nincs ilyen szabály, és különben is hülyeség időhöz kötni. van, hogy 2 naponta ott kell lenni (komplexebb betonozás) de van, hogy egy hónapig is felesleges.
megállapodás kérdése, hogy ki hogy szeretné.
a 191/2009 korm- ban fel van sorolva, hogy mik a feladatai, de az nincs részletezve, hogy mi módon kell azt ellátnia. én a szerződésben ki szoktam kötni, hogy "...műszaki ellenőr megbízó értesítésére végzi a szemlét,..." illetve "...műszaki ellenőr nem vállal felelősséget ... értesítésének elmaradásából eredő ..." és innentől kezdve ott a labda.
37/2007 (XII.13.) ÖTM rendelet az építésügyi hatósági eljárásokról, valamint a telekalakítási és az építészeti-műszaki dokumentációk tartalmáról
191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet az építőipari kivitelezési tevékenységről
90/2007. (X. 31.) Korm. rendelet az építőipari kivitelezési tevékenységről, az építési naplóról és a kivitelezési dokumentáció tartalmáról
244/2006. (XII. 5.) Korm. rendelet az építési műszaki ellenőri, valamint a felelős műszaki vezetői szakmagyakorlási jogosultság részletes szabályairól
Ezek vonatkoznak az építési naplóra közvetlenül és az ÉME-re. Elég száraz anyag de ezek határozzák meg a büntik alapját is és egyes elemeket a BTK alá rendel a PTK és szabálysértési eljárásokon kívül.
Az egyik műszaki ellenőr ajánlatában az szerepelt, hogy neki 10 naponta kötelező bejegyzést tenni a naplóban. Tényleg létezik ilyen szabály?
Ha nincs, akkor én leginkább akkor hívnám, amikor valamibe pl. betont akarnak önteni, vagy el akarják vakolni: szerelőbeton, vasbeton födém, aljzatbeton, vakolás, szigetelés...
A hanggátlást nem igazán értem, nem olyan rossz az léghangnál se. Testhangokról ne is beszéljünk. Egy beton vagy tégla szerkezet úgy tudja vinni a testhangot, hogy beszarás (panel feeling), pláne, hogy ha még szarul is van kivitelezve.
A rögzítés valóban problémásabb, de nem megoldhatatlan.
Az, hogy ott repedés van természetes. A megoldás rá rugalmas tömítőanyag, magyarul akryl, bárhol kapsz, még a legkisebb barkács/festék boltban is pár száz forintért, kell hozzá egy szilópisztoly kinyomni (ugyanolyan tubusban van mint a sziló). A repedést ki kell kaparni néhány milliméter szélesre, meg egyenesre, aztán szépen végig belenyomni a repedésbe az akrilt, majd rongyal és az újjad segítségével szépen el lehe simítani/a felsleget lehúzni. Másnap meg le lehet festeni. Egy tubus olyan 10-15 méterre elég.
Jobban végiggondolva (mivel hideg-meleg vizes) mndeképp kell lennie hőérzékelőnek.
Gyakorlatilag abból derül ki a hibája, hogy nem megy végig a program (akár hőérzékelő akár fűtőszál). Tehát megáll, a programkapcsolót eggyel tovább tekerve megy tovább, és végigmegy.
Egyébként csak az derült volna ki, hogy valamiért nem mos szépen...
"1. rendes szaki 1 rétegű kartont nem csinál. 2 rétegre meg 2-3db molly-val simán felraksz egy konyhaszerrényt. Nem elmélet, gyakorlat, még nem szakadt le semmi :)"
1.) lehet... sőt én is tudom, hogy ez lenne a szabvány...
csakhogy én eddig sehol nem találkoztam ilyennel...:(
Igen, de nyilván jól el van szigetelve a víztől, tehát gondolom nem az üst felől kell "megtámadni". Van itt mosógép szerelős topik a TAsztalon, talán ott többet tudnak. Én anno simán feladtam a Minimat javítását. Szétszedtem, megnéztem, mit kéne még szétszedni, aztán amikor abba tudtam hagyni a sírást, inkább vettem egy új mosógépet. Igaz, az akkor már több sebből vérzett (szivattyú, tömítés, kerekek), nem volt nagy kár érte.
Legyen kb. 10 A az áramfelvétele. Az jelent kb. 22-23 Ohmot. A réz fajlagos ellenállása 0,018 Ohm*mm2/m. Ujjnyi vastag rézből (legyen kb 0,5 cm2, azaz 5 mm2) egy kb. fél méteres darabnak nem lenne semmi ellenállása, rövidzárként szerepelne.
Nem hiszem, hogy külön biztosítéka lenne egy fűtőszálnak. De egy egyszerű szakadásvizsgálattal (vagy direktre kötéssel) ellenőrizhető a fűtőszál. (Plusz ha már itt tart az ember, érdemes megvizsgálni, jut-e feszültség működés közben a fűtőszálra, ezt akár egy kivezetett, a fűtőszállal párhuzamosan kötött izzó is mutathatja.)
Bármi. Nekem a villanybojlerben ment ki, mégpedig olyan rohadék módon, hogy valami hajszálrepedés volt rajta. Nem fűtött a bojler, hát szétszedtem. Mértem ellenállást a fűtőszálon, tök jó volt. Megnéztem a hőkapcsolót, mechanikusan hibás volt. Elmentem, vettem újat. Összeraktam, megvártam az éjszakát - nem fűtött. Viszont leverte a biztosítékot. Újra mértem ellenállást, megint jó volt. Aztán mértem a fűtőszál és a test közt is, az is szép szakadásnak látszott, legalábbis egy darabig. Tolva felfelé a méréshatárt egyszercsak megjelent valami. (kOhmos nagyságrendben) Konzultáltam tramvaj inzsenyér kollégával, és az lett a tipp, hogy meg van repedve a szigetelése, és amikor elkezd fűteni, kitágul a repedés, bemegy a víz, zárlatos lesz, és leveri a biztosítékot. Amikor kiveszem, akkor persze már hideg, bezárul, és ezért mérek legfeljebb kOhmokat. Hogy tényleg így volt-e, azt nem tudom, de azért hihető magyarázat, nem? Miután beraktam az új fűtőszálat egyszeriben jó lett minden.
Az ujjnyi vastag burkolat alatt van a vékony ellenálláshuzal-spirál, (mint a hagyományos izzólámpában az izzószál). S az eCCercsak elszakadja magát. :-)