Keresés

Részletes keresés

k.novotny Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424037

Ne meg oda is kéne menni:-)))

Előzmény: orangutan (424034)
v_peti Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424036

Havi 330 Frankért éves összvonalas bérleted lehet!

Előzmény: orangutan (424034)
v_peti Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424035

Egy blogger szerint a briteknél is mindennaposak a zűrök, de ott akkorák a dugók, hogy a drága és gyakran akadozó vagy kimaradó vonatok is jobb választásnak bizonyulnak, mint az autó, akárcsak a tömködőemberes japán metrónál vagy a közelmúltban igencsak zűrzavaros berlini S-Bahhnál.

Előzmény: attus germanicus (424027)
orangutan Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424034

OK, megnéztem.

 

Egy retúrjegy a leírt család számára kb 200 km-re 355 CHF. Elővételben feleződhet, így akár 178 CHF-ból is megoldható (alig több, mint 50.000 Ft).

 

Lehet osztani-szorozni átlagkeresetekkel, benzinárral, Planck-konstanssal...

Előzmény: Törölt nick (424033)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424033

Ez a vonat mindenféle felár nélkül vehető igénybe és pl. Bern és Zürich között félóránként közlekedik. Részletes info: sbb.ch

Előzmény: orangutan (424032)
orangutan Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424032

Erre a vonatra mennyibe kerül mondjuk 200 km retúr 2 felnőtt és 2 gyerek (4, 8 évesek) részére?

Előzmény: Törölt nick (424031)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.14 0 2 424031

 

Üdvözlet!

 

Hát, ki, hogyan gondolja! Kisgyerekkel a költség elég sokáig másodlagos tud lenni az ésszerűség keretein belül. De lássuk be, hogy az a világ, ahol az emeletes ingán (ami 230-cal "cammog" alattunk) a gyerekek így töltik az időt, még nagyon-nagyon távol van ide.

Meg az is, ahol tényleg mindent elkövetnek azért, hogy a gyereknek élmény legyen a vonatozás és a kalauzbácsi/néni is felkészül pl. arra, hogy a 6 éven aluliaknak nincs jegyük, ezért adjon nekik (amit természetesen a  gyerek kezel):

 

... és itt tényleg nem kell 5 percnél többet várni a vonatra! :)

 

Üdv

e94

Előzmény: felucca_02 (424024)
vrobee Creative Commons License 2015.10.14 0 1 424030

hajlandó vagyok rászánni utazás előtt tíz percet, hogy átgondoljam ennek az utazásnak a lehetséges lebonyolítását, beleértve a viteldíjat, a menetrendet és a lehetséges útvonalakat.

 

...meg az utazásra tipikusan kétszer-háromszor annyi időt. Csak mondom, érzelmi alapú döntésedet teljes mértékben tiszteletben tartva :) .

Előzmény: felucca_02 (424024)
schlumberger Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424029

Köszönöm a választ! Nagyon sűrűn szakadozik az a pókháló! 

Előzmény: Soldato (424026)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424028

off.

 

Annak idején a miniszterelnök úgy döntött, hogy ne Budapesten legyen, mert ott van az ELTE és akkor az oktatók megosztódnak egy városon belül két intézmény között. Vidéken pedig az Egyház nem akarta. Nem az a baj, hogy központi hely, az FU Berlin sem központi helyen van, hanem az volt a gond, hogy 100 éves, lerohadt infra vezetett oda, rosszul szervezett járatokkal. A kiköltözők ugyanúgy, mint a diákok, vártak a lassú vonatra, vagy álltak a dugóban. Ezért Solymárnál messzebbre már akkor sem érte meg költözni, de sokan megtették.

 

Én is azt hittem, hogy a Makovecz - másolat családi házaknál látható átázások, meg repedések azért lesznek, de nincsenek. Abban igaza lehetett a Mesternek, hogy az ő házai jobban bírják, mint a plázaüvegek, de annyira nem fogják jól bírni, mint Medgyaszay István házai.

 

A fegyvergyár egy jó ötlet. Szükség lesz rá, ahogy Párizsban láttam, és egy bezárt fegyvergyár, mint a Waldenburg melletti, még évtizedek múlva is érdeklődést, sajtófehajtást és pénzt generál.

Előzmény: felucca_02 (424025)
attus germanicus Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424027

Magyarázat mindig van, csak a nem vasútmániás utasokat ez egy idő után már nem nagyon érdekli.

Mert persze ilyen esetek az autópályán is vannak. Akad baleset, más rendkívüli ok, ami miatt dugó van (értsd: olyan dugó, ami nem mindennapos, ami nem kiszámítható, tervezhető). De, ha ezek előfordulása vasúton szignifikánsan magasabb, mint közúton, akkor az embernek elmegy a kedve a vonatozástól.

Nem érzelmi alapon.

Előzmény: Soldato (424026)
Soldato Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424026

Budaörsnél leszakadt a tegnap hajnalban a madzag, valószínűleg ez volt az ok.

Előzmény: schlumberger (424023)
felucca_02 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424025

Nagyon helyes, hogy vége. Mi a faxnak kell egy egyetemet rosszul megközelíthető (= egyoldalúan megközelíthető, nem központi) helyre rakni, milyen agybaj volt ez? Most legalább a félig összedőlő kupola egészen összedől, remélem nagyon!:)

 

Ha kevesebb az utas, akkor kevesebb. A közlekedés nem cél, hanem eszköz. Mindig a fegyvergyárak példájával érvelek ilyenkor...

Előzmény: GOLAZ111 (424019)
felucca_02 Creative Commons License 2015.10.14 -1 2 424024

"...Magyarországon egy gyerekes család nem azért utazik kocsival, mert szereti szórni a pénzt, hanem azért, mert nincs más választása!..."

 

Természetesen nem igaz, van más választása, abszolút érzelmi alapú döntés által alátámasztva. Családostul szinte mindig tömegközlekedéssel megyünk (lehetőleg külföldre is), mert gyerekekkel ez a racionális döntés számunkra (érzelmi alapon természetesen), ezer tényezőt figyelembevéve. Nem vagyunk mazochisták, az egyetlen különbség közöttünk és egy átlagcsalád között, hogy hajlandó vagyok rászánni utazás előtt tíz percet, hogy átgondoljam ennek az utazásnak a lehetséges lebonyolítását, beleértve a viteldíjat, a menetrendet és a lehetséges útvonalakat. Tudom, az átlagcsalád ezt nem teszi meg, általában fogalma sincsen az alternatívákról, a kedvezményekről, az útvonalakról és a kapcsolódó (legális!) kiskapukról, ezért rögtön kényszerűen képbe jön az autó. Néha rákényszerülünk, hogy mégis autóval menjünk, de ezt mindenki nagyon rosszul éli meg (megintcsak szubjektív szempontok alapján, ami ott, akkor abszolút elsődleges, életminőséget meghatározó, döntő szempont). Akkor is, ha néha kicsit olcsóbbnak tűnik. Szóval a "nincsen más választása" elég egyszerű állítás, azért született, hogy alátámassza az érvelésedet:)

 

Lehet, hogy éves szinten 20 ezer Ft-tal és 10 igazolhatatlanul eltöltött órával (mert a vezetés valami miatt igazoltan eltöltött, nem értem, miért) rosszabbul jövök ki a buliból, és akkor mi van? Így döntöttem.

Előzmény: Törölt nick (423996)
schlumberger Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424023

Urak!

Tegnap, kedden reggel 7 órára kellett a BME egy rendezvényére érkezni (busszal indultunk tovább Zalaszentgrótra). Győrből a 4919 sz. személyvonat a legelső, 04:44-kor indul, 06:16-kor érkezik Kelenföldre. Innen a szép új Metróval kényelmesen elmegy az amber a Móriczig, majd elsétál szépen a Petőfi híd közelében lévő találkahelyig. Gondolta Stirlitz. Beér a vonat Tatabánya állomásra, ott a fedélzeti hangosbemondó tudatja a kedves utassal, hogy 10 perc várakozás után indulunk tovább. Amiből több, mint fél óra késés, majd loholás, telefonálás, várjatok még egy percet, és óra kettőkor ugrottunk fel a buszra. Mi a kék eget csinált ez a vonat, miért ácsorgott, miért késett, miért szarja le a menetrendet? Tudja valaki? Csak informatíve, icipici híján tönkretéve két ember egésznapos programját. Mi történt, hogy a kirakati vonalon már kora hajnalban késik a MÁV? Miért nem tájékoztatják az utasokat? Csak úgy lazán közlik, hogy 10 perc ácsorgás, majd menet közben ez felhízik fél óránál többre, ami már 50 % menetidő-növekedés. Hogy van ez? Legalább utólag...

v_peti Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424022

Na, de akkor hol vannak? Mert autóba azért nem ülhet a többség.

Előzmény: GOLAZ111 (424021)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424021

A buszok sem zsúfoltabbak.

Előzmény: v_peti (424020)
v_peti Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424020

Hová tűntek? A többségnek nincs autója, a buszok meg azért zsúfoltabbak, mint a vonat.

 

Előzmény: GOLAZ111 (424019)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 424019

 

 

Pázmáneum megállóhely hétköznap délután. Korábban itt ilyenkor több százan szálltak vonatra. Körülnéztem bent a Makovecz életmű megtekintése céljából és az egyetem piliscsabai részlegének vége, ami kihat az utasforgalomra is.

v_peti Creative Commons License 2015.10.13 0 0 424018

Ma a tévében pont a "Kár a benzinért!" című film ment, ami megmutatta, hogy miért ne vegyen az ember autót, sőt cégautót se használjon!

 

Vicces, hogy itt írta valaki pár éve, hogy idehaza milyen sok cégautó van, míg nyugaton jóval kevesebb, ha egy cégre vonatkoztatunk. Itt meg pont arról esik szó, hogy idehaza mennyivel több az A-s (azaz állami) rendszámú autó, sokkal több, mint más országokban. :)

 

 

v_peti Creative Commons License 2015.10.13 0 0 424017

http://www.tarek.hu/autokolcsonzes/araink.html

 

!!! A feltüntetett árak nettó árak, a km-pénz meg csak az apróbetűsben szerepel!

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (424002)
20-as vonal Creative Commons License 2015.10.13 0 1 424016

DJ. Bakter topictárs csak arra szerette volna felhivni a figyelmet, hogy míg egyes projekteknél pazarló módon pincétől a padlásig felújítunk, addig máshol semmire nincs pénz. Csak mert más kalap. Szerényebb beruházásokkal sokkal több vonalat tudnánk felújítani. 

Előzmény: r1232 (424015)
r1232 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 424015

Most nem, és úgy néz ki, hogy a következő 7-10 évre azt a vonalat el is felejthetjük, amint készen van a Dél-Balaton II., elég sanszos, hogy "fentről" úgy tekintik hogy az a vonal készen van, pipa.

 

Úgy hírlik, rájöttek hogy azzal is kezdeni kell valamit, hogy honnan lesz forrás rá?

 

Ugye (sic!)... a B60-1800 1:27,4 és az 54-2200-as kitérők minden lényeges geometriai adata megegyezik (a, b, H, alfa), csereszabatosak a vágánykép szempontjából. Ez akár lehetett volna máshogy is, de mivel így van, ezért nem kell semmilyen geometria módosítás.

 

Ezért volt ott a "talán" és a "?".

Kösz, ebben nem voltam biztos.

Előzmény: DJ. Bakter (424014)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.10.13 0 0 424014

"...az sv-i kitérőkkel pont neked nem kellett volna...."

Ha kikapcsolod a write only üzemmódot (és elolvasod a hozzászólásláncot), éppen én írtam szó szerint "20-as vonal" topictársnak, hogy más kalap.

És példának hoztam az egész Sv-Szbattyán kérdéskört, hogy mekkora ellentét feszül a két "kalap" között, és mennyire hiányzik a pénz az üzemeltetéshez, közben pedig a beruházás esetén felesleges pénzszórás van. Lehet minden új anyagból, annyiba is kerül, amint azt Fehérvárnál látjuk.

És márpedig ha egy projekt sokba kerül, akkor kevesebb projektre kerülhet sor az adott KÖZOP, IKOP forrásból. A döntéshozók ezt választották, ez van.

 

A két kalap között természetesen nem létezik közvetlen átjárás, de például meg lehet úgy is hirdetni egy projektet, hogy Székesfehérvár (bez)-Szabadbattyán (bez), nem csak úgy hogy Székesfehérvár (bez). És ha Sv esetében egy kicsit szerényebben adjuk elő, akkor lehet hogy jutott volna Szbattyánra is. Most nem, és úgy néz ki, hogy a következő 7-10 évre azt a vonalat el is felejthetjük, amint készen van a Dél-Balaton II., elég sanszos, hogy "fentről" úgy tekintik hogy az a vonal készen van, pipa.

 

 

"meg talán ahhoz kicsit a geometriába is bele kellene nyúlni (ugye ezek még régi metszőköríves kitérők)?"

Ugye (sic!)... a B60-1800 1:27,4 és az 54-2200-as kitérők minden lényeges geometriai adata megegyezik (a, b, H, alfa), csereszabatosak a vágánykép szempontjából. Ez akár lehetett volna máshogy is, de mivel így van, ezért nem kell semmilyen geometria módosítás.

Előzmény: r1232 (424011)
r1232 Creative Commons License 2015.10.13 0 1 424013

Tudom, van ilyen autóban is, de abban 40 percet várni szignifikánsan kényelmesebb, ha közben pl. három gyerek is van a társaságban!

 

A szignifikánsan kényelmesebb nem igaz általában, mert ez igencsak az egyéntől és az autó típusától függő..

Előzmény: Törölt nick (423963)
r1232 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 424012

A Csörgős időkben sem?

Előzmény: nohab (423926)
r1232 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 424011

Ha szerinted normális hogy a Börgöndi kihúzó és a benne fekvő kitérők, a fűtőházi bejáró és egyéb hasonló vágányok vadonatúj anyagból épültek, akkor nem zavar.

 

Miért ne lenne normális?

Az volt a nem normális pl., hogy a 30-as első szakaszának átépítésekor a megelőző vágányok is használt anyagból épültek. Hát olyan is.

 

A szbattyáni kitérőkről pedig tudom, hogy rendbe lettek téve, és azt is tudom hogy miért 60-asok. Nem te vagy az egyetlen aki tudja, még ha azt is hiszed.

Csakhogy ott nem alkatrészt, hanem teljes kitérőt kellett volna cserélni, nem félváltó vasanyaggal összelegózni. Inkább megérdemelte volna, mint a Sv-i 18-as kitérő és a hozzá hasonlók. Erre céloztam, csak úgy látszik nem ment át, vagy nem _akart_ átmenni.

 

Bal lábbal keltünk?

Persze hogy jobb lett volna a teljes kitérő csere, de arra gondolom nem volt pénz, meg talán ahhoz kicsit a geometriába is bele kellene nyúlni (ugye ezek még régi metszőköríves kitérők)?

Viszont ezt összemosni az sv-i kitérőkkel pont neked nem kellett volna, te is tudod, hogy az másik kalap.

Előzmény: DJ. Bakter (423876)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.10.13 0 0 424010

1. 20-30 literre már simán rátankolok, mert nem szeretem kicentizni.

2. Mint korábban írtam, ingázom munkába (hetven kilométerre), és nem mindig megkerülhető az autózás, más lehetőség híján.

 

De mindvégig a szabadidős gépkocsihasználatról beszélgettünk, ott bizony 10% alatt marad az autóhasználatunk, csak kivételesen szükséges esetben ülünk bele.

Előzmény: k.novotny (424008)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.13 0 0 424009

A nosztalgia gépe!

k.novotny Creative Commons License 2015.10.13 0 0 424008

Havonta egy-két alkalommal teletankolom az autót

 

Te irtad:-)))

 

Ma egy közepes kategüriájú autónak 40 liter feletti az üzemanyag tankja (természetesen tipus függő)

 

Ha kétszer telitankolőd az 80-90 l körüli mennyiség. ezt megszorzom 330 Ft körüli árral az közel 27000-30000 Ft.-os költséget jelent. Ez kilométerre levetitve tipus függő (diesel, benzin) Ha benzines modellt választom  100 km-kénti 7-8 l fogyasztással akkor 1000 km teljesités jön ki havonta diesel esetében 5-6 liter fogyasztás esetén kb 1200-1300 km Ehhez hozzáadom a vonatozási, illetve az autó bérlési költégeket akkor te egy nagy utazó vagy és Marco Polot próbálod utolérni:-)))

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (424004)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!