E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
A távolban lévő hegyek elhelyezése szempontjából sokkal ígéretesebbnek tűnt a Felsőzsolca-Szerencs (a 70-es években már villamosított, kétvágányú) vonal, ám eddig ott sem találtam elfogadható állomási vagy megállóhelyi (sem kezdő- sem vég)pontot.
1965 körü villanyosították. Mindenesetre az 1960-as évek közepén azt a vonalszakaszt végigszórták D55-kkel, így a képen látható 3 pár vonóvezték egy kicsit soknak tűnik. D55 esetén sorompókra még elszámolható 1-1 pár, de 3 mire?
87695SZÉKESFEHÉRVÁR Horvát István utca, Tóvárosi (Münnich Ferenc) lakónegyed 4-8. hátsó frontja.
a környező képek fehérváron készültek.
sztem ez a kép innen készült. a háttérben lévő rácsozatot sztem később eltávolították. a tóvárosi ltp-n 5 korai panel épület van hasonló beosztással, legtöbb helyen eltűntek ezek a rácsok, de itt például még megvannak. talán egyes földszinti lakás kertecskéjéül szolgáltak.
az öt épületből csak kettő ilyen hosszú, azok amelyek a 28905-n is láthatók., de a bal oldali bal hátsó sarkához egy bekötőút csatlakozik, tehát a jobb oldali lesz a helyes megoldás.
ha jól látom, itt az épületek nem az utcára, hanem a lakótelepre vannak számozva.
"A vasúti közlekedésben hazánkban már az egészen korai időkben (1855-től) alkalmazták a jobboldali közlekedést, természetesen csak ott, ahol két sínpálya volt kiépítve."
Lengyelország, Giezno, ulica Kostrzewskiego 1., Történeti Múzeum (Muzeum Początków Państwa Polskiego) parkja, szemben Mieszka I i Bolesława Chrobrego emlékműve.
Lengyelország, Giezno, ulica Kostrzewskiego 1., Történeti Múzeum (Muzeum Początków Państwa Polskiego) parkja, balra Mieszka I i Bolesława Chrobrego emlékműve.
1. Ha ingavonat lenne és a mozdony a vonat végén volna, akkor a mozdonyon volna zártárcsa, de nincs.
2. A villamos mozdonyokon a menetirány szerinti hátsó áramszedőt szokás használni, hogy az esetleges törése esetén ne verje szét a jármű tetején levő berendezéseket és a másik áramszedőt.
3. A képen látható személykocsikon nem volt távvezérlési kábel, így ingavonatba való közlekedésre alkalmatlanok voltak.
Ha jól tudom, az egyik a település (vagy település-rész) folyamatos házszámozása, a másik az utca házszámozása.
Arra pontosan emlékszem, hogy mi a hatvanas években Prágában a Na Padesatem 858 sz. alatt laktunk, a címünk akkor még utca sem volt, csak egy lakótelep-része.
Tóvároskert volt az én első és sokáig igazolni próbált feltételezésem is, amelyet végül el kellett vetnem. Divrotcé érvei mellé még két érv:
Ha Tatatóvároskert volna, akkor a város felőli oldalon kellene állnunk, és a a vonat Tatabányára tartana.
V. És ebben az esetben nem értelmezhetőek a háttérben (kinagyítva jól) látható szerintem messzi, viszont így komolyabb magasságú hegyek.
VI. Sehogy sem tudtam Tóvároskert megállóval összeegyeztetni a bevágás mélységét.
ad V.: A távolban lévő hegyek elhelyezése szempontjából sokkal ígéretesebbnek tűnt a Felsőzsolca-Szerencs (a 70-es években már villamosított, kétvágányú) vonal, ám eddig ott sem találtam elfogadható állomási vagy megállóhelyi (sem kezdő- sem vég)pontot.