"Egyébként szörnyű, hogy minden vonat bringahelyjegyes. "
Hidd el, az is szőrnyű, amikor elered az eső és 3 vonat utasai próbálnak felpréselődni egyre, köztük 60 bringás. Mondjuk egy (szépen) szóló Flirt-re. Aztán hetedíziglen elátkoznak minden vasutast, mert mégis hogyan adhattak el ennyi jegyet és kerékpárjegyet egy vonatra. Hát nem látták a rencerbő'? Mehetnek a képek az indexre meg az RTL híradóba.
Ezzel együtt maximálisan megértem az álláspontodat. Én sem szeretem kőbe vésni azt, hogy jövő héten melyik vonattal fogok utazni.
Biztos benne van valahol, hogy fenttartják a jogot különleges esetekben vagy valami ilyesmi.
Azért drágább, mert motorvonaton (hivatalosan) 4 bicikli hely van csak, a mozdonyos vonatok meg mind viszik majd a paklit elvileg, szóval teljesen érthető, hogy arra szeretnék terelni az embereket.
Persze kiragadott példa, és abszurdnak tűnik. De a valóság mindig más: utaztam én is már Arácsról Akaliba, mert szervizbe vittem a bringát es Akaliban tuti a szerviz még vasárnap is.
De ne felejtsd el, ez a nyár még abban is speciális lesz, hogy idén nyáron Tihany és Aszófő között illetve Aszófő es Balatonudvari között építik a bringautat és a kerékpáros forgalom is a 71 es utra van kiterelve. Lesz olyan aki kisgyerekkel ezt a szakaszt inkább átugorná a vonattal, pláne hogy a kresz szerint főútvonalon 12 alatti gyerek nem is bringázhat.
Ha egy Andó Gerő típusú ember erre ráugrik, ebből akkora fogyasztóvédelmi eljárás lesz, mint egy ház.
A bringahelyjegyre hivatalosan meghirdetve a 2021 június 3 -tól érvényes díjtáblázat szerint 0/300 Ft van. Tehát itt olyan díjszabást alkalmaznak, amely nemhogy 30 nappal előre nincs meghirdetve, de egyáltalán nincs sehol se meghirdetve, sőt a hivatalosan meghirdetett díjszabással is ellentétes.
Ezt még a legjobb esetben is úgy hívják, erőfölénnyel való visszaélés, de mivel a Start oldalán mindenféle egyéb PR szövegekkel hirdetett bicajfuvarozási tájékoztatók között meg megemlítve sincs ez, más szerintem itt már lassan megáll más, keményebb , akár már büntetőjogi kategória is.
De azért azt hozzá kell tenni, hogy Arácsról Füredre vonatozni nagyon vészesetben kell csak, sőt, általában simán el lehet biciklizni valamelyik Kék Hullám megállóba az egész parton (ami lényegesen olcsóbb).
Egyébként szörnyű, hogy minden vonat bringahelyjegyes. Ez a balatoni bringaturizmus halála. A bicajozás során bármi közbejöhet... egy zivatar, egy műszaki hiba, baleset.. szóval itt a szolgáltatás maga a rendelkezésre állás, nem pedig a fuvarozás esetleg négy vagy hat órával később, mert korábbi vonatra elfogyott már a hely. .. es ugye, a Kék Hullán számtalan táblás megállóhelyről is lehetséges a felszállás. Szóval biciklifronton hatalmas káosz várható.
Arról nem beszelve, hogy működik ám a lenyúlás bőven: akinek Füreden át kell szállnia, élből két helyjegyet is kell venni a bringajegy mellé. Azaz, bringánkent ezer Ft plusz...Mert a Katicára 700 Ft egy szem bringahelyjegy ám! Arácsról Aszófőre a nyári menetrend idején 7 km fuvarozásert 1280 Ft (két helyjegy+bringajegy ) az ár egy szem bicajnak.
Ha a bicajosszervezetek ezt megtudják, akkora kravál lesz mint egy ház, és rövid úton kidöntik az oszlopokat, mert tavaly dízellel olcsóbb volt..
A Káli-medencébe igyekvő bringásoknak nem mindegy a dolog. Zánka-Köveskáltól valamivel könnyebb lenne érkezni és indulni is, mint egy pénztár nélküli táblás megállóhelyről, amit ha jól gondolom, halandó ember csak dzsumbujon és terepjárás útján tud megközelíteni. Arról már nem is beszélve, higy egy kötelező helybiztosítással igénybe vehető vonatról van szó.
Ne etessétek riezaKot, ugyanolyan polidiliből ideszabadult fizetett troll, mint a GySEV-es topikban kwerne vagy a síndöcögényesben Los Amigos/royal kasztni (lehet hogy egy és ugyanaz a személy). A célja a normális beszélgetés ellehetetlenítése és a törzsfórumozók kitiltatása (V43-1157-et már sikeresen elintézte).
Van egy szép kis könyvecske, E2 fékutasítás a neve. Amit leírtál, az erősen ellenkezik az abban lévő eljárásokkal, ebből kifolyólag utasításellenes volna.
Csak arra próbáltunk rávilágítani, hogy a Westinghouse-féle fék működéséhez akkor is kell levegő. A fékhengerben a levegő nyomása hat a fékpofára, anélkül nincs fékerő. Ezért nincs befékezve egy üres kocsi, amiből a levegő elment.
Inkább maradjunk a normál üzemnél. Ha már valamit megcsináltak, akkor az legyen úgy használva, ahogy az elvárható lenne és amire tervezték, ne keljen ügyeskedni, hogy működjön a közlekedés.
Pár belefékezés a fővezetékbe (főlégtartály utánpótlása nélkül) ott, ahol pont fékezni kell a sebesség tartásához, és máris lemegy főlég nyomása is 10 bar-ról. Aztán 3 bar-ról nehéz lesz felnyomnia a fővezetéket 5 bar-r a rendszernek.
És a levegő veszteségről még nem is volt szó, még ha nem is egy tehervonat.