A hozzászólásokat is érdemes megnézni: mikor az angolok egységesítették a nyomtávot (1846), az legtöbb vasút 1435 mm-es volt, ezért célszerű volt ezt meghagyni.
Ahogy nézem Hajtó Bálint HÉV-es oldalát, még csak most figyeltem fel rá (mikor máskor, mikor épp hiány van), hogy mennyivel több MIXa-t kivontak a forgalomból, mint amennyi MXa jött Csepelre.
Ha jól számolom, 8 kisegység jött Csepelre, és 17 kisegységet töröltek. Persze lehet mondani, hogy azok milyen állapotban voltak, de lehet ma még azok is jók lennének, senkinek eszébe nem jutna törölni őket.
A Batthyány téri alagút miatt nem emelheted nagyon a feszültséget, mert túl nagyra nőnek a védőtávolságok. Az 1500 V DC pedig szabvány feszültség, így kevésbé lesznek egyediek a szükséges járművek.
400-as Bobóra, mert csak olyan van a közelben, szvsz egy hév vezetőnek sincs típusismerete. De ez amúgy is lényegtelen, mert nincs belőlük felesleges, amit át tudnának adni. Nem véletlenül jár Csörgő időnként helyettük.
Akár vehetne is a HÉV saját maga számára néhány használt, jobb állapotú dízelszerelvényt. Úgy hiszem, hogy az elkövetkezendő években sem lesz ritkább az ilyen helyzet.
Oké, értem. A menedzsment munkájáról nem tudok mit mondani, viszont a szükséges jogszabályi környezet megteremtése elsősorban a minisztériumon múlik, nem a HÉV vagy a MÁV vezérigazgatóságán. A szakmai előkészítésben nyilván részt kell venniük, de törvényjavaslatot nem nyújthatnak be.
Nem vagyok túl optimista, hogy belátható időn belül működni fog egy ilyen pótlási lehetőség egy másik vasútvállalat járműveivel, előbb fogunk önálló menetvonalon közlekedő idegen szerelvényt látni ott.
Nyilván én sem az üzemi dolgozókra, szerelőkre gondolok, hanem a fejekre, a vezetőségre, akik felveszik a sokmilliós fizetéseket, miközben nem teljesítenek jól. Ha egy egyszerű dolgozó/alkalmazott rosszul végzi a munkáját, kérheti a főnöke megértését, a legritkább esetben kap. De ha egy nagy állami cég vezetősége kér megértést, akiknek a munkájától több tízezer másik ember munkába járása függ, az megkapja, pontosabban nincs következménye annak, hogy ő nem végzi elég jól a munkáját. Még jutalmat is kap év végén.