A Zsuzsival kapcsolatban új hir, hogy a teljes vonalhossz tervezése megkezdődött, a pénz egyben van, de a pontos útvonalra - érthető okokból - várni kell.
Valószinünek látszik, hogy a Gúti erdőt elkerüli, illetve épp hogy csak érinti, de az eredeti útvonal lesz a mértékadó.
Némi kiábrándulást okoz számomra a kétkedők hada, mert ha minden jelenleg üzemelő kisvasútnál az elsődleges kérdés a null-szaldó lenne, akkor jószerivel ma nem sok kisvasút zörögne szerte e hazában...
Legtöbb helyen azért harcolunk, hogy ne lopják szét az értékeket: a csavarokat, a sineket, a kocsikat és a mozdonyokat.
Itt meg megindult az össznépi fanyalgás? Miért?
Nem Nektek kell üzemeltetnetek, és a veszteségeket finanszirozni...
Viszont az ország legrégebbi kisvasútja készül a rákényszeritett álmából feléledni! Mi ez, ha nem ok az örömre, pláne ha ez országos tendenciává válik?
(Ami a legfájóbb számomra: ugyanolyan "érvek" hangzanak el itt és most, mint amilyeneket a megszüntetés idején lehetett hallani...
Elismerem, hogy a kétkedőknek is van némi alapjuk, de ha van szándék és lehetőség az előrelépéshez akkor alapvetően elvárható lenne a messzemenő támogatás - legalább itt, ezen a topicon!!!)
Vagy szokatlan az, hogy annyi iszonyú mennyiségű rombolás után, melyet az ország kisvasútjainak kellett elszenvedniük, végre valami jó is történik?
Vagy csak hihetetlen?
A strandtól kifelé a bozótosban megy a pálya, polgárőr legyen a talpán, aki észreveszi itt, hogy lopják a síneket. Azon csodálkozok, hogy a Feketevölgy Panzióban nem vették észre a dolgot; amíg mi ott dolgoztunk, végig üvöltöttek a kerítésen belül a kutyák.
A tzáblákat azóta nem lopják, amióta be vannak betonozva. Csupán a 3. utátjáró után levőből törtek le egy darabot :(
A hétvégén készült egy faragott állomásnév tábla is a kemencei végállomásra néhány barlangász* kolléga szíves segítségének eredményeképpen.
Nem, de mi sem tudtunk teherautót szerezni, amivel lehozzuk őket, csak a szívdarabot, a terelősíneket és az állítókészüléket bírtuk bepréserlni egy Skodába... Eldugtuk őket, remélem, hogy kitartanak a jövő hétig.
Kemencén szombaton kiszedtük a Vilatinál lévő Hamuház felőli kitérőt. Az ok: valakik elkezdték felszedni az egykori mellékvágányon, a kitérő mellet fekvő síneket. Nem akartuk, hogy a váltót is elvigyék.
Ez valszeg a Parnu-ban talalhato muzeum. Egyebkent volt Esztorszagban MAVAg mozdony, az is lehet, hogy meg a II Vilageges elott, amikor fuggetlenek voltak, de vettem egy konyvet, csak most nincs itt, majd megnezem.
Gyanítom, hogy fékezőkkel közlekedtek. Olyan meredek lejtőn eléggé valószínűtlen, hogy egy ilyen kis mozdony megfogja kézifékkel a rakott szerelvényt.
Nagyzé: remélem, hogy nem a régi nyomvonalban gondolkoznak, mert akkor tényleg nem lenne sok értelme az újjáépítésnek. Nyírmártonfalva szélétől vagy 3 kilométerre volt az állomás, talán csak Nyírbélteken volt a faluközponthoz közel.
Én egy dolgot nem értek a Zsuzsiról szóló vitában: Ha már kaptak arra pénzt, hogy újjáépítsék a pályát, miért ne tegyék meg? Ők nem sokat kockáztatnak. Valószínűleg veszteséges lesz, de hát most is az, vagy nem? Az 50km-re jutó 12000 lakos tényleg nem sok, de szerintem sokan járnak be Debrecenbe. (Volt már szerencsém a nyírbélteki buszhoz.) Viszont szerintem nem elég, hogy gyorsabb és olcsóbb legyen mint a busz, ahhoz hogy sikeres legyen járatsűrűségben is fel kell vennie vele a versenyt. Ha mást nem, legalább azt az 5km-t meg kellene építeni Nyírmártonfalváig. Gondolom a napi kb plusz 2 vonatpár nem növeli jelentősen a veszteségeket.Esetleg tudja-e valaki, hogy a tervek szerint végül milyen úton éri el a vasút a falut? Annak is igaza van aki szerint Hármashegyalját kellene fejleszteni, de ha jól tudom nem erre kapták a pénzt.
Más: a mozdonyka még nem érkezett meg Debrecenbe, és nem is valószínű, hogy pár napon belül megérkezik. Ezt az infót az állomáson kaptam, remélem korrekt.
Én egy dolgot nem értek a Zsuzsiról szóló vitában: Ha már kaptak arra pénzt, hogy újjáépítsék a pályát, miért ne tegyék meg? Ők nem sokat kockáztatnak. Valószínűleg veszteséges lesz, de hát most is az, vagy nem? Az 50km-re jutó 12000 lakos tényleg nem sok, de szerintem sokan járnak be Debrecenbe. (Volt már szerencsém a Nyírbélteki buszhoz.) Viszont szerintem nem elég, hogy gyorsabb és olcsóbb legyen mint a busz, ahhoz hogy sikeres legyen járatsűrűségben is fel kell vennie vele a versenyt. Ha mást nem, legalább azt az 5km-t meg kellene építeni Nyírmártonfalváig. Gondolom a napi kb plusz 2 vonatpár nem növeli jelentősen a veszteségeket.Esetleg tudja-e valaki, hogy a tervek szerint végül milyen úton éri el a vasút a falut? Annak is igaza van aki szerint Hármashegyalját kellene fejleszteni, de ha jól tudom nem erre kapták a pénzt.
Más: a mozdonyka még nem érkezett meg Debrecenbe, és nem is valószínű, hogy pár napon belül megérkezik. Ezt az infót az állomáson kaptam, remélem korrekt.
Uhh, azért lefelé sem lehetett semmi! Ha a szerelvény megindult volna... Hogyan fékeztek meg húsz megrakott csillét? Volt rá külön fékezoszemélyzet? Több mozdonnyal?
szerintem az. 447-eseket a MÁVAG gyártott a SZUba jóvátételként (akkor pedig még Észtország is a Szovjetunió egyik tagállama volt). Nem lehet, hogy elírták azt a Skodát?
Ez nem magyar tervezésű sorozat. A kolomnai mozdonygyár fejlesztette ki, PT-4 sorozatjellel. (P=parovoz, T=tender, 4= a tengelynyomás 4 t). A sorozatot 1941 és 1987 között gyártották számos országban; az összes darabszám kb 5100 db-ra teszik. A II.vh. után SzU-n kívül még gyártották Finnországban és a szovjet uralom alá került országokban: Finnországban PT-4 és K-4, Csehszlovákiában KCs-4, Lengyelországban KP-4 és nálunk KV-4 sorozatjellel. (A felső index az ország orosz nevének kezdőbetűje).
SzU-ban gyártották Votyinszk(?)-ban 1948-1950 között VP-1, VP-2 és VP-4 sorozatjellel, összesen mitegy 2300 db-ot.
Nálunk összesen 240 db készült, ebből 6 db maradt itthon.
A sorozat történetét ismertető cikk található a Vasútgépészet 1999.2. számában.
A múltkor nem tudom, milyen TV-müsorban meg a Budai vár háború utáni ujjáépítéséröl volt néhány kép, és bizony a romok eltakarítását egy ránézésre (csak pár másodpercig volt látható) egy MD-2-es mozdony vontatta csillekocsikból álló szerelvénnyel végezték. Jól nézett ki.
Vár, 1945
Bizony, romeltakarítás a Várban. Nem villamospálya, és a második vágány talán csak "tároló". Látható (sejthető), hogy a talpfák az utca kövezésére vannak fektetve, majd "nyakon öntve" egy kis zúzottkővel, hogy "ágyazat" is legyen. Azt hiszem, talán a Fortuna utca, de ebben én sem vagyok biztos. Ez a keskeny nyomtávú kisvasút egészen a Moszkva térig jött le a Várfok utcán át a Bécsi kapu alatt. Aki ismeri a helyet, elcsodálkozhat rajta, hogy ezen az igen meredek szakaszon addhéziós vontatás volt! Igaz, felfelé üresen mentek a csillék...
Milyen hivatásforgalomra gondolsz Nyirmártonfalva és Debrecen között?
Ha meghosszabbítják Nyírmártonfalváig, és megfelelő utazási sebességet és járműveket tudnak biztosítani, akkor el tudok képzelni hivatásforgalmat. (Nyírmártonfalva-Debrecen közúton kb. 30 km.)
---
Bahnscorper: szerintem az. 447-eseket a MÁVAG gyártott a SZUba jóvátételként (akkor pedig még Észtország is a Szovjetunió egyik tagállama volt). Nem lehet, hogy elírták azt a Skodát?
Ja, tegnapelőtt kaptam infóanyagot egy svájci keskenynyomközű vasútról (Ballenberg-Dampfbahn) és a klub újságjában volt egy kép egy észt múzeumvasútról, ahol van egy - Skoda-gyártású - gőzös, amely - amennyire láttam - a 447-es rokona! Közszemlére teszem a képet, igazoljon majd valaki, hogy helyes a feltételezésem
Gázolt a nyíregyházi kisvonat ... Bűnügy
2001. június 7. 12:08
[Index] Csütörtök délelőtt tíz óra után nem sokkal egy eddig ismeretlen asszony a Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdőn közlekedő kisvasút mozdonya elé lépett. A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőrfőkapitányság tájékoztatása szerint a nő a helyszínen életét vesztette, az eset körülményeit vizsgálja a rendőrség.
"Egy '80-as évek beli NDK-s "Modelleisenbahner" folyóiratban mutatták be a berlini "Trümmerbahn"-t, ami hasonló feladatokat látott el a II. vh. után. Egy gőzöst, egy dízelt, meg pár csillét ki is állítottak valahol Berlinben. (Scorper?...)
Itt vagyok! (most szigorlatoztam egyetemes jogtörténetből)
Igen, tényleg csináltak egy ilyen szerelvényt, 1987-ben, Berlin 750 éves jubileumára. Ez most a Berliner Parkeisenbahn-on van, a gőzös a kis zöld LOWA-gőzös, a BPE legrégibb gőzöse, néhanapján üzembe is rakják...
Több infót itt találhatsz mind a gőzösről, mind a dízelről, nem tudtam a frame miatt konkrétan linkelni, ja és némettudás előnyben... :-))))
Azt irod a Zsuzsiról: "...belekóstolhatnak a hivatásforgalomba is."
Sokadszorra is csak kétkedéssel fogadom ezt. Milyen hivatásforgalomra gondolsz Nyirmártonfalva és Debrecen között? A két végállomás között - a tanyákon kivül, amikről gyakorlatilag ma már nem érdemes beszélni (közösségi közlekedési szempontból) - nincs egyetlen település sem.
VT