Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159639

Jah, sztem ok az a motor, s szép a nyomatékgörbéje a kis turbó miatt.

Előzmény: Vaporshark (159637)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159638
h i r d e t é s
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159637

Lehet erre kène keresgélnem. 😳

 

 

Javasolom az utánanézést pl a Saab fórumon, ott többször lett kivesézve a benzines V6. Az Érdi motordiagos szakértő szerint a Saab egyik legmegbizhatóbb motorjáról van szó, noha GM termék. Valóban kis, 0,27 bár töltőnyomással van fújva, ami az alacsony fordulaton is jó nyomatékot ad, tehát kellemesen használható. A 4 hangos AISIN váltó meg sokkal többet bír mint a későbbi 5,és 6 sebességes. A motor 200 Le, nincs túlfeszitve, ez vélhetőleg az élettartamra is kihat, és lehet vele dinamikusan autózni. Itt is befigyelhet folytószelepház, vagy dipanel, vagy főtengely pozíció jeladó. (utóbbi nem drága). Hét év távlatából szerintem egy nagyon kellemes, ha kell erős utazóautó, még ma is jó felszereltséggel. 

 

Itt BMS-re gondol? 

Előzmény: KawaBazsy (159635)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159636

Boldog-boldogtalan gyárt / gyártott CR dízelt,  1997 óta (először Alfa 156, Bosch EDC15). A legnagyobb ász (Bosch) mellett Siemens, Denso, Delphi... stb. eltérő minőségben. Szvsz a Bosch a legjobb, de senki sem tudja a CR nyűgeire orvosság titkát.  Alapvetés: öregen, sokat futottan erősen ellenjavalt.

 

Zrínyi M. anno tudta a frankót  ("Az török áfium ellen való orvosság").

Én várom a "CR dízel döglése ellen való orvosság" megjelenését.    :-DDD

Előzmény: KawaBazsy (159623)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159635

Haverom Lexus LS-e 2M felett ment el vmivel, 2000-es évjárat, hibátlan állapotban. Gáz is volt benne, így a fogyi se fájt. Monnyuk annak a kinézete volt vhogy nagyon nem begyere.

 

Előzmény: fearfactoryüberalles (159633)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159634

Gurum szerint kb. E46-ig gyártott autót a BMW.

 

Na ezt pont így gondolom. Nálam volt az unokaöcsém 2011-es F11 530d-je eladásra, aprópénzért ment el 300E+ km-el. Becsnepper azt mondta, be se számítja ezt a sorozatot, mer mindig van vmi baja. Nekem amúgy az E36 jobban tetszik, ha 3-as.

Előzmény: fearfactoryüberalles (159632)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159633

Hát, akkor már eléggé alma vs. körte esettel állunk szemben! Olajzabálós Honda Otto-motor, szentég, hova jutottunk?! Korabeli japánoknál Lexus GS430 lenne talán jó ellenfél. Vagy a jóval kisebb IS350 kéziváltóval, V6, 310 LE, nyami!

Előzmény: KawaBazsy (159625)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159632

Amiket olvastam/hallottam róluk, inkább ne. Kiforratlan, bonyolult, nem tartós modell.  Facelift 745d-ben én is gondolkodtam, de ha a mechanika bírná is, az elektronyika tuti kampó lesz. Tele vannak típushibával, ott a DPF, jajj. Nekem feltűnt, hogy eléggé kikoptak az utcaképből, pedig jó sokat kigurítottak  Dingolfingből. Talán nem véletlen... A legrosszabb, hogy nem is nagyon boldogulnak vele a szakik. Gurum szerint kb. E46-ig gyártott autót a BMW.

Előzmény: Vaporshark (159629)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159631

Hát, akkor ideje beszereznem a mérgezés elleni szérumot, de tartok tőle, csak suskaállagú lesz belőle elérhető;-) Én se vettem volna kommerszebb típust ennyi idősen/km-rel, jobb a békesség. Ez inkább hobbi, de mivel napi melóban is be tudom fogni, minden méter ajándék:-). Biztosan írtam már, van újabb/drágább is melóra, de inkább ezeket gyöntölöm.

 

Mindegy, ez bele van kalkulálva. Az újótó árak riasztóak, amilyen mai típusok tetszenek az egyre ritkább gázolajosokból, pl. GV80 D, RAM 1500 D, V8 D Touareg (bár a belseje brrrr.), SQ7- szóval olyan árakon (szervízről nem beszélve) belefér pár nap akár az intenzíven is évente a bajor ikreknél...meg őket legalább nem köpködik (annyira).

Előzmény: BmS1 (159622)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159630

Adatokkal IS! Nyilván abból derül ki, h mennyit fogyaszt, vagy a menetteljesítmény. Meg van egy csomó szubjektív dolog.

Előzmény: korzo (159628)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159629

Bangle 7-ről mi a vèlemènyed? 

Előzmény: fearfactoryüberalles (159624)
korzo Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159628

Ne legyél már katalógushuszár, adatokkal semmi értelme összehasonlítani a két autót.

Előzmény: KawaBazsy (159621)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159627

Tegnap olvastam C5 teszteket, nagyon meggyőző amit a futóműről írnak. 😃

Előzmény: KawaBazsy (159626)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159626

Előzmény: KawaBazsy (159625)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159625

7 gen term, a 8 gen-nél olajzabálós a motor, ha nem 0W20 olajat kap sűrűn. A Type-S CSAK kézi váltóval futott, nincs automata. Kevesebbet eszik így, mint az aut. 40d.

Hajtásban mókára jobb a hátsó, de közlekedni biztonságosabb, jobb trakciójú az első. Az viszont a BMW mellet szól, h az kevéssé tucat ma - a kor miatt. Lehet, h inkább a 6gen ATR-t kellett volna felhoznom. :-)

Előzmény: fearfactoryüberalles (159624)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159624

Hmm...Melyik Type-S az alany? A 7. vagy a 8. gen? A 7. gen.-nek kisebb a csomagtartója, a hátsó lábtér is szűkebb, keskenyebb. Automatával lassabb, meg gondolom a pocakját is jobban szereti. Fél motorja van (S4 vs. V8), az E38 kényelmesebb, duplaüvegezéssel csendesebb is. Dieselt el tudom számolni, a 98-ast nem.

 

Nézegettem  anno én is a 8. gen-t, 180 LE D-t, fiatal használtként, de nevetséges a hátsó lábtér, meg akkor még elég drága volt, annyiért Outlander 2.3 D-t adtak, nekem az családra+melóra/hazai utakra jobban passzolt. 

 

Az E38-ast '88-ban kezdték fejleszteni, az japánok kb.10 évvel később fogtak hozzá. E38-nak nagy kultusza van már most, megnézik/dícsérik, remélem még sokáig így marad-univerzálisan tetszik mindenkinek világszerte, főleg mióta az újabbak ilyen rusnya böszmék lettek. Honda is hardcore fan bázissal rendelkezik, szóval itt egál (típushibák, bontott cuccok, szakértelem).

 

Hátsó vs. elsőhajtás, én itt azért a RWD-re szavazok. Amennyibe most egy megkímélt, keveset futott Type-S kerül, annyiért én még mindig inkább egy megunt 740d-t vennék és szeretgetném apránként.

 

Az Accord még mindig tucatautó -TypeS ide vagy oda- a 740d-hez képest (5-10 év múlva ez biztosan változik). Napi szinten lácc-e E38-ast, bármilyet, nem csak 740d-t? Ha a szomszédnak is van, az nem ér :-)))

Előzmény: KawaBazsy (159621)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159623

Ez minden CR dieselre igaz, vagy csak a nem jól sikerült típusokra?

Előzmény: BmS1 (159622)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159622

Vsz. kicsit elbeszéltünk egymás mellett :-)

 

Tökéletesen megértem a szempontjaidat, nekem is volt pár BMW-m (bár dízel egy sem).

 

Amit leírsz, a karbantartás, gázolaj minősége, a hideg motor terhelése... mind igazak.

De a hiba, amit ragoztam ("fémmérgezés") ezektől teljesen független, ez a CR dízel rendszer sajátossága. Sajnos sokkal több ilyen esetet láttunk közelről, mint amennyit látni szerettünk volna. A jól méretezett, gondosan, precízen kivitelezett igényes motor sincs egyáltalán védve ettől a -gyakran gazdasági totálkárt eredményező - CR dízel hibától, ami kiszámíthatatlan. Van, hogy már 120e km-nél bejön, van hogy soha.

 

Aki kicsit is tájékozódik CR dízel vásárlása előtt, az legalább érintőlegesen ismeri a gondot. Ezért van az, hogy még aprópénzért sem nagyon lehet 20-22 éves dízeleket eladni. Feltűnő, hogy a hahu-n mennyi ilyen bömöst (is) kínálnak, frissen külföldről behozva. A kinti tulaj bölcsen úgy dönt, hogy nem akar fizetni a kuka autó leadásáért, szinte pár gombóc fagyi áráért odadobja a keleti neppernek, akinek a költségei mellett még akkor is van haszna rajta, ha félmillió környékén ragasztja valakire (rém)álmai autóját...

 

üdv

Előzmény: fearfactoryüberalles (159620)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159621

 Az a 2.2 Honda diesel jó motor, de sajna drága hozzá minden (ez a Honda átka). BMS-nek van olyan cikke, ahol egy Accorddal mutatja be, h gyak. gtk a kocsi, mert cserés a befecsi rendszer.

 Ha már feljött a Honda, gondolatkísérletként vessük össze a Type-S-el a Bömbölőt. :-) Menettelj. hasonló, az Accord jobban gyorsul, a 740D-nek 10-el több a vége. Méretben kívül nagyobb a bajor, belül sztem nem nagy a különbség. Fogyi a japónál 9liter benya átlagban a hivatalos, a bömösnek 9.8, gázolajból. Hang sztem itt is, ott is jó. Kinézet mindkettőnek rendben. Bmw gondolom kényelmesebb vmivel, Accord sportosabb. Mindkettő jól felszerelt, biztonságos kocsi. Mit hagytam ki? :-) 

Előzmény: fearfactoryüberalles (159620)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159620

Sajnálom a barátodat, bár az E65-s nem egy jól sikerült/tartós darab, de azért többet is bírhatott volna. Én azért megpróbáltam volna a felújított cseredarab vonalat.

 

Hát igen, nem állítottam, hogy gyerekjáték fenntartani hosszútávon, de azért önmagában a blokk+belsőségei a maiakhoz képest (!) elég tartósra vannak méretezve. Itt is kritikusan fontos a gázolaj és a karbantartás minősége, mivel nem adagolós őskor. Kevesen mennek annyit (én sem hál'azégnek), hogy beletekerjenek ennyit, akkor már inkább munkaeszköznek nem túl, khm.. gazdaságos egy 1.4 tdci-hez képest amúgy sem.

 

FRV EU4 2.2 CDTI Honda 402e-rel bátyám alatt motorikusan bontatlan, turbó is gyári. 10e/km olajcsere, jó gázolaj, meg hidegen nem csontolja, szóval sokat számít a hozzáállás. Egy fillért nem ér már a piacon, miközben még mindig kb. 80-85%-os vezetési érzetet ad újkorához képest. Úgy számolok, hogy jelenleg már nem gyártanak (kb. EURO 5 szabványtól, 2010-től) olyan dízelt, amit érdemes megtartani 300e+ km-re komoly oroszrulettes szerencsefaktor nélkül (túlbonyolított).Talán a Mazda 3.3 D, de sajnos az nem HONDA, szóval abból sem nézem ki a hosszú élettartamot+ ott a sok emissziós ketyere bajnak.

 

Arra, amire nekem kell egy autó, egyelőre bevált. Plusz jó ránézni, a márkaszervíz már hülye hozzá, szóval nem is kell velük vesződni, nem idegel mindenféle felesleges "jajjmeghalunkvigyázz" vezetési segéddel, szép hanggal, kényelmesen pályázik 150-200 között arányos 10-14/100 km fogyasztással, és egy kihal állatfaj (V8 D szgk.) egyik (hobbinak sem) utolsó példánya. Ha be/ki nem tiltják a forgalomból, lesz még benne bugi.

Előzmény: BmS1 (159614)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159619

Megcsinálok itthon minden egyszerűbb karbantartást vagy kopóalkatrész cserét, de itt nem tudtam, h mi a gond, asszem a computer írkált vmit, vagy mi. Akkor vettem a kocsit, elvittem egy átnézésre, s ezt találták csak hibának, s azonnal meg is javították.

Előzmény: Vaporshark (159618)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159618

Stresszmentes megoldás. :D valszeg ugyanezt tettem volna. 

 

 

Gondolkodtam a tegnapi eseményeken, lehet nem szántam az ülés beállítására a 9-5 esetében megfelelő időt ? A jobb 1 mintha 1-1.5 másfél centivel hátrébb lett volna, de a tulaj is próbálgatta. 

Előzmény: KawaBazsy (159617)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.14 0 0 159617

Nemtom, elvittem a Sziki Car-hoz, s ők cserélték ki. Ez 2009-ben egy 10-es volt.

Előzmény: Bali Saab (159616)
Bali Saab Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159616

Ez mennyire bonyolult művelet? Illetve mennyire nehéz szerinted ellenőrizni, valóban ez-e a hiba?

Előzmény: KawaBazsy (159615)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159615

Nekem a 9-3-nál az immo cuccot kellett kicserélni középen, ahova a kulcsot dugod, mer nem mindig érintkezett. Állítólag típushiba.

Előzmény: Bali Saab (159612)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.13 0 1 159614

500-600e km-t simán elmennek, csak a periféria + befecskendezés kopik el.

 

Azért legyünk tárgyilagosak.

 

csak a periféria + befecskendezés kopik el.

 

Ami sokkal nagyobb baj, mint sokan gondolnák.  Ez a folyamatot "fémmérgezésként" is emlegetik. Lényege: a nagynyomású szivattyúról apró fémszemcsék, kopadékok válnak le, és úgy ahogy van, gazdasági totálkárossá teszik az autót. A Common Rail rendszer MINDEN elemét cserélni kell ilyenkor a gyári javítási technológia szerint. És indokoltan. Ha vmit nem cserél le a szerviz, az abban lévő mikroszemcsék újra körbejárják, tönkreteszik újra a rendszert.  A szakszerű javítás milliókba kerül.

 

2005-ös, második autónak használt 240e km-t futott BMW 740-es CRD-s motorjával járt így egy barátom. Az egyébként pazar állapotú BMW aprópénzért ment el. 

Előzmény: fearfactoryüberalles (159607)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159613

A 3.0d BMW motort hajtottam már több bódéban, az középen szól csak jól, sztem. Alapjáraton megvan a diesel kopács, felül meg vhogy olyan érdekes, süvítő hang, nem hasonlít a sorhat benyára.

Előzmény: fearfactoryüberalles (159611)
Bali Saab Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159612

Sziasztok, nagyon új autós vagyok, ráadásul nem is értek hozzá igazán. Szóval vettem egy 2008-as, automata váltós 9-5 Aero-t, mert hát... szerelembe estem vele (tedd a szívedet a kezedre, és mondd, hogy veled még nem esett meg... Na ugye). A probléma a következő:

Beteszem a kulcsot, eltekerem 'On' állásba, műszerfal feléled, mindenféle hangok búgnak, zúgnak, a lámpák rendben kigyulladnak, majd egy részük el is alszik, aztán 'Start' állásba tekerem a kulcsot, és... semmi. Nem forgatja az indítómotort, tényleg, semmi nem történik az égvilágon. Majd többszöri próbálkozásra be szokott indulni - néha az elsőre is. Amikor indul, nincs semmi nehézsége az indítással, szépen, majdnem pöcc-röff beindul. 

- Akksi új, jó minőségű, Saab-szerelő által ajánlott típus

- az automata váltó karját szoktam cseszegetni, hátha a P-t nem érzékeli.

- hidegen és melegen is csinálja ezt a hibát, talán ha vízszintesen állok, mintha könnyebben indulna.

- előző tulaja nem tud semmi ilyen problémáról, igaz, ő nem is nagyon használta az autót.

- állítólag szeptemberben volt szervízben, kiskönyvben nincs pecsét, számla nincs mellékelve róla. Ekkor elvileg gyertyákat is cseréltek benne, szóval remélem nem a gyújtáspanel.

- az autó svájci, végig ott élt (én is ott élek).

- 228.000 km van benne, váltó az előző tulaj szerint át lett mosva.

- próbáltam azt is, hogy amikor nem indul, rácsapok a műszerfalra, nem segített.

 

Szóval kinek mi a tippje, mi lehet ez, illetve hogyan tudnám én magam ellenőrizni, mi lehet a baj? Szándékomban áll kicsit jobban megismerkedni az autószerelés mikéntjével, hogy ne érezzem ennyire elveszve magamat, ha bármi van az autóval, de addig is segítsetek lécci.

fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159611

Köszönöm, egyelőre még csinosítom őket, sajna így is az önköltség alatt vagyok már-de mégsem egy szuszkamuszka 1.2-1.4 big block ennyiért. Fordulaton nagyon szépen, mérgesen trombitálnak, egy talpraesett kipuffos szaki biztosan tudna dörmögősebb hangot is adni nekik. Mivel a feketét konkrétan straightpipe-osítva leltem, ezért állíthatom, a röfögés a vényócból jön, nem a benzinből:-) Naggyyon szép hangja volt, csak kissé fejfádító, meg városban mindenki nézegette, ki ez a tahó ezzel a zörgős ronccsal, a jgellóktól is fostam. most már minden gyári ott is.

Előzmény: KawaBazsy (159610)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159610

Ha nem lesz rájuk jelentkező, maradnak jáccósnak

 

7misi?? Hát kivi leszek, legyen szerencséd. :-) Mobilén is megpróbálnám, ha télleg patika.

Előzmény: fearfactoryüberalles (159607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!