Ha lépésálló szigetelés van a beton alatt, akkor az gondolom 100-as eps, ami >10.000 kg/m2-es terhelésnél szenved 10% összenyomódást, ami 3 cm-nél 3 mm. Ez egy 10 centis fal esetében 1000 kg/m. Biztos nem bírja a 40-70 kg-ot? Ha jól számoltam...
Ettől függetlenül ha a sajátomat csinálnám, tuti nem a zasszony hangja után mennék, hanem vágnám fül a betont, mint a kisangyal. Ez nem esztétikai kérdés...
Amiatt nem jó megoldás, hogy az acéllemeznek más a tágulása, ha hidegburkolat menne rá, akkor ott azért lehetnek gondok.
Ha már barkácsolás, akkor inkább 2 méterenként ki kell szedni egy 40x40-es részt, és csinálni egy mini betongerendát, ami a pontokon terhel le. Erre aztán mehetne a fal...
Nem tudom, hogy mennyire eretnek gondolat, de esetleg be lehetne tenni az Ytong alá dupla/tripla szélességű (20-30 cm-es), 4-5mm vastag acéllemezeket, így dupla/tripla felületen oszlana el a súly (persze a lemezek saját tömegével is számolni kell). A burkolattal később el lehetne tüntetni a lemezeket.
Ráadásul mivel a lépésállón rajta van a beton, már most vékonyabb a névleges vastagságánál. Ki kéne számolni, hogy még mennyit bír tömörödni.
Simán ne fizesd ki csak a ténylegesen lerakott mennyiséget meg valamennyi (10%) veszteséget.
Késő bánat eb gondolat, de hátha olvassa valaki mielőtt így járna. Így nem szabad szerződni vagy átalányárba kell szerződni, ami itt a ház, itt vannak a tervek ezt kell leburkolni, ennyit adok érte, a többit oldjátok meg kategória vagy pedig m2 árban, hogy 1 m2 lerakott burkolat x forint anyagostul, díjastul, mindenestül. Ha meg a kivitelező nem hajlandó ilyen az iparban alapvető elszámolási egységekre, akkor el kell hajtani a gecibe.
Egy 87 lakásos társasháznál a generálkivitelező minden lakásba 15%-al több parkettát rendelt. Épp akkor épitkezett, szépen az egyik kanyar bontatlan csomagolású parketta nála landolt. Nem sok, végülis csak 300 m2-t nyúlt le :D
Ugyanebben a házban üvegmozaik falburkolatok voltak. A megmaradt "hulladékból" lazán összeszedtem 6 m2-t magamnak, és egy csomóan még...
Magyarul ellenőrizni kell, mit épitettek be, mert szeretik átvágni a kedves lakást-vevőt.
a következő történt: A házunk árában benne foglaltatik 12,50 EUR/nm csempe- és padlólap-ár.
Namármost, a cég kedves módon úgy számol, hogy leszámlázza a megvett mennyiséget, és abból kivonja a lecsempézett terület szorozva 12,5 összeget. Ez már genyóság, de ez van.
Viszont utánamértem, és 78 nm lecsempézett területet számoltam össze.
Ők 106 nm-t számoltak, és 145 nm-re küldtek szállítólevél-másolatot.
10% veszteséggel szokás számolni "normális" szobáknál, tehát nincs íves fal és nem hatágú csillag alakú szoba. Amennyiben "bonyi" a szoba, akkor pl. a falicsempénél (kiugrók, ferde részek, illesztések, stb). 15%-kkal is lehet számolni, a 20% már durva max, abból már akár több doboz is marad.
A vágási hulladékot ill. maradék lapot, csempét ott szokás hagyni, hátha a biliárdgolyót (eldőlő állólámpa, leeső fazék tele vízzel) ráejtesz a lapra és pattan, pótolni kell.
10% az általános, abból azért kevés szokott maradni.
A lapok alakjától és lerakás módjától is függ, én pl. hajópadlószerűen tettem le 10x60-as lapokat, 5% veszteséggel számolva is maradt.
Nem ők csinálták, hanem egy céget hívtak, akik erre szakosodtak. Már ezért sem értem, hogy pont ezért miért nem tettek hálót. Volt nekik egy keverőgép, ami fel is küldte a tetőre. Azt mondták, hogy esztrich betont fognak tenni, de szerintem normál betont csináltak. Annyira nem értek hozzá, én nem tudom megkülömböztetni.
Ha jól emlékszem, 3500 Ft/m2 áron számolták a betonozást, anyaggal, munkadíjal együtt.
Nem tudjátok véletlenül az ökölszabályt, hogy adott négyzetméternyi terület lecsempézéséhez hányszoros mennyiségű csempét (ill. padlólapot) kell venni? Nincs átlós fektetés, csak a szokásos vágási szükségletek, plusz lábazat. Erős a gyanúm, hogy átvágtak, ugyanis.
Én két tüzépről hordtam a tetőlécet a házhoz tavaly.
Az egyiknél méterenként csomó volt benne, már az autóra felrakáskor töredezett... ugyanezen az áron a másik tüzépen normálisabbat adtak, csak az meg annyira vizes volt, hogy eszméletlen súlya lett (persze kiszáradt, csak akkoris)
A mai szr anyagú tetőlécek nem fognak 50 évet kibirni...
Azért nem irtam, hogy sajátkezűleg is megcsinálhatják a tetőt, mert VESZÉLYES!
Ha rak fel tetőfóliát, az azt jelenti, hogy kivülről kell a tetőn dolgozni végig, sokszor egy szál lécen egyensúlyozva, amig fel nem kerül a többi. Ráadásul a régi tetők jó része szerkezetileg hullámos, tehát a tetőlécek alá rakott alátetekkel rakják egy szintbe, hogy a tetőre ránézve ne kapjanak tengeribetegséget.
Nem beszélve a bádogozásról, ami egyébként egy régi tető esetén biztos hogy horgany, azaz kibontva már kuka. Tehát mindenképpen kell szakember.
Én magamnak csináltam a 240 m2 tetőt (sátortetőbe csatlakozó kontyolt nyeregtető, plusz féltető), és tudom mi munka van vele.
Egy jó tető akár 150 évig is tarthat. Igaz a lécek azért eddig nem, de egy új lécezésnél (hacsak be nem ázik ) lehet akár újabb 40 év is. ha meg azt csinálnák amit írtál - legyen kerek 50 év, és még a tetőtér alját is beépíthetik. De akkor tegyenek már egyfüst alatt ablakokat is a tetőbe.
Az én tetőm egyébként 82 éves, az eredeti lécekkel. Ha beépíteném akkor viszont egy léc csere ráférne !!
Úgy ahogy írtad !!
Ja és nem csak a bontást hanem az újjáépítést is megcsinálhatják - ha ügyesek, és van szerszámuk !
aztan megis a komuvesek dontottek el, hogy le kellene betonozni, mert zavarja oket a rucsok. meg hogy egybe az egeszet, mert nekik ugy egyszerubb. meg hogy vas nelkul, mert ugy nekik egyszerubb, meg tobb penzed marad az o munkadijukra. nyilvan jopenzert be is kevertek es fel is vedreztek a betont a tetore. kozben ez pont az az eset, amikor kell 5-6m3 egyszerre, magasra, siman lehet hogy megerte volna a pumpas mixer.