Ezzel nem ez a baj, hanem az, hogy drágán megvettük és nem csinál semmit. Nézd meg a légiközlekedési alágazatot: azon dolgoznak ezerrel, hogy egy repülő minél kevesebb időt töltsön a földön. Mi meg hát nem ezen dolgozunk, úgy tűnik. Ők vajon miért akarják minél jobban pörgetni a járműveiket, mi pedig miért nem?
Függetlenül a dolog értelmetlenségétől a csúcsidőn kívül kiálló eszköznek túl sok haszna akkor sem lenne a kocsihiány elleni "harcban", ha nem állna ki...
A tervek szerint ezek a vonatok szűnnek meg jövőre
Az idézett Csépke-előadásban a MÁV-Start vezére azt is kifejti, hogy túl sok vonat jár Veszprémbe, a tervek szerint tehát kihúznák a Budapestről reggel fél 8-kor és a Veszprémből déli egykor indulót.
Bizonyára hálás lesz a Zala Volán helyi és a fővárosba akkreditált vezetése, hogy a Zalaegerszegről reggel (6:03) Budapestre tartó és este (18:30) visszatérő utasok már nem választhatják a vonatot.
Kihúznának egy Győr-Pápa-Celldömölk vonatpárt is.
Székesfehérvár és Siófok között egy, Sárbogárd és Dombóvár között két pár vonat esne ki. Utóbbi megoldás szépsége, hogy emiatt egy Flirt 9:45-14:10-ig áll majd üresen. Világos, a járműhiány ellen a leghatékonyabb fellépés, ha a több mint másfél milliárdért beszerzett korszerű motorvonat tétlen várakozik.
A 100-as vasútvonal Nyugati-Cegléd-Záhony gyorsai közül három párat vágnának el Ceglédnél, a fővárosba tartókat így átszállásra vagy a drágább IC-re kényszerítve.
Hasonló IC-re terelés lehet a háttere a másik fontos keleti irányú fővonal fűnyírásának: itt hat Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely gyors nem megy majd el a fővárosig (illetve nem onnan jön majd) a hét hat vagy hét napján, ha megvalósulnak a tervek.
Pécs viszont IC-t veszítene, a Zsolnay nem járna.
Csépke szerint Egerbe is túl sok vonat járt, a hevesi megyeszékhely és Füzesabony között a két irányban összesen 16 vonatot szüntetnének meg hétvégenként.
A békéscsabai vonal két vonatpárt veszítene, a most közvetlenül Budapestre jövő szentesi vonat pedig csak Szolnokig járna.
A Balaton északi partján egy vonatpár a téli félévben nem járna.
Az elágazás a volt szovjet lőszerraktár felé vezet az őrháznál. A lőszerraktárba vezető vágánynak nézem azt a részt, ahol a földmunkák látszanak, mert azon a részen emlékszem ilyen bevágásra."
Igen,jól tudod a Lóberényi (6) vonal,12-es őrház,Bernáth Imre volt a mozdonyvezető.
Pár jellegzetes, felismerhető hely még van a továbbiakban is, de a jellegzetes dombos, erdős vidék a 6. vonal sajátossága!
A sárkányrepülős felszállásnál látszik valamelyik környékbeli halastó. Amikor Oszter Sándor vezeti az elfoglalt Dácsiát, akkor a Lujzamajori halastó fele integet a kocsinak, a vonattal Lovasberény felől haladnak Fehérvár irányába.
Ez a halastó arról emlékezetes, hogy a Czinege vezérezredes elvtárs szeretett ott időzni, a környékre telepített muflonok is neki köszönhetők:-D
Az elágazás a volt szovjet lőszerraktár felé vezet az őrháznál. A lőszerraktárba vezető vágánynak nézem azt a részt, ahol a földmunkák látszanak, mert azon a részen emlékszem ilyen bevágásra.
Utólag is csodálkozom, ha ott engedtek ilyen munkákat végezni!
Az Eocén-program keretében átépítették a pályát Lovasberényig, valamint az iparvágányt is, de az a filmforgatásnál később volt.
Másodjára már az M43-1033-as mozdony szerepel, akkor még az is fehérvári volt.
A mozdonyvezető személye nem ugrik be, de az is lehet, hogy színész vagy statiszta volt.
Na, most jól nem tudom megnézni a filmet, és a paksi vonalon sem voltam 9 éve, de egyszer, nagyon régen, láttam egy filmet, ami hasonló lehetett és egy angolváltót (átszelési kitérőt) cseréltek ki benne. Bodrogi Gyula pedig mintha rendőr lett volna a filmben. Ez az lehet?
21:35-nél a bicskei vonal régi 12-es őrházánál járunk biztosan! Az M43-1021-es fehérvári volt akkor, a paksi vonal pedig valamivel jobb állapotban volt.
Azért mert a kamionos nem karitász, így a költségeit érvényesíti az árban.
Mondom, a termék nem a fuvarozóé. Ő a szállítás árát kéri el, ami nagyjából ugyanannyi lesz függetlenül attól, hogy ólomtéglát visz-e, vagy aranyrudakat.
Az 1981-es "A mi ügyünk, avagy az utolsó hazai maffia hiteles története" című filmben, többször láthatóak vasutas jelenetek, amiket szerintem a paksi vonalon vehettek fel, ráadásul Bölcskét és Dunaföldvárt is említik. 20:10-nél, továbbá 21:35 és 23:10, valamint 32:15 és 35:50 között láthatóak a vasutas helyszínek: https://www.youtube.com/watch?v=nWkhIDerIwc Valaki ráismer a helyszínekre? Paks felé vették fel?