A múlt héten én is azt hittem hogy kuka leszz a váltó ,a sebességeket ha nagy nehezen megtaláltam recsenés nélkül nem tudta berakni! Kicseréltem a rudazatnál ezeket a müanyag (golyó ,persely)alkatrészeket és olyan lett mint az újj ,ezt nem hittem volna!
A nagy golyónál nekem is meg volt kopva az aluminium ,azt ugy oldottam meg hogy a megfelelő vastagságu lemezből vágtam egy csikott kicsitt szélesebbre és a két szélét felhajtottam igy ha a golyó a helyére kerűl nem tud kiesni a lemez!
Nézd kéhrlek eszembe sincs kritizálni a meglátásod, sőt elvileg a te véleményed a helyes,
mivel a szinkron váltó igy mükődik. De sajnos valamiért mégis a rudazat kopása okozza mert
annyira kivan már kopva az a sok szar müanyag alkatrész hogy az csuda. De tudod mindig csak egykét müanyag alkatrész cseréje ezt hozza. Felkéne ujítani az egészet azt jól müködne. Ez az én autóm, de ettöl lehet szinkron hibája a doktorénak.
Pont a múlt héten nézegettem a nagy "bogyót"(új természetesen)miért is lóg. Azt vettem észre, hogy az alu ház van már kikopva ami a váltóra van csavarozva.
MInt régebben kérdeztem egy hibáról amihez a 701711699-es cikkszámú alaktrész való. Tegnap megrendeltem unixban, meg is jött de a dobozában a 701711066-os cikkszámú alkatrész volt, visszamentem és megrendetük újból ugyan azt az egész készletet (3DB) ma megyek, ogy elhozom erre megint ugyan az van a zacskóban, most várok, hogy végre megjöjjön, most máshonnan rendelték amúgy 900Ft-ba kerül.
Sőt mint kiderült nem ez volt a fő hibája a váltókarnak, hanem ami megakadályozza, hogy lenyomás nélkül hátramenetet lehessen kapcsolni az volt felcsúszva és a rugó nem tartotta fenn a kart, most azt megigazítva a helyén van a váltókat, de valaki már gányomta a tartót mert egy tiplivel van a helyére szorítva, még jó, hogy nem kellett eddig használni. De remélem hamar megjön.
Felfelé kapcsolva ugyanoda teszed a kapcsolórudat mint lefelé. Ha a rudazat lenne, akkor mindkét esetben akadna. Ha egyszer megvan a fokozat egyszer meg nincs, akkor az szinkron.
Felfelé kapcsolásnál a főtengely fordulatszám normálisan sokkal közelebb van váltótengely fordulatszámához, így a szinkron kevesebbet dolgozik. Visszaváltásnál egy gázfröccsel lehet rásegíteni a dologra.
Ez nem biztos. 4-ből ha a 2-öt beveszi és utána 3-mat....
Nekem azt mondták az 1-2 szinkron szokott tönkre menni legtöbbször.Az enyémen mind ki lett cserélve és sokszor kell ugymond kanalazni,( megrázni ki hogy érti) hogy bevegye a hármast.
A biztonság kedvéért ma megnéztem még két járgányt. Ugyan mindkettőnek kevesebb volt a kartergáza, de egyik sem ment jobban a kiszemelt példánynál. A kupakot meg végképp nem emelgeti, inkább olyan csendes fing jellege van. Cegléden bevittem egy ajánlott szervízbe, kifejezetten jónak lett titulálva a konstrukció. A váltónál pediglen vagy rudazat vagy szinkrongyűrű. Nincs baj!
Adalékokat próbáltam,de mivel szerelek én is régóta,csodát nem vártam és nem lett csoda :-) molibdéndiszulfidos kencét tettem bele,de a zsírt nem merem mert télen lehet nem bírnék váltani.Még amit meg fogok próbálni egyszer az az automata váltó olaj.Amúgy fogyasztásilag sem és zajilag sem vagyok jobb a hosszabb áttételemmel mint azelőtt,viszont elszórtam rá pár forintot..talán a lelki nyugalmam lett jobb :-)