Keresés

Részletes keresés

topikolos Creative Commons License 2011.03.04 0 0 42693

Ha lépésálló szigetelés van a beton alatt, akkor az gondolom 100-as eps, ami >10.000 kg/m2-es terhelésnél szenved 10% összenyomódást, ami 3 cm-nél 3 mm. Ez egy 10 centis fal esetében 1000 kg/m. Biztos nem bírja a 40-70 kg-ot? Ha jól számoltam...

 

Ettől függetlenül ha a sajátomat csinálnám, tuti nem a zasszony hangja után mennék, hanem vágnám fül a betont, mint a kisangyal. Ez nem esztétikai kérdés...

nagy ivó Creative Commons License 2011.03.04 0 0 42692

Az ytong válaszfal, sőt a fő fal is hajlamos a repedésre, még akár erősítő szalag alkalmazása esetén is, akkor is, ha alatt és felette monolit vb van. 

 

KömKel Creative Commons License 2011.03.04 0 0 42691

Amiatt nem jó megoldás, hogy az acéllemeznek más a tágulása, ha hidegburkolat menne rá, akkor ott azért lehetnek gondok.

 

Ha már barkácsolás, akkor inkább 2 méterenként ki kell szedni egy 40x40-es részt, és csinálni egy mini betongerendát, ami a pontokon terhel le. Erre aztán mehetne a fal...

Előzmény: Dark Future (42690)
Dark Future Creative Commons License 2011.03.04 0 0 42690

Nem tudom, hogy mennyire eretnek gondolat, de esetleg be lehetne tenni az Ytong alá dupla/tripla szélességű (20-30 cm-es), 4-5mm vastag acéllemezeket, így dupla/tripla felületen oszlana el a súly (persze a lemezek saját tömegével is számolni kell).  A burkolattal később el lehetne tüntetni a lemezeket.

Ráadásul mivel a lépésállón rajta van a beton, már most vékonyabb a névleges vastagságánál. Ki kéne számolni, hogy még mennyit bír tömörödni. 

Előzmény: kicsiati (42656)
Cs_ Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42689

Simán ne fizesd ki csak a ténylegesen lerakott mennyiséget meg valamennyi (10%) veszteséget.

 

Késő bánat eb gondolat, de hátha olvassa valaki mielőtt így járna. Így nem szabad szerződni vagy átalányárba kell szerződni, ami itt a ház, itt vannak a tervek ezt kell leburkolni, ennyit adok érte, a többit oldjátok meg kategória vagy pedig m2 árban, hogy 1 m2 lerakott burkolat x forint anyagostul, díjastul, mindenestül. Ha meg a kivitelező nem hajlandó ilyen az iparban alapvető elszámolási egységekre, akkor el kell hajtani a gecibe.      

Előzmény: Szipolyka. (42684)
Szipolyka. Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42688

Mocskos egy társaság.

Mind.

Köszi az infót!

Előzmény: KömKel (42685)
Zöldár Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42687

 Köszi !

Előzmény: KömKel (42676)
Zöldár Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42686

 Köszönöm, vettem !

Előzmény: botsinkai (42677)
KömKel Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42685

Egy 87 lakásos társasháznál a generálkivitelező minden lakásba 15%-al több parkettát rendelt. Épp akkor épitkezett, szépen az egyik kanyar bontatlan csomagolású parketta nála landolt. Nem sok, végülis csak 300 m2-t nyúlt le :D

 

Ugyanebben a házban üvegmozaik falburkolatok voltak. A megmaradt "hulladékból" lazán összeszedtem 6 m2-t magamnak, és egy csomóan még...

 

Magyarul ellenőrizni kell, mit épitettek be, mert szeretik átvágni a kedves lakást-vevőt.

Előzmény: Szipolyka. (42684)
Szipolyka. Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42684

Köszönöm szépen!

 

a következő történt: A házunk árában benne foglaltatik 12,50 EUR/nm csempe- és padlólap-ár.

 

Namármost, a cég kedves módon úgy számol, hogy leszámlázza a megvett mennyiséget, és abból kivonja a lecsempézett terület szorozva 12,5 összeget. Ez már genyóság, de ez van.

Viszont utánamértem, és 78 nm lecsempézett területet számoltam össze.

 

Ők 106 nm-t számoltak, és 145 nm-re küldtek szállítólevél-másolatot.

 

Erősen gondolkodóba ejtő.

zordonC3 Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42683

10% veszteséggel szokás számolni "normális" szobáknál, tehát nincs íves fal és nem hatágú csillag alakú szoba. Amennyiben "bonyi" a szoba, akkor pl. a falicsempénél (kiugrók, ferde részek, illesztések, stb). 15%-kkal is lehet számolni, a 20% már durva max, abból már akár több doboz is marad.

 

A vágási hulladékot ill. maradék lapot, csempét ott szokás hagyni, hátha a biliárdgolyót (eldőlő állólámpa, leeső fazék tele vízzel) ráejtesz a lapra és pattan, pótolni kell.

 

10% az általános, abból azért kevés szokott maradni.

 

A lapok alakjától és lerakás módjától is függ, én pl. hajópadlószerűen tettem le 10x60-as lapokat, 5% veszteséggel számolva is maradt.

 

Miért vágtak át?

Előzmény: Szipolyka. (42678)
KömKel Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42682

Kis helyiségnél 10%, nagynál 5%.

A lábazatot külön szokás számolni folyóméterben.

Előzmény: Szipolyka. (42678)
nopánick Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42681

Gondolom azért mert a hab láttán, azt hitték ez már az az aljzat beton lesz...

Előzmény: kicsiati (42679)
nopánick Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42680

max +10% elég kell legyen.

De általában nem fogy el 10% sem, inkább csak 5-6%

 

Ha nem átlós lerakás, akkor nem nagy ügy kiszámolni sem, mennyi kellett :-)

 

A darabokat fél/harmad/negyed méretre felkerekítve veszed és kész.

Aztán hozzá adsz még pár lapot törésre is...

 

Előzmény: Szipolyka. (42678)
kicsiati Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42679

Nem ők csinálták, hanem egy céget hívtak, akik erre szakosodtak. Már ezért sem értem, hogy pont ezért miért nem tettek hálót. Volt nekik egy  keverőgép, ami fel is küldte a tetőre. Azt mondták, hogy esztrich betont fognak tenni, de szerintem normál betont csináltak. Annyira nem értek hozzá, én nem tudom megkülömböztetni.

Ha jól emlékszem, 3500 Ft/m2 áron számolták a betonozást, anyaggal, munkadíjal együtt.

Előzmény: halaloszto (42666)
Szipolyka. Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42678

Nem tudjátok véletlenül az ökölszabályt, hogy adott négyzetméternyi terület lecsempézéséhez hányszoros mennyiségű csempét  (ill. padlólapot) kell venni? Nincs átlós fektetés, csak a szokásos vágási szükségletek, plusz lábazat. Erős a gyanúm, hogy átvágtak, ugyanis.

botsinkai Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42677

Ahogy a topiktárs is írta: csomó és (jobbára) vízmentes, lehetőség szerint bogár- és gombamentes is.

Gipszkartonozáshoz használt impregnált léc ára 110 ft/fm...

Előzmény: Zöldár (42675)
KömKel Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42676

Én két tüzépről hordtam a tetőlécet a házhoz tavaly.

Az egyiknél méterenként csomó volt benne, már az autóra felrakáskor töredezett... ugyanezen az áron a másik tüzépen normálisabbat adtak, csak az meg annyira vizes volt, hogy eszméletlen súlya lett (persze kiszáradt, csak akkoris)

Előzmény: Zöldár (42675)
Zöldár Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42675

 És miről lehet megismerni, hogy jó vagy rossz anyagú tető léc ??

Előzmény: botsinkai (42673)
cseik Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42674

tervezési/építési hiba. reklamálj!

Előzmény: kicsiati (42665)
botsinkai Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42673

Ma is van jó léc, csak másfélszeresébe kerül, mint a szutyok.

Előzmény: KömKel (42672)
KömKel Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42672

A mai szr anyagú tetőlécek nem fognak 50 évet kibirni...

 

Azért nem irtam, hogy sajátkezűleg is megcsinálhatják a tetőt, mert VESZÉLYES!

Ha rak fel tetőfóliát, az azt jelenti, hogy kivülről kell a tetőn dolgozni végig, sokszor egy szál lécen egyensúlyozva, amig fel nem kerül a többi. Ráadásul a régi tetők jó része szerkezetileg hullámos, tehát a tetőlécek alá rakott alátetekkel rakják egy szintbe, hogy a tetőre ránézve ne kapjanak tengeribetegséget.

 

Nem beszélve a bádogozásról, ami egyébként egy régi tető esetén biztos hogy horgany, azaz kibontva már kuka. Tehát mindenképpen kell szakember.

 

Én magamnak csináltam a 240 m2 tetőt (sátortetőbe csatlakozó kontyolt nyeregtető, plusz féltető), és tudom mi munka van vele.

 

 

Előzmény: KalásziM (42671)
KalásziM Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42671

 Miért nem 30 -35 évet mondtál ??

 Egy jó tető akár 150 évig is tarthat. Igaz a lécek azért eddig nem, de egy új lécezésnél (hacsak be nem ázik ) lehet akár újabb  40 év is. ha meg azt csinálnák amit írtál - legyen kerek 50 év, és még a tetőtér alját is beépíthetik.  De akkor tegyenek már egyfüst alatt ablakokat is a tetőbe.

 

 Az én tetőm egyébként 82 éves, az eredeti lécekkel. Ha beépíteném akkor viszont egy léc csere ráférne !!

 

 Úgy ahogy írtad !!

 Ja és   nem csak a bontást hanem az újjáépítést is megcsinálhatják - ha ügyesek, és van szerszámuk  !

 Egy ilyen nyeregtető a legegyszerűbb !!

Előzmény: KömKel (42655)
baradlayrichard Creative Commons License 2011.03.03 0 0 42670

"a hibás hőfokérzékelő elég ritkán megy tönkre"

 

Ezen van a hangsúly :)

Soká Creative Commons License 2011.03.02 0 0 42669

"a hibás hőfokérzékelő elég ritkán megy tönkre"

 

Akkor én voltam a kivétel. Sajnálom...

Előzmény: baradlayrichard (42668)
baradlayrichard Creative Commons License 2011.03.02 0 0 42668

"a hibás hőfokérzékelő elég ritkán megy tönkre"

 

A próféta szól belőled! :)

 

 

 

 

A hőérzékelőt végülis úgy kellett kiszedni, hogy egyszerűen kihúzni, ugyanis egy gumis gyűrű tartja. Sajnos úgy tűnik, hogy nem ez okozza a hibát.

Ha rövidre zártam a hőérzékelő két vezetékét, akkor sem fűtött. Továbbra sincs feszültség a fűtőszálon. Evvan.

Előzmény: Törölt nick (42649)
nopánick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 42667

Akkor, ők állják a javítási költségeket és kész...

 

Előzmény: kicsiati (42665)
halaloszto Creative Commons License 2011.03.02 0 0 42666

aztan megis a komuvesek dontottek el, hogy le kellene betonozni, mert zavarja oket a rucsok. meg hogy egybe az egeszet, mert nekik ugy egyszerubb. meg hogy vas nelkul, mert ugy nekik egyszerubb, meg tobb penzed marad az o munkadijukra. nyilvan jopenzert be is kevertek es fel is vedreztek a betont a tetore. kozben ez pont az az eset, amikor kell 5-6m3 egyszerre, magasra, siman lehet hogy megerte volna a pumpas mixer.

 

vajk

Előzmény: kicsiati (42665)
kicsiati Creative Commons License 2011.03.02 0 0 42665

Pedig még volt is műszaki vezető, és tervező is.

Előzmény: halaloszto (42663)
cseik Creative Commons License 2011.03.02 0 0 42664

lájkolom :)

Előzmény: halaloszto (42663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!