Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.02 0 3 426676

Szemeretelepen nem száll fel annyi utas ami évi száz milliárdot termelne....

Előzmény: Csörögjünk Mizsére (426673)
vrobee Creative Commons License 2016.02.02 -3 0 426675

Legyen az IC végállomása Szolnokon, és onnan az utas bejöhet az esbánnal...

(bocs.)

Előzmény: troglodita (426674)
troglodita Creative Commons License 2016.02.02 0 2 426674

Szerintem meg a ceglédi vonalon egész egyszerűen túl sok a vonat, pl. a 4 vagonos IC-k marhára leterhelők a jelenlegi infrastruktúra számára...

Előzmény: Csörögjünk Mizsére (426673)
Csörögjünk Mizsére Creative Commons License 2016.02.02 -5 2 426673

Azt kellene egy kicsit átgondolnod, hogy a - többek között - Szemeretelepen felszállók által megtermelt évi grátisz pár száz milliárdot nem azért adják, hogy 1:1 terepasztalon játszadozhass, és feszíthess az IC-n - ingyen.

Előzmény: Törölt nick (426671)
aruzsi Creative Commons License 2016.02.02 0 3 426672

Pillanta, pillanat!

 

Nincs KÖFE, de:

- van KÖFI, amit nem használnak; VA->PL és V-UL-MH

- van FOR terminál: Városliget-eá, VA, P-AI-CB, CG végponti fele (Szegedről), AB, SL-AB-SL

- Elpult: ML.

 

A FOR terminálok ~1,5 éve ott vannak, de csak talán a hétvége felé lesznek beküldve a

FOR-ba.

 

A koncepciótlanság nagyon jól látszik! De nyomokban már tartalmaz elérhetőségeket.

Én pl. a FOR adatgyújtők képét nagyon jól látom, bár vonatszám nélkül, a nyers biztber

infókkal.

Előzmény: v_peti (426669)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.02 -2 3 426671

Szemeretelep igen kevesen használják és a mindenüttmegállós személy itt 2 percet veszít. A közelben van Ferihegy mh az át tudná venni a fukcióit. Ez is egy megoldás ha itt nem áll meg a személy vagy kevesebb vonat áll meg.

Te nem tudom miért helyesled az Ic elverését, gondolom Te keveset utazol velük.... Én kicsit sűrűbben....

Előzmény: vrobee (426670)
vrobee Creative Commons License 2016.02.02 -3 2 426670

Most a kiépítés adott, ebben a helyzetben van egy egyértelműen káros operatív döntés, amit védsz...

Előzmény: Törölt nick (426668)
v_peti Creative Commons License 2016.02.02 -1 2 426669

100a vonalon Köfe hiányában nehezebben megy a forgalomszervezés, Üllőn vágánykapcsolatok hiányoznak...

 

Miért nem épült ki a felújításkor? :(

Előzmény: Törölt nick (426658)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.02 -1 0 426668

Elővárosi vonatnak nem törvényszerű, hogy késnie kellene.

Az, hogy a pályán nem lehet max. 3-4 perc idővesztességgel előztetni az a kiépítés hibája inkább, mert pl a 80 as vonalon ez nem okozott eddig gondot, sőt kiteszik a helytelenbe a lassabb vonatot amit megelőz az IC.

Pl.: Vámosgyörk-Füzesabony inga a balon míg az Ic a jobbon, Kál Füzesabony között.

Lehet egy jól megépített pályán előztetni 1-2 perc időveszteséggel.....

 

Üllő esetében a hiányzó vágánykapcsolatok megépítése jelenthetne problémát.

Előzmény: vrobee (426663)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.02 -3 3 426667

A mai elszámolási  rendszerben (pl.: pályahasználati díj) ha egy IC-n úgy 90-100 fő utazik egy ritkán megálló IC-n akkor az már behozta az árát.

 

Pl.: Egy  Bp-Debrecen-Nyíregyháza útvonalon közlekedő IC esetében nem beszélhetünk veszteségről.

 

Nem egyforma a telítettség, de 3 kocsi 60 % körül már behozza a költségeket.

 

A megállási díj miatt van a drágaság a személyvonat attól drága.

 

Érdemes pályahasználati díjat számolni, meg belenézni, hogy az a sok elővárosi utas direktbe mennyit is fizet, a Budapest Bérlet miatt jóval kevesebbet mint gondolnád.

 

Az elővárossal az a bajom, hogy ott nem kapja meg a vasút 1:1 ben a befizetett menetdíjon keresztül azt amit a valóságban leutazik az utas.

 

Támogatási rendszerek vannak amik erősen torzítanak.

 

A másik dolog nem szabadna a távolsági közlekedés kárára működni az elővárosnak vagy fordítva.

 

Kényszerű kompromisszumot kell kötni.

 

Az nem megoldás, hogy az IC-t ahol lehet félretesszük, és így az utas majd nem fogja használni...

 

Nem mindegy, hogy 1-2 percről vagy 10-15 percről van szó összességében, pl Kör IC legyen mondjuk Ferihegy és Monor között megkésleltetve, legyen Tokajnál, meg mondjuk Rákos Keleti között.

 

Ha az összes késés elér egy szintet akkor nem fogják használni amennyi kell a gazdaságos működéshez.

 

Utaztam bőven és a vonatok közül az Ic  Rj szegmens közel 2/3 a kihasznált.

Előzmény: sörösgigant (426666)
sörösgigant Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426666

Sokat esz a rosseb a Keletiben, de....Napközben az ottani Ic-k sem annyira telítettnek tűnnek...

Előzmény: Törölt nick (426660)
r1232 Creative Commons License 2016.02.01 -1 0 426665

Ne fárassz..

Előzmény: Törölt nick (426662)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.01 0 1 426664

Most már nem sokáig, mert megszűnik a BKK. 

Előzmény: Törölt nick (426662)
vrobee Creative Commons License 2016.02.01 0 1 426663

A MÁV amúgy a közszolgáltatás elvégzésére gyakorlatilag számolatlanul kapja az állami milliárdokat (ebbe egyébként elvileg belekerült az a rész, amit az egykori BKSz-bérletek után kapott a MÁV). Máskor nem annyira látszik, mintha érdekelné a fizető utasoknak megfelelő szolgáltatás nyújtása. Tessék valami más érvet keresni. Bár nem hiszem, hogy jogosan lehet indokolni kevesek minimális nyereségéért cserében tömegek megszívatását.

Előzmény: Törölt nick (426662)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.01 -1 0 426662

Csúcsidei elővárosi utasok nem hoznak elég bevételt!

Az utazás utolsó 16-18 kilométerét nem a Mávnak fizetik hanem a BKK nak aki kevesebbet ad a Mávnak mintha végig Mávos jegyet vett volna az utas! Utas sok van csak bevétel az ami kevés ezektől az utasoktól!!!! Budapest Bérlet elfogadása miatt van ez!

Előzmény: r1232 (426661)
r1232 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426661

Érvelésed ott hibádzik, hogy csúcsidőben egy elővárosi vonat az IC utasainak többszörösét szállítja, + a rövidebb menetidők, fordulóidők miatt már kis késés is borítani tudja a taktot. Úgyhogy az az IC, ha nem ér oda a menetvonalán, várjon csak a sorára.

 

KÖFE kiépítésében

 

KÖFE felejtős, KÖFI kell. Sokkal rugalmasabb.

Előzmény: Törölt nick (426658)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.01 -1 0 426660

A miskolci Ic-n előfordul(t) álló utas pl.: ünnepkor 9.30 ill.10.30 Ic-n Keletitől miután megszűnt a 10.00 órás Keleti Miskolc gyors....

Volt más IC vonat is ahol álltak....

Előzmény: haha 1970 (426655)
r1232 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426659

Fejből kellene ismerni a személyzetfordulót meg mindent.

 

Nem kell fejből ismerni, elvileg minden elérhető egy helyen.

 

Ic esetén azért fizet az utas, hogy az a vonat ne késsen.

 

Nem azért fizet.

Előzmény: Törölt nick (426649)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.01 -1 0 426658

Ic Rj stb. Prémiumtermék.

Itt az utasnak lehetnek többletelvárásai.

 

Bérletes forgalom: Összetett kérdés.

100a vonalon Köfe hiányában nehezebben megy a forgalomszervezés, Üllőn vágánykapcsolatok hiányoznak...

 

A bérletes utas Budapest területén Budapesti bérlettel utazik ez kedvezményesebb, mint egy vidéki Máv bérlet+helyi városi járat kombináció.

 

A kèrdés az hol van a határa az Ic-k elverésének?

Sok kis késés összeadódik pl. a egyvágányú Nyíregyháza Mezőzombor szakasz ebből a legrosszabb , ha van késés , itt jön össze , míg "csak" 2-3 perc Miskolc Füzesabony és 3-4 Füzesabony Su (Bp Keleti) között.

Egy viszonylag pontos Miskolc Bp Ic hez képest a kör Ic sok esetbe pontatlanabb....

 

Nézzünk egy tipikus bérletes utast:

Pécel Rákoscsaba 5 km MÁV bérlet onnan Budapest bérlet a maradék 17 kilométerre...

Sokan vannak?

Természetesen , mert a városhatártól kedvezményes az utazás!

Vidéken anti BKSz van ne feledjük!

A Bp elővárosi utas, ha amúgy is kellene neki Budapesten bérlet sokkal kedvezményesebben tud munkába járni, ehhez képest az Ic utas fajlagosan többet fizet illetve egy Ic lényegesen kevesebb költségű a pályahasználati díj sokkal kedvezőbb.

 

Én a megoldást a menetidő tartalékban, jobb gyorsítóképességű vonatok alkalmazását a 432 inga helyett illetve az állomások vágánykapcsolatainak teljesebb kiépítésében ill. 100a esetén KÖFE kiépítésében látom. A lassújelek csökkentése is sokat segíthetne...

Előzmény: _Nyuszi (426654)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426657

Ja, a más forma az NS - re vonatkozik, csak félreérthetően írtam. Bocsánat!

 

Előzmény: paca664 (426653)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426656

Na igen, ezt hozzá kellett fűzni, mert a festés enyhén szólva hasonló :)

Előzmény: GOLAZ111 (426652)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.01 0 1 426655

Nem kötözködés képpen de a"nincs álló utas" ez pont a 80-as vonali  IC vonatoknál nem egyértelmű!

Előzmény: _Nyuszi (426654)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426654

IC-n is ugyanazt a menetjegyet veszi az utas, mint a személyen, a különbség nem abban van, hogy a személy késhet, az IC meg nem, hanem abban, hogy az IC-n pl. nincs álló utas stb. (de ebbe akár a késés is belefér).

Ha megkésik Fabonyban az IC, a csatlakozó vonata megvárja. A melóst nem biztos, hogy megvárja a főnöke, ha késik a vonata 10-20 percet. :-(

Előzmény: Törölt nick (426649)
paca664 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426653

Ugyanolyanok lesznek mint a nemrég készültek.

Előzmény: GOLAZ111 (426652)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.01 0 1 426652

A 2 - es a MÁV, a 3 - as az NS. Eredetileg mintha arról lett volna szó, hogy ezek kicsit máshogy fognak kinézni. Na mindegy, remélem klotyó lesz bennük.

Előzmény: kristoof (426651)
kristoof Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426651

Készülnek a MÁV és az NS új Flirtjei. (Csak nekem új, hogy ezek is Lengyelországban készülnek??)

 

http://inforail.pl/pierwsze-flirty-dla-nederlandse-spoorwegen-i-mav-gotowe-_more_81471.html

v_peti Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426650

A Monor előtti állomáson történő előztetés esetén munkanapokon a személyvonatnak meg kell várni (még az állomás előtt) a szemből jövő monori személyvonatot, mert a vonal átépíté-se során sajnos csak a bal megelőző vágányt hagyták meg.

 

Ki volt az a zseni, aki így tervezte? Miért fogadták el ezt így? :(

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.01 0 0 426649

Nem egy irányító dönt, hanem minimum 2.

Pályavasút ill. Vasútvállalat

Fejből kellene ismerni a személyzetfordulót meg mindent.

Ha nem is mindig 1:1-ben egyet ért velük az ember, de szerintem ott se tudna mindenki mindig mindegyik félnek jót dönteni.

Ha útvonalrövidülés van az is okozhat később problémát.

Ic megkésleltetés: Gyseven láttam erre példát otz szabad kezet kapott az irányító....

Jelen utasítás ezt engedi...

Ic esetén azért fizet az utas, hogy az a vonat ne késsen.

Pl.:Füzesabonyba érkezik az Ic 06 indul közös peronos átszállással a csatlakozó vonat:08.

Itt látható minden perc számít. Ugye kör Ic is megy erre....

István Gyuri Creative Commons License 2016.01.31 0 1 426648

sörösgigant: Magyarán, hogy nem lehet sablonokat készíteni, hanem bizony az ember, aki irányít arra van bízva minden.

Az elejével részben egyetértek: nem lehet MINDENRE sablonokat készíteni. Szerintem nem is helyes irány ez.

Viszont a típuseseteket, akár megtörtént, akár kitalált eseteket igenis érdemes végiggondolni.

Erre volt példa a cikkben, hogy amit megcsinálnak a menetrendesek egy előre tervezett vágányzárnál Göd–Vác között, azt miért nem tudják (rendszerszinten sohase!) megoldani egy rendkívüli helyzetben? (Igen, persze van úgy, hogy lejár a dolgozó ideje és akkor pont őt már nem lehet visszaforgatni - tehát a sablont nem lehet ráhúzni -, de ettől még a gondolkodásmódot lehetne tanulni. De láthatóan képtelenek rá. És felsővezetői szinten pedig nem is látom a pályásoknál a szándékot se)

 

Ehhez az kellene, hogy belássuk egy irányító sem fog 100-ból (pláne 100 tök új szituációból) 100-szor jól dönteni. Még a legjobbak sem. De nem is kell elvárni, és nem is kell mindenáron védeni őket.

Hanem az ilyen nagyobb volumenű zavartatásokat igenis ki kell értékelni, utólag átbeszélni, hogy mit lehetett volna jobban csinálni.

Nem azért, hogy felnégyeljék az adott irányítót, aki esetleg másként cselekedett akkor és ott. Hanem azért, hogy a legközelebbi, hasonló szituációban már eleve a jó irányba kezdjen elindulni (és már csak kisebb hibákat vétsen). Aztán, ha a már lemodellezett, átbeszélt eseteket megint ész nélkül akarja megoldani, na akkor már négyeljék fel :))

 

Ez nem is baj, és abban azt hiszem nagyon egyetértünk, hogy "merjenek"belenyúlni bizonyos , már megkövesedett szabályozásokba

Az a szép, hogy a jelenlegi utasítással is tudja védeni a fenekét, aki akarja.

F.2. 15.2.1.1. - Ezt a viszontválaszban meg akartam írni, csak azt már nem akarták megjelentetni....

Előzmény: sörösgigant (426641)
sörösgigant Creative Commons License 2016.01.31 0 0 426647

Majd ha a 128. senkiházi nekiáll a multinál agyaskodni, hogy több levegőt fújjanak a rizses csokiba....

 

Azt hiszem sehol sem a nyúl viszi a puskát. Elhiheted az ember sokszor legszívesebben a fejét csapná szét annak aki a fos rendelkezéseket odaadja és mosologva "nem az én kompetenciám " felkiáltással nyomja a kezedbe...

Aztán néz bocika szemekkel, és csodálkozik mikor közlöm vele hogy ő, meg a kedves kollégái hová, milyen istállóba valók, és mit hányszor tegyen a a fel és lemenőikkel. 

Pont ma volt  egy sztorim, de nem osztanám meg, mert nem másokra tartozik, de érik az hogy máshol jelezzem illetve kiverjem a dilit....

Előzmény: M63 010 (426621)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!