Persze, a Dráva hid nincsen benne az árban, az külön projekt volt. Az állitásom csupán annyi, hogy nem lehet egy az egyben összehasonlitani a két projektet. Még azt sem vitatom hogy drágaság van nálunk. De ahogy irtam, nálunk egy komplett tengelysulyméröállomás/mérnökségi telep épül, ill. 3 csomópont. Mig horvát oldalon 20 km-en csak 1.
Ráadásul a vasutat sem keresztezi az A5 sehol, mig nálunk ugye a 66-os vonalra is épül egy hid.
A horvát oldal egy kis tulzással egy 20 km-es aszfaltcsik extrák nélkül.
Azért a horvát oldalon is volt komoly műszaki tartalom: a Dráva híd. Annak költségei (kb. 38 milliárd forint) azonban nem szerepelnek az €126 millióban, mert külön szerződés alatt futott a hídépítés. Anélkül meg nincs A5... Szóval ezzel együtt náluk is kb. 88,6 milliárd Ft volt a teljes project Eszéktől a határig.
Most láttam, hogy a 311-es főúton átépítettek két vasúti átjárót is, Nagykáta és Farmos között:
Tápiószentmárton: Közúti ívkorrekció, a közeli megállóhelyhez új út kiépítése, a megállóhely átépítése P+R parkolóval, csatlakozó utak korrekciója, a felhagyott közút rendbetétele a 120. sz. vasútvonal és a 311. sz. út csomópontjánál.
Farmos: Közúti útvonal korrekciója, útátjáró megszüntetése, új létesítése, a felhagyott közút rendbetétele a 120. sz. vasútvonal és a 311. sz. út csomópontjánál.
Azt mondjuk nem értem, miért maradtak az új átjárók is szintben, hiszen ez egy forgalmas vasútvonal, és ránézésre mindkét helyen elfért volna egy egyszerű felüljáró:
Érdekes egyébként, hogy időnként az M35/M4 (Debrecen-Berettyóújfalu) pályákon a szokásostól eltérően ahhoz képest nagy forgalom is szokott lenni. Máskor meg mintha le lenne zárva az egész, se odafelé, se visszafelé alig találkozok másik járművel. Ezt tapasztaltam már hétköznap és hétvégén is.
Nem vagyok olyan öreg, de azt is figyelembe kell venni,hogy esetleg használni is szeretném. :D Hiába élem túl a megépítését, ha esetleg már olyan vén leszek, hogy vezetni nem tudok. :D A 2030 még beleférhet, de tuti nem lesz kész addigra. Az útépítés is olyan mint a magyar vasút. Jó esetben pontos, de inkább késik. Hamarabb sosem jön.
Nem mis értem hogy gondolták, hogy majd az M3 "pótolja" a 4-es főutat. Nyilván nem. A plusz kerülők miatt. Éppen ezért sem éri meg például Debrecenből Pestre, M1 irányba menni az M35-M3 útvonalon. Amit nyernénk, elvész a hosszabb úton, plusz ugyebár az üzemanyag költség is több. Talán egyszer mentünk arra Győrbe. Utána már a 4-M4 volt az útvonal. Akkor még csak Abonytól volt meg az M4. Tavasszal már Törökszentmiklóstól.Az már azért haladós volt. De onnan Karcagig kín volt.
Pár éve mikor Esztergomba mentünk Suzuki gyárlátogatásra, a solymári Auchan parkolóban volt a gyülekező. Akkor még alternatíva volt az M3 felé menni, hiszen az M0-áson még észak felé mentünk a hírhedt budakalászi körforgalmon át. De így, hogy az M4 már egész jól elnyújtózkodott keleti irányba, megfontolás tárgyát képezné, hogy merre is lenne érdemesebb menni.