, a jobb oldalon nagyobbra állítod az összetartást. Jobban is fogja tartani az egyenest. Előtte cseréld meg a két első gumit, annak a kopására érzékeny!
Én úgy tudom az elsőgenerációs Mazda6-nál a jobbrahúzás veleszületett probléma és nem javítható. Meg kell tanulni együtt élni vele. Az enyém is húz kicsit, pedig agyonra állítattam már. Állítólag az okozza, hogy nincs toronycsapágy benne, hanem valami szilent van helyette. Egyszer mintha olvastam volna valahol, hogy ha ezt a FL-es csapágyasra cserélik akkor nem húz jobbra, de ezt majd a hozzáértők megerősítik.
A lengéscsillapítók voltak már nézve? Ugyanis ha azzal valamikor kapott egy durva kátyút és lett némi görbület a szárában,de sosem nézte senki,körülötte meg mindent kicserélt...padon jó százalékot mutat,mégis lehet hogy az okozza az elhúzást.
A fórumot sokat olvastam de nem találtam pontos megoldást az alábbi problémámra:
Az alany 2002 decemberi 2literes benzines, 5ajtós.
A probléma: jobbra húz. A jelenség állandó, téli gumival sokkal érezhetőbben és nagyobb fordulatszámon fokozódik, illetve úgy veszem észre, hogy az útburkolattól is függ; durvább felületen jobban húz. (Erős balra lejtő szakaszon balra megy)
Az autón már szinte minden futómű elem cserélve lett (ettől sokat javult a dolog) a szerviz(ek) több alkalommal állitottak már rajta, elvileg mindíg határértéken belül sikerült beállítani.
Megjárt szervizek: Autó Focus negatív tapasztalat, mindenes privát szerviz negatív tapasztalat, Mazda Mester pozitív tapasztalat, de csak komplett cserékkel dolgoznak (hetekre tudnak időpontot adni), illetve az enyhe jobbra húzásra azt mondták, hogy szerintük együtt lehet vele élni.
Van javaslat, hogy mit kellene megnézni, cserélni rajta? Esetleg a munkához szerviz javaslat?
Az utóbbi pár hétben a kormány nem mindíg tekeredik vissza pöpecül kanyar után, illetve mintha a szervó gyenge lenne. Van esetleg kipróbált javasolható kormánymű/szervó specialista? Érdemes ezzel a problémával javításában gondolkodni vagy inkább csere? Vagy inkább búcsú az autótól, eladás?
Ismét egy problémával fordulok hozzátok. 2010-es Mazda 6. Milyen típusú a tompított lámpája mert a szakirodalom hb4-et ír. Rendeltem is hozzá philipset de mikor cserélni akartam, kiderült hogy h11-es van a kocsiban. Most mi van?
szerintem ki sem jutsz Hollandiából mégmielőtt az agyonlő. 2 sárvádő és jobb lámpa, sima halogén. Nagyon fura, mert sajnos a Porsche Panaméráról nem kaptam még képet, de a jobb oldalát az szedte szét és csak a lökháritója sérült. Olyan, mintha csak valaki meghúzta volna. Szerintem kicsi polir és el is tünik. Nyilván le fogják cserélni a lökőst.
Magyar rendszámos, privátban elküldöm szivesen a rendszámát.
végülis határeset a dolog ha jobban végig gondolom ,magyar rendszámos? elég rá 2sárvédő hogy lábon haza jöjjön ? így sajna agyon lő a német rendőr ha megfog
Hollandiában áll a melléklet autó Utrecht és Breda között. Szombaton sajnos belerongyoltam vele egy Porsche Panameraba. Hátha érdekel valakit alkatrésznek? Megy a saját lábán, csak a lámpák, a látható kaszni és ablakmosó tartály halt meg, amúgy a motor megy, az autó megy, csaképpen nem mehetek vele.
Gondoltam posztolom. 2004es CDH TE 136lovas. 245000km. Számomra gazdasági totál.
Ha jól tudom összesen 8 kucsot lehet feltanítani. Ha megvan a 2 gyári kucsod akkor meg tudod oldani magad is minden eszköz nélkül. Itt egy eléggé részletes leírás az immoról. A 29. oldalon van a taníttásról leírás. 2004-es facelift elötti 6-osomon sikerült nekem.
Olyan segítség kellene, hogy a bluetooth-nál (6 GH Bose) miért kell mindig a telefonommal párosítani manuálisan a fejegységet? Miért nem csinálja automatikusan, ha be van kapcsolva a telefonon a bluetooth? A régi autómnál elég volt ha be volt kapcsolva a bluetooth a telefonon és ha ráadtam a gyújtást, akkor automatikusan kapcsolódott az autóhoz. Esetleg telefon beállítás lehet? (android 7.0) Köszi a segítséget előre is!
Benzinessel nem tudsz mellényúlni. Próbálj ki azért egy accordot is! Már az első mazda6 is digitális szervizkönyves. Lehetőleg ne kintről behozott legyen.
Nem a szétvágástól félek, csak meg akartam őrizni a gyári kulcsot eredeti állapotában. Ha rendesen egy komplett harmadik kulcsként akarok bicskakulcsot, immó csippel, feltanítva az sokkal többe kerül ugye? 5 ezer helyett mondjuk 30 körül?
Kocsi vasarlas elott allok es a 2. Generacios Mazda hatosat nezegetem benzinesben. Leginkabb 2.0es motorral szeretnek venni,2.5 milla a keret ra.
Kombirol lenne szo. Mire kell odafigyelni tudnatok nekem velemenyt mondani akar szakmait akar szubjektivet a tipusrol? Fogyasztas nem nagyon foglalkoztat. Mik a tipushibai es vasarlaskor mire figyeljek oda kulonosen ? Csak szervizkonyveset akarok majd venni illetve amit bevizsgaltathatok..
Tudtok mondani olyan bicskakulcs házat, ahol nem kell szétroncsolni az eredeti kulcsot az immo miatt, hanem egészben elfér a régi kulcs az új kulcsházban?
Hazaút karcag felé fele annyi autópálya, sok 90-es szakasz így lett ezen a részen 5,5 liter, 600km-re a teljes átlag 6,0.
Néhány szakaszon motorféknél is 1,5-2 liter fogyasztás gondolom tisztította a dpf-et, de 250km autópálya menet után minek?
Városban a 7-8 liter nagyon óvatosan szintén sok. A toyota corollám (saját beállítás 1,8 lpg) 8-8,5 liter szinte csak pesten tempósan. Az kb. 4 liter gázolajnak felel meg foerintosítva. Benzinből 6,5-7 liter lenne ugyanígy.
Euro6 ennyit tud.
Nem szarrágás csak nem ezt vártam, a 460-as fordnak nem nézem a fogyasztását.
Olyan problémám van, hogy nem látja semmilyen telefon sem a bluetooth kihangosítót, ami előttel látta. 2009-es fejegység van benne, és csak a telefon kihangosítást tudja. Vagy is maot már azt sem. Miután beszereltem a külsős bluetoothos/usb-s kínai csodát, még egy darabig működött, majd azt kezdte el játszani, hogy a telefon már nem látta, de ha megnyomtam a kormányon a telefon gombot, akkor a kijezőn látszott, hogy csinálna valamit, de az édes női hangot már nem hallottam. Megpróbáltam azt, hogy lehúztam az akksit, most viszont már a gombra sem csinál semmit. Van valakinek ötlete, mi baja lehet?
Köszi az infókat! Elvileg nem a lánccal van probléma hanem a fogaskerékkel. De amúgy nem olvastam róla én sem,pedig mielőtt megvettem utánanéztem ezeknek a motoroknak. A vezérlésről árul el vmit a diagnosztika a szakszervízben?
Esetleg a spritmonitor.de-n nézd meg az átlagot, ha sok mérés van, akkor az kb reális értéket mutat.
amúgy:
- szélesebbek -e a kerekek?
- mennyire változott a tényleges használati mód?
- GPS szerinti mérések alapján ugyanez, a helyzet?
- melyik és mennyivel a legnehezebb autó az összehasonlított típusok közül?
- Ha használtan vetted, lehet bele kéne nézni az agyába, mert esetleg az előző gazdi csináltatott egy elrontott chiptuningot...
- Levegőszűrőd mennyire tiszta?
- meg még ezer apróság lehet a magas fogyasztás oka
A 2.2-es kb 130 lovas 2012-es dízel Lengyelország oda-vissza alatt evett kb 5, x-et de inkább 5,5 alatt. Ezzel csak annyi a gond, hogy ott irgalmatlan mennyiségű 70-es tábla van.
Az 5-ösöm 6,2-6,4 között eszik, ha 125-re állítom a tempomatot, 140-nél, már 7 felett...
Ha messziről nézzük, a 140-es tempóhoz sgy picit soknak hangzik a 7 liter, de nem annyival, hogy azon az ember fennakadjon...
Fogyasztás utoljára: ugyanekkora (inkább nagyobb) mondeo kombi (2010-es) 5,7-et kajált átlagban, régi m6 sportosabban mindig 6.0l/100km. Ócska 99-es passat pedig csak 5 liter. Ezek közül nem az új mazda ment a legjobban hanem a régi. Mind kombi, tempó ugyanaz.
A 4,2-es almera fogyasztás már nem lenne fair, de a többi összehasonlítható.
Tud kicsit enni 80-nál de azt egy 110-es skoda is tudta...
A ráfutásgátlót külön be kell kapcsolni, esetleg nagyon későn kezd el működni?
nekünk talán még 100e sem volt az MPS-be mikor eltört a vezérlés módosítóban valami és évente volt olajcsere és nem igazán ment 10ekm-t ,de ettől még nem jellemző de néha megesik
Eléggé körüljártam a dolgot mielőtt ilyen motorral vettem autót, van a közelemben is 300-400ekm-t futott pár darab és a lánccal sose volt gond. Elég régi konstrukció, milliószámra készült, ennek nagyobb nyoma kéne legyen.
Egyedül az olajfogyasztással, ami teljesen hektikus, van akinek 150ekm-nél leragad a gyűrű, van akinél 400ekm-nél sem. Valószínűleg rossz olaj, elhanyagolt olajcsere állhat a háttérben.
Gyűrűzéssel javítható a dolog.
Szerintem a dízelével keveri, ott nagyobb erőhatás van rajta.
Fogyasztás téma: 140-él 7 liter hosszú úton. Még mindig sok.
Néha 100-nál sík úton is 9-10 az 5 helyett.
Sok más bosszantó dolog is akad. Sávtartó ebben a formában értelmetlen, a start stop nem jegyzi meg hogy kikapcsolom, i-eloop szerintem semmit nem ér, járó motornál néha ki tudom nyitni a csomagtartót néha nem. 3 éves kocsi nem ezt vártam. Szerintem eladó lesz.
no meg ahogy írod néhány selejt biztos becsúszik és néha a tulajok is rásegítenek nem bele való olaj 100ekm után,ritkábban cserél olajat stb. ez mind rossz hatással van a láncra.
Hallott már vki olyan problémáról h 2.0 és 2.5 benzines vezérlésénél a lánc fogaskereke elnyúlik vagy elkopik és a vezérlés elugrik. Mert most vkitől aki dolgozott mazdánál azt hallottam hogy sok ilyen probléma volt állítólag.
Nekem pont akkor csinálta ha a napon parkoltam. Mostanában a motor beindítás után pont emiatt mindig várok minimum 20 másodpercet és akkor is a gázpedálhoz nem érve nagyon lassan indulok és elmúlt.
sokáig de egyre hangosabb lesz ,szerintem ha kiveszed és ha nem tudod hogy mit kell nézni észre sem veszed a kopást.
borzalmas hangja tud lenni én kicseréltem mert baromira zavart.Javasolnám neked hogy a csavart vedd meg újba és a közdarabból keress valamelyik bontósnál egy kevésbé kopott darabot
Pont mint a videón, engem egy kardán hajtásra emlékeztet!Meddig mehet el így? egy két ezer km?Mit tehet még ennek az alkatrésznek a hibája tönkre?Köszi
nem a pumpa zörög ,a veztengely végén lévő csavar és a csavar meg a pumpa közti közdarab ami átviszi a hajtást van megkopva.(a pumpa is zöröghet ha el van törve a lapát ,ezt én bontott pumpából cseréltem)
nekem szerencsém volt és bontóból szereztem csavart és közdarabot is ami nem volt megkopva de újat is tudsz venni csavar 10körül a közdarab kicsivel keményebb összeg de megéri
Én még új vagyok itt, mert 2 hete vagyok Mazda 6 tulajdonos. Sajnos egyből egy hibával találkoztam az autót illetően. Mikor benyomom a kuplungpedált, egy koppanás hallatszik a pedáltól.
Ma szét lett szedve és ki lett cserélve az a kis u-alakú műanyag amibe a rugó egyik fele belemegy. A 2 másik kis persely is szét van esve, így azokat a jövő héten cserélem, de a kattogás mikor benyomom a pedált, egyenlőre nem szűnt. Van valakinek tippje mi adhatja azt a kattogó hangot?
Mellesleg hidegen kb. 10 mp-ig füstöl és egyenetlen, valamint alacsonyabb az alapjárat. Elindulás után pedig néha kicsit kopog/csörög, de lehet, hogy ezeknek semmi köze az olajfolyáshoz.