Keresés

Részletes keresés

Sinbiciklis Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1169

Sínek, amiken a mozdonyok gurulnak:

 

 

 

 

 

 

 

 

És amik a forgóvázon vannak:

nyalábos líra Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1168
Alighanem 2002-es, ha jól emlékszem a jelöésekre....
Előzmény: gmarc (1162)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1167

asszem úgy van, gyártó, sínrendszer,  az a két vonal az alkalmazott technológia (vagy iylsmi)

Előzmény: 1047 504-4 (1161)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1166
(fedvény: nem az SKL 14-rre gondoltam...)
Előzmény: nyalábos líra (1165)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1165
A pályasebesség függ sínrendszertől, pályageometriától leginkább. Természetesen a leerősítés is szerepet játszik ( én még nem láttam nyílt lemezes leerősítést 160as pályán), de egy egész sereg más dolog; ez egy heti választ igényel vagy semmit.... A földmú minősége is befolyásolhatja, de "másképp", nem tudom, hogy fogalmazzam meg. Ha valami hibája van, az előbb-utóbb megjelenik, és akkor kezdődhet a lassújelek kiosztása.....
Előzmény: Nohabf (1163)
gmarc Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1164
Az a gyanúm hogy a topiktárs az "UIC 60" feliratot gyártási hely/évszámnak értelmezte, hasonlóan a "DGY 1960" -hoz, de ez esetben ez a sín típusa:-)
Előzmény: Nohabf (1163)
Nohabf Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1163

Szerintem ez attól is függhet hogy milyen leerősítést alkalmaztak  a sínen bár ez a szorítókengyeles leerősítés nem olyan régi megoldás lehet.

 

Elvileg ezen  a pályán vígan lehetne menni 120-140-et is,az alépítményben nem látok semmi különöset.

 

Az meg  amásik fele hogy  apályasebesség függhet ttól is hogy milyen talajra építették  a pályát.

Előzmény: 1047 504-4 (1161)
gmarc Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1162
Az biztos, hogy UIC60-as sín (rá van írva:-), azaz 60 kg/fm tömegű, de hogy mikori hengerlés... elég újnak tűnik.
Előzmény: 1047 504-4 (1161)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1161
Valaki segit hogy mit jelent a felirat? Ez a sinpár a 15ös vonalon van.
A pálya sebessége a sin minőségétől vagy az alépitménytől függ? Persze gondolom egy 50 éves pályánál már a sintől függ és nem az alépitménytől.
Akkor most hogy is van ez?

köszönöm előre is
gumidani Creative Commons License 2006.09.08 0 0 1160
Másodlagos hasznosítás Passauban. (Krupp 1944)
gmarc Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1159
:-))
Előzmény: nyalábos líra (1158)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1158

Nem, szerintem ez egy aláverőgép =)))))))))

 

 

(bocsi, nem bírtam kihagyni :D )

Előzmény: gmarc (1152)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1157
Na, látod, ez a része fel se tűnt a képaláírásnak... Nem is értettem, hogy mit magyaráztok itt a rostáról...
Előzmény: Infós (1156)
Infós Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1156
Az a szerkezet akkor is inkább aláverőgépre hasonlít, mint ágyazatrostálóra, függetlenül attól, hogy mit csinál éppen. :)
Előzmény: korpi41 (1155)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1155
Elképzelhetőnek tartom, hogy szélsőséges mechanikai viszonyok között próbálják a megfelelő működést. Persze lehet, hogy nem, és akkor télleg el van rontva, de én vmi ilyesmire tudok gondolni.
Előzmény: Infós (1150)
gmarc Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1154

Mivelhogy az ágyazatrostáló (amit én láttam működni) kikaparja az ágyazatot a vágány alól, átrostálja, és a megfelelő méretű köveket visszarakja. Az aláverőgép meg megtömöríti, és a fekszint- és irányhibákat orvosolja azokkal a rezgő kanalakkal, amiket az ágyazatba mélyeszt.

 

Nagyon szakszerű voltam, igaz? :-)

Előzmény: Infós (1153)
Infós Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1153
Hát, nekem is nagyon gyanús. :)
Előzmény: gmarc (1152)
gmarc Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1152
Ez nem inkább egy aláverőgép?
Előzmény: Infós (1150)
Infós Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1151

Hülye Zindex... :(

 

A kép forrása: etcs.hu

 

Nem tetszik továbbá, hogy a baliz miért a jelzőn levő tényleges jelzési képet adja fel a mozdonyra (mint a hőn szeretett 75 Hz-es), miért nem azt a jelzési képet, aminek kint kéne lennie a jelzőn?! Ezzel megakadályozható, hogy izzókiégés esetén (persze a feltéltelek teljesülésével) haladjon a vasút. Jelenleg: "nem lehet ellentétes értelmű a jelfeladás a jelzőn levő jelzéssel". :((((

Előzmény: Infós (1150)
Infós Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1150

Találtam egy ilyen képet, szvsz nem jó a képaláírás. Szerintetek?

Aláverőgép? Ágyazatrostálógép?

 

 

Infós Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1149

Nincs, tervezési előírás van az ívsugarakra (külön iparvágányokra stb.), illetve a Műszaki Táblázatok (két kötetes, régebben E. 5/I. sz. Menetrendfüggelék néven futott) részletezi mozdonysorozatonként a bejárható legkisebb ívsugarat, szükség esetén belső vezetősínnel, laza csavarkapoccsal is. :)

 

A pontos értékeket ne kérdezd, majd megírja egy hozzáértő! ;)

Előzmény: nobolond (1148)
nobolond Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1148

Egy nagyvasúti szakmai kérdés - modellvasúti felhasználás céljából:

létezik-e olyan vasúti jelzés/tábla, amely a túlságosan szűk ívekre figyelmeztet ?

nyalábos líra Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1147
(csak nem valami jajde ahogy működik......:S )
Előzmény: gmarc (1144)
Jacquemin Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1146

Kérdés:Hol található ez?

Jacquemin Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1145

Üdvözlök mindenkit!

Anyag nem vész el, csak átalakul:-)!

gmarc Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1144
Ráadásul magyar találmány.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1142)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1143
Nyomkarima kenő berendezés.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1142)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1142

Ez mi célt szolgál?

 

nyalábos líra Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1141
Ez egy teljesen új fajta kezdeményezés, nem olyan régóta van..
Előzmény: SÜNÖCSKe (1120)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1140
mert eredetileg is csak egy híd volt

Nagyon rég óta két híd van. A fővonali hidat több, mint 20 éve cserélték, utána nem sokkal volt vonalkorrekció Nagylapos - Gyoma között, a gyomai biztosítóberendezés bővítése során ekkor kerültek a legkülső bejárati jelzők jelenlegi helyükre, az egyvágányú mellékvonal a híd előtt csatlakozott volna a kétvágányú pályába.
Előzmény: Elektricska (1135)
Fricy Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1139
Néminemű folytonossági hiba van itten, ha jól látom. :)
Előzmény: gmarc (1137)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1138
Hogy ez nekünk nem jutott eszünkbe... :-)
Előzmény: gmarc (1137)
gmarc Creative Commons License 2006.08.28 0 0 1137
 ööö...:-)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.28 0 0 1136
A jelzők úgy vannak, hogy Gyoma első bejárati jelzői a híd előtt vannak, majd a normál bejárati jelzők helyén van a második pár.
Előzmény: Elektricska (1135)
Elektricska Creative Commons License 2006.08.28 0 0 1135
A jelzők azért utalhatnak erre, mert eredetileg is csak egy híd volt. Aztán mikor elöregedett, lebontás helyett a mellékvonalnak adták, a fővonal pedig kapott újat, legalábbis így tudom.

Apályaeltolódás okát nem tudtam, jó, hogy leírtad.
Előzmény: GyöBzs (1132)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.08.27 0 0 1134
Nekem nem ér, de a 10 . jár.
Előzmény: gmarc (1131)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.27 0 0 1133
Előzmény: GyöBzs (1132)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.27 0 0 1132
Ez Gyoma bejárata előtt van, közvetlenül a gyomai Körös-híd után. Kb. 10 éve a rosszul elhelyezett GEO-textília miatt a bal vg/mellékvonal töltése elkezdett csúszni lefelé és a megtámasztás ezt gátolja meg. A vonatok 10 km/h-val használhatják ezt a szakaszt. Átépítése a Mezőtúr-Gyoma szakasszal együtt várható, amikor is az említett vágány a 120-as bal vágánya lesz, a 127-es vonal pedig a híd Mezőtúr felőli oldalán lesz becsatlakoztatva (Gyomán a bejárati jelzők jelölése most is erre utal).
Előzmény: eMPet (1126)
gmarc Creative Commons License 2006.08.26 0 0 1131
Elektricska Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1130
Eredetileg ott közös hídon ment át a 120-as, és a 127-es vonal. Mikor a régi hidat felhasználták a 127-eshez, és újat építettek a 120-ashoz, akkor a 127-es pályáját így építették meg. Valószínűleg nem volt elég széles a töltés, ahhoz a mellékvonalhoz pedig ,,jau az úgy is!" :D
Előzmény: Elektricska (1129)
Elektricska Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1129
Jóra gondolsz, de Gyoma és Kősziget között...
Előzmény: gmarc (1128)
gmarc Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1128
Valahol Gyoma és Nagylapos között?
Előzmény: eMPet (1126)
Infós Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1127
Mivel a töltés igen keményen meg van támasztva, valszeg. nem véletlen és nem ott volt bütyök a tervező ujján, amin a vonalzó mellett húzott tus megakadt volna. :)
Előzmény: eMPet (1126)
eMPet Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1126
Az úgy vót, hogy akkoriban a Józsibá tehene a radai rossebbért sem akart elmenni onnan.
Az idő pénz, a vonal építésével haladnia kell, így lett ilyen a nyomvonal.
Marisnéni meg azt mondta, hogy egy átmulatott este után rontotta el a tervező.
Én nem tudom.
De mi az a radai rossebb? É hol van Rada?
eMPet Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1125
No meg Pozsonyban is van a sétálóutca végénél.
Nálunk meg jól jött volna a Gellért téren, esetleg a Móriczon is.
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1124
Valóban kimaradt, észre is vettem, csak akkor már késő volt, rányomtam a "Mehet" gombra. Túl sokat járok mostanában kocsmákba, biztos ez lehet az oka :)
Előzmény: Infós (1123)
Infós Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1123

Ehhh....

"Pedig egypár rendszert belénkvertek az iskolába. :)"

Jártál volna inkább nyelvtanórára. :))))

Kapsz egy ajándék "n" betűt. :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (1120)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1122
Nem vasalj, hanem vasbeton. nyalábos líra topiktárs adott helyes megfejtést, ez bizony egy igazi kuriózum: rácsalj vagy másnéven keretalj (Rahmenschwelle). Osztrák találmány, ennek megfelelően a helyszín pedig a Semmeringbahn Nordrampe. Tudtommal máshol nincs ilyen beépítve.

Feltalálója a bécsi egyetemen tanít, és szerinte ez a legjobb alj a világon, különösen ívekben :)
Előzmény: zmiklós (1121)
zmiklós Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1121
Nekem már első ránézésre is vasaljnak tünt, de nemtom hol.
Előzmény: zugkraft aargau (1105)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1120
Ööö... ilyenről még nem hallottam. Pedig egypár rendszert belénkvertek az iskolába. :)
Előzmény: nyalábos líra (1118)
Fricy Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1119
Én azt hittem, hogy nem 100 %. Hajrá!
Előzmény: nyalábos líra (1117)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1118
Innen nekem rácsos aljnak tünik :o :DDDDDDD
Előzmény: SÜNÖCSKe (1115)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1117
Mit mégis? VOlt róla szó, hogy nem? :o =)
Előzmény: Fricy (1114)
Elektricska Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1116
Részeg volt a fényképezőgép. :)
Előzmény: SÜNÖCSKe (1115)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1115
Na jó-jó, de MI EZ??? :)
Előzmény: nyalábos líra (1112)
Fricy Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1114
Nocsak, mégis? :-)
Előzmény: nyalábos líra (1112)
norbert85 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1113
Szerintem jobban is néz ki, meg a kocsik teherek nem cseszik szét, gondolom...
Előzmény: SÜNÖCSKe (1103)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1112
Pont ilyenekről fog szólni a TDK dolgozatom...
Előzmény: zugkraft aargau (1105)
BakcsiMate Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1111

Neeeem, ott pont nem!

 

Mindig a Gellért tér jön elő és az pont nem jó példa, remekül ketyeg az egy perces programmal.

 

Viszont az Élessaroknál a 3/28 elosztóváltó, az Orczy téren és a Salgótarjáni utcánál a 24/28 elosztóváltók esetében valóban hasznos lenne.

Előzmény: gmarc (1108)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1110
Majdnem jó, de ne a síneket tessék nézni, hanem ami alattuk van :)
Előzmény: SÜNÖCSKe (1107)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1109

Nem kell ilyen jellegű megoldásért messzire menni, a hasonló bukaresti:

 

http://kep.tar.hu/nyunyuka/50290562/22313228#2

 

Sok dologban megelőztek bennünket :-).

 

 

Előzmény: gmarc (1108)
gmarc Creative Commons License 2006.08.22 0 0 1108
Nálunk ilyent "lehetetlen", "képtelenség", "eretnekség" építeni. Pedig milyen jól jönne pl. a Gellért téren...
Előzmény: Milkabika (1099)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1107
Sín, Nyugat-Európa. :)
Előzmény: zugkraft aargau (1105)
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1106
Na a kép lemaradt:



Csabi
Előzmény: bodecsabi (1104)
zugkraft aargau Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1105
Egy kis fejtvény: mi ez, és hol járunk?

nellewhscnemhar
bodecsabi Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1104
Variációk sínátmenetre: 54-es rendszerű kitérő, 48-as csatlakozó sínekkel, csak az egyik végen a kitérőt követő útátjárót már 54-es sínekre cserélték... (Balatonszárszó)

Csabi

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1103
Így van! Azt mondjuk nem értem, hogy az ellenkező irányból miért volt erre szükség, gyök felől számomra semmi értelme nincs (kivéve, ha ezzel a szimmetriát akarták hangsúlyozni)... :)
Előzmény: Sinbiciklis (1102)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1102
Olyan mint 1 "jármű osztályozó". Aláválthat a +állóban állónak, és beállhat mögéje, mégis mindenki a maga útját járja :-)
Előzmény: Milkabika (1101)
Milkabika Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1101
Én is Bécsben láttam először ilyet, ez meg Grazban van. Úgy tűnik, a sógorok szeretik ezt a megoldást.
Előzmény: Sinbiciklis (1100)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1100
Ilyet Bécsben láttam, aztán 1 szakértő felhomályosított, hogy így, a kereszteződés elé lehet tenni a +állót.
Előzmény: Milkabika (1097)
Milkabika Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1099
Ez pedig az utána következő szakasz:
Előzmény: Infós (1098)
Infós Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1098
Érdekes ez a váltó! :)
Előzmény: Milkabika (1097)
Milkabika Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1097
Nem vonat, de villamos gurul rajta:
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1096

Kútvölgyön.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1093)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1095
Nemtudom,én csak lefényképezem meg járok rajta.
Előzmény: smith (1094)
smith Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1094
Ez a hírhedt vese-töréses Bankowai sín?
Előzmény: 2241 198-7 (1091)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1093
Ezt meg hol találtad?
Előzmény: 2241 198-7 (1091)
YCbCr Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1092

Környe, augusztus 9.

Várnom kellett egy órácskát ismerősre, gondoltam valami ontopic tevékenységgel elütöm az időt.

Hátulról, csendben, osonva. Siker. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1091

  Sziasztok!

 

Ez a tipusú sín milyen gyakran fordul elő.

 

 

 

vöri_ae Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1090
Majdnem...

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1089
Hú tiszta Deutschland-fíling :)
Előzmény: gmarc (1083)
M40 120 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1088
Lásd még 660. hsz.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1086)
gmarc Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1087
Köszi szépen!;-)
Előzmény: Sinbiciklis (1084)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1086

Szentes-Fábiánsebestyén közt fotóztam ezeket:

 

 

 

Fricy Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1085
Ez nagyon jó! :D
Előzmény: gmarc (1077)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1084

  "Érdemes kipróbálni!"

 

Mikor? Esetleg  a FHÉV mintájára?

 

1ébként Isten éltesse a névnaposokat!

Előzmény: gmarc (1083)
gmarc Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1083

Kiváló megfejtések érkeztek:-)))))

 

A kép a 25-ös vonalat ábrázolja Bagod és Andráshida között. Az átépítéssel, azaz az új nyomvonal kiépítésével jelenleg idáig értek Zalalövőtől. Andráshida előtt van egy Zala-híd, ami helyett új épül majd, valamint új állomás is épül Andráshida helyett. Az új nyomvonalra tett pályát tehát itt visszaterelték a régire. Az új vonalon amúgy 60-nal lehet menni egyelőre, nyilván bizber okok miatt. Érdekesség, hogy fénysorompót ellenőrző útátjárójelzőt is szereltek fel egy helyen, ami a mellékvonalakra jellemző:-)

 

Viszont a régi nyomvonalon felszedték a síneket Zalapatakalja és Bagod között, és leaszfaltozták a pályát, így kerékpárút vezet végig vasúti töltésen, zúzottkövön, állomásépületek előtt, vasúti hidakon és átereszeken, és mellettünk döngetnek a Szergejek és Csörgők:-) Érdemes kipróbálni!

 

 

Előzmény: 1047 504-4 (1081)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1082
HOl jártam tegnap?

Varjan01 nem ér :-P

felirata: Diősgyőr 1978... még ott mellett állva is alig birtam kiolvasni :-S



1047 504-4 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1081
bizony....

azért időben kapcsoltak.... :-S
Előzmény: varjan01 (1080)
varjan01 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1080
de mindkét nyomvonal újnak látszik ... :S
Előzmény: 1047 504-4 (1079)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1079
tehát fogják magukat és levágják a kanyart?
Előzmény: SÜNÖCSKe (1078)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.08.14 0 0 1078
A kép címe: Nyomvonalkorrekció az új nyomvonalon :)))

Egyébként hol és mi ez?
Előzmény: gmarc (1077)
gmarc Creative Commons License 2006.08.13 0 0 1077
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.10 0 0 1076
Nagyon úgy tűnik!
Előzmény: eMPet (1075)
eMPet Creative Commons License 2006.08.10 0 0 1075
Egy ici-picit tovább bírta mint a környék összes közútja! :)
Előzmény: 2241 198-7 (1067)
varjan01 Creative Commons License 2006.08.10 0 0 1074
Bük? :)
(szerintem tuti) ;)
Előzmény: 1047 504-4 (1045)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.08.10 0 0 1073
Mintha pár éve cserélték volna a sineket.
Előzmény: 2241 198-7 (1072)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1072
Ott nemcserélték ki 48-asra?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1070)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1071
Ott nem szoktam leszállni!
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1070)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1070
Meg a 147-sen Donátnál.
Előzmény: 2241 198-7 (1069)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1069

 Hello!

 

A 130-ason Kunszentmárton első vágányában! De hasonlóak vannak Szentesen a fűtőházi kijáróvágányokban.

Előzmény: SÜNÖCSKe (1068)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.08.08 0 0 1068
Tyű. Honnan van?
Előzmény: 2241 198-7 (1067)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.07 0 0 1067

 

Hello!

 

Itt egy 125 éves RESICZAI!

Előzmény: M41 2202 (1055)
Fricy Creative Commons License 2006.08.05 0 0 1066
nyalábos líra Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1065
ehh szóóórri =)))
Előzmény: Infós (1048)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1064
nyócvannal emlékeim szerint :o))
Előzmény: Infós (1043)
sárkányfül Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1063
hát, aki tud, az tud :-)))
Előzmény: 1047 504-4 (1062)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1062
jajj de nagy találat volt.... el is süllyedt egyből :-D
Előzmény: sárkányfül (1061)
sárkányfül Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1061
Najó, mostmár megfejtem Nektek... hátha eltalálom... :-) Bük? :-))
Előzmény: 1047 504-4 (1045)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1060
azon belül? :-D
Előzmény: f_k (1051)
sínbohóc Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1059
Kb igen
Előzmény: 1047 504-4 (1058)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1058
tehát egyenesben birná a többet is de a kanyar miatt úgyis lassitani kell úgyhogy akkor max 40? ha jól értelmezem
Előzmény: sínbohóc (1057)
sínbohóc Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1057

és itt mennyivel lehet menni?

Kérdés, hogy mennyire vagy bátor!

A pályasebesség egyébként 40 km/h, de nem a sínek, hanem az ívek miatt.

Előzmény: 1047 504-4 (1056)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1056
és itt mennyivel lehet menni?
Előzmény: M41 2202 (1055)
M41 2202 Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1055

64-es vonal, Hosszúhetény mh. közelében:

 

Diósgyőri 1910-es és 1912-es sinek.

Peic Kladno 1908-as sín.

M41 2202 Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1054

64-es vonal, Hosszúhetény mh. közelében:

 

Diósgyőri 1910-es és 1912-es sinek.

Peic Kladno 1908-as sín.

 

M44-419 Creative Commons License 2006.07.19 0 0 1053

Ácsi, ácsi, ácsi!

 

Én arra írtam, hogy azon a környéken nincsen 80 km/h-s kitérő.

 

Egyebekben Szabadbattyán és Fc-Su felé is érvényes vonalismeretem van, úgyhogy tudom milyen 80-nal kitérőbe járni. :-DDD

Előzmény: Infós (1048)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1052
melegszik :-)
Előzmény: f_k (1051)
f_k Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1051
15-ös vonal?
Előzmény: 1047 504-4 (1050)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1050
Még alakjelző, szeptembertől már fényjelző lesz... tulajdonképpen már az egész vonalon megvan az összes fényjelző de még helyezték üzembe... hamarosan :-)


de a helyszin még mindig nem ismert :-) tessék tippelgetni, ha netán nem találjátok ki akor hétfőn megmondom, addig nem leszek gépnél :-D
Előzmény: Infós (1047)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1049
mondasz valamit :-D
Előzmény: M44-419 (1046)
Infós Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1048

Egyezik. :)

 

De akkor miért írtad, hogy 80-as váltó nincs?

Előzmény: M44-419 (1044)
Infós Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1047

Méghozzá ahol alakjelzőkkel szabályozzák a vonatközlekedést. :)

Sőt, talán egy állomás területén vagyunk, előttünk valahol messze a háttal álló bejárati jelző. :)

Előzmény: M44-419 (1046)
M44-419 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1046
Felsővezetékes villamosvontatásra berendezett egyvágányú, állomástávolságú közlekedésre kiépített vasútvonalon. :-)))
Előzmény: 1047 504-4 (1045)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1045
hol járunk? :-)
M44-419 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1044
"A vasúti pálya építési és fenntartási módszerei" c. könyv (szerkesztette: Nagy József, Műszaki Könyvkiadó, 1982) szerint a 800 m sugarú kitérőn alkalmazható legnagyobb sebesség 80 km/h. A "h" értékére nem találtam adatot.
Előzmény: Infós (1043)
Infós Creative Commons License 2006.07.17 0 0 1043

A 800 m sugarú kitérő mennyivel járható?

Mekkora a h (m/s3) értéke?

Előzmény: M44-419 (1015)
f_k Creative Commons License 2006.07.16 0 0 1042

Mondok egy átlagárat:

 

cca. 16 Ft/tonna/km a 2001 es kisker ár. /25000 kg "kocsirakomány" esetén egy kocsinál is!/

Bükkábrányba szenet visznek, ezt visszaosztotta valaki és 10 tonna Ft/km egy nagy szállítónak kb.

 

Itt Recsknél valami bűzlik.

Méregdrágán építik a sztrádát és ez is belefér.

 

M3 építésénél használták ezt a vonalat.

Meg láttam Nyíregy határában is a sódert a gyenge alig járható, de a elkerülő alatt menő vágányról pakolták a 116 oson.

 

Akarni kell!

 

Előzmény: varjan01 (1041)
varjan01 Creative Commons License 2006.07.16 0 0 1041
Majd mikor annyira drága lesz a gázolaj hogy nem éri majd meg annyira a kamionosoknak. Ha árat akarnak emelni akkor kellene oda menni a Cargo-nak.
Egyébként mennyit kell fizetni km-ként egy Eas kocsiért?
Előzmény: vasútbarát (1040)
vasútbarát Creative Commons License 2006.07.16 0 0 1040

Üdv!

 

Mi lesz ha annyira leromlik az út, hogy nem lehet rajta közlekedni?

Lezárják a forgalom elől?

 

Napi 500 rakott kamion, az csak 20 tonna rakománnyal számolva is 10000 tonna kő. Ennek vasúton lenne a helye.

Nem hiszem el, hogy megéri így szállítani.

 

 

Előzmény: f_k (1037)
f_k Creative Commons License 2006.07.16 0 0 1039

A vonal felső része van rosszabb állapotban( Mátramindszent-Mátraballa-Mátraderecske-Recsk), ott 26 kilométert Kisterenyétől 50 perc alatt tesz meg a személyvonat.

 

Mátraderecskén a téglagyár, közúton beviszi a téglát Recskre, és ott rakják vagonba. Ő nekik az iparvágányuk használhatalan.

 

(Tehervonat 10 óra körül indul Recskről Kálba, http://kep.tar.hu/vasut/50308488/23728368#2 a személyvonat után kedden, csütörtökön, pénteken)

 

Képek az iarvágánykiágazásról és a gazzal fűvel benőtt egykori iparvágányról:

Mátraderecske téglagyártéglagyári iparvágánykiágazás

 

Mint látható a gazban nem is látszik az iparvágány.

 

Recsk-Kál Kápolna szakaszért amit lentebbi hozzászólásokban betettem, azért elég nagy kár, 28 kilométeren korlátozás nélküli pályát bezárni....

Előzmény: f_k (1038)
f_k Creative Commons License 2006.07.16 0 0 1038

 

Még találtam pár képet a 84 esről.

Talán itt is jól látszik, hogy jó állapotban van viszonylag, és mégis be akarják zárni.

60/60 -ra van minősítve, nem biztosított állomások, de a tolatós tehervonat 40/40 es!

Előzmény: f_k (1037)
f_k Creative Commons License 2006.07.16 0 0 1037

kapolnaKápolna-2Verpelét a vasúttal párhuzamos útVerpelét

 

Van , ha nem is nagy számban, de majdnem kifogástalan állapotban levő bezárásra ítélt pálya is.

 

Kál-Kápolna-Verpelét-Recsk Kőrakodó közötti 21 tonnás korlátozás nélküli pályáról csatoltam képeket, illetve a vasúttal párhuzamos műútról kettőt, amelyen látható, hogy a kőszállító kamionok tönkretették azokat.

 

Kő sajnos nem vasúton megy. (mehetne, ahogy Nógrádkövesd esetén megy is)

 

Napi kb 500 szor megy el itt kővel megrakott kamion. A vasútvonalat amit 97 ben újjítottak fel nagy költséggel most be akarják zárni.

Ő a 84 es vonal.

 

Fotók Kápolnán, Verpeléten készültek, magukért beszélnek.

Előzmény: antitaxxx (1010)
Fricy Creative Commons License 2006.07.15 0 0 1036
Tiéd a pöttyös labda! :)
Előzmény: SÜNÖCSKe (1028)
M44-419 Creative Commons License 2006.07.15 0 0 1035

Magának vágja, hogyne férne el! :-(((

 

(Nagytétény-Albertfalva között a Szilik tükreinek saját alagút van vágva a növényzetben...)

Előzmény: SÜNÖCSKe (1030)
M44-419 Creative Commons License 2006.07.15 0 0 1034

Ön nyert!

Előzmény: zmiklós (1022)
gmarc Creative Commons License 2006.07.15 0 0 1033
 Nógrádszakál és Szécsény között. Biovasút.
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.07.15 0 0 1032

 Pedig Dácsia is jár erre...

Ami ugye felül lényegesen keskenyebb mint a Bz :-)

Előzmény: gmarc (1031)
gmarc Creative Commons License 2006.07.15 0 0 1031
Hát, épphogycsak:-) A lenyitott ablakokon folyamatosan záporoztak befelé a falevelek, ágak, bogarak, ahogy súrolta őket a kocsi oldala. Pedig Dácsia is jár erre...
Előzmény: SÜNÖCSKe (1030)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.07.15 0 0 1030
Ebben az űrszelvényben biztos, hogy elfér a Bz? :)
Előzmény: gmarc (1029)
gmarc Creative Commons License 2006.07.15 0 0 1029
 Romhány-Diósjenő.
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.07.15 0 0 1028
BKV. Talán a Salgótarjáni utca - Kőbányai út szakaszon? A magánaljas SKL leerősítés sufnituninggal arra a szakaszra jellemző...
Előzmény: Fricy (1024)
korpi41 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1027

MARHASÁG!!!!!

 

Börgönd - Szabadbattyán vonal. Nem használják. Az észak-Balatoni vonallal egyidőben épült...

Előzmény: Airbus A320 (1025)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1026
A meddig tart alatt azt értem ,hol van a vége.
Előzmény: Airbus A320 (1025)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1025

Sziasztok!

Tegnap Székesfehérvártól mentünk Dél felé a 63-as úton.

VAn ott egy vágány 15-20 Km-re Fehérvártól amit teljesen benőt a gaz ,és egy kisseb mélyedésben van.

Azt mondta nekem az egyik ismerősöm ,hogy ez egy a háború alatt vagy után épített titkos vágány ahová beállt volna Kádár ,vagy kinek a vonata háború alatt.

Nos ez mi is?Tudtok ról mondani infókat ,meddig tart ?Vannak még ilyen vágányok az országban?Ha vannak akkor merre???

Fricy Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1024

No, hol jártam?

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1023
Hát nem Kemencén, az biztoss. :)
Előzmény: M44-419 (1021)
zmiklós Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1022
Lillafüred?
Előzmény: M44-419 (1021)
M44-419 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1021

Hol jártam?

 

 

M44-419 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1020
Én utoljára arra még a 14900-assal és Csörgővel jártam, úgyhogy nem maiak az emlékeim! :-)))
Előzmény: czzf50 (1016)
gmarc Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1019

Merre is induljunk?

 

 Vác.
korpi41 Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1018
Általában ki van tűzve tőle általános fékútávolságban (általában) egy előjelző, mely jelzi az alklmazható sebesség tizedét.
Előzmény: 1047 504-4 (1017)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1017
A lassújelekkel kapcsolatban kérdezem hgoy honnan tudjuk hogy adott V jel mellett mennyire kell lassitani? Mert ahogy én néztem nem láttam számot.... csak a sima V....

a választ előre is köszönöm
czzf50 Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1016
Szerintem 120 km/h a pályasebesség, és a problémát úgy oldották meg, hogy kitüztek egy 100-as lassújelet a váltóra. Mostmár az egész állomás 100-as.
Előzmény: M44-419 (1015)
M44-419 Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1015

Kitérő irányban pedig általában 40-esek ezek, 80-nal járható nem hiszem, hogy van

 

80-as nincs, 100-zal járható vágánykapcsolat viszont van, Porpácon a 2-4-es váltók közötti vgrész. A váltók 542200-asok, de mivel a pályasebesség ott csak 100 km/h, ezért nagy élmény magasfénnyel kitérőbe járni.

Előzmény: Infós (1012)
korpi41 Creative Commons License 2006.07.10 0 0 1014
Semiképp nem szorul az összes azonnali sürgős felújításra. Persze vannak kritikus vonalak (pl a Diósjenő - Romhány), de nem az összes. Ennyi pénzből sztem legalább 80as pálya építhető, persze hézagnélküli. Ha csak egy normál 60as pályát szeretnének, akkor simán elég a már korábban beépített 48as sín (a legtöbb helyen ilyen van), aljcsere, aztán kész. Az ágyazat is tiszta a legtöbb helyen, egy rosta esetleg persze ráférhet. Véleményem szerint ezzel az összeggel rendesen fölé lőttek.
Előzmény: antitaxxx (1010)
korpi41 Creative Commons License 2006.07.10 0 0 1013

Nem feltétlen csak a líra első kitérője lehet 50nes. Meg szerintem egyébként 60as, de ez nem biztos. A XI-es kitérők sugara 300m, a XIIIasban és a XII-esben az egyik ág meg 192m, ezekre jön ki a megengedhető oldalgyorsulásból a 40km/h. Ki kellene keresnem a képletet, behelyettesíteni, és akkor kijönne, hogy mennyivel lehet menni a XIesen. Egyébként abban persze igazad van, hogy a líra első kitérője általában XI-es.

Előzmény: Infós (1012)
Infós Creative Commons License 2006.07.09 0 0 1012

Szia!

Első blikkre azt tippelem, hogy a vonatok ott legfeljebb 120 km/h-val mehetnek, legspékelve egy-két lassújellel. A kitérőkön egyenes irányban legalább annyival kell tudnia menni, mint amennyivel a csatlakozó pályaszakaszon (általában 120), de persze a fenntartási hibák miatt ennél kisebb érték is szerepelhet. Kitérő irányban pedig általában 40-esek ezek, 80-nal járható nem hiszem, hogy van (valamint szokott lenni 50-nel járható — líra első kitérője — de ehhez nincs külön jelzési kép, negyvennel mehet ott is, de nem műszaki okokból).

 

 

Fricy, Nyalábos líra!

Jól írtam? :-)

Előzmény: 1047 504-4 (1011)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.07.09 0 0 1011
Jóestét!

Egy olyan kérdésem lenne hogy szombathely-Sárvár-Celldömölk vonalon mekkora a megengedett legnagyobb pályasebesség?
Azért kérdezem mert ha utaztam oda vissza a Bécs-Keszthely-Bécs gyorssal és egy Szili vitte a vonatot Celltől és mentünk mint a golyóóóó!! :-))))
Olyan 120-ra saccolom, de valójában mennyi volt? valaki ki tud segiteni?

Előre is köszönöm.

u.i.:A közbe eső kisebb állomásokon miylen váltók vannak? Sebességet tekinte, hát nem nagyon lassitottunk :-)
antitaxxx Creative Commons License 2006.07.09 0 0 1010

Pályásokhoz lenne néhány kérdésem mellékvonalügyben.

 

A héten kihirdetett, megszüntetésre ítélt 942 km mellékvonal felújításának pénzügyi vonzatát "szakértők" 200 milliárd (jól olvastátok: milliárd) forintban adták meg a Minisztérium részére.

 

Kérdésem: nem sok ez egy kicsit? Ha jól számolom, ez kilométerenként 200 millió forint. Milyen paraméterű pálya építhető ennyiből?

Biztos, hogy a 28 vonal mind a 942 kilométere felújításra szorul? Nincs olyan kilométer, ami még 10-20 évig kisebb karbantartással üzemelhetne?

 

Pályás szakemberek, válaszra fel!

eMPet Creative Commons License 2006.07.07 0 0 1009
A WLB külső, önálló vonalán vannak ilyenek, a városban hagyományos villamossíneken fut.
Azért a kocsiszín sem ilyen, hanem sima.
Előzmény: Vendégsín (1008)
Vendégsín Creative Commons License 2006.07.07 0 0 1008
De azért akkor se lepődj meg, ha a két könyöksín mozdul a szív helyett... :-)
Előzmény: Bazsi75 (1007)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 1007
Zavaró az a két vezetősínszerű (vagy szigsín vagy mi a bánat). Én is néztem egy darabig aztán kiderült, hogy csak a szív mozog. :)
Előzmény: Infós (1006)
Infós Creative Commons License 2006.07.07 0 0 1006
El nem hiszem! Tényleg nem látod át?! :-)
Előzmény: SÜNÖCSKe (1005)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.07.07 0 0 1005
Hiába nézem a képet, egyszerűen nem jövök rá a működésére... :P
Előzmény: eMPet (1004)
eMPet Creative Commons License 2006.07.06 0 0 1004
eMPet Creative Commons License 2006.07.06 0 0 1003
Fura váltó, mozgó kereszteződéssel.
WLB Wien-Inzersdorf Pbf.
Nem is lassít :)
gmarc Creative Commons License 2006.07.05 0 0 1001
zmiklós Creative Commons License 2006.07.05 0 0 1000
KRC 1220 Szolnokon.
Előzmény: Infós (995)
Infós Creative Commons License 2006.07.05 0 0 999
Nem 125? :-))
Előzmény: gmarc (998)
gmarc Creative Commons License 2006.07.05 0 0 998
120 tonnás az van, ha minden igaz.
Előzmény: Infós (995)
VMVB Creative Commons License 2006.07.05 0 0 997
Offroad villamosoknak :)
Előzmény: eMPet (996)
eMPet Creative Commons License 2006.07.04 0 0 996
A rossz sín rovathoz egy kép: Arad

Infós Creative Commons License 2006.07.04 0 0 995
Van 150 t-s daruja a MÁV-nak?
Előzmény: M44-419 (993)
eMPet Creative Commons License 2006.07.04 0 0 994
Csak nem Pécs keleti fele?
Előzmény: Kalapácsman (969)
M44-419 Creative Commons License 2006.06.25 0 0 993
Igen, ezt én is így érzem. A 150 t-ás baleseti daru épp megfelelő erre a célra! :-)))
Előzmény: SÜNÖCSKe (988)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.06.22 0 0 992
Mi a bajod vele? :.]
Előzmény: Infós (991)
Infós Creative Commons License 2006.06.22 0 0 991
Érdekes az aljkiosztása... :-S
Előzmény: M44-419 (985)
Infós Creative Commons License 2006.06.22 0 0 990

Hááát.... :-)

 

A lekötőtelepet érdemes vízszintes helyen kijelölni (pl. már lekötött pályasíneken), és onnan beemelni. De hogy hidraulikus emelővel és egyéb nyalánkságokkal emelnék, azt azért kétlem!

Előzmény: SÜNÖCSKe (988)
Infós Creative Commons License 2006.06.22 0 0 989
Asszonták, idén is szép volt. :)
Előzmény: Fricy (987)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.06.22 0 0 988
Szegény kitérő... Azért ezt minálunk kultúráltabban csinálják, nem?
Előzmény: M44-419 (985)
Fricy Creative Commons License 2006.06.22 0 0 987
Én tavaly voltam. :)
Előzmény: Infós (986)
Infós Creative Commons License 2006.06.22 0 0 986
Te is voltál? Állítólag nagyon jó volt! :-)
Előzmény: Fricy (984)
M44-419 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 985

Kitérő-beemelés Ámerikában:

 

 

Fricy Creative Commons License 2006.06.22 0 0 984
Csak nem erre gondoltál?
Előzmény: nyalábos líra (976)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.06.21 0 0 983
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.06.20 0 0 982
Inkább King's Cross... ;)
Előzmény: Dynax5 (981)
Dynax5 Creative Commons License 2006.06.20 0 0 981

Hi!

 

Euston vagy King's Cross Londonban. De inkább Euston! ;)

 

üdv.

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (963)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.06.20 0 0 980
Közelít...
Előzmény: Sinbiciklis (978)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.20 0 0 979
Írország?

Hát, a fish and chips alapján...
Előzmény: Sinbiciklis (978)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.06.20 0 0 978
A szerelvény pedig óriási nagy Britanniának tűnik. Írország?
Előzmény: SÜNÖCSKe (971)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.06.20 0 0 977
Elnézést. az kitérő akart lenni =))))))
Előzmény: nyalábos líra (976)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.06.20 0 0 976

HÁt ilyen helyen sem jártam még....

De olyanon már igen, ahol ahogy elnéztem, vasaljak voltak méghozzzá kitőré alatt =)

Előzmény: Vendégsín (972)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.06.20 0 0 975
A harmadik kép az egyébként ugyanott készült, mint az enyém, csak másik peronról... :)
Előzmény: Vendégsín (972)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.20 0 0 974
Ez így...

Azért gratula, meg sok sikert.


Előzmény: SÜNÖCSKe (973)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.06.20 0 0 973
Ez így ebben a formában... :)

A tanulmányút stimmel, bár nem pont a vasút volt a téma (erre mindösszesen egy napot tudtam szánni a hatból).
Előzmény: Vendégsín (966)
Vendégsín Creative Commons License 2006.06.20 0 0 972
Ott, ahol vasból is vannak a talpfák...
















Jeleznek ilyen értelmetlenül:















És ilyen állomások vannak:

Előzmény: SÜNÖCSKe (963)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.06.20 0 0 971
Hal bizony! A széle nem fonódott, hanem 4-sínes(!) metró vágány :)
Előzmény: Sinbiciklis (970)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.06.20 0 0 970
Az hal! Tehát észak. És mivel normál nyomtáv, nem Finnország. Sacc/kb. Norvégia. Báár a szélső, mintha fonódott lenne?
Előzmény: papifan (968)
Kalapácsman Creative Commons License 2006.06.20 0 0 969

Csak úgy.........   :-)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!