Keresés

Részletes keresés

localhost Creative Commons License 2000.06.20 0 0 57
Hát én letöltöttem, persze hogy letöltöttem még tegnap. Azóta is csak hallgatom...

Én RealJukeBox -szal hallgatom az MP3-akat, nem tünt fel, hogy változna a bitráta, majd figyelni fogom...
Érdekes!!! Én sem tudom hogyan lehet ilyet csinálni, sőt azt sem tudtam eddig, hogy lehet egyáltalán!

Előzmény: mya_tom (56)
mya_tom Creative Commons License 2000.06.20 0 0 56
Zoli!

WOW! Köszi a tippet! Ezek szerint Rocks and waves lesz a második Kollár
szólólemez címe! (Még nincs borító-képe se). De azt nem értem, hogy az első
Kollár-szólólemez miért nincs említve(Musical Witchcraft). Szerintem úgy
dukálna, hogy mindkettőt említeni kéne.

Nagy bőszen letöltöttem a Solaris-SP-t mondván ez nem rémlik, hogy meg lenne,
mármint nekem. Aztán belehallgatva ez a Marsbéli krónikák Solaris(same)
névadó-címadó száma. Márcsak az a kérdés, hogy teljesen ugyan az-e. Ez az mp3
mintha egy kicsit hosszabb lenne.

Töltötte le már valaki és hallgatta meg valamelyik mp3-at? Érdekes darabok:
winamp-pal hallgatva azt lehet észrevenni, hogy a mintavétel paramétere
változó: 44-től 256 kbit/s-ig(?) változik a zene függvényében. Hogy lehet
ilyet csinálni és mi értelme van ennek=>lényegesen tömörebb az output?

localhost Creative Commons License 2000.06.19 0 0 55
Heyh!

Ujdonságok!!! MP3-ak!

May 29, 2000 - The completely reconstructed site: Solarismusic is here again!

http://www.solarismusic.com/

Megnézted már? :-))))
Miért nem? :-))))

mya_tom Creative Commons License 2000.05.19 0 0 54
OFF TOPIC

Kozakz!
>...a jata.orgon levo ram filok gyakorlatilag a heten megjelent anyag dolgai!!
>En meg nem toltottem le anno !!
Már másodszor döbbentesz le teljesen, méghozzá rövid időn belül. Én eddig úgy
tudtam, hogy ra(m) file-okat nem lehet letölteni csak hallgatni, a letöltött
webcím alapján. És ha meg akartam őrizni magamnak a hanganyagot, akkor erre
csak a hangkártyán keresztüli kazettára való felvétel nem túl szívderítő
megoldását ismertem. Most meg írod, hogy le lehet tölteni! Ha tényleg így van
elárulnád a technikai módját?!

ON TOPIC

kozakz Creative Commons License 2000.05.18 0 0 53
a jata.org/solaris-es valojaban tenyleg regi. en meg akkor lattam amikor elindultak brazilba par eve.
sajna volt egyido amikor nem volt elerheto. zoli valoszinu akkor kereste es nem talalt semmit. most meg ujra elesztettek gyakorlatilag zero valtoztatassal es gyakorlatilag a vendegkonyv se ment mult hetvegen sajna.

Viszont en csak most jottem ra hogy de hulye vagyok hiszen a jata.orgon levo ram filok gyakorlatilag a heten megjelent anyag dolgai!!
En meg nem toltottem le anno !!
Le lehet tolteni az elso kislemezt amit az ifi parki koncertjukon vettek fel, amirol a boritoban irnak. erdekes hogy ezt sehova se tettek fel eddig. legalabb is szerintem.

ja meg korabban akartam irni mikor honapokkal ezelott indult a topic. nekem van olyan fekete lemezem ami anno 1990ben adtak ki cd-n es egy komplett lp oldal nincs rajt. ezert adtak ki vegul megegyszer 96-ban. 90-ben ez volt a gyakorlat. lasd az istvan a kiralyt.

pezsges van. hurra!

Heten voltam balaton parton kocsival es felelevenedett amikor tavaly szeptember 3-an jottunk haza ejjel horvatorszagbol es megalltunk kajalni fonyodon. bekapcsoltuk a radiot es szolt a solaris. kiderult, hogy 1 oras musor volt dumaval es sok kiraly zenevel a zenekarral az uj lemez okan. persze a petofi volt mi mas.
A menyasszonyom elotte sose hallota oket es rohadtul tetszett neki. remelem el tudom majd rangatni a kollarra.

mya_tom Creative Commons License 2000.05.18 0 0 52
>Hát, úgy látom, akkor az új Solaris cd inkább válogatás, mint új album, kár
>hogy új szám nincs rajta. :(
Hát az én szempontomból az új CD egy vadiúj sorlemez kategóriájú album. Félre
ne érts nem rádumálni akarlak, csak az az igazság, hogy nekem soha nem volt
Solaris LP-m vagy kislemezem. Egy-két éve tudok egyáltalán róluk, meg hogy
érdemes rájuk figyelni, és így utólag visszafelé kell felfedeznem őket. Ha
csak a megjelent Solaris CD-ket vesszük alapul a párperces Solaris számot
leszámítva a zenei anyag még nem jelent meg CD-n. Az Ellenpont eredeti verzió
megjelölés ne tévesszen meg: gyakorlatilag majdnem két különböző számról van
szó. Ugyanez igaz a Legyőzhetetlenre és az ősVikingre. Az Újjászületés és a
Távoli tűz a Dűne hullámai a hozzám hasonló "újszülöttöknek" pedig
mindenképpen tényleg új.

>Sampler és a pusztai éneklés
Hát mit mondjak a samplerhez teljesen ló vagyok, de szigorúan magán-véleményem
szerint nincs szó sem lopásról, sem elektronikai trükkről talán csak egy mezei
zenei effektről ami ad absurdum többeknek is eszébe juthatott.

>45'30"-al kiszúrni az ember szemét
Maximálisan együttérzek. De ez a 45 perc mintha ipari standard lenne. Hogy még
véletlenül se férjen majd el két sorlemez egy CD-n. Azért legalább N-E-M 5000
forintos gagyi album amiben szintén egyetérthetünk.

bozilla Creative Commons License 2000.05.18 0 0 51
Sziasztok!
Ma vettem meg a Kollár-albumot, király!
De 45'30"-al kiszúrni az ember szemét, legalább 1-2 radio edit....
Törölt nick Creative Commons License 2000.05.18 0 0 50
Hi Citrompótló !

Szerintem nem biztos, hogy lopás történt és az sem, hogy ugyanazt a saple-cd-t használták.
Tudtommal számtalanszor előforduló elismert tény, hogy bizonyos művészek egyidőben ill. minimális időbeni eltéréssel, mintha akaratlan telepatikus kapcsolatban volnának: ugyanazt ill. igen hasonlót alkotnak.
Gondolom te is hallottál már erről. Vagy nem ?
Számomra ez is egy elfogadható magyarázat lehet. És ezesetben rossz szájíze sem volna a dolognak...

Szia mya_tom !

Hát, úgy látom, akkor az új Solaris cd inkább válogatás, mint új album, kár hogy új szám nincs rajta. :(

Üdv
Big

Tepi Creative Commons License 2000.05.18 0 0 49
Sziasztok!

Üdvözlök minden Solaris rajongót, végre egy fórum, ahol jól érzem magam, és a Solarist.
Nos, nem tudom, ki ismeri az Enigma együttes Le Roi Est Mort, Vive Le Roi! Című lemezén a Roundabout című számot. De az Alhambra kapuinak Personal Gravity c. számában kísértetiesen hasonlít a "pusztai kiáltás" nevű "ének" a fent említett enigma darbban hallható énekre. Ennek három lehetséges megoldása van:
-A Solaris "lopta" az Enigmától (erre gondolni sem merek)
-Az Enigma "lopta" a Solaristól (ez már jobban hangzik :-) )
-Mindkettő együttes ugyanazt a sample cd-t használja (talán ez a legvalószínűbb)

Hát, kérdésnek ennyit, sziasztok!
Péter

localhost Creative Commons License 2000.05.18 0 0 48
Bocs, az előbb (1) hozzászólást írtam, az igazi (0) lett volna. Úgy értsétek!
Előzmény: localhost (47)
localhost Creative Commons License 2000.05.18 0 0 47

Tudjátok az az érdekes, hogy amikor ezt a fórumot elindítottam, sehol sem találtam linket, honlapot a Solarisról. Azért is volt az (1) sorszámú hozzászólásom. Most meg a Solarismusic.com -on azt olvasom, hogy since 4/29/97 Updated: 03/28/00

Miért nem tudtunk mi erről korábban ?!?!?!
Nemcsak én nem tudtam, ugye ?

localhost Creative Commons License 2000.05.18 0 0 46

Én ismerem a Cabaret-et, ha ismeretségnek lehet nevezni azt, hogy:
"valamelyik kazattámon valahol fel van véve, de nemcsak azt nem tudom, hogy hová raktam, hanem azt sem, hogy mikor hallgattam utoljára. Talán a felvételét követő hónapban (évek óta!) nem volt kezem- és fülemügyében"
Nekem tetszik :-) Illetve tetszett - akkor.

Előzmény: Törölt nick (44)
mya_tom Creative Commons License 2000.05.17 0 0 45
Megjelent! Megjelent! Megjelent! Megjelent! Megjelent! Megjelent! Megjelent!

Igazat beszélt Kozakz. Megjelent egy új Solaris CD: Solaris 1980-2000 az
első idők... Solaris archiv 1. (Official Bootleg) címmel. És ami még jobb hír:
ez a cd egy három cd-ből álló sorozat első darabja, tehát várományosak vagyunk
még kettőre: egy Noab címűre(?) és egy Los Angeles 2026 címűre.

Sőt!!!!!!!! Az esedékes Kollár Attila koncert hátterében valószínűleg egy új
(második) szólólemez áll. Mitöbb a verebek még azt is csiripelik, hogy a
Solaris is új albumon dolgozik, igaz annak megjelenési éve nem idén lesz.

Én a Sztereo kft-ben vettem meg 2700 forintért a Bartók Béla út 59-ben az új
CD-t. Valószinüleg itt a legolcsóbb is, hisz ők adják ki. És itt kaphatóak a
korábbi CD-k is.

A hátsó borító szerint a hivatalos homepage: www.solarismusic.com. Ez
azonban mintha csak hasonlítana a Zoli a rajongó=localhost által megadott
című honlapra tartalmában. Itt még az is van, hogy fejlesztés alatt. A
honlapon ígérnek az új cd-ről RealPlayeres mintákat, de nekem ezeket nem
sikerült meghallgatnom, persze lehet, hogy bennem volt a hiba.

Nekem nagyon tetszik a cd designja. Az első CD kék tónusú, a második zöld, a
harmadik vörös tónúsú lesz. A borítókón annyi arc lesz látható ahányadik
sorszámú a cd a sorozatban. A 12 oldalas belső füzetke leginkább a zenekari
tagok visszaemlékezéseit tartalmazza mozaikszerűen és élvezetesen, persze
Czigi nélkül immáron.

A CD műsora:
1. Újjászületés (11:54)
2. Ellenpont-eredeti verzió (4:33)
3. Solaris szvit(ősViking-Solaris-A Dűne hullámai) (18:53)
4. Távoli tűz (4:21)
5. Legyőzhetetlen (9:06)
Összesen: 48:47

A belső füzetke szerint az "első idő" 1980.február 20-től 1980.szeptemberéig
tartott, amikor is Seres Attila kilépett a Solarisból. A CD anyaga egy BRG(!)
kazettán rögzített E-klubbeli Seres Attilát búcsúztató koncert. Fel is hívja
a figyelmet a füzetke, hogy egyrészt nem hifi minőségű az anyag, másrészt ez
még nem a nagy Solaris, hanem az itt-ott fésületlen (Kollár Attila megjegyzése
szerint inkább progresszivebb :o)igaz már mindenképpen felismerhető Solaris.
Meglepetés is van a CD-n: két helyen belekomponált új részek is vannak, de azt
nem árulták el hol. Nekem nem sikerült első hallásra megtalálni, hogy hol
vannak az új részek, bár az Ellenpont nagyon gyanús.

Képzeljétek milyen kicsi a világ, a nálam öt évvel korábban született Czigi
ugyanarra a Könnyűipari Műszaki Főiskolára járt mint én. Sőt akkori barátnője
abba az Eötvös József Gimnáziumba járt, ahol én érettségiztem ráadásul a
Solaris örökös managerével - Tereh Istvánnal - egy osztályban voltak->innen az
ismerettségük. Ha feltesszük, hogy a lány fiatalabb volt, mint Czigi, akkor
nem elképzelhetetlen, hogy volt olyan év, amikor egy levegőt szívtam vele a
gimiben. :o)

És végül egy-két mondat a CD-ről szubjektive. Nekem nagyon tetszik és
egyáltalán nem zavar, hogy technikailag nem annyira tökéletes. Engem mindig is
a zene érdekelt jobban, mint a technikai körítés.

Az Ellenpontról. Ez az egyik legkedvesebb Solaris-os számom: fantáziadús és
lendületes. Az igazi stúdióváltozata a Solaris 1990-es albumon jelent meg. A
mostani koncertváltozat hallatán döbbentem rá egyrészt, hogy milyen állati
nehéz benne a fuvola-szóló, másrészt hogy érdekes módon a fiúk nemcsak, hogy
módosítanak számaikon, de ráadásul eddigi tapasztalatom szerint mindig jó
irányba. Persze ezzel nem akarom csökkenteni az újonnan hallható régebbi
változat érdemeit, sőt! Csak annyit jegyzek meg, hogy szinte teljesen más!

A Solaris szám: ez a másik kedvencem. Valami hihetetlenül zseniálisan kitalált
az alaptémája. És ragyogóan szól itt is. Valószínünek tartom ez az a szám,
amit legkevésbé változott (a füzetke említi) az idők során és nagyjából így
került fel a Marsbéli krónikák albumra is, ahogy itt hallható.

A nagyobb lélegzetű számokról most nem írnék. Egyrészt mert még friss,
másrészt már így is túl sokat fecsegtem. Ha lesznek reakciók a topicban, akkor
majd lehet, hogy megpróbálok én is beszállni a ringbe az értékeléssel.

Kedves Big4!
Sajnos én biztos nem ismerem az általad említett Cabaretet!

Törölt nick Creative Commons License 2000.05.16 0 0 44
Hi !

No akkor ismét föltenném 1999-08-13 20:02:49 (18) - intézett kérdésemet:

A Cabaret -et ismeritek ? Úgy 92-93 környékén adták ki a lemezüket. "Én öltem meg Lora Palmert", "Mert te mindíg sírni akarsz" c. slágerekkel, úgy tudom azon is a Solaris nyomja a zenét, és mellesleg baromi jó album.

Üdv
Big

üVegpohár Creative Commons License 2000.05.15 0 0 43
hehe akkor még nem is ismertem a solarist :)
meg ezt a forumot sem

amugy a zene bejön csak kár hogy nincs meg a többi

valaki elkezdte feltőlteni hozzám a 1990-es albumot csak sajna az első szám felénél abba is maradt... kigyó szive :(

E.T.:"megrepedt tükrök, kormos acélfalak, halott szeméthegyek és szennyes tavak"

másik E.T.: "te azt mondod itt élt valaha az ember? "
"az ember?"
"az ember?"

:)))

localhost Creative Commons License 2000.05.15 0 0 42
üVegpohár!

> ilyen topic is van... Tavaly július óta, csak aztán "nagyon elült a dolog".

Nosza! Vigyünk bele életet!

Solaris Forever!

Előzmény: üVegpohár (41)
üVegpohár Creative Commons License 2000.05.15 0 0 41
na végre ilyen topic is van

nekem csak a Marsbéli Krónikák album van meg mp3ben de keresem a többit is!!!

ha tudsz segíteni légyszi írj! cserébe van sok magyar MP3-m

ICQ#:20159165

localhost Creative Commons License 2000.05.15 0 0 40
Jajj, de yóóóóóóó hírek!

Honnan szeded ezeket az info-kat ?

Koncertezzünk! Legyünk ott!

Előzmény: kozakz (36)
sheridan Creative Commons License 2000.05.14 0 0 39
Nekem annak idején a Solaris zenéje nagyon tetszett. De volt egy tendencia, amit az MHV akkori mindenhatója, tudja a franc, milyen Péter képviselt, miszerint az instrumentális zene M-on nem eladható, így a Solaris első lemeze is nehezen jelent meg. Ez is befolyásolhatta, hogy a zenekra énekessel bővült és nevet, részben stílust is változtatott. Egyébként nekem a Napoleon zenéje is tetszett.
Előzmény: kozakz (38)
kozakz Creative Commons License 2000.05.13 0 0 38
A napolean nekem nagyon gaz volt akkor ez teny.
Viszont ma mar vincze lila is RIP :)
Törőlt_nick Creative Commons License 2000.05.13 0 0 37
A banda egészen odáig kíválóan működött mindaddig, amíg V. Lilla nagy tőgyeivel el nem szédítette a fiúcskákat.Még Ő mesélte hajdanán, hogy a csapat minden fellépésén ott volt az első sorban és a koncert végén állandóan ajánlatokkal bombázta őket. Meg örökösen rimánkodott, mindenáron énekelni akart nekik. Aztán szép lassan csak megmételyezte őket. RIP
kozakz Creative Commons License 2000.05.13 0 0 36
Par jo hir.

1. Tegnap lehetet latni egy 8 oldalas promo cd boritot az uj solaris offical bootleg cdrol.
Ingyen osztogattak a pecsas after crying concert.
Lenyeg. Jovo heten jelenik meg, a Bartok Bela uton lesz leghamarabb, mivel ok adjak ki.
3 reszesre tervezik. 1 resz az os solaris anyagaibol valogat. KEK koncert felvetel.

2. aug 12 Kollar Attila koncert a parkszinpadon solaris tagokkal kiserve. biztos lesz solaris is szerintem.

3. Ugyan ott fel fog lepni az EAST is. vadallat.

Kell ennel tobb hirtelen :)

localhost Creative Commons License 2000.05.10 0 0 35
Üdv mindenkinek.

localhost néven nyomulok. Eredetileg Zoli a rajongó voltam, én indítottam el ezt a fórumot.

HUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRÁÁÁÁÁÁÁÁ!

VAN!

VAN!

Solaris Official Homepage:


Vagyis: http://www.jata.org/solaris/

Gyertek, nyomuljunk!

Zoli a rajongó helyett most már : localhost

Wwf Creative Commons License 2000.01.05 0 0 34
Aye !

Koszonet a hirekert....megorultem volna, ha nem tudom meg hogy van a Nostradamus ota uj Solaris album (az internetes CD boltokban nincs :~((((((((((((((((((( )

Most vadaszhatok ujra :)

Koszonet Mya_tom-nak minden informacioert !

Bye !

Törölt nick Creative Commons License 1999.11.15 0 0 33
Két hete vettem meg a Nostredamust.

És még azóta sem jutok szóhoz.

Ez a lemez nem egyszerűen csak egy album.

Jóval több annál !

Egy MISZTIKUS BEAVATÁS !

Remélem Alhambra sem fog csalódást okozni, de nem hinném hogy képes überolni a Próféciákat.

Üdv
Big

mya_tom Creative Commons License 1999.11.08 0 0 32
Szubjektiv merengések a Solarisról az Alhambra kapui CD révén
=============================================================

Paraméterek, amik kimaradtak a lentebbi/fentebbi diszkográfiából:

Én 2890 Ft-ért vettem egy Erzsébet krt-i, a Király utcai Kentucky-s
"csirkezabáldától" nem messzi, utcára nyíló, CD-boltban, de nem kizárt, hogy
másutt olcsóbb.

Kiadó: Periferic Records
Terjesztő: Sztereo Kft.
Terjesztő címe: H-1114 Budapest, Bartók Béla út 59.
Telefon: 00-361-385-6343
Telefax: 00-361-466-9674
Solaris E-mail: solaris@mail.datanet.hu
E-mail: StereoPeriferic@mail.datanet.hu

Az lejjebb/feljebb olvasható lexikon-cikkeken és borítószövegeken kívül nekem
nem áll rendelkezésemre semmi egyéb írott vagy más jellegű forrás; sajnos. Így
sajnos a neméppen hibamentes fantáziámra vagyok utalva, amikor a "Solaris-út"
-ról próbálok meg gondolkodni.

Az én érzésem szerint lassan két vagy méginkább három Solaris-korszakról
beszélhetünk:

Az első korszak (1979-1986/1990), a tehetséges és képzett zenészek indulása,
a Solaris-stílus kialakítása, az árral szembeni érvényesülés kemény próbája.
Ezt a korszakot a Marsbéli krónikák album fémjelzi talán leginkább. De nem
lebecsülendő az Éjszakai tárlat és az Ünnepi koncert 2025 concept-zenéje sem.

A második korszak (1986/1990-1997) az átmenet és a feltöltödés korszaka a
Napoleon Boulevard-dal, a Los Angelesi koncerttel. A Napoleon Boulevard
felbomlása után nyílvánvalónak tűnően már csak akkor jönnek össze, ha van
miért összejönni. Mindenki végzi polgári foglalkozását. A nagy LA koncert
mellett azért csak összejön egy-két bonus track is (pl.: Beyond) a CD
(újra)kiadások gondozásakor. Azért ez a Los Angelesi koncert igen nehezen fér
a fejembe, bár lehet, hogy csak információhiány az oka. Szerintem nemigazán
jellemző, hogy feloszlott magyar együttesek amerikai koncerteket adjanak. Ez
még működő együtteseknél is ritkaságnak vélem. De más megközelítésben, ha
például Mike Oldfield marketing lehetőségét összevetem a Solariséval, akkor el
lehet töprengeni, hogy mennyi MO-rajongó szerethetné szerte a világon a
Solaris minőségi zenéjét is.

A harmadik korszak (1998-), az utolsó, a jelenlegi, remélhetőleg sokáig tartó,
és esélyesen termékeny. Hiszen egy év leforgása alatt három CD került ki a
kezeik közül. Ha más nem is kapcsolja össze ezeket a CD-ket a CD-borítók
szerintem igen: mélyebb tónusú barnás "stichü" színek alkalmazása, remek
"Solaris hangulatú" grafikával. A CD-k amellett, hogy magukon viselik a
legnemesebb Solaris-jegyeket, nem esnek az önismétlés csapdájába. Ráadásul
mindhárom nagyszabású CONCEPT-album, ami sem nem triviális, sem nem egyszerű
feladat vélhetőleg. Úgy tűnik a Sors lassan kárpótolja őket a nemesebb
célkitűzéseikhez való ragaszkodásukért, de a kényszerűen kihagyott évek miatt
is, talán.

A Solaris stílusának verbális megfogalmazása nehéz ügy. A dzsessz-rock
megnevezés, amit a lexikon-cikkek aggatnak rá, szerintem elfelejthető. Amit
ők maguk mondanak - Instrumentális Rock -, márcsak azért is elfogadható, mert
authentikus forrásból - éppen tőlük - ered. Azonban én ezt kevésnek érzem.
Szívem szerint azt mondanám: Instrumentális Art-Rock, Space-Rock behatással.
De ennek a csűrés-csavarásnak tényleg semmi köze a Solaris-zene nagyszerű
lényegének befogadásához.

Múlt pénteken munkából hazafelé vettem meg az új CD-t. Állítólag egy hete
jelent meg. Hazamentem végighallgattam és mégegyszer végighallgattam - behunyt
szemmel, teljes sötétben - maximális koncentrációval. És elragadtatott...

Nekem nagyon szimpatikus volt a zenekar hozzáállása a Czigi hagyatékhoz. Bár
csak óvatosan merek bármit mondani, mivel "fekete doboz" számomra a zenekar és
Czigi kapcsolata 1995-től Czigi haláláig. A Solarisra teremtetett darabot
"Solarosították", a többit meghagyták annak amilyennek elkészült. Pedig szívük
szerint változtattak volna rajta továbbá Mike Oldfielddal szemben ők ráadásul
csapatmunkában komponáltak mindig is. Minden hozzányúlás (másnak a zenei
anyagához) óriási felelősséget és nehézséget rejt magába. Talán jó mutatja a
nehézség mibenlétét szerintem a borítón olvasható szöveg is: születhetett egy-
egy újabb dallam pluszba, de a "keverés színei és arányai" a végső határokig
maradtak.

Ha a Solarisnak bármi köze lehet Mike Oldfieldhoz, az szerintem Cziginek is
köszönhető mindenképp. A szólógitár és a szintetizátorok használata már önként
adja a lehetőséget. A szólóalbum zenei anyaga közvetlenül - közvetve sejtetni
is engedi ezt. A népzene iránti (mindkettejüknél meglévő) vonzalom is talán
kihallható az album zenei anyagából: a magyar is lásd az egészséges optimizmus
távoli - hangulati - idézése, a spanyol is - talán még sokkal egyértelműbben.
De lehet, hogy mindez csak az én túlfűtött fantáziám eredménye. Jó lenne
biztos alátámasztást vagy cáfolatot tudni. Azért az talán valami, hogy az MO
Budapesten topicba történt első hozzászólásomba - ahol is utaltam a párhuzam
lehetőségére - senki nem kötött bele. További érdekesség, hogy a két topic
hozzászóló-közössége között van némi, de határozott átfedés.

A Solaris és Mike Oldfield közötti eszmei kapcsolat nem éppen egyszerűen
megfogalmazható, de talán kétségtelenül létező kapcsolat. Ennek a kapcsolatnak
egy nagyszerű és szép példája esetleg az Alhambra. Írt egy spanyol
zeneszerző (Francisco Tarrega) - tán a századforduló környékén - egy nagyon
hatásos, máig népszerű gitárdarabot Recuerdos de la Alhambra címmel. Ez
olyannyira tetszhetett Mike Oldfieldnak is, hogy a Killing Fields albuma egyik
számának az Etude-nek ezt választotta alapanyagául. Ez az Alhambra köszön
talán vissza a Czigi-szólóalbum immár tematikus koncepciójában.

Ha valamiért lehet haragudni a Czigi posztumusz szólóalbummal kapcsolatban, az
szerintem az új divatnak hódoló "furfangos" papírdoboz. Ennek én csak hátrányát
látom:
1. Nyomdász végzettségűként úgy tippelem, hogy száz forintos nagyságrendben
drágíthatta az önköltséget, ami nem biztos, hogy jót tesz a terjedésnek.
2. Sérülékenyebbé, "használtabbá" válhat a CD a ki-be mozgatás során.
3. Tárolását nehézkesebbé teszi. Szerintem a hagyományos műanyag dobozban
elhelyezhető kis füzetke megfelelően tág lehetőséget ad a kreativitásnak és
információk átadásának.

És most a számok sorrendjében, a benyomásaim:

01. Personal Gravity (17:13)
Annál "minimálisabb" zenei anyagot el sem lehet képzelni, amivel a női vokál
indítja és vissza-visszatérően színesíti a tételt, ráadásul nagyszerűen. A
minimum két vezértéma is zseniális Solarisos/Czigis-téma. Megdöbbentő az
utólag felhasznált női vokál, mint hangeffektnek a kihasználása, a többi
pusztai kiáltáshoz hasonlatos férfi vokál-effektekhez hasonlóan.

02. Tango Tango (4:44)
Egy zseniális perputum mobile aláfestésű, preklasszikus ihletésű/vonalvezetésű
virtuóz darab. Az ötlet megismétlődik és monumentálisabb kidolgozását nyeri a
Seven Gates of Alhambra tételben.

03. Bangkok (4:10)
Egészséges optimizmust nagyon távolról idéző "magyaros" és "keleties/kinaias"
ihletésű alapanyaga már önmagában is mutatja rendkívűliségét. Az utólag
felvett dobok remekül erősítik a "bangkoki" hangulatot. Ez a Bangkok remek
szimbolum szerintem a távol-keleti miszticizmusra, és másokat is megihletett:
Lásd például az Abba-fiúk Chess musicaljét.

04. Old Lady with cat (7:37)
Cziglán tiszteletadása a barokknak amolyan Hommage a Bach típusú darab, amilyen
Kollár Attila szólólemezén is van. Polifonikus dallamvezetés egy rendkívül
egyszerű - mondhatni könnyű - dallamot takar, ami már a Personal Gravity
elején is felbukkan. Ezt szerintem nagyon nehéz lehetett úgy megkomponálni,
hogy ne váljék "nyálassá". Hasonló nehézséggel kellett szerintem megküzdenie
Mike Oldfieldnak az On Horseback-jénél. A szívemhez ez a tétel áll a
legközelebb a For Beginners mellett. Gyorsan hozzáteszem a Personal Gravity,
az April és az Alhambra kapui monumentalitásával nehezen összemérhető
kategóriák.

05. April (6:23)
Mike Oldfield hangzásra és komponálási módszerre leginkább emlékeztető
komoly darab.

06. Seven Gates of Alhambra (10:13)
Központi helyzetű, tényleg fajsúlyos darab. Meglehet az egész album
legihletettebb legkidolgozottabb/legkiforrottabb darabja. Megdöbbentően/
szívbemarkolóan zseniális vezértémával.

07. Swan song (3:40)
Nagyon szomorú a címmel harmonizáló "hattyúdal".

08. For Beginners (3:17)
Zseniális paródia, vagy ahogy a borítón szerepel fricska. Levonható talán az
az egyszerű következtetés - a rendelkezésre álló információk szűkössége
ellenére is -, hogy a Solaris szoros kapcsolatban áll a humorral (A
fuvolákat nem a szelek fujják, egészséges optimizmus stb.) Ez a darab a maga
három perces időtartamával újabb ékes példája ennek. Én a magam részéről még
soha nem hallottam semmilyen feldolgozását a közismert szamárindulónak.
Minimum két dolog kellhet: egy jó adag bátorság és egy még nagyobb - ihlethez/
tehetséghez párosuló - mesterségbeli tudás, hogy bármit ki lehessen hozni ebből
a hátborzongatóan triviális "hanghalmaz"-ból. Czigi valóságos arzenálját
vonultatta fel formai és stílus eszközöknek a cél érdekében, szerintem teljes
sikerrel. Az indítás egy mozi hőskorát idéző félhanggal lehangolt, nyikorgó
tetejű "zongorán" elővezetett "szóló", amikor is bemutatásra kerül a téma.
Ezután jön egy nagyvonalú variációsorozat, aminek a tetőpontján - teljes
pompájában megszólal a szamárinduló. Ezután nem marad más hátra, mint ismét a
"lehangoló" zongorán - ráadásul most már "pancser" előadású - ugyanaz. Nem
csoda, hogy a legvégén erőszakosan csukódik le a zongora teteje, némi
fájdalmas üvöltés kiséretében.

09. April Radio Edit (3:35)+10. Personal Gravity Radio Edit (3:46)
Sokat már nem tudok hozzátenni a már elmondottakhoz. Mindössze annyit,
szerintem követésre méltó nagyon kiváló ötlet ez a Radio Edit műfaj. Jó
meghallgatni "zanzásítva" is a nagyobblélegzetű műveket.

mya_tom Creative Commons License 1999.11.08 0 0 31
==============================================================================

Alhambra kapui (Seven Gates of Alhambra) CD-Borító szövege:
===========================================================

Sokat gondolkodtunk rajta, mi módon segítsük megjelenéshez a Czigi hagyatékból
előkerült, gyönyörű zeneanyagot? Szabad-e hozzányúlnunk, nem veszünk-e így épp
el belőle, vajon mit szólna az általunk hozzátett gondolatokhoz? Tetszene neki
vagy elvetné őket? Esetleg egyik-másikat igen, a többit nem? Némelyiket
továbbgondolná és alakítana rajtuk? Esetleg erről nekünk újabb ötletek
ugranának be, amiket aztán megintcsak a mérlegre tenne?
Ezt a játékot már sohasem fogjuk lejátszani. Pedig valahogy így dolgoztunk
annak idején. Együtt.

Ebben az anyagban is van számos téma, amelyikről pontosan érezni, milyen lett
volna Solaris-számként. Hogy valamit mégis megmutassunk ebből a lehetőségből,
a továbbgondolás mellett döntöttünk. No, nem mindegyik számnál. Alapvetően azt
szerettük volna, ha az anyag az marad, amivé Czigi alakította. A "Personal
Gravity" első felében térünk el nagyobb mértékben az eredeti vonaltól (Ullmann
Zsuzsa, Bogdán Csaba, Erdész Róbert, Kollár Attila), az Aprilban pedig
megpróbáltuk egy kicsit "Solarisos" hangszereléssel megszólaltatni Czigi
alap-elgondolását. (Vincze Lilla, Gömör László, Kollár Attila, Vámos Zsolt). A
"Bangkok"-ban pusztán kézi dobok erősítik a ritmusszekciót (Gömör László), a
"Tango, Tango"-ban és a "Seven Gates of Alhambra"-ban egy-egy basszusdallam
született az eredeti hangszerelés mögé (Pócs Tamás, Kisszabó Gábor). A többi
dal érintetlen maradt.
Mindegyikben megőriztünk mindent, amit Czigi feljátszott. Kevert anyagot
használtunk a hozzájátszásokhoz, hogy mindenütt, ahol kibújik az eredeti
hangszerelés, az szóljon, ami eredetileg szólt. Olyan hangszínekkel és olyan
arányokban.
Néhol ez nem egyezett azzal, amit mi kevertünk volna. Különös módon épp a
gitárokat emeltük volna ki helyenként, mégis úgy gondoltuk, akkor járunk el
helyesen, ha itt is meghagyjuk a döntést Cziginek. Ahogy a számcímekben is.
Nem véletlen, hogy a magyar kiadáshoz sem fordítottuk le őket. Valamiért
kizárólag angol változatokat adott meg a hátrahagyott master-kazettán, így a
borítón is ezek szerepelnek.

Egy fontos dologban azonban minden bizonnyal változtattunk. A címadó dalban.
Az elsőként előkerült kazettán nem volt ilyesmi megjelölve. Ahogy
meghallgattuk és átgondoltuk az anyagot, szinte kínálta magát a "Seven Gates
of Alhambra", mint a koncepció magja.
Hét fajsúlyos tétel, a mindenütt felbukkanó spanyolos betétek, az elektronika
és a nagyon finom dallamvezetések ellentétének megborzongató párhuzama az
Alhambrát jellemző kettősséggel, titokzatossággal, a kultúrák találkozásának
gyönyörű jelképével mind-mind azt sugallta, hogy eköré kell felfűzni a lemez
gondolatmenetét. Ez a számok sorrendjében is hozott némi változást: a
bonus-trackként megjelölt "For Beginners" amolyan gúnyos fricskaként a végére
került - az első helyről, a Personal Gravity pedig az album indító tétele
lett, a további sorrend azonban érintetlen maradt.
Utolsó két bónuszként illesztettük az anyaghoz az April és a Personal Gravity
rövidített változatát (ún. Radioeditjét)

Már szinte mindennel kész voltunk, mikor előkerült egy másik kópia. Ennek
gerincén a "Personal Gravity" felirat olvasható. Ez minden bizonnyal azt
jelenti, hogy Czigi ezt szánta címadó tételnek. Ha el is tértünk ettől az
elképzeléstől, úgy érezzük a lemez akkor teljes, ha szólunk róla.

Végezetül, még annyit szeretnénk még elmondani, hogy a Solarisban illetve a
Napoleon Boulevardban eltöltött közös évek egyikünkből sem múltak el
nyomtalanul. Mindannyian úgy gondolunk Czigire, mint aki elválaszthatatlanul
hozzátartozik mindahhoz, amit együtt alkottunk.

A SOLARIS éS A NAPOLEON BOULEVARD EGYKORI TAGJAI

Alhambra. A "Vörös Vár"
-----------------------

Mohamed Ibn Juszuf Naszr, a Naszrid-dinasztia alapítója rakta le a "Vörös Vár"
alapjait a XIII. század közepén. Évszázadok alatt formálódott olyann,
amilyennek megismerte a világ. Nevét a vörös kőből épült, 23 toronyból álló
bástyarendszerről kapta.A Mór királyi székhely magán viseli a kelet kézjegyét
éppúgy, mint a nyugat érintését Granada földjén.
De nem csak a kultúrák találkozásának jelképe.
A súlyos és könnyed éppúgy jellemzője, mint a hatalom és az elmúlás. Egy
letűnt kultúra levegőjét árasztja. De még ilyen messziről is érezni ennek a
kultúrának az erejét.
A Naszrid-dinasztia 250 éven át uralta Granada földjét, Spanyolország utolsó
nagy mór királyságaként. És az igazság pillanata különös évben jött el:
1492-ben! Éppen akkor szűnt meg létezni a Mór Birodalom Európában, mikor
Kolumbusz először tette lábát az Új Világ földjére!
A megdöbbentő egybeesés nem segít megtisztítani Alhambrát különös misztikus
sugallatától.
Washington Irving "Alhambra történetei" 1832-ben jelentek meg, de Victor Hugo
és Théophile Gauthier is csodálattal adózott a távozni készülő középkor és a
beköszönő Újkor e döbbenetes jelképének.

==============================================================================

Nostradamus Próféciák könyve CD-Borító szövege:
===============================================

Hosszú ideje foglalkoztat bennünket a "Nostradamus-legenda". Persze nem
feltétlenül úgy mintha hinnénk benne. Sokkal inkább úgy, mint egy misztikus
variáció a nagy kérdésre: mennyire vagyunk az idő folyásához kötve? Tényleg
átléphetetlen fal választja el tőlünk a jővőt? A kérdés attól elgondolkodtató,
hogy nincs rá válasz.
Sok helyről merítettünk, sok elemből raktuk össze a képet, ami a lemez
történeti alapja lett. Forrásainkat teljesen kritikátlanul kezeltük. Mintha az
első szótól az utolsó szóig igazak volnának, pedig sokszor önmaguknak is
ellent mondanak, nemhogy egymásnak. Mégsem vizsgáltuk, melyik állja ki az
igazság próbáját és melyik nem. Ha valahol rés tátongott, saját fantáziánkkal
pótoltuk ki. Tovább szőttük a legendát. Egyszerűen beleéltük magunkat a "mi
lenne, ha..." borzongató világába.
Monumentális titokzatos filmet képzeltünk el. Ehhez írtunk zenét. Sosemvolt,
nemlétező képsorokhoz.
A felhasznált kilenc jósvers és az "Előszó" szabadon lezelt műfordítás.
Némelyik 2-3 négysoros töredékből állt össze, Nostradamusnál sokszor máshol és
máshogyan szerepelnek. Aki a lemez alapján szeretne hitees képet alkotni a
próféciákról, nem fog sikerrel járni. Nem a történeti hűség szempontjai
szerint jártunk el. Nem is Nostradamus prófétai erényeit szerettük volna
igazolni vagy cáfolni. Csupán eljátszottunk egy gondolattal, azt remélve, hogy
másokat is megérint a bizsergető bizonytalanság; tényleg titok a jővőnk?

"Csupán a Sors szeszélye hozta úgy, hogy a zenekari fotóról mintha hiányozna
valaki. Egyszerűen úgy néz ki.
Mára, szomorú beteljesülésként, már tényleg hiányzik.
1998. december 27-én hajnalban, mindannyiunk számára megdöbbentően és
váratlanul meghalt régi társunk, a zenekar alapító tagja és gitárosa: Cziglán
István.
Annak a telefonbeszélgetésnek már csaknem 20 éve, amelyikben elhatároztuk a
zenekar megalapítását.
Órákon át mondogattunk egymásnak különféle név-variációkat. Aztán egyszer csak
beugrott Stanislaw Lem regénye. Azonnal éreztük, hogy rátaláltunk a
megfejtésre.
A zenék is valahogy így születtek, lázas próbálgatás közben.
Tíz éven dolgoztunk együtt. Utoljára négy évvel ezelőtt, Los Angelesben
álltunk egy szinpadon. A "Live In Los Angeles" volt az utolsó közös lemezünk.
Ma már azt is tudjuk, betegsége akadályozta meg abban, hogy részt vegyen a
további közös munkában.

Mindannyian úgy érezzük, annak a régi Cziginek itt volna a helye.
Közöttünk."

==============================================================================

Zenei Boszorkánykonyha (Musical Witchcraft) CD-Borító szövege:
==============================================================

Nem tűnik távolinak, mégis 18 év telt azóta, hogy 1980-ban a Solaris
együttessel elkezdtük játszani a saját zenénket, minden különösebb műfaju
megkötöttség nélkül, egyszerűen azokat a zenei motivumokat és hangulatokat
állítottuk egymás mellé, amelyek akkoriban bennünk kavarogtak. Nekem mint
fuvolistának speciális szerepem volt, mivel dallamhangszerként a klasszikus
rockzenei felállás (dob-basszusgitár-gitár-billentyű) kiegészítő elemének
kellett megtalálni a megfelelő helyet. Rengeteg próba és koncert után az
1984-ben megjelent Marsbéli krónikák c. Solaris nagylemez jelentette azt a
zenei tartalmat, amihez azóta is mérjük magunkat. Mindazoknak, akik szeretik a
azt a zenei stílust, amit a Solaris-szal megnyitottunk, bizonyára nem lesz
idegen ennek az új lemeznek a zenei világa sem. Alapvetően a reneszánsz és
barokk zene dallamvilága és az instrumentális rock hangzásai keverednek a
dalokban. Több mint három évvel ezelőtt, a los angeles-i progfest '95 koncert
meghívás előtt kezdett el foglalkoztatni a gondolat, hogy az évek során
felgyülemlett új zenei ötleteket és dallamokat önálló lemez formájában
megvalósítsam.
Nagyon örültem annak, hogy a lemez tervének megszületése után korábbi
zenésztársaim első szóra vállalták a közreműködést a dalok elkészítésében, így
igazi csapatmunka eredménye hallható a lemezen.
Minden magyar és külföldi zeneszerető embernek ajánlom ezt a lemezt. Nagyon
sokat gondoltam a dalok készítése során arra, hogy milyen hatást vált ki a
hallgatóságban. Kiváncsian várom - zenészbarátaimmal együtt - a visszajelzést
az élő koncerteken is, hiszen ez a legegyértelműbb fokmérő a zenei hatás
megítélésére.

Kollár Attila

==============================================================================

mya_tom Creative Commons License 1999.11.08 0 0 30
==============================================================================
=====================
SOLARIS DISZKOGRÁFIA:
=====================

Marsbéli Krónikák, Hungaroton-Start, SLPM 17819, 1984, MC, LP.
==============================================================
(Marsbéli krónikák I. / Marsbéli krónikák II-III. / Marsbéli krónikák IV-VI. /
M'ars poetica / Ha felszáll a köd / Apokalipszis / E-moll előjáték /
Legyőzhetetlen / Solaris)

Közreműködik: Bogdán Csaba-gitár, Kisszabó Gábor-basszusgitár, Raus Ferenc-
dobok és ütőhangszerek, Búzás Aida / Fábián Tibor / Fónagy András / Hampl
Judit / Vass István / Mándy Bea vokál.

1990 Dupla Album, Hungaroton-Pepita, SLPM 37310/1, 1990, MC, LP.
================================================================
(A viking visszatér / Ellenpont / Óz / Mickey Mouse / Éden / Los Angeles 2026 /
Éjszakai tárlat I. / Éjszakai tárlat II. [Szabadjáték] / Éjszakai tárlat III.
[Éjféli valcer] / Éjszakai tárlat IV. [Józsi Mátészalkára megy] / Éjszakai
tárlat V. [1990] / E-moll concerto [Allegro Con Molto] / Paella / A kígyó
szíve / Ez nem kán-kán / Magyar tánc / Duó / Solaris 1990)

Közreműködik: Bogdán Csaba-gitár, Kisszabó Gábor-basszusgitár, Raus Ferenc-
dob, Vincze Lilla-ének, Ingrid Steffl-hegedű, Wernes Grüner-oboa, Rudolf Spaten
-szárnykürt, Konrad Eberger-trombita, Jiri Podrovka-gordon.

Marsbéli Krónikák, Hungaroton-Gong, HCD 17819, 1995, CD.
========================================================

Solaris:
--------
Cziglán István-elektromos és akusztikus gitárok, szintetizátor, billentyűs effektek, ütőhangszerek
Erdész Róbert-zongora, orgona, szintetizátorok, billentyűs effektek
Gömör László-dobok, ütőhangszerek, szintetizátor
Kollár Attila-fuvola, blockflőte, szintetizátor, billentyűs effektek, ütőhangszerek, vokál
Pócs Tamás-basszusgitár;

Közreműködött:
--------------
Bogdán Csaba-gitár;
Kisszabó Gábor-basszusgitár;
Raus Ferenc-dobok és ütőhangszerek;
Búzás Aida-vokál;
Fábián Tibor-vokál;
Fónagy András-vokál;
Hampl Judit-vokál;
Vass István-vokál;
Mándy Bea-vokál;

CD Track-lista:
---------------
01. Marsbéli krónikák I. [The Martian Chronicles I.] (3:34)
02. Marsbéli krónikák II-III. [The Martian Chronicles II.-III.] (6:32)
03. Marsbéli krónikák IV-VI. [The Martian Chronicles IV.-VI.] (13:15)
04. M'ars poetica [M'ars poetica] (6:39)
05. Ha felszáll a köd [If the fog ascends] (3:58)
06. Apokalipszis [Apokalypse] (3:44)
07. E-moll előjáték [Prelude in e-minor] (0:29)
08. Legyőzhetetlen [Undefeatable] (2:46)
09. Solaris [Solaris] (4:53)
10. Orchideák bolygója [The planet of orchids] (3:17)
11. Sárga kör [The yellow circle] (4:54)
TOTAL TIME: 54:01

1990 Dupla Album, Hungaroton-Gong, HCD 37310/1 1995, CD.
========================================================

Solaris:
--------
Bogdán Csaba-gitár;
Cziglán István-elektromos és akusztikus gitárok, szintetizátor, billentyűs effektek, ütőhangszerek
Erdész Róbert-zongora, orgona, szintetizátorok, billentyűs effektek
Gömör László-dobok, ütőhangszerek, szintetizátor
Kisszabó Gábor-basszusgitár;
Kollár Attila-fuvola, blockflőte, szintetizátor, billentyűs effektek, ütőhangszerek, vokál
Pócs Tamás-basszusgitár;

Közreműködött:
--------------
Raus Ferenc-dob;
Vincze Lilla-ének;
Ingrid STEFFL-hegedű;
WERNES GRÜNER-oboa;
Rudolf SPATEN -szárnykürt;
KonRADEBERGER-trombita;
KŐBÁNYAI V.I.L. ÁKOS cimbalom és tárogató;
Jiri PODRAVKA-gordon;
Szlovák Állami PILSNER URQUELL és a TUBORGi szimfonikusok
Helmut GÖSSNER-vezényel
HEINECKEN-versek
EGGER BEER és HANSA PILS-librettó

1.CD Track-lista:
-----------------
01. A viking visszatér (4:00)
02. Ellenpont (4:04)
03. Óz (5:13)
04. Mickey Mouse (3:18)
05. Éden (6:04)
06. Hullámok (3.00)
07. Egészséges optimizmus (3:50)
08. Los Angeles 2026 (23.21)
TOTAL TIME: 52:50

2.CD Track-lista:
-----------------
01. Éjszakai tárlat (5:15)
02. Közjáték a (0:53)
03. Szabadjáték (6:16)
04. Közjáték b (1:15)
05. Éjféli valcer (2:34)
06. Közjáték c (0:48)
07. Józsi Mátészalkára megy (4:19)
08. Közjáték d (1:38)
09. Éjszakai tárlat 1990 (3:33)
10. Közjáték e (1:08)
11. E-moll concerto [Allegro Con Molto] (3:41)
12. Paella (2:30)
13. A kígyó szíve (3:20)
14. Ez nem kán-kán (0:56)
15. Magyar tánc (3:33)
16. Duó (4:27)
17. Solaris 1990 (4:15)
TOTAL TIME: 50:21

Live In Los Angeles Dupla Album, Peripheric Records, 1996, CD, MC.
==================================================================

Felvéve:
--------
Variety Art's Theatre Los Angeles-ben, 1995. novemberben.

Solaris:
--------
Bogdán Csaba-gitár;
Cziglán István-gitár;
Erdész Róbert-moog szintetizátor, Korg M1 Akai sampler;
Gömör László-SONOR dobok;
Kisszabó Gábor-basszusgitár;
Kollár Attila-fuvola;
Pócs Tamás-basszusgitár;

1.CD Track-lista:
-----------------
01. Martian Cronicles-Part III. [Marsbéli krónikák III.] (15:37)
02. Hungarian Dance [Magyar tánc] (3:40)
03. M'Ars poetica [M'Ars poetica] (7:17)
04. Duo [Duo] (4:58)
05. Bonus Game (14:32)
06. Concerto in E-minor [E-moll concerto [Allegro Con Molto]] (4:14)
TOTAL TIME: 50:18

2.CD Track-lista:
-----------------
01. Undefeatable [Legyőzhetetlen] (4:17)
02. If the fog clears away [Ha a köd felszáll] (4:48)
03. Apocalypse [Apokalipszis] (4.03)
04. Wizard of Oz [Óz] (8:12)
05. Mickey Mouse [Mickey Mouse] (3:04)
06. Eden [Éden] (6:36)
07. The viking comes back [A viking visszatér] (4:45)
08. Solaris [Solaris] (5:53)
09. Beyond - Studio bonus!! (12:28)
TOTAL TIME: 54:42

Musical Witchcraft, Peripheric Records, 1998, CD.
Kollár Attila szólólemeze
=================================================

Közreműködött:
--------------
Bogdán Csaba-akusztikus gitár, elektromos gitár [1,2,5,10];
Erdész Róbert-elektronikus hangterv [4,5,7,8];
Gerdesits Ferenc-vokál [10];
Gömör László-dobok, kongadobok, ütősök [1,2,4,6,8,9,10];
Kisszabó Gábor-basszusgitár [1,2,6,9];
Kollár Attila-fuvola, furulya, síp, tamburin, számítógép, vokál [Összesen];
Kollár Szilvi-vokál [10];
Naszádi Gábor-akusztikus gitár [3,7];
Pócs Tamás-basszusgitár [4,5,8,10];
Ullmann Zsuzsa-vokál [10];
Vámos Zsolt-basszusgitár,elektromos gitár [4,6,8,9];

CD Track-lista:
---------------
{Musical witchcraft suite [Zenei boszorkánykonyha szvit]}
01. -Part I.: Wanderers from the 15th century [XV. századi vándorok] (4:16)
02. -Part II.: The Dark Middle Ages [Sötét Középkor] (5:23)
03. -Part III.: Poseidon [Poszeidon] (3:30)
04. -Part IV.: Ba'rock' [Hommáge á J.S.Bach] (6:04)
05. Music from the spheres [Szférák zenéje] (3:38)
06. Boleriade [Boleriáda] (4:59)
07. Morning dance in the garden of chenonceau castle [Reggeli tánc a chenonceau kastélykertben] (2:05)
08. Silent man's prayer [A hallgatag ember imája] (7:24)
09. Rocks and waves from saint-molo [Saint-molo-i sziklák és hullámok] (3:46)
10. Alchemy [Alkímia] (4:32)
TOTAL TIME: 45:37

Nostradamus Próféciák könyve, Periferic Records, 1999, CD.
==========================================================

Közreműködött:
--------------
Bogdán Csaba-Gitár;
Erdész Róbert-Waldorf Wavw, Akai S6000, Moog Prodigy, EMU Protheus XR-2,Doepfer MS 404, Korg Mt, Yamaha Tx 802;
Gömör László-Sonor dob, Zildijan cintányérok;
Kisszabó Gábor-Status Washburn és Fernandes Jazz-Bass;
Kollár Attila-fuvola, blockflőte, vokál;
Pócs Tamás-Warwick Fortress Bass és Rickenbacker-4001;
Tereh István-"Örökös" Manager;

CD Track-lista:
---------------
01. Próféciák könyve I. - Előszó (2:45)
02. Próféciák könyve II. - Látomások születése (13:11)
03. Próféciák könyve III. - Az örökkévalóság kapujában (4:33)
04. Az első beteljesült jóslat - A párviadal[II.Henrik] (7:18)
05. Az oroszlán birodalma - Angliai Erzsébet (6:39)
06. A főnix szárnyai - Hisler (4:52)
07. 1999 - A Sötétség hajója (5:51)
08. Wargames. - A harmadik antikrisztus (4:27)
09. Az Igazság Pillanata I. (5:00)
10. Az Igazság Pillanata II. - Az utolsó vers (1:53)
11. Próféciák könyve - Radio Edit (3:26)
TOTAL TIME: 59:55

Alhambra kapui (Seven Gates of Alhambra), Periferic Records, 1999, CD.
Cziglán István szólólemeze
======================================================================

Közreműködött:
--------------
Bogdán Csaba-szólógitár [1];
Cziglán István-hangszerelés, programozás, gitárok és szintetizátorok;
Erdész Róbert-Akai S6000 [1];
Gömör László-kézi dobok [3,5];
Kisszabó Gábor-basszusgitár [6];
Kollár Attila-fuvola, blockflőte, tamburin [1,5];
Pócs Tamás-basszusgitár [2];
Ullmann Zsuzsa-ének [1];
Vámos Zsolt-gitár [5]
Vincze Lilla-ének [5];
és Tereh István;

CD Track-lista:
---------------
01. Personal Gravity (17:13)
02. Tango Tango (4:44)
03. Bangkok (4:10)
04. Old Lady with cat (7:37)
05. April (6:23)
06. Seven Gates of Alhambra (10:13)
07. Swan song (3:40)
08. For Beginners (3:17)
09. April Radio Edit (3:35)
10. Personal Gravity Radio Edit (3:46)
TOTAL TIME: 64:38

==============================================================================
==============================================================================
==============================================================================
==============================================================================

Solaris válogatás
=================

CD Track-lista:
---------------
INDULÁS-1980. (4:03)
01. Ellenpont (4:03)
MARSBÉLI KRÓNIKÁK-1983. (14:39)
02. Előjáték (0:27)
03. Marsbéli krónikák I. (3:24)
04. Marsbéli krónikák IV.-VI. [részletek] (5:40)
05. M'Ars poetica [részlet] (5.08)
ÉJSZAKAI TÁRLAT-1990. (10:02)
06. Közjáték b (1:15)
07. Éjféli valcer (2:34)
08. Közjáték d (1:38)
09. Éjszakai tárlat V. 1990. (3:27)
10. Közjáték e (1:08)
ÜNNEPI KONCERT 2026-1990. (22:40)
11. Egészséges optimizmus (3:50)
12. E-moll concerto [Allegro con molto] (3:40)
13. A kígyó szíve (3:20)
14. Ez nem kán-kán (0:56)
15. Magyar tánc (3:33)
16. Duó (3.06)
17. Solaris 1990. (4:15)
LIVE IN LOS ANGELES-1995. (3:46)
18. E-moll concerto [Allegro con molto] (3:46)
NAPÓLEON BULVÁR-1993. (3:23)
19. Legyetek jók, ha tudtok (3:23)
ZENEI BOSZORKÁNYKONYHA-1998. (8:32)
20. Zenei boszorkánykonyha IV.tétel-Ba'Rock [részlet] (4:00)
21. Alkímia (4:32)
NOSTRADAMUS: PRÓFÉCIÁK KÖNYVE-1999. (5:42)
22. Wargames-A harmadik antikrisztus [részlet] (2:33)
23. Próféciák könyve-Radio Edit (3:09)
TOTAL TIME: 72:47

Megjegyzések:
-------------
Ez a válogatás-CD az egyike az elsőknek amiket csináltam a magam szórakozására.
Munkaórák tömegét és pár darab nyers cd-t fordítottam rá, hogy kikisérletezzem
a lehetőségeket és a határokat.

Egy ilyen válogatás cd összeállításakor - a magam részéről - három elvet tartok
szem előtt:
1. A legjobb [nekem legkedvesebb] számok választása
2. A legteljesebb és leginkább sokrétübb keresztmetszet .
3. A legkevesebb holtidő, ami csökkenti a 74/80 perces játékidőt.

Amikor összeállítottam a "nekem kedves" Solaris válogatást, akkor a válogatás
alapja az addig megjelent összes Solaris CD (Cziglán szólólemez tehát nincs
benne) és a két Napoleon Boulevard CD.

Bármennyire igyekeztem teljes számokat "szeretni" az egyes Solaris számok
időigényessége miatt ez lehetetlen volt. Mindenképpen kénytelen voltam egy
hangszerkesztőt is bevonni a "játékba", á lá Radio Edit. De itt is inkább egy
tömbben próbáltam kivenni zenei anyagot. Ez alól egyetlen kivétel a Marsbéli
krónikák IV.-VI., ahol három részletből áll össze a track. Két embernek is
megmutattam, de nem találtak törést [,persze egy szakértő azonnal kiszúrná].

mya_tom Creative Commons License 1999.11.08 0 0 29
==============================================================================

Kiss István Zoltán: Magyar Könnyűzenei Lexikon, 1998, B5, 467 oldal,
ZAJ-ZONe Kiadó, 5000 példány, 1998 Ft - az alábbiakat írja a Solarisról:

Erdész Róbert billentyűs hangszerek; Kisszabó Gábor basszusgitár; Tóth Vilmos
dob; Kollár Attila fuvola; Cziglán István gitár; Tereh István basszusgitár;
Bogdán Csaba gitár; Rauschenberger Ferenc dob;
1978 végén alakult budapesti együttes. Tagjai előzőleg különböző amatőr
gimnáziumi zenekarokban játszottak. Elsősorban instrumentális jazz-rockot
adtak elő, melynek témája főleg űrzene volt. 1979-ben Seress Attila
(basszusgitár) csatlakozott hozzájuk, de csak egy évig maradt. 1981-ben
Rauschenberger és Bogdán került a csapatba és ebben az évben Lengyelországban
koncerteztek. A mostoha körülmények között nem voltak hajlandók dolgozni.
1982-ben a zerekar felfüggesztette tevékenységét, Kisszabó, Tereh és Bogdán az
Első Emeletbe távoztak. A többiek közül néhányan 1985-ben Vincze Lillával
megalapították a Napoleon Boulevard formációt. De mi sem bizonyítja jobban,
hogy szükség van a zenéjükre, mint a '96-os los angelesi dupla koncertalbum.

==============================================================================

A legfrisebb magyar könnyűzene lexikon - Zoltán János: Pop-Rock Enciklopédia,
1999, A4(?) 280 oldal, Yellow & Blue Produkció, 4000 Ft - az alábbiakat írja
a Solarisról:

Magyar fúziós progresszívegyüttes [így!]. Alakult: 1980., Budapest. Tagjai:
Cziglán István (g), Erdész Róbert (bil), Kollár Attila (fuvola, bil), Seres
Attila (bg), Tóth Vilmos (d). Még az alakulás évében tagcserék: Kisszabó Gábor
(gb), Bogdán Csaba (g), Raus Ferenc (d) lettek az új tagok. A Solaris zenéje
évekkel előzte meg korát, de lemezszerződéshez csak 1984-ben jutottak.
1982-ben újabb tagcserék: Gömör László (d), Pócs Tamás (bg) az új tagok.
1982-ben Prágában Amanda Lear előtt lépnek fel. 1986-ban búcsúkoncertet
tartanak, de a különböző nemzetközi koncertigények miatt alkalmanként
fellépnek. A nyolcvanas évek végére nyilvánvalóvá válik a Solaris a hazai
rocktörténet első számú progresszívegyüttesének [ismét így!] a Syriusnak a
helyét vette át, szinte egyedül közvetítve azt a fajta "nemes" rockzenét,
amellyel talán beírhatná Magyarország a nemzetközi rocktörténetbe nevét.
(1995: Progfest fesztivál, Los Angeles; Art Rock fesztivál, Rio de Janeiro,
Brazília). Lemezeik: Marsbéli krónikák (1984), Solaris 1990 (1990), Solaris -
Live in Los Angeles (1996), Nostradamus Book Of Prophecies (1997).

==============================================================================

Könnyűzenei Lexikon, 1987, 571 oldal, Idegenforgalmi Propaganda Vállalat, 120
Ft nem tud a Solarisról.

==============================================================================

Képes Rock Enciklopédia, 1987, A4, 192 oldal, Zeneműkiadó, 194 Ft -
az alábbiakat írja a Solarisról:

Az öt egyetemista alig négyhónapos zenekara 1980 májusában oly sikert aratott
a Pesti Műsor tehetségkutatóján, hogy még abban az évben kislemezük jelent
meg, rádiófelvételt készíthettek. Saját meghatározásuk szerint zenéjük:
szimfonikus rock. A fuvolákat nem a szelek fujják című groteszk műsorukat a
Fővárosi Művelődési Házban mutatták be, ahol négy évvel később sci-fi klubot
indítottak. 1982-ben Kisszabó Gábor (basszus) és Tóth Vilmos (dob) az alakuló
Első Emeletet választotta, helyükre Pócs Tamás (basszus) és Gömöri László
(dob) lépett a három alapító, Kollár Attila (fuvola), Erdész Róbert
(billenytűs) és Cziglán István (gitár) mellé. Egy időben Solaris-tag volt
Bogdán Csaba (Beatrice, Első Emelet) is. A Solaris LP borítóján egymás mellé
került Lem és Bradbury műve: Solaris-Marsbéli krónikák. Az élő lemezbemutatót
természetesen a Planetáriumban tartották. Közeledett a vég. 1986 áprilisában a
Petőfi Csarnokban M. Kecskés András pantomim együttesének közreműködésével
búcsúkoncertet adott a Solaris. "Nem lesz énekesünk"-hangoztatták éveken át,
de közbeszólt egy szőke lány...Napoleon Bld.

==============================================================================

Tardos Péter: Rock lexikon, 1982, A5, 355 oldal, Zeneműkiadó, 49 Ft - az
alábbiakat írja a Solarisról:

A tehetséges muzsikusokból álló, 80-ban alakult, instrumentális zenét játszó
hazai zenekar szerzeményeivel, hangszerelésével a dzsessz-rock világához áll
közel. Készítettek egy mintegy 30 perces sci-fi paródiát, ürgroteszket és
rádiófelvételük nyomán munkásságuk (Ellenpont; Éden), valamint Solaris című
két kislemezen is hallható. Különféle rockmegmozdulások vendégei. Rendszeresen
az Orvostudományi Egyetem Klubjában szerepelnek. A felállás: Erdész
Róbert(58), orgona; Cziglán István(59), gitár; Kisszabó Gábor(59),
basszusgitár; Tóth Vilmos(60), dob; Kollár Attila(60), fuvola.

==============================================================================

Ki kicsoda a magyar rock zenében?, 1982, A5, 160 oldal, Ifjúsági
Lapkiadó Vállalat, 27,50 Ft - az alábbiakat írja a Solarisról:

Erdész Róbert - billentyűs; Kisszabó Gábor - basszus; Tóth Vilmos - dob;
Kollár Attila - fuvola, szaxofon; Cziglán István - gitár; Terek István; Seres
Attila - basszus (1979-1980); Bogdán Csaba - gitár (1981-); Rauschenberg
Ferenc - dob (1981-). Instrumentális jazz játszó együttes Budapesten, a
hetvenes évek végén alakult, tagjai előtte gimnáziumi együttesek tagjai
voltak. Két kislemeze jelent meg, 1981-ben Lengyelországban vendégszerepelt.

==============================================================================

Champace Creative Commons License 1999.09.28 0 0 28
A IV. ker-i. SZEK-ben a Los Angelesi koncert is megvan.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!