Keresés

Részletes keresés

mamagáj Creative Commons License 2001.06.10 0 0 3552
A Zsuzsival kapcsolatban új hir, hogy a teljes vonalhossz tervezése megkezdődött, a pénz egyben van, de a pontos útvonalra - érthető okokból - várni kell.
Valószinünek látszik, hogy a Gúti erdőt elkerüli, illetve épp hogy csak érinti, de az eredeti útvonal lesz a mértékadó.

Némi kiábrándulást okoz számomra a kétkedők hada, mert ha minden jelenleg üzemelő kisvasútnál az elsődleges kérdés a null-szaldó lenne, akkor jószerivel ma nem sok kisvasút zörögne szerte e hazában...
Legtöbb helyen azért harcolunk, hogy ne lopják szét az értékeket: a csavarokat, a sineket, a kocsikat és a mozdonyokat.
Itt meg megindult az össznépi fanyalgás? Miért?
Nem Nektek kell üzemeltetnetek, és a veszteségeket finanszirozni...
Viszont az ország legrégebbi kisvasútja készül a rákényszeritett álmából feléledni! Mi ez, ha nem ok az örömre, pláne ha ez országos tendenciává válik?

(Ami a legfájóbb számomra: ugyanolyan "érvek" hangzanak el itt és most, mint amilyeneket a megszüntetés idején lehetett hallani...
Elismerem, hogy a kétkedőknek is van némi alapjuk, de ha van szándék és lehetőség az előrelépéshez akkor alapvetően elvárható lenne a messzemenő támogatás - legalább itt, ezen a topicon!!!)

Vagy szokatlan az, hogy annyi iszonyú mennyiségű rombolás után, melyet az ország kisvasútjainak kellett elszenvedniük, végre valami jó is történik?
Vagy csak hihetetlen?

illesf Creative Commons License 2001.06.10 0 0 3551
A strandtól kifelé a bozótosban megy a pálya, polgárőr legyen a talpán, aki észreveszi itt, hogy lopják a síneket. Azon csodálkozok, hogy a Feketevölgy Panzióban nem vették észre a dolgot; amíg mi ott dolgoztunk, végig üvöltöttek a kerítésen belül a kutyák.

A tzáblákat azóta nem lopják, amióta be vannak betonozva. Csupán a 3. utátjáró után levőből törtek le egy darabot :(

A hétvégén készült egy faragott állomásnév tábla is a kemencei végállomásra néhány barlangász* kolléga szíves segítségének eredményeképpen.

*: Ez itt a reklám helye :)

Előzmény: pg54 (3549)
division by zero Creative Commons License 2001.06.10 0 0 3550
úgy hallottam, hogy egyéb rongálások pl jelzőtáblák kidöntése is folyamatos :-(((
pg54 Creative Commons License 2001.06.10 0 0 3549
Úgy tudom, a falubeliekkel jó a kapcsolat. nem lehetne valamit ezen a szálon kezdeni (polgárőrség, rendőr, figyelőszolgálat stb.)???

Hú, de dühítő!!!
Együttérzésem...

Előzmény: illesf (3548)
illesf Creative Commons License 2001.06.10 0 0 3548
Nem, de mi sem tudtunk teherautót szerezni, amivel lehozzuk őket, csak a szívdarabot, a terelősíneket és az állítókészüléket bírtuk bepréserlni egy Skodába... Eldugtuk őket, remélem, hogy kitartanak a jövő hétig.
Előzmény: division by zero (3547)
division by zero Creative Commons License 2001.06.10 0 0 3547
el is vitték a síneket???
Előzmény: illesf (3546)
illesf Creative Commons License 2001.06.10 0 0 3546
Kemencén szombaton kiszedtük a Vilatinál lévő Hamuház felőli kitérőt. Az ok: valakik elkezdték felszedni az egykori mellékvágányon, a kitérő mellet fekvő síneket. Nem akartuk, hogy a váltót is elvigyék.
marslakó Creative Commons License 2001.06.10 0 0 3545
Ez valszeg a Parnu-ban talalhato muzeum. Egyebkent volt Esztorszagban MAVAg mozdony, az is lehet, hogy meg a II Vilageges elott, amikor fuggetlenek voltak, de vettem egy konyvet, csak most nincs itt, majd megnezem.
Előzmény: BahnScorper (3527)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.06.10 0 0 3544
OFF
Jaj de jó, én lehetek az első a mai napon!
ON
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.08 0 0 3543
Kellene nékem néminemű jellegrajz:
-Uba
-Gah
-Jah

Előre is kösz. Plíz az url-t vagy a képet ide küldjétek. Még 1x kösz.

division by zero Creative Commons License 2001.06.08 0 0 3542
most mutatták az m1-en a Komáromi Monostori Erődöt, és többször látszott egy kisvasúti vágány, erről tud valaki valamit?
illesf Creative Commons License 2001.06.08 0 0 3541
Gyanítom, hogy fékezőkkel közlekedtek. Olyan meredek lejtőn eléggé valószínűtlen, hogy egy ilyen kis mozdony megfogja kézifékkel a rakott szerelvényt.

Nagyzé: remélem, hogy nem a régi nyomvonalban gondolkoznak, mert akkor tényleg nem lenne sok értelme az újjáépítésnek. Nyírmártonfalva szélétől vagy 3 kilométerre volt az állomás, talán csak Nyírbélteken volt a faluközponthoz közel.

Előzmény: DLala (3537)
Nagyzé Creative Commons License 2001.06.08 0 0 3540
Bocs a duplázásért!
Nagyzé Creative Commons License 2001.06.08 0 0 3539
Helló!

Én egy dolgot nem értek a Zsuzsiról szóló vitában: Ha már kaptak arra pénzt, hogy újjáépítsék a pályát, miért ne tegyék meg? Ők nem sokat kockáztatnak. Valószínűleg veszteséges lesz, de hát most is az, vagy nem? Az 50km-re jutó 12000 lakos tényleg nem sok, de szerintem sokan járnak be Debrecenbe. (Volt már szerencsém a nyírbélteki buszhoz.) Viszont szerintem nem elég, hogy gyorsabb és olcsóbb legyen mint a busz, ahhoz hogy sikeres legyen járatsűrűségben is fel kell vennie vele a versenyt. Ha mást nem, legalább azt az 5km-t meg kellene építeni Nyírmártonfalváig. Gondolom a napi kb plusz 2 vonatpár nem növeli jelentősen a veszteségeket.Esetleg tudja-e valaki, hogy a tervek szerint végül milyen úton éri el a vasút a falut? Annak is igaza van aki szerint Hármashegyalját kellene fejleszteni, de ha jól tudom nem erre kapták a pénzt.

Más: a mozdonyka még nem érkezett meg Debrecenbe, és nem is valószínű, hogy pár napon belül megérkezik. Ezt az infót az állomáson kaptam, remélem korrekt.

Nagyzé Creative Commons License 2001.06.08 0 0 3538
Helló!

Én egy dolgot nem értek a Zsuzsiról szóló vitában: Ha már kaptak arra pénzt, hogy újjáépítsék a pályát, miért ne tegyék meg? Ők nem sokat kockáztatnak. Valószínűleg veszteséges lesz, de hát most is az, vagy nem? Az 50km-re jutó 12000 lakos tényleg nem sok, de szerintem sokan járnak be Debrecenbe. (Volt már szerencsém a Nyírbélteki buszhoz.) Viszont szerintem nem elég, hogy gyorsabb és olcsóbb legyen mint a busz, ahhoz hogy sikeres legyen járatsűrűségben is fel kell vennie vele a versenyt. Ha mást nem, legalább azt az 5km-t meg kellene építeni Nyírmártonfalváig. Gondolom a napi kb plusz 2 vonatpár nem növeli jelentősen a veszteségeket.Esetleg tudja-e valaki, hogy a tervek szerint végül milyen úton éri el a vasút a falut? Annak is igaza van aki szerint Hármashegyalját kellene fejleszteni, de ha jól tudom nem erre kapták a pénzt.

Más: a mozdonyka még nem érkezett meg Debrecenbe, és nem is valószínű, hogy pár napon belül megérkezik. Ezt az infót az állomáson kaptam, remélem korrekt.

DLala Creative Commons License 2001.06.08 0 0 3537
Uhh, azért lefelé sem lehetett semmi! Ha a szerelvény megindult volna... Hogyan fékeztek meg húsz megrakott csillét? Volt rá külön fékezoszemélyzet? Több mozdonnyal?
Előzmény: illesf (3530)
Albertus Creative Commons License 2001.06.08 0 0 3536
Nézd meg a www.gyermekvasut.com -ot. A gőzös marad, szombat-vasárnap és ünnepnapokon közlekedik. (Nomeg amikor különvonatnak megrendelik.)

Előzmény: illesf (3533)
névtelen Creative Commons License 2001.06.08 0 0 3535
...főleg, hogy a vasúton rövidebb, mint közúton..
Előzmény: illesf (3529)
rm40 Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3534
Állítólag Kínában.
Előzmény: illesf (3532)
illesf Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3533
A gyermekvasúton mi lesz a gőzössel? Marad? Nem? Ha marad, akkor fog közlekedni a nyáron? Vagy mi lesz?
illesf Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3532
Köszönöm a helyesbítést. Meglepő, hogy '87-ig gyártották... Azt lehet tudni, hogy hol gyártották ilyen sokáig?
Előzmény: rm40 (3531)
rm40 Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3531
szerintem az. 447-eseket a MÁVAG gyártott a SZUba jóvátételként (akkor pedig még Észtország is a Szovjetunió egyik tagállama volt). Nem lehet, hogy elírták azt a Skodát?

Ez nem magyar tervezésű sorozat. A kolomnai mozdonygyár fejlesztette ki, PT-4 sorozatjellel. (P=parovoz, T=tender, 4= a tengelynyomás 4 t). A sorozatot 1941 és 1987 között gyártották számos országban; az összes darabszám kb 5100 db-ra teszik. A II.vh. után SzU-n kívül még gyártották Finnországban és a szovjet uralom alá került országokban: Finnországban PT-4 és K-4, Csehszlovákiában KCs-4, Lengyelországban KP-4 és nálunk KV-4 sorozatjellel. (A felső index az ország orosz nevének kezdőbetűje).
SzU-ban gyártották Votyinszk(?)-ban 1948-1950 között VP-1, VP-2 és VP-4 sorozatjellel, összesen mitegy 2300 db-ot.
Nálunk összesen 240 db készült, ebből 6 db maradt itthon.
A sorozat történetét ismertető cikk található a Vasútgépészet 1999.2. számában.

Előzmény: illesf (3529)
illesf Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3530
A múltkor nem tudom, milyen TV-müsorban meg a Budai vár háború utáni ujjáépítéséröl volt néhány kép, és bizony a romok eltakarítását egy ránézésre (csak pár másodpercig volt látható) egy MD-2-es mozdony vontatta csillekocsikból álló szerelvénnyel végezték. Jól nézett ki.

A Síndöcögények, főleg sárgák topicban John Howard linkelt be képet erről a kisvasútból. Ide kattintva látható. John ezt a magyarázószöveget írta hozzá:

Vár, 1945
Bizony, romeltakarítás a Várban. Nem villamospálya, és a második vágány talán csak "tároló". Látható (sejthető), hogy a talpfák az utca kövezésére vannak fektetve, majd "nyakon öntve" egy kis zúzottkővel, hogy "ágyazat" is legyen. Azt hiszem, talán a Fortuna utca, de ebben én sem vagyok biztos. Ez a keskeny nyomtávú kisvasút egészen a Moszkva térig jött le a Várfok utcán át a Bécsi kapu alatt. Aki ismeri a helyet, elcsodálkozhat rajta, hogy ezen az igen meredek szakaszon addhéziós vontatás volt! Igaz, felfelé üresen mentek a csillék...

Előzmény: emká48 (3508)
illesf Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3529
Milyen hivatásforgalomra gondolsz Nyirmártonfalva és Debrecen között?

Ha meghosszabbítják Nyírmártonfalváig, és megfelelő utazási sebességet és járműveket tudnak biztosítani, akkor el tudok képzelni hivatásforgalmat. (Nyírmártonfalva-Debrecen közúton kb. 30 km.)

---

Bahnscorper: szerintem az. 447-eseket a MÁVAG gyártott a SZUba jóvátételként (akkor pedig még Észtország is a Szovjetunió egyik tagállama volt). Nem lehet, hogy elírták azt a Skodát?

Előzmény: Váci (3523)
Hajtanyos Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3528
Ilyen gépet több gyár is készített, köztük a magyar MÁVAG is, nagyjából azonos tervek alapján.
Emiatt a hasonlóság.
Előzmény: BahnScorper (3527)
BahnScorper Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3527
Ja, tegnapelőtt kaptam infóanyagot egy svájci keskenynyomközű vasútról (Ballenberg-Dampfbahn) és a klub újságjában volt egy kép egy észt múzeumvasútról, ahol van egy - Skoda-gyártású - gőzös, amely - amennyire láttam - a 447-es rokona! Közszemlére teszem a képet, igazoljon majd valaki, hogy helyes a feltételezésem

szóval ez lenne az...

DLala Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3526
Sziasztok!
Egy sajnálatos rossz hír:

Gázolt a nyíregyházi kisvonat ... Bűnügy
2001. június 7. 12:08

[Index] Csütörtök délelőtt tíz óra után nem sokkal egy eddig ismeretlen asszony a Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdőn közlekedő kisvasút mozdonya elé lépett. A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőrfőkapitányság tájékoztatása szerint a nő a helyszínen életét vesztette, az eset körülményeit vizsgálja a rendőrség.

Szilis Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3525
OFF:

Meg. Csak sz@rakodik az excite. G-c-en tudni kellene, hogy télleg van-e...

Előzmény: illesf (3514)
BahnScorper Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3524
"Egy '80-as évek beli NDK-s "Modelleisenbahner" folyóiratban mutatták be a berlini "Trümmerbahn"-t, ami hasonló feladatokat látott el a II. vh. után. Egy gőzöst, egy dízelt, meg pár csillét ki is állítottak valahol Berlinben. (Scorper?...)

Itt vagyok! (most szigorlatoztam egyetemes jogtörténetből)

Igen, tényleg csináltak egy ilyen szerelvényt, 1987-ben, Berlin 750 éves jubileumára. Ez most a Berliner Parkeisenbahn-on van, a gőzös a kis zöld LOWA-gőzös, a BPE legrégibb gőzöse, néhanapján üzembe is rakják...

Több infót itt találhatsz mind a gőzösről, mind a dízelről, nem tudtam a frame miatt konkrétan linkelni, ja és némettudás előnyben... :-))))

Előzmény: emká48 (3508)
Váci Creative Commons License 2001.06.07 0 0 3523
Illésf!

Azt irod a Zsuzsiról: "...belekóstolhatnak a hivatásforgalomba is."

Sokadszorra is csak kétkedéssel fogadom ezt. Milyen hivatásforgalomra gondolsz Nyirmártonfalva és Debrecen között? A két végállomás között - a tanyákon kivül, amikről gyakorlatilag ma már nem érdemes beszélni (közösségi közlekedési szempontból) - nincs egyetlen település sem.
VT

Előzmény: illesf (3521)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!