Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2022.10.05 0 0 119140

Ahogy nézem, az 1.8-on ugyanaz a 284 mm-es, 22 mm vastag tárcsa van, mint az enyémen eredetileg. Csak a féknyereg konstrukciója más, ugyanolyan mint az Abarth. Viszont kisebb, rövidebb betétekkel. A lehetőséget én is elsősorban a nyeregben láttam. Itt 281-es a tárcsa, de a 26-os a vastagság és jó nagyok a betétek. A plusz anyag plusz hőtűrés, a plusz felület plusz fékerő. Csak ugye nem lehet előre tudni, hogy egy másik rendszerben hogyan fog kijönni.

Napról napra jobb, már túl van azon a ponton, hogy beváltnak tekintem.

Előzmény: Adm (119139)
Adm Creative Commons License 2022.10.05 0 0 119139

Biztosan jó lesz, én úgy általában meg vagyok elégedve a Stilo fékével. Eddig talán az Alfettán volt jobb fékem, de azon a GTV6 első tárcsái és nyergei voltak fent.

Előzmény: downer (119138)
downer Creative Commons License 2022.10.04 0 0 119138

Ennek a féknek újra be kell kopnia, az állás miatt is és mert két pofát visszacseréltem úgy ahogy eredetileg be kellett volna szerelni őket.

Így már azért egyre jobb, úgy gondolom meghagyom és kap majd új Valeo tárcsákat és betéteket.

downer Creative Commons License 2022.10.02 0 0 119137

Tegnap átcseréltem a Stilo fékekre elől a gyárit. 
Hát a pedálérzet nem igazán tetszik, ugyanúgy elkezd fogni, ahogy az ember átteszi a lábát a gázról, utána viszont nem keményedik fel, hanem még puhán süllyed egy kicsit. 

Pedig a főfékhengerek belső átmérője megegyezik a két típusnál. 

Nem tudom, használom még így és eldöntöm melyik féktípushoz vegyem meg az új tárcsákat, betéteket.

downer Creative Commons License 2022.09.29 0 0 119136

Hát ezek az istenbarmai szerelők minden országban....

Ma 4 órát dolgoztam, hogy ledrótkorongozzam a tárcsákat meg szétszedjek, megtisztítsak mindent.

De nem, a baromja nem fogja fel, hogy két betétre rá van írva: PISTON SIDE. Na jó, a kopásjelzőset nem tudja elkúrni, de a másikat miért ne tenné kívülre...

Az a rohadt szegecs nem véletlenül van másként elhelyezve, belül a dugattyúnak ne legyen útban, kívül a nyereg felfekvő felületének. 

Na, hát ez így futott amíg futott, hogy nem a betét feküdt fel, hanem csak a két szegecs. 

Most mi a francot csináljak egy összekopott fékkel?

 

bojo Creative Commons License 2022.09.29 0 0 119135

A nyáron a téli felniket raktam rendbe. Az új téligumik is érkezőben vannak.

Ezüstből szürke lett. 

Előzmény: downer (119133)
Adm Creative Commons License 2022.09.29 0 0 119134

Vicces, hogy pont tegnap jutott eszembe, mi lehet veled, régen írtál, hogy mit faragsz éppen az autón :)
Sok minden nálam sem történt, a nyár elején meghegesztett középső dobnak lassan mintha megint lenne egy pici hangja, úgyhogy most már le is cserélem. Illetve tegnap megszólalt az első fék akusztikus visszajelzője, bár picit furcsállom, hogy van rajta ilyen, mert eddig azt gondoltam, csak elektromos van rajta. Meg volt egy kis kellemetlen meglepetés, mikor 2-3 hete a jobb1-en lezudult egy kis víz a kárpit mögül, mint kiderült, a tetőablak csöve volt eldugulva. Egyelőre csak azt takarítottam ki, majd valamelyik hétvégén preventív jelleggel megnézem a többit is.

Sajnos idővel elég vacakul állok, így a vásárolt plussz motor és a skywindow is a máhelyben pihen.

Sajnos ahogy látom, jól felmentek az árak, a kipu is harmadszor annyi, mint nyáér elején, féktárcsák, betétek szintén...

Előzmény: downer (119133)
downer Creative Commons License 2022.09.28 0 0 119133

Kerek 6 hónap és kerek 10000 km után gondoltam írok pár szót. Minden ugyanolyan faszán működik. :D

Hát a váltó hangja megvan óra szerint 100-120 között, de már azon nem érdemes nagyon rugózni.

Egy fűtőradiátor cserét csináltam csak ezidő alatt, mert az valami olyan történet, amit valahogy az összes példányon újra meg újra véghez kell vinni. Micsoda súlyos típuhiba.

Múltkor beleültem a kombiba is, a sima ülés valamivel alacsonyabb, ez a bőr magasabb legalsó állásban, ideálisabb nekem. Az egész autó tökéletesen ideális számomra. Nyilván mondaná valaki, hogy mert nem ülök másba, de xarok én már az egész autóiparra. Milliókért lefingott fostalicskákat lehet venni, kenjék a hajukra...

Aztán gondoltam már, hogy költeni kéne kicsit rá, csak mert jól esne csinálni valamit. Dehát mire? 
200 ekm-nél már bármikor beszarhat az üzemanyagszivattyú pl. Találtam a Bárdiban féláron elfekvőt, Hoffer dobozban Bosch. Ez már egy főnyeremény, mert mire megállna, már nem is lenne kapható. Vagy sokszoros áron.
Meg olyan 50%-osak a fékek, hát legyen akkor egy kis fejlesztés. Már 3 éve is megvan, hogy elraktam a Stilo első fékeit, közben az is kiderült, hogy egy az egyben passzol majd a Mareára. Jóhogy, mivel a braziloknál is azt szerelték az erősebbekre. De később a Bravo II, Mito, Delta is kapták ugyanezt a féket. Nem átmerőben nagyobb, de 26 mm-es a tárcsa, az azért már valami. Meg a nyereg egy teljesen más konstrukció. Vettem új gumifékcsöveket, előkészítem a nyergeket, még most a kibontott (egyébként ATE) betétek-tárcsák fognak bekerülni, kb. hasonló kopottsággal, mint a fent lévő gyáriak. És ha bejön, akkor kap valami normális márkajelzésű új szettet. Persze ennél már 20 felé kell számolni a tárcsák darabjával meg a betétekkel is.

Hátra meg erre esett a választásom. Ha lesz egy atom jó fékem, már megint egy fokkal boldogabb leszek.

 

Tankiszt Creative Commons License 2022.09.07 0 0 119132

Üdv

Esetleg érdekel valakit olcsón Fiat Brava 1.6 SX két első lámpa, hátsó lámpa, gyújtótrafó, hátsó ablaktörlő motor?

Heves megye, Besenyőtelek.

 

downer Creative Commons License 2022.09.05 0 0 119131

Motortérben, tűzfalon, műanyag fedél alatt.

Előzmény: DOGMAN (119130)
DOGMAN Creative Commons License 2022.09.05 0 0 119130

Sziasztok!

 

Bravo 1.6 16v (1998) AC relé hol található?

downer Creative Commons License 2022.09.01 0 0 119129

Én biztos vennék bele egy másik huzalt, ATE mondjuk jó nevű márka.
Aztán cserénél jól körbenéznék a pedálnál, van-e valami gikszer.

Előzmény: Tibike75 (119128)
Tibike75 Creative Commons License 2022.09.01 0 0 119128

Tisztelt Fórumozók!

 

Kb. fél éve kuplung bowdent kellett cseréltetnem. Menetközben a pedál alá szorult egy korábban ott maradt, vízzel teli műanyagpalack és szétfeszítettem benyomásakor az egészet…

 

Sajnos azóta már többször előfordult, hogy állítani kellett a bowdenen a motorrészben lévő csavar segítségével (csatolt kép), mert nem tudom egyesbe-kettesbe tenni a sebességváltót, gyakorlatilag olyankor nem működik kuplung. Először a szerelőm csinálta, de mára megtanultam tőle, mivel ezért kár lenne őt fárasztanom legalább havi 1 alkalommal. Őszerinte ilyenek ezek az utángyártott alkatrészek, „nyúlnak”. Én őszintén szólva nem értem, hogyan tud nyúlni egy bowden.

 

Kérdésem az lenne, hogy rendeltessek-e új/jó állapotú használt alkatrészt, egyáltalán van-e értelme, vagy valami máshol lehet a hiba oka? A válaszokat előre is köszönöm!

 

 

 

 

 

downer Creative Commons License 2022.07.31 0 0 119127

Megvettem már a konzolokat Angliából, Tinta majd hazhozza legközelebb. 45 fontért adta így ahogy a képen van, bakokkal. Érdekes, hogy bizonyos dolgokért nem kérnek nagy pénzeket, más dolgokért viszont keményen megkérik. Sokkal több Coupé van ott, mint máshol, érdemleges bontások mintha csak ott lennének.

Előzmény: bovoar (119126)
bovoar Creative Commons License 2022.07.31 0 0 119126

3 cm. Neked nem jelenthet problémát. Megtalálod rá a megoldást.

Előzmény: downer (119125)
downer Creative Commons License 2022.07.26 0 0 119125

Látszik az a 3 centi.

 

Előzmény: downer (119124)
downer Creative Commons License 2022.07.26 0 0 119124

Előzmény: downer (119123)
downer Creative Commons License 2022.07.26 0 0 119123

Coupé 20Vt-ből, 98-tól lesz jó nekem.

 

 

Előzmény: downer (119120)
downer Creative Commons License 2022.07.24 0 0 119122

Tipo/Tempra, 145/146, Delta/Dedra, ahogy Bravo/Brava/Marea is. Egy kutyák.

Előzmény: DOGMAN (119121)
DOGMAN Creative Commons License 2022.07.24 0 0 119121

Sziasztok!

 

Ez a készlet jó a Bravoba?

(1.6 16V)

A leirasban hozza de a lenti csatolt tablazatban meg csak temprák vannak.

 

https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C3%A1ts%C3%B3+leng%C5%91kar+fel%C3%BAj%C3%ADt%C3%B3+klt./25251

 

 

downer Creative Commons License 2022.07.24 0 0 119120

Ebben a pusztulat melegben nem igazán motivál, hogy bármi értékelhető munkát csináljak bármivel. Ma arra jutottam, hogy a Lybra váltóba gépkönyve szerint ajánlott és persze általam beletöltött Tutela Matryx váltóolajat leengedem. Lehet én követtem el a hibát vele és talán azért kezdődött difficsapágy hangot hallatni egy-két ezer km után. Bár, mi a fenét tehettem volna, a legjobb szándékkal öntöttem bele a piros löttyöt. Szóval rendeltem két liter Mannol 75W-85-öt meg egy kis flakon adalékot, olyan minden mindegy alapon, legalább rosszabb ne legyen. Mondjuk meglepődtem, mert azonnal sokkal jobb kapcsolási érzetet tapasztaltam, hátha még kicsit csendesedne is. Kicsit kevesebb csalódottsággal kellene vezetnem, míg ki nem cserélem a másik fajta váltóra.

Míg a kocsi alatt voltam, gondoltam méregetek kicsit, hol helyezkedik el a motorblokk váltóoldala, a féltengel kihajtások, stb. Aztán összehasonlítottam a dízel Lybrával, az volt a terv ugyanis, hogy majd annak a tartókonzolait fogom használni a másik  váltóhoz. A két karosszéria mm-re megegyezik ezen a fronton, az még hozzátartozik. Na mindegy, ez a terv most romba is dőlt, mert azzal kellett szembesülnöm, hogy az öthengeres dízelmotor (a benzinessel megegyező hosszú persze) a karosszériában 3 cm-rel bal felé helyezkedik el. Ilyen formán, ha felrakom a C530-as váltót a benzinesre, akkor a tartókonzolainak a csavarfuratai meg annyival jobbra fognak esni. Ez így nem megy.

Közben meg eszembe jutott, hogy Lönci HGT turbós átépítése is ilyen váltóval volt és hogy miért passzoltak a tartói. Mert a jobb első motortartót a dízelről vette, illetve kompletten a szíjhajtás részegységeinek tartókonzolát. Ahogy az pl. a brazil turbósokon is volt gyárilag az ePer szerint. 
Most ezt újra kell gondolnom.

Adm Creative Commons License 2022.07.19 0 0 119119

A WD40-ről nem is beszélve, tetőablakos videok felében is azzal fröcskölik tele...

Előzmény: downer (119118)
downer Creative Commons License 2022.07.18 0 0 119118

Én nem is értem ezt a zsírzás mániát. Még a fűnyíró kerekét se kentem be soha. Szóval főleg a műanyagoknál ez mindig visszájára fordul.

Előzmény: Adm (119117)
Adm Creative Commons License 2022.07.18 0 0 119117

Igen, án is ezzel vigasztaltam magam, hogy ha ezt valaki összerakta, akkor nekem is sikerülnie kellene. Rengeteg fényképpel dokumentáltam a szétszedést, de így sem lesz egyszerű. Picit már bánom is, hogy nem csak úgy egyben ráöntöttem volna egy adag féktisztítót, majd kep egy kis száraz teflon sparyt, de az motivál, hogy ha ezt most rendesen megcsinálom, a következő 10-20 évben sem lesz vele gond. Egyébként ennél is az a fő gond, ami a sajátomnál is, hogy valami egyszer bezsírozta valami hagyományos zsírral, ami szép lassan magába szívta a port, most pedig betonkemény masszává vált.

Előzmény: downer (119116)
downer Creative Commons License 2022.07.17 0 0 119116

Na az se semmi meló lehet. De amit ember rakott össze, az mindenképp megismerhető. Legfeljebb eltart egy ideig. 

Előzmény: Adm (119115)
Adm Creative Commons License 2022.07.17 0 0 119115

Bár csend van, de azért nem eseménytelen. Vettem egy komplett sky window-t. Kitakarítom, aztán csere a mostanira.
De nem egyszerű, ez olyan, mint egy 5000 darabos puzzle.

downer Creative Commons License 2022.06.24 0 0 119114

Ha a kártya nincs meg, akkor csak két működő kulcstávadó elektronikával érdemes megvenni.

Előzmény: TudatLan (119113)
TudatLan Creative Commons License 2022.06.24 0 0 119113

Nem szorosan a témához kapcsolódik, de felmerült 1 kérdés:

 

ha a ' lámpában ' található szemekhez nincs meg (mármint az adott kocsiban lévő gyári riasztó???? -s érzékelők vannak) ....de maga a kódkártya (papír a sok számmal) nincs meg, akkor kell ez így neked? 

.... említettem, hogy az 1ik nagytétényi bontó előtt áll egy brava? bravo? valami?  és annyi vanráírva kb. hogy nó katica.... gondolom , a fémgyűjtő tesók miatt....

 

:-)

Előzmény: downer (119112)
downer Creative Commons License 2022.06.24 0 0 119112

Csak meglett végül, szerintem last minute-ben.

 

downer Creative Commons License 2022.06.17 0 1 119111

Legtöbbször a gyújtókábel hiba jelentkezik így. Lehet persze trafó, injektor, stb. is.

Előzmény: Nasgoon7878 (119110)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!