Kibelezett dögök elsősorban a MÁVnál fordulnak elő. Ott meg nincs pénz a kisvasutakra. Arra kíváncsi vagyok, hogy a 2015-öst (vagy 2017-est??? mindig keverem őket) milyen formában fogják felújítani a Csömödériek részére.
(Ha Nyíregyházára kisvasúti motorkocsi kerülne, akkor mennyi lenne annak az esélye, hogy interpicit csinálnak belőle? :-))
Azon gondolkoztam el ma, hogy miért pont az FVM rendeli meg a Ganztól a motorkocsik kifejlesztését? Mert az erdei vasutak közül elég kevés olyan jut most az eszembe, akinek égető szüksége lenne motorkocsira. Max. Gyöngyös, esetleg Királyrét vagy Lillafüred jöhet szerintem számításba, esetleg még Csömödér, ha tényleg komolyan gondolják a hivatásforgalom beindítását (bár ezt kötve hiszem...). Ellenben a MÁV kisvasutak mindegyikén elkellene a motorkocsi, a leendő hosszú Zsuzsivasúton is. Ezek ugyebár nem az FVM által felügyelt kisvasutak. Tudom, hogy a MÁVot illetve a Közlekedési Minisztériumot igen nehezen lehetne rávenni a kisvasúti motorkocsi kifejlesztésének a finanszírozására, mégsem értem, hogy az FVM miért vállalja ezt magára. Azonban nagyon örülök neki!
Gépészeti kérdés: egy Mk48-as remotorizációja hogyan növeli érzékelhetően a jármű futási tulajdonságait? A gyorsulás növelésével? Vagy itt összetettebb problémáról van szó? Mennyivel lesz másabb a 1005-ös, hogz a Jendrassik motorját MAN motorra cserélik (azon túl, hogy le fog csökkenni a fogyasztása)?
OFF
MÁV Rt. Gyermekvasút: tegnap küldtem Neked egy elég fontos mailt az adataidnál található címre. Kérlek jelezz vissza, ha megkaptad! Köszönöm!
/OFF
Egészen pontosan az történt, hogy tavaly valaki közbenjárt a Rábánál, hogy adjon el a < href="http://www.tar.hu/kiralyret" target= "_blank">királyréti kisvasútnak egy D10 motort. Az ajánlat tartalmazta a motor szállítását, beszerelését, és azt, hogy mindez 1,5 mFt-ba került volna. Utolsó pillanatban visszatáncolt a kisvasút nagytudású üzemvezetője. "Nem kell az nekünk!"
Idén ismét ajánlatot kértek a Rábától. Az ajánlat szóról szóra ugyanaz volt, csak már nem tartalmazta se a szállítást, se az árengedményt. 2,5 mFt lett volna így a motor.
Én 1995-ben láttam betonaljakat az almamelléki kisvasúton; azóta nem néztem meg, ott vannak-e. Az elágazás és a sasréti megállóhely közt voltak félúton 760 mm-es betonaljak (is). Ebben biztos vagyok, mert az azonnal föltűnt, hogy nem merőlegesek a vágánytengelyre. Azt hiszem, fotóm is van róla.
Az új motorkocsiról jut eszembe: szerencsétlen emká48asokra senki nem gondol? Bár Királyréten akartak D10-es remotot, de egyelöre nem lett belöle semmi. Pedig rájuk férne némi modernizálás, nem biztos, hogy motorkocsikkal teljesen ki lehet váltani öket.
Pár éve voltam Mesztegnyőn. Visszaútban az egyik rakodónál ránkkapcsolták a "munkásvonatot"! Ez két kocsiból állt. Az egyik egy nagyméretű, guruló, "szerszámosláda" volt, a másik kocsi meg az erdészek, tartózkodó/melegedő/étkező helyisége.
Részt vettem a gyöngyösi kisvasúti napon, ahol kiderült, hogy az FVM végre ad néhány milliót az új kisvasúti motorkocsi tervezésének beindítására, melyet a Ganz-Vagon végezne.
Ezen kívül megbeszéltem a fönökasszonnyal a C 50-es menetünket, semmi akadálya nincs, de egyelöre az aktív Pft munkák miatt van szükség a gépre. Augusztus-szeptember körül visszatérünk rá, majd felírom ide, ha lehet készíteni a fotoapparátokat.
...volt eddig. Ugyanis van már két nyitott kocsijuk is. MASZOLAJ-kocsiból készítette helyben az egyik vasutas a "Királyrét" kocsik mintájára, fénykép alapján. Ahhoz képest a megtévesztésig hasonlít rájuk.
A Zselic térképpel kapcsolatban:
1. A Mesztegnyői kisvasút azért szerepel a cimlapon, mert a térkép teteje valóban véget ér Kaposvárnál, de a bal-oldala egy "Mesztegnyői különkiadás". Sőt, még jobb, mint az Észak-Somogy, mert nagyobb léptékű.
2. Ami a fotót illeti:
- Almamelléken pirosak a kocsik
- Almamelléken nincs három kocsi összesen sem
- Az almamelléki mozdony "csapott elejű"
- Almamelléken nincsenek beton-aljak
- A térkép hátoldalán van egy fotó a Mesztegnyői vasútról, ami ugyanaz, mint a cimlapon, csak más szögből
- végül: a térkép jobb felső sarkában található egy mondat: "A cimlapon a Mesztegnyői..."
A kirándulásra szivesen mennék, de egyelőre még nagyon bizonytalan.
Bevallom, én csak futólag vetettem egy pillantást a Zselic térképére (és némiképp elvesztettem érdeklődésemet iránta, amikor láttam, hogy a lefedett terület Kaposvártól északra véget ér), és ott úgy tűnt, mintha egy almamelléki kocsi üldözné a C50-est. De tényleg, miért lenne a mesztegnyői vonat a címlapon, ha a térkép szó szerint a közelében sem jár? Megdönthetetlen bizonyítékaidat pedig bemutathatod július 8-án, ha el tudsz jönni :-)
Mostanság hál' Istennek nem kell a kisvasutak bezárása miatt tüntetni Magyarországon. Viszont egész jó kis globalizációellenes tüntetések vannak. Ha éppen unatkoztok, akkor ezt javaslom:))