Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2017.11.24 -1 1 44569

Létezik már akkus "légkulcs" is, olyat lehet kölcsön is kérni...

Előzmény: oljeg12 (44567)
Mortii Creative Commons License 2017.11.24 0 0 44568

Üdv mindenkinek!

Microcar Virgo-hoz keresnék első lengéscsillapítókat,újakat lehetőleg,de a hatai cégek nem tudnak rendelni...estleg tudtok calami más forrást?köszönöm!

oljeg12 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 44567

És hogyha leakarom venni, akkor menjek megint a gumis műhelybe? Visszarakásnál, meg menjek újra?

Előzmény: pál0123 (44566)
pál0123 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 44566

Légkulcsos rögzítés a tökéletes,bármely gumis műhely megoldja

Előzmény: oljeg12 (44560)
WooDoo Creative Commons License 2017.11.24 -5 0 44565

Ha keveset jársz vele, lehet megrozsdásodik a tengelyed, az meg elkoptatja a szénkarikát. Sajnos a gyári variónak szénacél tengelye van, ezért szoktam javasolni, egy keménykrómozott hüvely ráhúzását, az nem rozsdásodik meg.

Na meg akkor lehet még gond, ha szétmegy valamelyik csapágy az irányváltóban...

Előzmény: Malaguszti (44564)
Malaguszti Creative Commons License 2017.11.23 -2 1 44564

Igen az volt a cél hogy még véletlenül se mozduljon meg a tengelyen a szekunder varió,

Azért mertem bekenni agyragasztóval, mert vadi új variátort tettem fel, és mivel én csak egy héten egyszer használom az Aixamot, 5-10 évig remélhetően nem kell hozzányúlni.

Előzmény: WooDoo (44561)
oljeg12 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44563

Vettem nordlock alátétet, de csak itthon derült ki, hogy kicsi a külső átmérője. Így belenyomódna a távtartóba, mivel csak 19 mm az átmérő.

oljeg12 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44562

"Belefutottam egy újabb problémába : néha előadódik , hogy szekunder variátor tengelyén levő csavar (Aixamnél : anya) meglazul , és a magas fordulatú szekunder variátor megmozdul a tengelyén . Az edzett tengellyel semmi baj nem lesz , de szekunder variátor csőtengelyének a belső furata ( amit rátolunk a 19 mm-es , a difiből kiálló tengelyre ) feltágul ."

 

Úgy tűnik, hogy én is ezzel a problémával találkoztam. Nekem is üt a szekunder variátorom.

 

"mert ekkor egy vezető alátétet esztergáltatva hozzá megoldhatjuk a központosítás problémáját"

 

Ez a vezetőalátét a csőtengely külső furatába kerül, az önzáró anya ezt támasztja?

Előzmény: Bakancs4 (41066)
WooDoo Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44561

Hát pedig jól kitoltál magaddal, ha Loctite agyrögzítővel bekented a nyelestengelyt. Akkora felületen úgy odaragasztja a tárcsát, hogy csak akkor tudod levenni, ha felmelegíted legalább 200 fokra...

 

Rozsdásodás ellen elég lett volna valami zsírszerű anyag.

 

Én a menesztő tárcsát szoktam felragasztani, hogy ne mozogjon, és akkor se a retesz nem verődik ki, se a zéger gyűrű nem törik ki. 

Előzmény: Malaguszti (44558)
oljeg12 Creative Commons License 2017.11.23 0 1 44560

Itt van  nordlock alátét ismertetője és tesztelése.

http://www.cnc.hu/2016/08/nincs-lazulas-kulonleges-csavaralatetek-a-nord-lock-tol/

 

Délután megyek Bajára és veszek, hogyha kapok. Ha nem akkor pedig rendeltetek.

Másoktól is hallottam és magam is tapasztaltam, hogy nem egyszerű dolog a szekunder variátor tengelyén lévő anya meghúzása. Én most csináltam egy célszerszámot. Egy 5x20-as laposvasba fúrtam 2db 12mm-s lyukat.Egymástól 55mm távolságra és mivel nincs 12mm-es köracélom, azért csavart hegesztettem bele. A laposvas éléből kicsit ki kellett köszörülni, hogy a crovának ne legyen útba. A két csavart a külső tárcsa oldalán, az agy mellett lévő lyukakba teszem és így ellen tudok tartani.

Előzmény: oljeg12 (44559)
oljeg12 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44559

Nem tettem menetrögzítő anyagot, csak az önzáró anyát, fogazott alátéttel. Most pedig utána néztem ennek a NordLock alátétnek és találtam részletes leírást és tesztvideót is a különböző alátétekkel próbákról. És nagyon meggyőző volt.

Előzmény: Malaguszti (44557)
Malaguszti Creative Commons License 2017.11.22 -5 0 44558

Ja, most jut eszembe mikor tettem fel az új szekundervariót, a nyelestengelyre meg

loctite agyragasztót kentem, nem azért hogy kitoljak magammal ..

hanem hogy ne jusson be nedvesség , a nyelestengely hamar megrozsdásodhat ha egy kis víz éri, és kikotyogósodik ékestől mindenestől.

Előzmény: Malaguszti (44557)
Malaguszti Creative Commons License 2017.11.22 -6 0 44557

Nem tettél menetrögzitőt a variátor csavarhoz?

Én januárban tettem fel az Aixamra  az előbb mutatott új szekundervariót, menetrögzitő + NordLock alátéttel, idáig nincs gond.

 Mióta majdnem elhagytam a Ligierből a lombardini motort, mert a 8 csavarból már csak 6 volt a helyén azok is lazák voltak,

azóta használom a menetrögzitőt.

Előzmény: oljeg12 (44553)
kiggyo Creative Commons License 2017.11.22 0 5 44556

A 8 általános is úgy lett meg szegényeknek hogy 4 első 4 második. Sosem értettem hogy aki cégszerűen adás-vétellel foglalkozik hogy engedhet meg magának ennyi helyesírási hibát.

Előzmény: pál0123 (44552)
Mnagy Creative Commons License 2017.11.22 0 1 44555

Jó sokat mehettek azzal az Microcarral, ha egy évet bírt. Az Aixamomban egy ugyan ilyen fajta variátorba közel 60 ezer kilóméter van, ez idő alatt egyszer cseréltem rajta műanyag körmöket. Köszöni jól van.

Előzmény: klaricsabi (44551)
Berci666 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44554

A szatuna nem foglalkozik mopedautóval.

Előzmény: Törölt nick (44550)
oljeg12 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44553

Nincs eltörve, egyik váltótartó vas se. A hibát a szekunder variátor tengelyéről lesett az anya okozta. Ezért a variátor kijjebb  tudott mászni és a szíjat nekifeszítette a primer variátor külső tárcsájának. Raktam fel egy másik anyát. de akkor is kimászott. Mivel rálátni nem lehet a helyszínen, ezért csak egy erősebb dróttal tapogattam. És úgy érzékeltem, hogy van egy váll a tengelyen, ahová kellene egy távtartó is. Ennek a méreteit megtudná valaki adni?

Előzmény: zsolt117211 (44544)
pál0123 Creative Commons License 2017.11.22 0 4 44552
klaricsabi Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44551

szép napot!

 

micricar mc 1 be melylk falyta szekunder varió jobb,nekem az uj körmös volt bent egy évet birta,ha hihetek a kereskedőnek.

köszönöm

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44550

A Szatunát nézted Balatonfűzfőn?

Előzmény: Berci666 (44542)
kiggyo Creative Commons License 2017.11.22 0 1 44549

Ha rendszeresen jól felpumpálják őket akkor nem morognak annyit...

Előzmény: Malaguszti (44548)
Malaguszti Creative Commons License 2017.11.22 -5 0 44548

Most jó felfújtattam, ne morogjon az asszony :))

Előzmény: kiggyo (44546)
Malaguszti Creative Commons License 2017.11.22 -6 0 44547

Közben meglett a hiba:

Elsőnek a gumikat néztem meg kis kézi nyomásmérővel,

a jobb elsőben 0,2 volt a nyomás , emiatt hallatszott a morgás..

Én meg már azt hittem a féltengely morog...

 

Egyébként a két hátsó kerékben se volt levegő, de mégse volt lapos egyik se.

Annyira könnyű a hátulja hogy nem lapul le :)

Előzmény: kiggyo (44546)
kiggyo Creative Commons License 2017.11.22 0 1 44546

Nem lehet hogy az asszony morog ???

 

Bocs, nem hagyhattam ki.

Nem ér bele a kerék a járatba amikor berugózik?

 

Álló helyzetben üljetek rá a jobb elejére, hátha láttok valamit mi ér bele mibe.

Előzmény: Malaguszti (44545)
Malaguszti Creative Commons License 2017.11.22 -5 0 44545

Nálam is előjött egy furcsa probléma az Aixamnál:

ha egyedül utazok semmi probléma, de ha a párom is beül akkor érdekes morgó hang hallatszik a jobb első futómű környékéről.

zsolt117211 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44544

Nem tört le valamelyik váltót tartó vas a motorról?

Előzmény: oljeg12 (44543)
oljeg12 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44543

Sziasztok!

Olyan probléma jelentkezett az Aixam 500.4-nél, hogy ha rükvercbe akarom tenni, akkor nehezen veszi be a sebességet és reccsen is közben. Előremenetnél nem. És ha előremenetből kapcsolok rükvercbe, akkor sem. Eddig nem volt ilyen jelenség. Csak tegnap kezdődött. Most megnéztem a variátorokat és bizony hajtsa a szekundert elég rendesen. De csak a primér variátornak a külső tárcsája. Most majd hézagolással megpróbálom megszüntetni. Csak azt nem értem, hogy miért ment el a hézag a külső oldalról? Van valakinek valami ötlete?

Berci666 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 44542

 Sziasztok, egy kis segitséget szeretnék kérni. Valaki régebben feltette egy lengyel cég linkjét akik mopedautókra gyártanak oldalsó ablak légterelőt. Már bő egy évet visszatekertem de nem találom. Ha valaki tudja kérem tegye fel újra. Köszönöm.

ívfény Creative Commons License 2017.11.18 0 0 44541

ez csak úgy éri meg, ha az ember megcsinálja magának, ha ért hozzá... én is akarok majd egyet csinálni, ha már sok lesz a szankció a fojékony üzemanyagos verdákra és lesz olcsóbb akkupakk a mostani árakhoz képest...

Előzmény: tombolo (44539)
WooDoo Creative Commons License 2017.11.18 -5 0 44540

Olyan műhelyt nem nagyon találsz, ahol elektromos autó átépítéssel foglalkoznak, illetve ami van, azt meg nem tudod megfizetni.

 

http://www.pecsma.hu/abszolut-pecs/fold-koruli-utra-mennek-a-pecsiek/

Jobban jársz, ha egy gyári elektromos járgányt veszel, az sokkal olcsóbb, és kevesebb szívás.

Előzmény: tombolo (44539)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!