Szerintem, több baj is van vele, mert ahol állitólag most van, oda nem saját lábán ment, fel kellett emelni, betolni a szinbe, lehet, hogy a földön van, vagy nem is tudom. A jővő héten megyek le anyámhoz (nem a Gyermekvasúté), megpróbálok bejutni és megnézni. Ha tudok addig is valamit emilezek.
Ha a veszprémi gépnek csak a motorjával van a baj, az lenne a legkevesebb - feltéve, ha csepel motoros a járgány. Azt még lehet szerezni, és nem is kerül olyan nagyon-nagyon sokba.
Több mindenben gondolkodnak, erről kb. két hét múlva lessz némi információm, ugyanis szabadságon van az illetékes.
Nem tudni milyen állapotban van a motor, de az biztos, hogy több mint 30 éve áll.
Sokan vágyakoznak egy ingi-fingi kisvasútra ott is.
illesf!
Sajnos igaz, de állítólag a héten kész lessz.
Erröl nem beszéltél! Ha valóban ismét üzembe állna ott, persze, hogy az lenne a legjobb!
De ha csak tovább rohadna és bizonytalan lenne a jövője, arra az esetre jutott eszembe ez a megoldás.
Gyerekként én is gyakran jártam arra, amikor átrándultunk Siófokról az állatkertbe. Akkoriban már nem járt, de apukámmal bejártam a pályát. (Nyitva volt a rács az alagúton). Kiegészítés a pályaleíráshoz: Az állatkerti végen tolópaddal biztosították a körüljárási lehetőséget.
Amondó vagyok, hogy maradjon minden relikvia Veszprémben. Hátha tényleg sikerül valamit vele kezdeniük. Mentőakcióra csak akkor kell gondolni, ha már a láng fenyeget.
A múzeumra rákérdezek valamikor, a kollegám annak idején sokat segített Klárikának, mint a Szilikátipari Tudományos Egyesület Téglaipari Szakosztályának elnöke. (Ma már nem az)
Miből gondoljátok, hogy erre ott van szükség. A ketyere a Bakony Múzeum tulajdonát képezi, s nem tett le arról, hogy üzemeljen, persze ott, ahol Ők szeretnék. A veszprémi patrióták gondolatvilágába, Kemence nem mond semmit, még a Gyermekvasút sem. Erről ennyit.
Hmmm. Vajon tényleg hatszázas ez a mozdony? Esetleg épp MD-40-es típusú? Átkerülhetne felújításra és továbbüzemelésre hazánk legnagyobb MD-40-es gyűjteményébe. No, hova is?...
Nekem van róla egy képem, talán valami MD-40-es lehetett, de ez csak tipp, ugyanis egy "áramvonalas" mozdonyszekrénnyel van ellátva, mely beburkolja az egészet, kétvezetöállásos jelleget adva neki.
Nem gőzmozdony, bányamozdony, állitólag hasonló a volt dorogi bányamozdonyokhoz, csak lényegesen könyitett súlyú. A nyomvonala azzal egyezett.
Én személy szerint (nem mint gyermekvasút) utaztam rajta 66-70-ig, (de már ekkor le volt robbanva az egész park a vasúttal együtt), de nem emlékszem pontosan arra, hogy milyen volt. Talán zöld, hosszú kéttengelyes kocsikat, kocsit vontatott. A nyomtávot sem tudom, vagy 600-as, vagy 400-as. Az Állatkerttől indult, átbújt az alagúton (a hosszú személykocsi miatt elég nagy ivvel fordult, bár igy sem látni át rajta), majd a Séd felett áthaladva a Vidámpark végéig közlekedett,mellette a Kiskúti csárda nevű műintézmény működött, ma már csak egy őreg néni által müködtett büfé. De kivánságra most is lehet bográcsozni, bulit rendezni (szép a kerthelyisége). A park végén körbejárt és vissza indult. A hossza kb 2, 2,5 km lehetett. Éjszakára az alagútban tárolták a szerelvényt. Nagyon szép helyen közlekedett a Séd és a hegyoldal között. A Vidámpark közepén volt egy szép csónakázó tó (közepén lévő gyönyörű fűz alatt forgatták a "Kárpáti Zoltán" c. film számos jelenetét) a maradványai megvannak. Itt van még egy jezsuita templom, számtalanszor nekiálltak feltárni restaurálni, mindig maradt.
A parkban volt gokart pálya, különböző körhinták, bár nem volt nagyon eleresztve. Itt szokták sokáig a majálisokat rendezni.
Ez ugye gőzmozdony? Tudnál egy kicsit többet írni róla? Megvallom, hogy csak annyit tudok róla, hogy volt egy kisvasút a vidámparkban, többet nem :(( Jó, hogy megvan!
Amikor készültünk a gyermekvasutasokkal az idei királyréti kisvasúti napra, elhoztak kipróbálni egy motoros vágánygépkocsit (amit a tulajdonosai némi túlzással "motorkocsi"-nak neveztek). Ez a közlekedett kiskocsiként a kisvasúti napon.
A gyerekek rávettek, hogy kérdezzem meg, hogy be lehet-e szállni mondjuk amíg Morgón elmennek a 2-es váltótól az 1-es váltóig. Azt mondták, hogy arról szó se lehet. Viszont péntekenként a nagybörzsönyi vonalon szoktak vele menni egy-két kört. Oda bárki elmehet, és majd meglátják, hogy felveszik-e őket. (Megj.: Akkor még javában tartott az iskola.)
Jó Hír! Megtaláltuk a veszprémi egykori Vidámpark kisvasúti mozdonyát Veszprémben. A múzeum a gazdája. Talán még egy kocsi is megvan. Most nem mondom meg, hogy hol van, de hamarosan közzé teszem.
Ha valakit a kisvasútról több dolog érdekel, akkor a veszrémi várban a Tégla Múzeumban "Volt egyszer egy Vidámpark" cimmel kiállítás keretében számos érdekességet és fotóanyagot találhat. De lehet, hogy elárulja Téglásné Igazgató asszony a mozdony rejtekhelyét is.