Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.05.25 0 0 5225
Nálunk a wagonrfanclub.hu-n az egyik olvtárs egy érdekes megoldást talált a Wagon 100%-os etanol üzemeltetésére - átalakító elektronika nélkül.
Egyelőre teszteli a dolgot, majd szólok neki, hogy ossza meg a tapasztalatokat itt is!
Előzmény: gombfoci (5222)
gombfoci Creative Commons License 2010.05.25 0 0 5224
tegyél rá ragtapaszt (tüneti kezelés) vagy cseréltesd végre ki a katalizátorodat (oki kezelés)! :-O
Előzmény: atompyka (5223)
atompyka Creative Commons License 2010.05.25 0 0 5223
Már többedik tankolásnál nagyjából 450 km-re tankolok 20+20 litert.
De az a nyomorult sárga lámpa még mindig világít... :-)
Előzmény: gombfoci (5222)
gombfoci Creative Commons License 2010.05.24 0 0 5222
második tapasztalat:
- a fordulatszámingadozás eltűnt,
- tényleg jobban húz,
- ÉÉÉÉÉS: csendesebb lett esküszöm! :-O
Előzmény: gombfoci (5210)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.21 0 0 5221
Köszi a hsz.-eket! Érdekel az SX, sok szempontból megfelelne... A gyári 7,8-5,1-6,1 fogyasztási adatokban kissé kételkedem. Az új eu5 motor teljesen új fejlesztésű?

Hallottam már a hírekben a "villany-swift"-ről kísérletileg.... De miért nem lép a gyár pl. bioetanol irányba. Néhány szerkezeti elem, vezérlés stb. átalakításával gyorsan megléphető lenne. Mint pl. egy off márka, Dél-Amerikában... Az EU.ban miért nem? Jó, tudom, a bioetanol tömeges gyártása más problémákat vet fel - átállna az agrárium a termelésére, az élelmiszer pedig az egekig drágulna...

...Na, szóval, rokonszenves ez az off...

http://www.azauto.hu/Fiat-Uno.html
kkn Creative Commons License 2010.05.21 0 0 5220

Már sokszor téma volt, hogy a gyári értékek erősen laborszagúak. Szinte nincs olyan teszt, ahol meg tudnák közelíteni ezeket. Persze, új, nem igazán bejáratott autók, de a nagyságrendek jeleznek valamit.

 

Ebben a támában két cikk, az egyik, hogy ezt most már szeretnék megváltoztatni, a második az, ami lényegretörően megmagyarázza , mi is történik az ilyen adatok meghatározása során.

 

Régen volt szerencsém látni a Suzuki mintavételes laborját, ahol folyamatosan készítenek ilyen fékpadi méréseket 8 hogy tartják az előírt, és homologizált normákat ), és igencsak úgy kell bánniuk a pedállal, mint egy hímestojással, hogy hzozzák az előírt adatokat. Semmi köze a valósághoz egy

ilyen fékpadi fogyasztási ciklusmérésnek.

 

Ugyanaz a tendencia, mint pl. a szervízintervallumok kitolása, marketing az egész, hogy elhidd, jobb az autó, de a 30E olajcsere periódusok nevetségesek.

Meg az autóhifinél a fejegységeken a Wattszámháború, akkora adatok vannak rajtuk, mert valamelyik elkezdfte, hogy a névleges teljesítmény helyett a néha kihozható zeneit tüntette fel, és mindenki ment egymás után ebbe az irányba. Miközben az erősítőkön nagyjából a nominális teljesítményt tüntetik fel, és 20W-os is kenterbe ver egy szép 55W feliratú fejegységi végfokot, hiszen csak rá kell nézni, az erősítő akkora, vagy nagyobb, mint egy fejegység, és csak erősít, miközben a rádióban minden egyéb benne van.

No, de eléggé eltértem a tárgytól.

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/05/07/valos_fogyasztasi_adatokat_akar_az_eu/

 

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/emissziokk/

Előzmény: Törölt nick (5217)
SX4fan Creative Commons License 2010.05.21 0 0 5219
Szerintem itt inkább csak Euro 4-es motorú tulaj van.

Korrekt nyilvántartással, pesti vezetési stílussal a 2009. évet 6,91 l/100 km-es átlagfogyasztással zártam (1,6-os motor, automata váltó). Jelenleg, a 2010. évben 7,03-nál tartok. Szeretem a szabályos, de csendes (számomra) tötymörgéseket, de időnként hajtom is. Autópályán tényleg vissza kell fogni magamat, mert mostanában túl sokat megyek 160-nal és előbb-utóbb, de inkább előbb rajtaveszek. De annyira könnyen viszi...

Simán eltudom képzelni, hogy kézi váltóval és "normál" vezetéssel 6,3 legyen az átlag. Tegnap este tankolás után, kevés úttal nekem is 10,6-ot mutatott az átlagmérő, de ez már nem izgat. A hétvégén megyek vidékre és mire kifogy a tank, biztos vagyok benne, hogy az átlag lecsökken legalább 7-re. De az ember vagy vezet, vagy az átlagért retteg. Az előbbi élvezetesebb, az utóbbi olcsóbb.
Előzmény: Törölt nick (5217)
Sanzistift Creative Commons License 2010.05.18 0 0 5218
Én már régen agyalok rajta, csak a kavics hiányzik hozzá nagyon... Ehhez is... :(
Előzmény: t.lantos (5216)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 5217
Üdv! Szerintetek az új euro5-ös SX4 valóban tudja hozni a 6,3 literes gyári átlagfogyasztást? Állítólag fél literrel kevesebbet kér, mint az előd... ez mennyi lenne a mindennapokban, visszafogott stílusú vezetésnél? Olvastam már horror 9-10 litereket is a eu4-es motorral, meg 7-et is... Jó lenne, ha a gyár kihozna egy tisztán bioetanollal tankolható változatot is, mint pl. az egyik francia típusnál már ez megtörtént.
t.lantos Creative Commons License 2010.05.18 0 0 5216

hulye perverz :)

en is pont erre gondoltam :)))

Előzmény: RetteNETes Lalyos (5214)
SX4fan Creative Commons License 2010.05.18 0 0 5215
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.05.17 0 0 5214
A tökéletes megoldás az lenne! :-)
Sőt! "Gázosítás"után a benzintankba ismét mehetne fele-fele arányban etanol... :-)))
Előzmény: t.lantos (5213)
t.lantos Creative Commons License 2010.05.17 0 0 5213

miert nem gaz? abban vugyis van rutinod. en epp azon gondolkozom.

 

Előzmény: Sanzistift (5212)
Sanzistift Creative Commons License 2010.05.17 0 0 5212
Személy szerint én is beteszteltem egy hónapja.
Feles arányban ateletank még egész jól ment, de a fogyim nem ment 7,6-7-8 alá.
Utána durvítottam, és számolás szerint rálöktem még annyit, hogy 75-25% legyen az arány.
Nem világított a check engine sokáig, csakhogy előztem egy jó húzósat, és egyből elkezdte.
Lejártam fél tank anyagot, rátöltöttem 95-öst, akkor elméletileg az arányom 50%-nál jobb volt a benya javára, de a lámpicsek nem hagyta abba.
Akkusaru le, míg felejtett, addig lemostam... :)

Most ott tartok, hogy visszatanítgatom a gépet, egy tank után kezd visszaállni az átlagom 7.1-re, napi kétszeri 11 km-nél, így azt mondom, hogy a teszt előtti állapotot elértem.
Fizu után meg majd agyalok még a szetten.
Kellene, de van másra költeni még.
Előzmény: RetteNETes Lalyos (5211)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.05.14 0 0 5211
Nálam nem volt ilyen, de egy kicsit módosítanom kell az első tapasztalataimat:
Igenis jobban gyorsul a gép!!! :-)
Úgy voltam ezzel, hogy biztosan csak önigazolás ez az érzet, de wagonos kollégákkal együtt teszteltük a rézbőrűt, s megerősítésre került ez az érzet.

a legújabb teszt:
4000 forintért benzin, 4000 forintért etanol...
Majd ha kiűrül beszámolok a tapasztalatról
gombfoci Creative Commons License 2010.05.14 0 0 5210
első tapasztalat: alapjáraton kicsit ingadozik a fordulatszám, berezonál a kasztni kicsit.
Beáll ez majd, ha a compu megszokja az "új" számokat?
(ugye bejáratós korában is volt ugyanilyen jelenség, ami aztán elmúlt.)
Előzmény: gombfoci (5209)
gombfoci Creative Commons License 2010.05.14 0 0 5209
na, mától indul a mixelt etanol üzem. :-)
Előzmény: gombfoci (5194)
HT Creative Commons License 2010.05.14 0 0 5208
Szinte napra pontosan 4 hónap után tegnap reggelre elszállt az egyik Night Breaker (5029 hsz-ben írtam, január 9-én, hogy már üzemelnek)
Délután meg a másik is... Még szerencse, hogy nem este mentem haza, mert tartalék csak egy volt nálam, és azt sem volt kedvem cserélgetni...
A múlt évezredben, még az Orionban volt valami hasonló Osram, azok is szinte napra pontosan együtt szálltak el fél év után.
Azért a 4 hónapot még úgy is nagyon rövidnek találom, hogy fél évnél többre eleve nem számítottam.
atompyka Creative Commons License 2010.05.07 0 0 5207
Teljesen. Legalábbis tudtommal nincs. :-)
Előzmény: t.lantos (5203)
atompyka Creative Commons License 2010.05.07 0 0 5206
A Winter az enyém után jött. Mentem 10ezresre (nem oda, ahol vettem), és mikor bejelentkeztem, közölték, hogy ilyen autó nincs. :-)
De vásárlás előtt is letagadták a legtöbb helyen. Mint ahogy az 1.3 automatát is. :-)
Előzmény: kkn (5204)
HT Creative Commons License 2010.05.07 0 0 5205
yanoo

Én bizony előtte állok az alufelni vásárlásnak. Hogy konkrétan mennyivel, azt ma nem igazán tudom, lehetséges, hogy függ attól is, mit válaszolsz :-)
Mibe is fájna nekem a képen látható garnitúra?
Előzmény: yanoo (5185)
kkn Creative Commons License 2010.05.06 0 0 5204

Az összkerekes Winterek után nagyon béna szervíz, ha ilyet állít, vagy új dolgozó.

Előzmény: atompyka (5202)
t.lantos Creative Commons License 2010.05.06 0 0 5203

Az meg kizart, hogy Subarud legyen :)

 

Előzmény: atompyka (5202)
atompyka Creative Commons License 2010.05.06 0 0 5202
Mosmé? Csak azé, mer esküsznek, hogy
- a (régi) Swift hátsó ablaktörlőjét nem LEHET lefektetni,
- a (régi) Swiftben nincs összkerekes,
- a (régi) Swiftben nincs 1.3 automata csak1.0?
:-)))
Előzmény: t.lantos (5201)
t.lantos Creative Commons License 2010.05.06 0 0 5201

Mert korlatolt f.szok a magyar szervizekben.

Nekem az off-hoz megvan a gyari alkatreszkatalogus (europa, usa, minden szirszar, kb 30 evre visszamenoleg autoszinten ismer mindent alvazszam alapjan, csak sajna a jobbkormanyos resze nincs meg frissben :)

Nyilvan nem legalis uton szereztem be (letoltottem), viszont nagyon hasznos. egy autobuzinak meg plane.

usa sx4-re is ezt irja. vagyis ilyet kell vadasznod.

van utangyartott (tyc) 800123P a cikkszamuk.

sajnos amerikabol k draga behozni.

 

Előzmény: SX4fan (5200)
SX4fan Creative Commons License 2010.05.06 0 0 5200
Ez az, kösz! A K nélküli változatnál a méretek is ott vannak: M2SZK17

Csak arra voltam kíváncsi, miben más a japán, mint az európai. Az övék vastagabb, úgy látszik jobban védik az egészségüket, nekünk meg már úgyis annyi... :-)))
De mint tudjuk, mindennek ára van. A Sedanhoz nincs utángyártott, csak eredeti gyári 6 rongyért, míg a normálhoz 1000 forint körül kapható, igaz utángyártott. :-(((

Azt hittem, már nem lehet meglepni semmivel, de ma sikerült. Felhívtam a szervizt, hogy mi a gyári száma a Sedan pollenszűrőjének, egyezik-e az amerikaiéval, mire közölték nem mondhatják meg, csak a kereskedőknek. Miért, mi ebben a nagy titok? Ha valaki nem tudná: 95860-62J00 az 5 ajtósé, míg a Sedané 95860-80J00.
Előzmény: t.lantos (5199)
t.lantos Creative Commons License 2010.05.06 0 0 5199

Amugy ez van, a japan gyartas miatt a ket auto angyon mas (sok mas dolog se egyforma bennuk).

Az off-om eseteben a ferdehatuakat angliaban gyartottak, a szedant viszont az elso evben japanban. Na, ott is voltak elteresek.

Előzmény: SX4fan (5195)
t.lantos Creative Commons License 2010.05.06 0 0 5198

http://www.m2cabin.com/nk_prod_view.html?p=1&id=1643&cha_code=33&item=

 

http://www.m2cabin.com/nk_prod_view.html?p=1&id=2182&cha_code=33&item=

 

A kep alapjan nagyon nem egyforma (az elso van a Swiftben is, a cikkszama is arra utal).

 

Előzmény: SX4fan (5195)
*fox* Creative Commons License 2010.05.06 0 0 5197

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Én ugyan Swifttel nyomom, de egy barátom SX4 tulajdonos. Szeretné az első hangfalait kicserélni, de nem tudja a beépíthető méreteket. (átmérő, mélység) Ha esetleg valaki tud ebben segíteni és megírja az adatokat azt nagyon megköszönném.

kkn Creative Commons License 2010.05.06 0 0 5196

Sajnos nem, mert a japánhoz nincsen leírás, így nem tudom összehasonlítani.

Csak egy szedános emberkéével összehasonlítva lenne látható a különbség, dehát ezek szernt neked sincsen olyan ismerősöd.

Előzmény: SX4fan (5195)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!