Szerintem ez önmagában kevés kétszárnyú kapu oszlopának, tolókapuhoz elég lehet, ott nincs rajta akkora teher. Esetleg valami alacsonyabb, 100-125cm magas könnyű, lamellás lemezkapuhoz lehet jó.
Nem tudom, hogy nézne ki, ha ráhúznék egy 120-ast...meg a zsanérok fogadóját se tudnám házilag újracsinálni. Azért szeretnék mellé egy VB oszlopot építeni, ami stabil, és így a tetejét hozzárögzíteném, viszont a kérdés továbbra is az, hogy ebből a kőből:
Meg kéne úgy oldani, hogy ki is nézzen valahogy . Három minőségű hengerelt profilokból forgalmaznak Európába. A legdrágább a legjobb, általában ezeket írják elő a szerkezeti elemeknél. J23.. kezdődnek. Lehet, hogy létezik 100x100x4 zártszelvény, amit nem húzna el az a kapu. A 6-os falvaság talán elég lett volna az olcsóból is. Dehát ez a kapu lehet, hogy az olcsóbból készült ( árkülönbség most majdnem a fele).
A tövébe a legnagyobb nyomaték.
Ha van egy jó beton alapod, rá kell húzni egy 120x120x6 erősítést. De kell vágni a zsanérokat, utána visszahegeszteni.
Elég egy 300 magas 120-as szelvény, de kell neki talp (20-25mm vastag), két darabból, rajta 4 furat, összetolod, összehegesztik, rá a 120-as szelvényt.
Ezután kiékeled a 100-as oszlopot a 120-hoz képest és a felső élét lehegeszted.
A rögzítés a földbe atombiztos, vagy 80 cm-t lemegy a föld alá, betonnal körbeöntve. Maga az zártszelvény oszlop "rugózik", amúgy nem annyira sokat, a tetején kb. 1 cm lehet a kilengés. Csak a 2m-es kapuszárny, ha 1-1,5 cm-t lesüllyed, az már nem olyan jó. Meg ki tudja, mennyit fog még "fejlődni" a lógás.
Rudolf ötlete is jó lenne, hogy a közepétől kikötni 45 fokban, csak sajnos ez már a telekhatár, 30 cm-re tőle a szomszéd kerítése van. Csinálok majd egy fotót.
Kellenek információk és képek is, akkor tudunk segíteni.
A szakmában olyan nincs, hogy ne lenne megoldás.:)- nem atomfizika.
Alul volt méretezve valami.
Vagy túl magas az oszlop és a kerítés, vagy nem elég mély (és nehéz az alap), vagy nincs lekötve jól az oszlop az alapra.
A meggyengült fém kapusasokat, le kell horganyozni. Csak attól függ merre húz és mekkorát. Szemben a húzott oldallal (ha hozzáférhető) egy új alapra le kell horganyozni egy rúddal.
A kerítésoszlophoz kapcsolatban: egy 100x100x4-es zártszelvényt mivel lehetne még merevíteni? Gondoltam rá, hogy egy kb. 4x60-as laposvasat a húzott oldalára hegesztek, vajon használna? Függőfolyosónál láttam ilyen megoldást, hogy a kinyúló acélgerendák hátára laposvasat hegesztettek (statikus előríta megerősítés gyanánt).
Családi házunknál a lábazat lefele fordított pincefalazó elemekből készült (3 sornyi). A ház mellé nemrég építettünk egy fa vázas teraszt.
Akkor jó ötletnek tűnt a terasz vázát 4 ponton hozzáfogatni a lábazathoz, itt derült ki végül, hogy a lábazat nem beton, hanem ezzel a pincefalazó elemekből készült, mivel üreges.
Bár a terasz nem mozog, sík terepen van, akkor biztonságosnak gondoltam, most viszont tudván hogy a lábazat ez, megszűntetném az összefogatást.
Kérdésem,hogy mivel tudom a lyukakat visszajavítani? Van valami speciális módszer?
Ezen a lábazaton van gyárilag 7centis szigetelés + lábazati műgyanta.
Ha a szélére kerül kettő, akkor pedig gondolom 3 oszlop és egy megy középre. (Természetesen a könyökökkel).
Még egy utolsó kérdés. Az oszloptartó talpak esetén a méretezésre kell extra figyelmet fordítani? A beton szélétől hány cm-re érdemes őket lefúrni? (20-30 cm mélyre szeretnénk őket helyezni vegyi dübellel). A terasz szélén 2 sor zsalukő van, amire 12 cm-es vasalt felbeton került.
Bocsánat, az kimaradt (korábban megkaptam másoktól, hogy könyök nélkül ezt nem lehet megoldani, már csak a oldalirányú stabilitás miatt sem.
Rajzból csak egy ilyen, általam skiccelt vázlat van, ha ez segít...
A lényeg, hogy minél kevesebb talppal szeretnénk megoldani. Tudnunk kellene, hogy hány talppal és milyen elhelyezéssel oldható meg, ha sima 15x15-ös lucfenyőből van a szelem és hogyan, ha 14x14-es BSH-val.
Ha egy 15x15 cmkeresztmetszetű hét méteres gerendát a végétől kb. egy-egy méterre alátámasztom és az oszlopokat könyökkel merevítem akkor nagy valószínűséggel elbírja a 3,5/2 m pokikarbonátot hóval együtt.
2 m-es kapuszárny van mellette egy 100x100x4-es zártszelvény oszlopon, de némileg kezd belógni, így ezt a zártszelvény oszlopot akarnám a tetején megfogatni a betonoszlopon. Lehet, hogy jobban járok, ha csinálok egy zsalut egy 20x20-as oszlopnak, és azt öntöm ki betonnal. Csak ilyen kőből van a kerítés többi része, jobban menne hosszá kinézetben.
attól függ, h hol inog: ha az alapnál, akkor nem volt rendes alap, vagy nem volt belekötve a betonacél. ha feljebb, akkor nem vasaltbeton van benne, hanem csak valami sitt készült (cementmentes, utókezelés nélküli, stb..).
hivatalosan 20x20cm-él kisebb beton/vasbeton pillér nincs (tartószerkezetként).
kapu= tyúkketreces 10kg-os könnyű kapu, vagy 200kg-os 6m acélkapu 2 réteg palló burkolattal?
Még tavasszal Rivago normálkőből építettem egy oszlopot. Ez egy 20x20-as zsalukő, viszont a belső magja csak 12x12. 2 szál 10-es vasat tettem bele, de úgy tűnik kevés volt, az oszlop nem túl stabil (inog ide-oda). Kidőlni ugyan nem fog, viszont szeretném, ha egy kaput megtartana, így újra kellene építeni. Vajon lehet-e ebből a zsalukőből szilárd oszlopot csinálni? És vajon milyen vasalás kellene bele? 4x12-es vas + kengyelezés már alig férne bele.
A lefekvés alatt mire gondolsz? Lennének a talpak és a szelemen között könyökfák természetesen. (A polikarbonátot pedig 7,5x15 cm-es szarufák tartanák). (Ha jól értelmeztem a kérdésed).
Teraszfedés elülső szelemenjével kapcsolatban lenne kérdésem.
A teraszfedés 7x3.5 méter lenne. (polikarbonát fedéssel). Úgy számoltunk, hogy a 7 métert 3 részre osztjuk, tehát 4 db 15x15 cm-es talp tartja majd a szerkezetet és a szelemen szintén 15x15-ös fából lesz. DE! Szeretnénk minél kevesebb talpat látni. A kérdés az lenne, hogy amennyibe 14x14-es BSH ragasztott gerenda lenne az első szelemen, úgy elég lenne-e csak 3 láb? 1-1 db a szélére és 1 középre?
Tud-e ennyivel többet biztonsággal a BSH gerenda szinte ugyanabban a keresztmetszetben? (Lucfenyő szelemen esetén a talpak egymástól kb 212cm-re lennének, a BSH gerendás szelemen esetén 322 cm).
ha a második=nemesvakolat háló is dryvit sűrűségű volt (pár mm hálóméret), akkor biztos, h nem jó, mert azt úsztatni kell az anyagban (ragasztóba nyomod bele a hálót és nem fordítva).
ha csak a ritkított háló (1-2cm hálóméret), azt eltartással kell rögzíteni a falra, de akkor is alá kell kenni a vakolatból, h körbefogja.
h van-e értelme hálózott felületre újra hálózni?? na ezt nem tudom (sima téglafalra vakolva van értelme)
Szia! Még lenne egy kérdésem! Egy kollégám mondta,hogy nála jópár évvel ezelőtt úgy csinálta a kömüves,hogy szigetelés után beágyazta a hálót,lehúzta ragasztóval,majd a nemesvakolat előtt újra behálózta a falat,amit "éppenhogy csak" odafogatott,és arra kente,simította a nemesvakolatot. Állítólag
így sokkal tartósabb a felület,mondta neki. Ez így megállja a helyét,vagy hülyeség,és fölös plussz munka?
OK. Valóban nem kőműves volt. A háború előtt a gróf birtokán volt uradalmi cseléd, a háború után pedig a TSZ-ben dolgozott (dolgoztunk). Az osztálytársam apja volt kőműves, talán tőle eredt ez a lovas mondás - de én már nagyapámtól hallottam.
Én ezt olyan szigorúan vettem, hogy a házam építésekor műanyag fóliával takartam le a telek elé leborított sódert, nehogy átjárja az esővíz. Ez azért is fontos lehet, mert az esővízzel átáztatott sóderhez óvatosan (kevesebb!) vizet kell adagolni.
Azt még hozzáteszem, hogy a szomszédom betonozik éppen esővízzel, és bár nagyon rendes, dolgos ember, nem tartozom neki felelősséggel a keverővíz minőségét illetően. (A "lovat" megemlítettem:-)))