Az USA nagykövetsége tőlem mindent eredeti és fénymásolt formában kért, aláírva. Nem hinném hogy ez a Kanadai nagykövetségen ez másképp lenne és emaileket fogadnának el ott, vagy egy reptéren.
A munkaltato semmi mast nem tud kuldeni neked csak egy munkaajanlatot es egy igazolast a munkaugyi hivatalbol amiben igazoljak (ha igazoljak) hogy a neked felajanlott munkara nem kaphato helyi munkaero. Azokkal a papirokkal tudod intezni a munkavallalasi vizumot Kanada teruleten KIVUL.
Nyari szezonmunkara mint pl. gyumolcsszedes, allitanak ki csoportos vizumot is. Az ujsag tele van sztorikkal hogy a melosok at vannak verve, nincsenek kifizetve rendesen stb. Az iden vagy 5 ilyen cikket is olvastam.
EGYETLEN REPTEREN SEM ADNAK VIZUMOT KANADABAN SENKINEK! Kizarolag jovahagyjak vagy megroviditik a tartozkodasi engedelyt. Azokbol az orszagokbol jotteknek akiknek nem kell vizum (mint pl. Mo.) szinten megtagadhatjak vagy korlatozhatjak a maradasukat. Mint ahogy ez naponta tortenik.
Altalaban ugy mukodik, hogy emailben elkuldik a work permitet, amivel a kezedben megerkezeskor a repteren elmesz szepen az emigraciohoz es ott kiallitjak a visat.
Sok kanadai ceg keres hosszutavu (long haul truck driver) munkara soforoket, folyamatosan hirdetnek, mert nincs ember. 2-3 ev nyerges vontaton szerzett gyakorlatot kovetelnek meg, persze ezt igazolni kell es ellenorzik is. Eszak amerikai gyakorlat nem szukseges, arra vannak a tanulo fuvarok.
Ahogy mondod van szukseg soforokre es azert jottek be az indiaiak olyan nagy szamban. De amiben legnagyobb hiany van az a kevesbe jol fizeto varosi es helyi (500km korzet) fuvarok. Sok domper truckra van szukseg es azok a legkevesbe profitozoak a sofor szempontjabol.
A hosszutavu, ertekes es garantalt fuvarokra sehol nem vesznek fel gyakorlat nelkul, es nem csak az eszak-amerikai vezetesbeni gyakorlatot kovetelik meg hanem az aruval, teherautoval kapcsolatos gyakorlatot is. A veszelyes aruk fuvarozasara pedig kimondottan veteranok johetnek csak. Minimum kozepfoku angol is nemcsak hogy elony hanem letszukseglet.
Ez az egyik legismertebb es legnagyobb teruletet szolgalo vallalat, en is szallitattam veluk tavoli helyekre cuccot. Konnyu toluk e-mailen infot kerni:
Ez egy owner/operator volt a Manitoulin-nak aki a BC-Yukon hatarra hozott nekem egy szallitmanyt. Beszelgettem vele, orult hogy volt egy jo fuvarja mert mar regen jart errefele. A ceg pl erosen ajanlotta hogy azt a nagy vedoracsot feltegye a truck elejere (kb $ 5000) mert igy nemcsak a biztositasuk megy lejjebb hanem egy utkozes eseten (akar allatokkal is) nagyobb esely van hogy a teherauto tovabb tud menni es az aru eljut a celjahoz.
Neki tobb mint 25 ev gyakorlata van.
Gyakorlat nelkul meg a sajat truckkal sem vettek volna fel. Az aru-biztonsag, szolgaltatas-garancia es hirnev tobbet er nekik.
(BTW, nem sokat hallja az ember hogy valakinek tetszik a stilusa :DDD)
Van harom haverom is akik teherautot vezetnek. Az egyik sokat ingazik Vancouver es Huston kozott veszelyes szallitmannyal. Egy ideig en is tervezgettem fiatalon de hamar feltunt hogy nem csalados embereknek valo. Nem beszelve rola hogy a beletett orakra lebontva nem egy vastag penz. Akik nem owner/operatorok azok nem kapnak nagy lovet es ugyanugy felelosek a szallitmanyert fuggetlen az idojarastol, akik pedig tulajok azoknak nyomni kell rendesen mert sok a kiadas (javitas, uzemanyag, gumik etc.).
Risky business.
Igaz hogy a legtobbszor gyonyoru tajakon utazik az ember de azt sem lehet igazan elvezni ha gondterhelt szemekkel latod.
Nem szeretnek beleszolni, mert birom a stilusodat, de en nagyon nem ezt az infot kaptam vissza kanadabol. Iszonyat hiany van soforokbol, eppen ezert kenytelenek kulfoldieket alkalmazni es a cegek nem kernek eszak-amerikai tapasztalatot.
"...garantaljak, hogy az erkezes utan azonnal intezik a papirmunkat"... Latod itt van a kutya elasva. Az erkezesedet es a maradasodat nem garantaljak. Semmit nem tud egy ilyen ugynokseg elintezni amit te ne tudnal elintezni egy kis utanajarassal.
Nem lep meg hogy az ugynoksegek evek ota mukodnek mert vereb van doszta.
Lenyegtelen hogy Magyarorszagon vagy Angliaban vagy akarhol vannak, az ma mar nem oszt/szoroz.
A munkavizumod a soforkodesre jo par honapot el fog tartani es a munkaadonak nagyon nehez dolga lessz bizonyitani hogy itt nem talal helyi munkaerot. Nem is erdekuk erolkodni mert van boven jelentkezo. A taxi es teherauto ipart elarasztottak a legalisan bejott indiai soforok. A legtobbjuk nagyon alacsonyan iskolazott es dolgoznak mogyoroert. Van azert nehany jobb ceg is de azok megkovetelik az eszak-amerikai gyakorlatot.
Az itteni cegek nem kuldenek senkit tanfolyamra hanem elvarjak hogy a jelentkezonek meglegyen a szukseges szakkepzettsege.
Tegyel magadnak egy szivesseget, ne kolts egy fillert sem "ugynoksegre" es "tanacsadokra". Jobban jarsz ha sajat magad utanajarsz a kovetsegen es az interneten..
Hat ami informaciom van a kanadai soforokrol, ott sem lesz jobb eleted. Nem veletlen alkalmaznak kulfoldieket, mert nem talalnak ott eleg embert arra a gane munkara. De legalabb nem europaban vagy, annyi elonye lehet.
A kanadai munkavallalasi visadat akkor fogod megkapni, ha egy kanadai ceg alkalmaz es megkeri neked a work permitet es meg is kapja, akkor azzal besetalsz a legkozelebbi emigraciora es kiallitjak neked a visadat.
Hagyd azokat, keress masik ceget. Egyebkent a kanadai jogsi sokba fog kerulni, mert nem fogadjak el az europai jogsikat, senkit se erdekel, hogy mar levezettel 5 millio kilometert. Ha mondjuk elmesz a hr-hez, akkor kb 5 ezer kanadai dollarod kuka, igy szamolj, ha kanadaban szeretnel soforkodni.
Kamu nem lehet, mert mar evek ota hirdetnek magazinokban es ez nem Magyarorszag, itt mar a nyakukra leptek volna. A ceg letezik, a vizumrol fingom sincs, hogy kell vagy nem, azt garantaljak, hogy az erkezes utan azonnal intezik a papirmunkat es a tanfolyamot.
Nemcsak neked de a sok felrevezetett embernek: kanadai es USA munka vizumot NEM LEHET ugynoksegen keresztul intezni ugy hogy elkeruld a kovetseget. Kamu az egesz. Az atvertekbol kiszedett penzzel Dunat lehetne rekeszteni.
"Ugynoksegnek" akkor sem hinnek ha kerdeznek. 30 egynehany ev alatt meg sosem hallottam hogy nem kell vizum melohoz. Sokszor van hogy behoznak kulfoldrol melosokat (Haiti, China, Mexico stb) gyumolcsszedesre, banyaszatba, de azok idoszakosak es a munkaadonak bizonyitani kell hogy itt nem kaphato eleg munkaero es ugy is meg kell kervenyezniuk a vizumot. Amit persze elobb-utobb megadnak ha kapnak igazolast a munkaugyi hivataltol hogy tenyleg nincs melos aki azt a munkat meg tudja csinalni.
A vizum nelkuli belepest is sokan felreertik es sokan rafaznak. Azert mert nem kell vizum az nem azt jelenti hogy egyszeru a belepes. A leszallas utan egy hivatalnok donti el hogy joszandekuan erkeztel e vagy sumakolsz. Ha sumakolsz es rajtakapnak, akkor ki sem lepsz a repterrol es mehetsz vissza a kovetkezo geppel. Ilyent is lattam sokat es olyant is hogy a 6 honap terv helyett kapott az urge egy hetet. Visszamenetnel be kell jelentkezni a repteren, kulonben illegalissa nyilvanitanak es deportalnak ami meg jobban megneheziti a kovetkezo jovetet.
Az osszes papir intezesere, a tanfolyamra, ket hetes betanitasra, stb.. A cegnek vannak sajat teherautoi, amerikai gepek szinkronizalat;an valtoval. A kanadai tulaj egy hetet szanna mindnkire, hoy megtanitsa zokkenomentesen hasznalni oket, plusz egy het egyeb tanulas (USA vamprocedura, stb), majd utana kerulnek kocsira, az elso heten egy kanadai soforrel, majd egyedul. El sem olvastam az egesz brosurat mert 5 rugo kicsit soknak tunik.
Pontosan olyan ceget kerestem meg, ami itt toboroz. De 5000 fontot nem fizetek nekik, inkabb osszeszedem a szukseges infokat es ugy dontok, belevagjak e..
A cegek tudjak, hogy milyen jogositvany kell es mit fogadnak el es mit nem. Mar amelyik kulfoldit alkalmaz, de ugy is csak olyanhoz tudsz menni. Vizum hogyne kellene, ne marhaskodj. Felesleges az ugynokseg, keress meg kinti nagy cegeket emailben, illetve angliaban ujsagban is hirdetnek kanadai cegek. Telelfonos/skypeos illetve szemelyes interju utan, ha felvettek, altalaban inteznek is mindent, az ilyen nagyobb cegeknek sajat hr-es megbizott cege van.