Keresés

Részletes keresés

Albertus Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3631
Az még hagyján! Az viszont a hozzá nem értő arcára is mosolyt csal, hogy a nagybörzsönyi vonalon:
Valamennyi vonat {...} közlekedik,

de egy vonat menetrendje sincsen meghirdetve.
Előzmény: illesf (3610)
Szilis Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3630
Pontosítanám: voltak truck kocsik (talán 6 pár? kint tartották őket a ???????????? rakodón), de egy szép nap, valamikor a 90-nes évek közepén lelopták róluk a rakoncákat (levágták ívvel, majd irány a MÉH), 98 környékén bevontatták ezket Mesztegnyőre, és hátul a parajosban elhelyezték. Azóta asszem kb 8 platóskocsival járnak, mind rugótla, féktelen, és az egyiken kisebb kerekű forgóváz van az egyik oldalon, ezért egy kissé lejt. :-))))
Előzmény: illesf (3628)
emká48 Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3629
Tényleg csak a mv.-vel kell megbeszélni, én egyszer harmadmagammal voltam ott, akkor bementünk oda a kocsival együtt. Kicsit aggódni fog, hogy kisiklik a kocsi. (de ezt akkor azt hiszem, be is írtam ide)
Előzmény: Törölt nick (3626)
illesf Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3628
Wov, van teherszállítás Mesztegnyőn??? (Csilléjük egyébként nincs:) ) Király vagy, Macibb! Akkor Mesztegnyőre mindenképpen megyek, a buszút még kérdéses.
Előzmény: Törölt nick (3626)
névtelen Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3627
királlllyyyy!!!!!!!!!
Előzmény: Törölt nick (3626)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3626
Beszéltem a mesztegnyőiekkel és valószínűleg megoldható, hogy felkeressük a soponyai vonalat + a szúnyogvári, ill. a búsvári rakodót. Úgy tűnt, mintha le akartak volna beszélni, mondván, hogy ez csak egy 2 km hosszú szárnyvonal és nincs is ott semmi érdekes. Éppen fakitermelés folyik és attól függ, mennyire tudunk bemenni, hogy aznap éppen dolgoznak-e és ott állnak-e a csillék. A betérésnek szabott ára nincs, majd a helyszínen kell megbeszélni a részleteket.

illesf:
Köszi a térképes tippeket, az Észak-Somogy turistatérkép volt a nyerő. A Zselic címlapján látható kisvasút, de az éppen az almamelléki.

Macibb

Előzmény: Szilis (3623)
division by zero Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3625
egyre inkább fáj a szívem, hogy nem érek rá akkor :-(((
Előzmény: Szilis (3623)
Szilis Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3624
A helyesírásom egyszerűen frenetikus, amikor kapkodok, különösen az "erdeji" teccik... :-)))
A Stinz-i hírek nagyon kellemesek. czzf50, hogyan állnak a 764-411R-rel, milyen fázisban van a munka?
Előzmény: Szilis (3623)
Szilis Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3623
Egész pontosan 7 és 9 kg-os, de nagyjából az 1 00 szelvénytől a soponyai elág.-ig 18 kg-os. Valószínűleg, ha nem hivatalosan csináljátok (tehát a mozdonyszemélyzettel beszéltek), el tudjátok intézni, hogy bemehessetek a soponyai szárnyba, nagyon romantikus, miket egyszer géppel bevittek. Egyébként az ország egyik legszebb helyén közlekedő láperedeji kisvasútja, szuper fűrésztelepi végponttal.
Előzmény: illesf (3617)
BahnScorper Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3622
Ez télleg nem semmi ez a 48-as... szerintem Stainzban biztosra mennek, és ottmarad a mozdony is - már csak azért is, mert a Bax-okon légnyomásos fék van, míg az osztrák szabvány a légűrfék - és odakinn nem szokás az, hogy csak az előtte lévő jármű tehetetlensége fékezzen egy kocsit...

Hát, ha most nincs gőzös, akkor még 1-2 hónapig biztos dízelezni fognak szvsz...

Előzmény: emká48 (3621)
emká48 Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3621
AHHH! A Stainzerbahnon meddig közlekedek? Kikénemenni megnézni sajátmagamat!
Előzmény: czzf50 (3598)
mamagáj Creative Commons License 2001.06.14 0 0 3620
Legyetek oly kedvesek az alábbiakban felsorolni - kizárólag az én idióta lelkem megnyugtatása végett - egyetlenegy hazai kisvasutat, melynek tulajdonosai kölcsön kértek egy reklámszatyrot, hogy a felhalmozott nyereséget el tudják vinni!
(minden esetre kisvasúti pénztárat 50 éve nem raboltak ki - sehol - mert nem érte volna meg!...)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3619
Köszi, holnap megnézem és megveszem. Attól egyébként, hogy valami az orrom előtt van, a címlapon és feltűnő, még nem biztos, hogy észreveszem :-)

Macibb

Előzmény: illesf (3618)
illesf Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3618
De az is lehet, hogy a Belső-Somogy turistatérképen van rajta. Vagy azon is? Most nem tudom megnézni, mert a térképeim Diósjenőn vannak. Nézz bele a térképbe, mielőtt megveszed:) De annak a térképnek a címlapján is a kisvasút van, ez azért elég feltűnő.
Előzmény: Törölt nick (3615)
illesf Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3617
Többé-kevésbé keleties tájolású, balra van a Balcsi, jobbra Somogyszob. Nem szoktak menetrend szerint közlekedni rajta, 97-98 tájékán volt a szárnyvonalon teherszállítás, akkor azért újították fel. Talán a sínrendszere is csak 7 kilós, de ebben nem vagyok biztos.
Előzmény: Törölt nick (3616)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3616
Jó ez a rajz, most már kezdem érteni. Kelet van rajta felfelé vagy észak?

Macibb

Előzmény: illesf (3614)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3615
OFF
A térképeket egy idősebb úr árulta (régi pénzek, képeslapok mellett) Szentendrén a r.k. templom előtti kirakodóvásáron.
ON

A Zselic-térképem 1982-es kiadású és Kaposvártól kevéssel északra véget ér, de akkor kirúgok a hámból és veszek egy frisset. Érdekes, hogy akivel tárgyaltam telefonon, nem is mondta, hogy lehetne másfelé is menni. Vagy csak nem ilyen "elvetemült" csoportokhoz vannak szokva? :-) Soponya-ügyben igyekszem kitenni magamért, csak előbb szerzek egy térképet, hogy tudjak, mit beszélek.

Macibb

Előzmény: illesf (3613)
illesf Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3614
Próba cseresznye...


Felsőkak I
I
I
_______/_
/
I _________ Soponya
I/
I
I
___/
____________ MÁV
Mesztegnyő

Grafikának gyenge, de talán jobb, mint egy sima leírás.

Előzmény: illesf (3613)
illesf Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3613
OFF
Reális. Én ezeket a térképmezőket antikváriumban 1000-1500 Ft közötti áron láttam. Ha Neked ez sok, akkor add meg az úr címét - bár most eléggé a padlón vagyok...
/OFF

Mesztegnyő - térképet a neten nem tudok róla, viszont az új kiadású Zselic térképeken rajta van a hálózat. A fővonal egy hozzávetőlegesen álló Z alakot ír le, az első kanyar előtt mintegy 800-1000 méterrel ágazik ki jobbra a Soponyai vonal. Halastavak mellett megy, állítólag elég szép. A Z kanyarulataiban van még két kb. 100-200 méter hosszú csonkavágány, illetve az egyik emlékeim szerint egy állomás, de ez nem olyan nagy szám - esetleg meg lehet beszélni a vonatszemélyzettel, hogy egy üveg bor fejében ide is betolassanak (nem tudom, hogy járhatóak-e).

OFF
AZ, hogy megyek-e vagy sem attól függ, hogy hogyan jutok el 9-re Őriszentpéterre. Ha Budapesttől megyünk biciklivel, akkor nem valószínű, hogy el tudok menni, ha hétfőn visszük le a bicikliket vonattal, akkor valószínűbb. Most még nem merek előre nyilatkozni. Ha a soponyai túrát megszervezed, akkor szinte biztos, hogy ott leszek:)
/OFF

Előzmény: Törölt nick (3612)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3612
Köszi a tippet. Bevallom, Mesztegnyőn egyáltalán nem rendelkezem helyismerettel, így jobb híján első körben elfogadtam, amit kínáltak, azaz a 9 km hosszú vonalon való végigcsattogást, aztán ugyanezt vissza. Tudsz esetleg egy térképet mellékelni, amelyen látszanak az egyes mellékágak? Örülnék egyébként a "mehetnénk" változatnak, ha velünk tudnál tartani.

Más, ha már beszélünk és különben is OFF:

Szentendrén egy piacon egy idősebb úr kínált nekem 1:75000 és 1:200000 méretarányú, 1926-ra datált térképmezőket. Erre reális ár a 800 Ft darabonként?

Macibb

Előzmény: illesf (3609)
uhi Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3611
Csömödéri kisvasúti nap, június 23.-án.

Biztos ez a dátum? Én eddig 30-áról tudtam. A 23-a nekem sajnos nagyon rossz.

Előzmény: v_peti (3594)
illesf Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3610
Nagybörzsöny: van még valami furcsa az idén megjelent menetrendben a kisvasúttal kapcsolatban. A hibás kilométertávolságok. A menetrend szerint 4 km-rel rövidebb a kisvasút, mint a valóságban.
Előzmény: illesf (3609)
illesf Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3609
Macibb: szerintem próbáld meg elintezni, hogy a Soponyai vonalra is menjetek be. 2 km a járható hossza, tehát sokkal röbb időbe nem kerülne. Viszont egy olyan vonalra mehetnétek (mehetnénk?), amin nincs aktív személyforgalom.

Lugosi Dániel: a Pálházi ÁEV április 24-től október 20-ig minden nap közlekedik. Nekem is az egyik kedvencem, bár az alsó részén még sajnos nem utaztam :-(

Nagybörzsöny: annyit lehet tudni, hogy az alsó részét felújították, de a csúcsfordítókhoz még nem nyúltak. Nem tudni, hogy mikor fogják átépíteni.

Miért vagy biztos benne, hogy a könnyű jármű nehezebben siklik ki?
Könnyebb tengelyterhelésűt akartam írni, csak nem figyeltem. Szerintem könnyebb tengelyterhelésű jármű kevésbé terheli a pályát. De lehet, hogy nincs igazam.

Előzmény: Törölt nick (3606)
HáBé Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3608
Pálinkásat!

Ide is bebiggyesztem:
OFF vagy ON?
Ezennel elnézést kérek az érintettektől, de a Honlapom szervere (vmi virusge*ya miatt) leállt, helyreállitásáig (remélem, hogy csak holnapig) nem üzemel. E-mailt sem tudok sajna fogadni. Mégegyszer ezer bocs...

Lugosi Dániel Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3607
Sziasztok. Lenne egy kerdesem, es gondoltam ti tudtok ra valaszolni:

Iden nyaron mukodik a Palhaza - Rostallo kisvasut ott a Zemplenben? Tavaly szerveztem arra turat es akkor jart. Amugy qrva szep helyen megy es nagyon kis helyeske az a kisvasut.

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3606
Kapos-faros
-----------

Elso és friss hír: idopontnak július 8-át, vasárnapot rögzítettem. A busz és a kisvasút foglalása is rendben van erre a napra.

A program a következoképp néz ki:
Gyülekezo Kaposvár MÁV-állomáson, ill. a VOLÁN-pályaudvaron 900-930 között.
Odajutás vonattal Budapestrol: 645-925, Szombathelyrol: 530-839, Pécsrol 710-839.
Itt tudna valaki segíteni abban, hogy busszal hogyan lehet Kaposvárra eljutni pl. Budapestrol? Az államvasutak IC+átszállásos rendszerével nem vagyok túlzottan kibékülve, jó lenne valami alternatívát felkínálni.

930-kor indulás Mesztegnyo felé a Kapos Volán zöld faros Ikarus buszával. 1100-1300 oda-vissza utazás a Mesztegnyo-Felsokak kisvasúton.
Utána indulás Balatonboglárra, érkezés kb. 1400-kor. Itt szabadstrand, szabadprogram. Megtekinthető a parton álló, étteremként működő hajó. Továbbindulás kb. 1530-kor Igal érintésével Mernye felé. Érkezés Mernyére 1720 körül, itt aki akar, felszállhat a 38716. sz. vonatra
(Mernye 1739 - Siófok 2014, csatlakozás Bp. felé: Siófok 2024 - Bp. Déli 2218).
A busz a rajta maradt emberekkel a vonat indulásakor visszaindul Kaposvárra és a vasútállomásra ér 1810 körül.
Hazautazási lehetoség Budapestre: 1820-2048 (vagy kell hozzá 2 IC-jegy,
vagy nem), Szombathelyre: 1820-2125, Pécsre: 1938-2101.
A visszaúthoz is jó lenne buszos alternatívát találni (aki a vonatot szereti, szerintem úgyis inkább a Felsomocsolád-IC-t fogja választani :-)

Költségek: busz: 224 Ft/km (számításaim szerint 165 km, a tapasztalatok szerint valószínuleg többre adódik) + a sofornek ebédpénz, kisvasút: 300 Ft/fo, min. 25 fore.

Ha jól követtem, az eddigi érdeklodok:

Carpy + 1 fo
Charleston
Chrta
FOMA + 1 fo
Macibb + 1 fo
Leó
Piret

Eddig összesen 10 fo. Várom a további jelentkezéseket mailben.

Üdv

Macibb

MÁV Rt Gyermekvasút Creative Commons License 2001.06.13 0 0 3605
Eszembe se jutott ilyesmi, csak kapóra jöttél, igazából szerettem volna bemutatni, hogy a pálya mellett mi minden kell még egy vasúti szervezet működéséhez.
Előzmény: pg54 (3604)
pg54 Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3604
Na, ezt most végképp nem értem:

1. Maximálisan elismerem a munkátokat, és azt, amit létrehoztatok és fenntartotok.
2. Mostanában kizárólag a Zsuzsiról írtam, meg úgy általában az új/visszaállítható kisvasutakról.
3. Az előző néhány hozzászólásoddal teljesen egyetértek, mint ezt jeleztem is.

Ha valamit bántó vagy sértő megjegyzésnek találtál, az csak félreértés lehetett.

Előzmény: MÁV Rt Gyermekvasút (3602)
illesf Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3603
Természetesen mindenütt álljon meg a kisvonat, járjon legalább kétóránként, de inkább sűrűbben.

Itt most megint csapdában vagyunk: ha mindenhol megáll, akkor ez megnöveli a menetidőt, elriasztja a hivatásforgalmat (lásd Kecskemét). Ha nem áll meg sehol, akkor nehezebb kiszolgálni a turizmust. Valahol meg kell találni a középutat. Talán az lenne a legjobb - amit írtál -, hogy a hivatásforgalmat motorkocsikkal, kevés - esetleg feltételes - megállással kell lebonyolítani, a turisztikai forgalmat pedig cötvenesekkel, Mk48asokkal, esetleg gőzmozdonnyal kellene lebonyolítani. A turisztikai vonatok mehetnének egy kis felárral, és akkor be lehetne tömni a hivatásforgalmi jegyek és a turisztikai jegyek közötti árrést.

Könnyű motorkocsi esetleg póttal, 50-60 km/h, kényelmes ülések, légkondi(?), WC, büfészolgálat...

Legyen 60-80 km/h, a büfészolgálat a hivatásforgalomban talán elhanyagolható.

A hozzászólásod két utolsó bekezdésével teljesen egyetértek.

Divi: ilyen jellegű motorkocsikat gyártanak Európában, pl. Ausztriában közlekednek. Az árról semmit sem tudok, képeket szerintem a mercurion találsz.

Előzmény: pg54 (3572)
MÁV Rt Gyermekvasút Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3602
Bocsánat czz, de Én ezt a pg54 barátunknak szántam, illetve mindenkinek. Csak sietek aztán, mellényúltam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!