Keresés

Részletes keresés

MÁV Rt Gyermekvasút Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3601
Ne haragudj de a dal is azt modja, "hova,de hova". Sajnos mi benne vagyunk rendesen abban hogy szép legye, jól működjön, ráadásul egyesek szerint ez "kirakatvasút". Bár ezt a MÁV-nál hála Istennek nem igy kezelik, egy bizonyos határig nyújtózkodhatunk. Ennek oka, hogy Mi eszméletlen sokat dolgoztunk azért, hogy ma ilyen a GYERMEKVASÚT, amilyen. És ehhez legkevesebb köze bármilyen baráti körnek, Alapítványnak. Van itt 3-4 örült, aki vállalta minden ódiumát annak, hogy emeli a színvonalat. Az életünk időtartama feltehetően rővidebb lessz, mint az ajánlatttevőké, de Mi büszkék vagyunk arra, hogy alkottunk vallamit. A szabadságunk itt lett eltöltve az utóbbi három évben. Még a kórházi ápolás idejére is azt irtuk, hogy ne legyen zavar. Mindig, mindenkor elérhető bárki még éjjel is. Kemény munka az, hogy eredményt elérjetek, illetve bocsánat, hogy elérjünk. S nincs benne az állandó izgalom, az utaspanasz, meg irigyek megjegyzéseiből adódó vizsgálatok, (mindenki jóbban ért hozzá mint a helyiek). Oda kéne figyelni arra, hogy amikor valaki kritizál, mennyi ember munkáját és jó szándékát vonja kétségbe egy akármilyen megjegyzéssel. Ez pedig vonatkozik sok mindenkire. A jó irányba induló javaslatok mögött a hozzá nem értő idegen, már azt keresi, hogy "válámi már megint ván", mint ahogy mondta a jó öreg orosz komikus. Egy kicsit hergeltem magam és ezért elnézést kérek mindenkitől. Csak lássátok át, üzemeltetni már nem ugyanaz, mint az, hogy van egy nagy adag sínmező, és csak vonat kell rá.
Előzmény: czzf50 (3598)
MÁV Rt Gyermekvasút Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3600
Motorkocsik?
Ma legalább egy motorkocsi még efencia áron is 130 millió forint, de nincs hozzá mellék-kocsi. Ha azt akarom, hogy kulturált legyen, netán fütve illetve füthető legyen kulturáltan, új kocsi 70 milkó átalakítva (mondjuk a mi téli kocsijaink 5 milkó). A legkorszerübb bérlés a lizing, mert ott nincs vám, állítolag egyszerübb, de sokkal drágább hosszabb távon. Elvileg ez sem hozza meg az árát. Ha jól belegondolunk, akkor a keskeny-nyomközű vasutakon (áruszállítás nélkül)örökös veszteség van. Egy esetben szüntethető meg. Ha az árakat 4-5-6xszorosára emeljük. de akkor meg csak én fogok utazni (például) a gyermekvasúton, meg Ti ha egy szabadjegyet kisajtoltok belölünk (ahogy a Pajtás mondta). Egyébként csak érdekességként egy adat kb 40 km vasút fenntartása, teljesw cuzámen legalább 400 millió forint, ebbe szerintem minden első lépcsőben minden benne van.
pg54 Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3599
Igen, igen, igen.
Épp ezt ragoztuk (Váci is, én is), hogy CSAK hivatásforgalomból sem ott, sem máshol nem fog megélni a kisvasút.
Viszont lehetne előre is menekülni (ld. korábban).
Előzmény: MÁV Rt Gyermekvasút (3597)
czzf50 Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3598
"Amugy az osztrak dizel motorkocsik eleg jol szerepelnek. Nem tul regiek, igy nem sokkal
lenne olcsobb egy (ha adnanak), mint az uj gyartasu. Nem tud valaki arat? Ha venne nehany
magyar kisvasut 6-8 db-ot, biztos olcsobb is lenne. "

Most éppen azon szenvednek, hogy hogyan osszák szét ezt a keveset is. Tehát nem hiszem, hogy el akarnának adni belölük. Egy magyar kisvasút számára viszont egyetlen darab is valszeg megfizethetetlen. A lengyel motorkocsin már érdemes lenne gondolkodni.

emká48! Véleményemet ismered a különvonatról... :-)))

Magyar vonatkozású hírek Ausztriából:
A Stainzerbahn-on a gözmozdonyok meghibásodása miatt az ex-Mk48 2019 - D7 mozdony közlekedik, méghozzá felújított Bax-kocsikkal. A Stainzerbahn megvett a Zillertalbahn-tól 2 db Bax és 1 BDax kocsit, a 2 Bax-ot felújították. Az egyik: B4i/s 40 számon, bordó festésben "Erzherzog Johann" névre hallgat, a másik B4i/s 41 számon, sötétzöld festésben "Ölspurwagen" nevet kapott. Most a Tázlóról megmentett CFF 764 411R felújításával foglalkoznak, azután pedig a BDax-kocsiból fognak büfékocsit csinálni.

Előzmény: marslakó (3587)
MÁV Rt Gyermekvasút Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3597
A "Zsuszikához" szeretnék hozzászólni, mert azt hiszem igaza van "Pajtás" barátunknak amikor tett néhány kellemetlen, de sajno igaz megjegyzést. Korábban irtuk, hogy egy ilyen beruházás soha az életben meg enm térül, csak nagyon kemény állami támogatással, de akkor megint csak a pénzünk uszik. Arra nem gondoltok, hogy egy vasútra kell technológia, aminek általában a menetrend az alapja. De ahhoz, hogy ezt teljesítsd, és elinduljon a másik végállomásról vonat, mondjuk a piacosoknak (5 órára illik beérni Debrecenbe), a délelőtti műszakosoknak(negyed hatra, fél hatra be kell érni), aztán az iskolásoknak hét órára-negyed nyolcra be kell érni, utána a kórházba járóknak (kilencre be illik érni legalább) és a ráérőknek. Kell minimum 4-6 mozdony, ahhoz kocsik, a másik végállomáson vendégház, motorszin, mert úgye a vonat legalább háromnegyed négykor, 4 órakor el kell, hogy induljon, ehhez kell sok-sok ember, Őket szervezni, vezényelni, tisztán tartani a szállást, takarítani, kell üzemanyagkút, kell kezelő, kell sok-sok stb. Szóval akkor lessz egy vasútnak techonlógiája, ha ezek megvannak, akkor lehet egy jó menetrendje, stb. persze ezeket lehet csökkenteni, de akkor megint a leesés iránya mutatkozik meg. S ezek után még csak a forgalom van felvéve. Hol van még a pályavizsgálat, felügyelet, akármilyen karbantartás. Az utasokat ez persze nem érdekli, mert azt fogja mindenki mondani, hogy tessék itt a pálya és nekünk igényünk van. Ha ezeket teljesítjük akkor sem fog, soha az életbe megtérülni, mert a költségek állandosulnak és ráadásul csak növekednek. Nincs annyi ember a térségben, hogy bazi nagy árakat fizessen azért, mert nekik szíveskedtek egy vasutat csinálni és elvárják hogy fel is tegye rá a s...t. Akármekkora is a sebbesség, de ha megáll úton-útfélen ezek többletköltségek, ami azért megállásonként legalább 3-400 forint. (Nem is sokat számoltam, a nagyvasútnál ennél többet htk-áznak ki a dolgozóra, ha egy komoly vizsgálatra kerül sor, mozdonynak itt is meg ott is indulni kell ami fajlagosan azért némi többletfogyasztást igényel. Biztos van a topicon mozdonyvezető aki igazolni fog.)
Szóval ezektől lesz a vasút, vasút!
Szilis Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3596
Engem, mert ha minden igaz, megyek nyáron Észtországba. Emil, nem egyezik meg a topicban megjelölttel: szilis@excite.com
Előzmény: marslakó (3587)
HáBé Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3595
A programról tudsz már valamit? Mert baromira titkolóznak...:(((
Előzmény: v_peti (3594)
v_peti Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3594
Csömödéri kisvasúti nap, június 23.-án. Ki az aki eljönne?
HáBé Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3593
OFF

Hanyadikat? :)))

Előzmény: Törölt nick (3592)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3592
Sebaj, legalább megvan, hogy ki fizeti a sörömet BB-on :-)

Macibb

Előzmény: HáBé (3590)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3591
Rendeltem :-)

Macibb

Előzmény: HáBé (3589)
HáBé Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3590
Visszavonom!!!! Ezer bocs és egy anyanackóBBBB!!!

"kisvasút: 300 Ft/fő, min. 25 főre. "

Figyelmetlen voltam.

Előzmény: Törölt nick (3588)
HáBé Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3589
Adj Isten!

Macibbbbb!
Nagyon tetszik a progi. Csak van egy kis bökkenő. Engem anno (áprilisban) úgy tájékoztattak a mesztegnyőiek, hogy a kisvonat menetrend szerint CSAK kedden és pénteken közlekedik. Vagy rendeltél e szombatra különvonatocskát is?

Előzmény: Törölt nick (3588)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3588
Programtervezet július 7-re:
Gyülekező Kaposvár MÁV-állomáson 900-930 között.
Odajutás vonattal Budapestről: 645-925, Szombathelyről: 530-839, Pécsről 710-839.
930-kor indulás Mesztegnyő felé a Kapos Volán zöld faros Ikarus buszával.
1100-1300 oda-vissza utazás a Mesztegnyő-Felsőkak kisvasúton.
Utána indulás Balatonboglárra, érkezés kb. 1400-kor. Itt szabadstrand, szabadprogram. Továbbindulás kb. 1530-kor Igal érintésével Mernye felé.
Érkezés Mernyére 1720 körül, itt aki akar, felszállhat a 38716. sz. vonatra (Mernye 1739 - Siófok 2014, csatlakozás Bp. felé: Siófok 2024 - Bp. Déli 2218).
A busz a rajta maradt emberekkel a vonat indulásakor visszaindul Kaposvárra és a vasútállomásra ér 1810 körül.
Hazautazási lehetőség Budapestre: 1820-2048 (vagy kell hozzá 2 IC-jegy, vagy nem), Szombathelyre: 1820-2125, Pécsre: 1938-2101.
Költségek: busz: 224 Ft/km (számításaim szerint 165 km, a tapasztalatok szerint valószínűleg többre adódik), kisvasút: 300 Ft/fő, min. 25 főre.
Az érdeklődők, jelentkezők levelét várom, többek között azért is, hogy a foglalásokat megerősítsem az érintett vállalatoknál.

Macibb

marslakó Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3587
Gyongyosre en is mennek, ha juni 24-e utan esik. (Utana mar csak a juli 14-15-i 7vege kritikus.)
Mariazellben nem nagyon valtak be a motorvonatok. De ketlem, hogy tul olcson kaphatnank pont ebbol e ket orszagbol jarganyt. Esetleg Romania, Bulgaria, Lengyelorszag...

Amugy az osztrak dizel motorkocsik eleg jol szerepelnek. Nem tul regiek, igy nem sokkal lenne olcsobb egy (ha adnanak), mint az uj gyartasu. Nem tud valaki arat? Ha venne nehany magyar kisvasut 6-8 db-ot, biztos olcsobb is lenne.

MAS (megint Esztorszag):

Van nalam ez a konyv, ami esztul irodott, de a kepalairasok angolul vannak, + egy osszefoglalo is. A Mavag mozdony Kv-4 sorozatu, van egy kep a Kv-4-156-rol, helyszin megjelles nelkul. Van kep Borsig, Krauss, Kolomna, roman, finn es egyeb nemet gyartasu (pl. Fledbahn) mozdonyokrol is. A tablazatokat meg nem volt idom atnezni. Ha valakit erdekel megtekintesre, mail!

pg54 Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3586
Eredetileg engem is irritált, amit írtál.
De most már nyugodtan írhatom: egyetértünk.
Tegyem hozzá: sajnos!
Te írtad:
"Csak azt hiszem, a történet nem erről szól..."
Én írtam:
"Amíg csak arról van szó, hogy 1-2 rozzant (bocs!) kocsit naponta 2-3 alkalommal nem 10, hanem 50 km-en át zötyögtetünk, addig valóban nem lesz sem hivatásforgalom, sem turistaforgalom, legfeljebb 60 vasútbarát helyett 80... (és még lehet, hogy optimista is voltam)"
Kár...
Előzmény: Váci (3585)
Váci Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3585
Sziasztok!

Még mindig Zsuzsi.
Többen irtátok, hogy akkor lenne hivatásforgalom (kicsit kisarkitva), ha szuper motorkocsik száguldoznának ütemes menetrend szerint, és még olcsóbb is lenne, mint a busz.
Végre leirhatom: teljesen egyetértek!!!
Csak azt hiszem, a történet nem erről szól...
VT

Albertus Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3584
Miért vagy biztos benne, hogy a könnyű jármű nehezebben siklik ki?
Előzmény: illesf (3569)
Szilis Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3583
A csömödérihez tudok hozzászolni: lesz, valszeg tavasztól, most a Lenti - Lentiszombathely közötti részen tart a pálya, valamint a Kerka híd átépítése. Ha ez meglesz elindul a menetrendszerinti személyszállítás Lenti és Kistolmács között, nyáron gőzvontatással is.
Előzmény: jakyg (3577)
Szilis Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3582
Csatlakoznék én is!
Előzmény: emká48 (3571)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3581
Érdekel a dolog!

Macibb

Előzmény: emká48 (3565)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3580
"kérdés gyártanak-e Európában 760-as vasúti járművet? célszerűen főleg motorkocsikra gondolva
ha igen, milyen paraméterekkel, milyen áron? (ha kép akad ilyenekről az se lenne rossz)"
Gondolj a Mariazeller Bahn villamos motorvonatára. Az már elég jó, nem? :-) Viccen kívül, remélem, valahol gyártanak egyszerűbb kivitelt is.

Macibb

Előzmény: division by zero (3573)
Czabalay Laszlo Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3579

Sziasztok!

Ez a vonatozás engem is érdekelne.

Előzmény: emká48 (3565)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3578
Idézem a fejlécet:

" A vonal felújítás alatt."

Ez alapján két variáció lehetséges:
a) valamit csak csinálnak ott (de legalább vannak már konkrét tervek)
b) Optimisták, hogy valami majd csak lesz, esetleg egy semmiből felbukkanó, többmilliós alaptőkével rendelkező "új KBK (nem a jelenlegi, ez teljesen más)" megcsinálja nekik.

Előzmény: jakyg (3577)
jakyg Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3577
Rég jártam erre...
HI mindenkinek!

A kérdésem: az új menetrendet lapozgatva feltűnt, hogy az évek óta "forgalom szünetel" megjegyzéssel ellátott Nagybörzyöny-Nagyirtás vonalnál a forgalom most is szünetel :))), de már Nagybörzsöny és Szob között. Tudtuk valamit, megkezdődött az újjáépítés?? Kb. 1 éve végigmentem a régi nyomvonalon, itt-ott voltak még sínek, egyébként elég lehangoló volt.
Csömödérnél már a Csömödér-Lenti szakasz is szerepel a menetrendben. Lesz rajta menetrendszerinti forgalom is???

division by zero Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3576
ez se rossz ötlet...
Előzmény: pg54 (3575)
pg54 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3575
Szerintem még azzal is nagyon a csúcson lenne a Zsuzsi ha használ svájci, osztrák stb. járgányokat lehetne rá szerezni...
Előzmény: division by zero (3573)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3574
Még engem is érdekel, amennyiben nem a mai nap és július 1. közé fog esni...
Előzmény: emká48 (3565)
division by zero Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3573
a legnagyobb problémának a járműveket látom: a fapados, kályhás kocsik vagy 100 éves színvonal, ezzel nem nagyon lehet manapság hivatásforgalmat csábítani. Legalább olyan komfortú jármű kell, mint egy újabb autóbusz (pl Ikarusz Classic)
kérdés gyártanak-e Európában 760-as vasúti járművet? célszerűen főleg motorkocsikra gondolva
ha igen, milyen paraméterekkel, milyen áron? (ha kép akad ilyenekről az se lenne rossz)
Hazai gyártás elképzelhető-e?
pg54 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3572
Bocsi, hosszú lesz...

Hivatásforgalom:
Hát akár Zsuzsi, akár más: nagy szerencse kell a jó hivatásforgalom kialakulásához. De nem lehetetlen! Tökéletesen igaz, hogy be kell vinni a települések közepébe. Azért is, mert ha mindennapos látvány lesz az embereknek, akkor könnyebben felszállnak rá (ez egy kis pszichológia benne), no meg ha kéznél van, akkor pláne. És álljon is meg 4-500 m-ként a lakott területen.
Kisajátítás:
A községekben az útszéli árokból kell fedett csatornát csinálni, fölötte máris van elég hely a kisvasútnak.
Gazdaságosság:
Kulcskérdés az idegenforgalom. Kellene a vonal mellé sok ilyen létesítmény (panzió, szálloda, vendéglő, lovaspálya, horgásztó, vizisí-telep, strand, termálfürdő, erdei tornapálya, golfpálya, stb. stb. stb.). Természetesen mindenütt álljon meg a kisvonat, járjon legalább kétóránként, de inkább sűrűbben.
Talán képtelenségnek tűnik, de össze lehetne szűrni a levet még hajdúszoboszlóval is. Az amúgy autóval érkező németek vagy osztrákok (azért hozom őket példának, mert olyan vasútmániás népek) könnyen megnyerhetők lennének, és a program is változatosabb lenne. Akár úgy, hogy Hajdúszoboszlón szállnak meg, és el-elkirándulgatnak a kisvasút mentére (ha a vasúton kívül más is odavonzza őket, akkor annál inkább), vagy az egyik Zsuzsi-menti panzióban szállnak meg, és mondjuk másnaponként mennek magukat áztatni Szoboszlóra.
Belső végállomás:
Több ideális megoldás is lenne:
1. bevinni a Nagyállomásra
2. bevinni a villamoshoz
3. bevinni bárhová a város belsejébe
Most jön a realitás: melyik valósítható meg, vagy közelíthető meg a legjobban? (Debreceniek, szóljatok hozzá!)
Szerelvény:
A nosztalgia legyen a kivétel. Könnyű motorkocsi esetleg póttal, 50-60 km/h, kényelmes ülések, légkondi(?), WC, büfészolgálat... Az ilyen kisvasút mágnesként vonzaná a hivatásforgalmat is! (Főleg, ha egy kicsivel a buszjegy alatt marad a jegyár.) Aztán naponta legyen 1-2 fapados, nyitottperonos nosztalgia C50-nel vagy Mk48-cal vagy... - a nagyon mániásoknak.
Amúgy a romantikán és a bevétlen is segítene, ha még esetleg némi elfuvarozható áru is akad. (Úgy gondolom, hogy a nem-földhöz-ragadt-szemléletű vendéglős csak azért kisvasúttal szállítja ki a beszerzett árurt a városból, hogy rákapcsoltathasson egy tehervagont a motorvonathoz, és ez a rendszeres látvány /vegyesvonat!/ megint újabb vasútbolond vendégeket fog odavonzani... stb.)

Természetesen így sem biztos, hogy nyereséges lesz a vasút (bár lehet), de annyira nagy veszteség nem valószínű, hogy egyéb turisztikai bevételből ne lehetne kompenzálni. Vagyis a fenti idegenforgalmi infrastruktúrával együtt biztosan megélne.

Most jön a feketeleves: azt is tudom, hogy ez csak nagyon távlatos gondolkodással megy, a nagyon távlatos gondolkodáshoz pedig nagyon-nagyon sok pénz kell(ene), mert hosszú a megtérülési idő. De ennek van jövője.

Amíg csak arról van szó, hogy 1-2 rozzant (bocs!) kocsit naponta 2-3 alkalommal nem 10, hanem 50 km-en át zötyögtetünk, addig valóban nem lesz sem hivatásforgalom, sem turistaforgalom, legfeljebb 60 vasútbarát helyett 80... (és még lehet, hogy optimista is voltam)

Mégegyszer bocs' a hosszáért!

Előzmény: Váci (3560)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!