Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3594
Csömödéri kisvasúti nap, június 23.-án. Ki az aki eljönne?
HáBé Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3593
OFF

Hanyadikat? :)))

Előzmény: Törölt nick (3592)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3592
Sebaj, legalább megvan, hogy ki fizeti a sörömet BB-on :-)

Macibb

Előzmény: HáBé (3590)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3591
Rendeltem :-)

Macibb

Előzmény: HáBé (3589)
HáBé Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3590
Visszavonom!!!! Ezer bocs és egy anyanackóBBBB!!!

"kisvasút: 300 Ft/fő, min. 25 főre. "

Figyelmetlen voltam.

Előzmény: Törölt nick (3588)
HáBé Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3589
Adj Isten!

Macibbbbb!
Nagyon tetszik a progi. Csak van egy kis bökkenő. Engem anno (áprilisban) úgy tájékoztattak a mesztegnyőiek, hogy a kisvonat menetrend szerint CSAK kedden és pénteken közlekedik. Vagy rendeltél e szombatra különvonatocskát is?

Előzmény: Törölt nick (3588)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3588
Programtervezet július 7-re:
Gyülekező Kaposvár MÁV-állomáson 900-930 között.
Odajutás vonattal Budapestről: 645-925, Szombathelyről: 530-839, Pécsről 710-839.
930-kor indulás Mesztegnyő felé a Kapos Volán zöld faros Ikarus buszával.
1100-1300 oda-vissza utazás a Mesztegnyő-Felsőkak kisvasúton.
Utána indulás Balatonboglárra, érkezés kb. 1400-kor. Itt szabadstrand, szabadprogram. Továbbindulás kb. 1530-kor Igal érintésével Mernye felé.
Érkezés Mernyére 1720 körül, itt aki akar, felszállhat a 38716. sz. vonatra (Mernye 1739 - Siófok 2014, csatlakozás Bp. felé: Siófok 2024 - Bp. Déli 2218).
A busz a rajta maradt emberekkel a vonat indulásakor visszaindul Kaposvárra és a vasútállomásra ér 1810 körül.
Hazautazási lehetőség Budapestre: 1820-2048 (vagy kell hozzá 2 IC-jegy, vagy nem), Szombathelyre: 1820-2125, Pécsre: 1938-2101.
Költségek: busz: 224 Ft/km (számításaim szerint 165 km, a tapasztalatok szerint valószínűleg többre adódik), kisvasút: 300 Ft/fő, min. 25 főre.
Az érdeklődők, jelentkezők levelét várom, többek között azért is, hogy a foglalásokat megerősítsem az érintett vállalatoknál.

Macibb

marslakó Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3587
Gyongyosre en is mennek, ha juni 24-e utan esik. (Utana mar csak a juli 14-15-i 7vege kritikus.)
Mariazellben nem nagyon valtak be a motorvonatok. De ketlem, hogy tul olcson kaphatnank pont ebbol e ket orszagbol jarganyt. Esetleg Romania, Bulgaria, Lengyelorszag...

Amugy az osztrak dizel motorkocsik eleg jol szerepelnek. Nem tul regiek, igy nem sokkal lenne olcsobb egy (ha adnanak), mint az uj gyartasu. Nem tud valaki arat? Ha venne nehany magyar kisvasut 6-8 db-ot, biztos olcsobb is lenne.

MAS (megint Esztorszag):

Van nalam ez a konyv, ami esztul irodott, de a kepalairasok angolul vannak, + egy osszefoglalo is. A Mavag mozdony Kv-4 sorozatu, van egy kep a Kv-4-156-rol, helyszin megjelles nelkul. Van kep Borsig, Krauss, Kolomna, roman, finn es egyeb nemet gyartasu (pl. Fledbahn) mozdonyokrol is. A tablazatokat meg nem volt idom atnezni. Ha valakit erdekel megtekintesre, mail!

pg54 Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3586
Eredetileg engem is irritált, amit írtál.
De most már nyugodtan írhatom: egyetértünk.
Tegyem hozzá: sajnos!
Te írtad:
"Csak azt hiszem, a történet nem erről szól..."
Én írtam:
"Amíg csak arról van szó, hogy 1-2 rozzant (bocs!) kocsit naponta 2-3 alkalommal nem 10, hanem 50 km-en át zötyögtetünk, addig valóban nem lesz sem hivatásforgalom, sem turistaforgalom, legfeljebb 60 vasútbarát helyett 80... (és még lehet, hogy optimista is voltam)"
Kár...
Előzmény: Váci (3585)
Váci Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3585
Sziasztok!

Még mindig Zsuzsi.
Többen irtátok, hogy akkor lenne hivatásforgalom (kicsit kisarkitva), ha szuper motorkocsik száguldoznának ütemes menetrend szerint, és még olcsóbb is lenne, mint a busz.
Végre leirhatom: teljesen egyetértek!!!
Csak azt hiszem, a történet nem erről szól...
VT

Albertus Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3584
Miért vagy biztos benne, hogy a könnyű jármű nehezebben siklik ki?
Előzmény: illesf (3569)
Szilis Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3583
A csömödérihez tudok hozzászolni: lesz, valszeg tavasztól, most a Lenti - Lentiszombathely közötti részen tart a pálya, valamint a Kerka híd átépítése. Ha ez meglesz elindul a menetrendszerinti személyszállítás Lenti és Kistolmács között, nyáron gőzvontatással is.
Előzmény: jakyg (3577)
Szilis Creative Commons License 2001.06.12 0 0 3582
Csatlakoznék én is!
Előzmény: emká48 (3571)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3581
Érdekel a dolog!

Macibb

Előzmény: emká48 (3565)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3580
"kérdés gyártanak-e Európában 760-as vasúti járművet? célszerűen főleg motorkocsikra gondolva
ha igen, milyen paraméterekkel, milyen áron? (ha kép akad ilyenekről az se lenne rossz)"
Gondolj a Mariazeller Bahn villamos motorvonatára. Az már elég jó, nem? :-) Viccen kívül, remélem, valahol gyártanak egyszerűbb kivitelt is.

Macibb

Előzmény: division by zero (3573)
Czabalay Laszlo Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3579

Sziasztok!

Ez a vonatozás engem is érdekelne.

Előzmény: emká48 (3565)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3578
Idézem a fejlécet:

" A vonal felújítás alatt."

Ez alapján két variáció lehetséges:
a) valamit csak csinálnak ott (de legalább vannak már konkrét tervek)
b) Optimisták, hogy valami majd csak lesz, esetleg egy semmiből felbukkanó, többmilliós alaptőkével rendelkező "új KBK (nem a jelenlegi, ez teljesen más)" megcsinálja nekik.

Előzmény: jakyg (3577)
jakyg Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3577
Rég jártam erre...
HI mindenkinek!

A kérdésem: az új menetrendet lapozgatva feltűnt, hogy az évek óta "forgalom szünetel" megjegyzéssel ellátott Nagybörzyöny-Nagyirtás vonalnál a forgalom most is szünetel :))), de már Nagybörzsöny és Szob között. Tudtuk valamit, megkezdődött az újjáépítés?? Kb. 1 éve végigmentem a régi nyomvonalon, itt-ott voltak még sínek, egyébként elég lehangoló volt.
Csömödérnél már a Csömödér-Lenti szakasz is szerepel a menetrendben. Lesz rajta menetrendszerinti forgalom is???

division by zero Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3576
ez se rossz ötlet...
Előzmény: pg54 (3575)
pg54 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3575
Szerintem még azzal is nagyon a csúcson lenne a Zsuzsi ha használ svájci, osztrák stb. járgányokat lehetne rá szerezni...
Előzmény: division by zero (3573)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3574
Még engem is érdekel, amennyiben nem a mai nap és július 1. közé fog esni...
Előzmény: emká48 (3565)
division by zero Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3573
a legnagyobb problémának a járműveket látom: a fapados, kályhás kocsik vagy 100 éves színvonal, ezzel nem nagyon lehet manapság hivatásforgalmat csábítani. Legalább olyan komfortú jármű kell, mint egy újabb autóbusz (pl Ikarusz Classic)
kérdés gyártanak-e Európában 760-as vasúti járművet? célszerűen főleg motorkocsikra gondolva
ha igen, milyen paraméterekkel, milyen áron? (ha kép akad ilyenekről az se lenne rossz)
Hazai gyártás elképzelhető-e?
pg54 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3572
Bocsi, hosszú lesz...

Hivatásforgalom:
Hát akár Zsuzsi, akár más: nagy szerencse kell a jó hivatásforgalom kialakulásához. De nem lehetetlen! Tökéletesen igaz, hogy be kell vinni a települések közepébe. Azért is, mert ha mindennapos látvány lesz az embereknek, akkor könnyebben felszállnak rá (ez egy kis pszichológia benne), no meg ha kéznél van, akkor pláne. És álljon is meg 4-500 m-ként a lakott területen.
Kisajátítás:
A községekben az útszéli árokból kell fedett csatornát csinálni, fölötte máris van elég hely a kisvasútnak.
Gazdaságosság:
Kulcskérdés az idegenforgalom. Kellene a vonal mellé sok ilyen létesítmény (panzió, szálloda, vendéglő, lovaspálya, horgásztó, vizisí-telep, strand, termálfürdő, erdei tornapálya, golfpálya, stb. stb. stb.). Természetesen mindenütt álljon meg a kisvonat, járjon legalább kétóránként, de inkább sűrűbben.
Talán képtelenségnek tűnik, de össze lehetne szűrni a levet még hajdúszoboszlóval is. Az amúgy autóval érkező németek vagy osztrákok (azért hozom őket példának, mert olyan vasútmániás népek) könnyen megnyerhetők lennének, és a program is változatosabb lenne. Akár úgy, hogy Hajdúszoboszlón szállnak meg, és el-elkirándulgatnak a kisvasút mentére (ha a vasúton kívül más is odavonzza őket, akkor annál inkább), vagy az egyik Zsuzsi-menti panzióban szállnak meg, és mondjuk másnaponként mennek magukat áztatni Szoboszlóra.
Belső végállomás:
Több ideális megoldás is lenne:
1. bevinni a Nagyállomásra
2. bevinni a villamoshoz
3. bevinni bárhová a város belsejébe
Most jön a realitás: melyik valósítható meg, vagy közelíthető meg a legjobban? (Debreceniek, szóljatok hozzá!)
Szerelvény:
A nosztalgia legyen a kivétel. Könnyű motorkocsi esetleg póttal, 50-60 km/h, kényelmes ülések, légkondi(?), WC, büfészolgálat... Az ilyen kisvasút mágnesként vonzaná a hivatásforgalmat is! (Főleg, ha egy kicsivel a buszjegy alatt marad a jegyár.) Aztán naponta legyen 1-2 fapados, nyitottperonos nosztalgia C50-nel vagy Mk48-cal vagy... - a nagyon mániásoknak.
Amúgy a romantikán és a bevétlen is segítene, ha még esetleg némi elfuvarozható áru is akad. (Úgy gondolom, hogy a nem-földhöz-ragadt-szemléletű vendéglős csak azért kisvasúttal szállítja ki a beszerzett árurt a városból, hogy rákapcsoltathasson egy tehervagont a motorvonathoz, és ez a rendszeres látvány /vegyesvonat!/ megint újabb vasútbolond vendégeket fog odavonzani... stb.)

Természetesen így sem biztos, hogy nyereséges lesz a vasút (bár lehet), de annyira nagy veszteség nem valószínű, hogy egyéb turisztikai bevételből ne lehetne kompenzálni. Vagyis a fenti idegenforgalmi infrastruktúrával együtt biztosan megélne.

Most jön a feketeleves: azt is tudom, hogy ez csak nagyon távlatos gondolkodással megy, a nagyon távlatos gondolkodáshoz pedig nagyon-nagyon sok pénz kell(ene), mert hosszú a megtérülési idő. De ennek van jövője.

Amíg csak arról van szó, hogy 1-2 rozzant (bocs!) kocsit naponta 2-3 alkalommal nem 10, hanem 50 km-en át zötyögtetünk, addig valóban nem lesz sem hivatásforgalom, sem turistaforgalom, legfeljebb 60 vasútbarát helyett 80... (és még lehet, hogy optimista is voltam)

Mégegyszer bocs' a hosszáért!

Előzmény: Váci (3560)
emká48 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3571
Nem a mozdonyra gondoltam...
Előzmény: illesf (3569)
piret Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3570
Ha időpontilag jól jön ki, természetesen engem is érdekelne a dolog!
Előzmény: emká48 (3565)
illesf Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3569
C50essel talán felengednek. Az nehezeben siklik, mint a névrokonod :) Elvégre kicsit könnyebb.
Előzmény: emká48 (3568)
emká48 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3568
Még én se...
Tehervonat! Ez eszembe se jutott! Majd jövö héten több idöm lesz jobban körülnézni a telepen, megnézem miket lehetne összehozni. Most már csak arra kell rábeszélni az illetékeseket, hogy ráengedjenek a lajosi vonalra.
Előzmény: illesf (3567)
illesf Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3567
Ok. Messze sincs, C50-esezni se C50-eseztem még arrafelé - esetleg valami poéntehervonatot is meg tudnál szervezni?
Előzmény: emká48 (3565)
division by zero Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3566
engem biztosan!
Előzmény: emká48 (3565)
emká48 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 3565
A hétvégén eszembe jutott egy program, ami talán másokat is érdekelne:
Esetleg meg lehetne oldani, hogy egy KBK-s, Topicos, akármilyen, szóval kisvasútbarátok számára nyitott különvonatot szervezzünk Gyöngyösre. Egy kis extrával persze: C-50 egy kis kocsival, mondjuk a "KIRÁLYRÉT"-kocsival. Uticél lehetne pl. Lajosháza, persze fotomegállásokkal.
Valószínüleg a tavalyi csanytelekihez hasonlóan megoldható volna a költség...
Érdekel valakit?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!