Microcar Virgo-hoz keresnék első lengéscsillapítókat,újakat lehetőleg,de a hatai cégek nem tudnak rendelni...estleg tudtok calami más forrást?köszönöm!
Ha keveset jársz vele, lehet megrozsdásodik a tengelyed, az meg elkoptatja a szénkarikát. Sajnos a gyári variónak szénacél tengelye van, ezért szoktam javasolni, egy keménykrómozott hüvely ráhúzását, az nem rozsdásodik meg.
Na meg akkor lehet még gond, ha szétmegy valamelyik csapágy az irányváltóban...
Igen az volt a cél hogy még véletlenül se mozduljon meg a tengelyen a szekunder varió,
Azért mertem bekenni agyragasztóval, mert vadi új variátort tettem fel, és mivel én csak egy héten egyszer használom az Aixamot, 5-10 évig remélhetően nem kell hozzányúlni.
"Belefutottam egy újabb problémába : néha előadódik , hogy szekunder variátor tengelyén levő csavar (Aixamnél : anya) meglazul , és a magas fordulatú szekunder variátor megmozdul a tengelyén . Az edzett tengellyel semmi baj nem lesz , de szekunder variátor csőtengelyének a belső furata ( amit rátolunk a 19 mm-es , a difiből kiálló tengelyre ) feltágul ."
Úgy tűnik, hogy én is ezzel a problémával találkoztam. Nekem is üt a szekunder variátorom.
"mert ekkor egy vezető alátétet esztergáltatva hozzá megoldhatjuk a központosítás problémáját"
Ez a vezetőalátét a csőtengely külső furatába kerül, az önzáró anya ezt támasztja?
Hát pedig jól kitoltál magaddal, ha Loctite agyrögzítővel bekented a nyelestengelyt. Akkora felületen úgy odaragasztja a tárcsát, hogy csak akkor tudod levenni, ha felmelegíted legalább 200 fokra...
Rozsdásodás ellen elég lett volna valami zsírszerű anyag.
Én a menesztő tárcsát szoktam felragasztani, hogy ne mozogjon, és akkor se a retesz nem verődik ki, se a zéger gyűrű nem törik ki.
Délután megyek Bajára és veszek, hogyha kapok. Ha nem akkor pedig rendeltetek.
Másoktól is hallottam és magam is tapasztaltam, hogy nem egyszerű dolog a szekunder variátor tengelyén lévő anya meghúzása. Én most csináltam egy célszerszámot. Egy 5x20-as laposvasba fúrtam 2db 12mm-s lyukat.Egymástól 55mm távolságra és mivel nincs 12mm-es köracélom, azért csavart hegesztettem bele. A laposvas éléből kicsit ki kellett köszörülni, hogy a crovának ne legyen útba. A két csavart a külső tárcsa oldalán, az agy mellett lévő lyukakba teszem és így ellen tudok tartani.
Nem tettem menetrögzítő anyagot, csak az önzáró anyát, fogazott alátéttel. Most pedig utána néztem ennek a NordLock alátétnek és találtam részletes leírást és tesztvideót is a különböző alátétekkel próbákról. És nagyon meggyőző volt.
A 8 általános is úgy lett meg szegényeknek hogy 4 első 4 második. Sosem értettem hogy aki cégszerűen adás-vétellel foglalkozik hogy engedhet meg magának ennyi helyesírási hibát.
Jó sokat mehettek azzal az Microcarral, ha egy évet bírt. Az Aixamomban egy ugyan ilyen fajta variátorba közel 60 ezer kilóméter van, ez idő alatt egyszer cseréltem rajta műanyag körmöket. Köszöni jól van.
Nincs eltörve, egyik váltótartó vas se. A hibát a szekunder variátor tengelyéről lesett az anya okozta. Ezért a variátor kijjebb tudott mászni és a szíjat nekifeszítette a primer variátor külső tárcsájának. Raktam fel egy másik anyát. de akkor is kimászott. Mivel rálátni nem lehet a helyszínen, ezért csak egy erősebb dróttal tapogattam. És úgy érzékeltem, hogy van egy váll a tengelyen, ahová kellene egy távtartó is. Ennek a méreteit megtudná valaki adni?
Olyan probléma jelentkezett az Aixam 500.4-nél, hogy ha rükvercbe akarom tenni, akkor nehezen veszi be a sebességet és reccsen is közben. Előremenetnél nem. És ha előremenetből kapcsolok rükvercbe, akkor sem. Eddig nem volt ilyen jelenség. Csak tegnap kezdődött. Most megnéztem a variátorokat és bizony hajtsa a szekundert elég rendesen. De csak a primér variátornak a külső tárcsája. Most majd hézagolással megpróbálom megszüntetni. Csak azt nem értem, hogy miért ment el a hézag a külső oldalról? Van valakinek valami ötlete?
Sziasztok, egy kis segitséget szeretnék kérni. Valaki régebben feltette egy lengyel cég linkjét akik mopedautókra gyártanak oldalsó ablak légterelőt. Már bő egy évet visszatekertem de nem találom. Ha valaki tudja kérem tegye fel újra. Köszönöm.
ez csak úgy éri meg, ha az ember megcsinálja magának, ha ért hozzá... én is akarok majd egyet csinálni, ha már sok lesz a szankció a fojékony üzemanyagos verdákra és lesz olcsóbb akkupakk a mostani árakhoz képest...