Dunaújváros - Kelenföld tanulóbérlettel utazhatok Kelenföld - Érd alsó között (30a-n közlekedő vonatokkal)?
Mert elvileg Érd alsó/felső egynek számít díjszabásilag, tehát elvben nincs akadálya. Ugyanakkor ennek ellentmond, hogy tanulóbérlet csak a lakóhely - iskola közötti viszonylatra érvényes, és a viszonylatba Érd alsó (és a 30a Érdtől kezdőpont felé eső szakasza) nem esik bele.
Köszi hogy feltetted a linket ide is egy többek is értesülnek róla! Nagy összegben mernék fogadni hogy a bent megjelent "Változik a 317/318 Rába Ic közvetlen kocsiösszeállitása" az hülyeség és logikátlan is ami a fedvényben megjelent!
Na baxus, jól megkotyvasztották. :) Aki végre-valahára megszokta a mostanit, dobhatja sutba az egészet. No de meglátjuk, hogy fog majd működni, kíváncsi leszek.
Egy kis carszkojeszelói: most akkor megvan a kiválasztott? (rzd-partner.ru alapján)
Az rzd-partner.ru-nak az RZsD sajtószolgálatára hivatkozó cikke szerint a moszkvai Kis Körgyűrűn (amelyet átállítós vonalból S-Bahn vonallá, vagy inkább második metrógyűrűvé alakítanak át, részlegesen megtartva az eredeti funkcióját) automatikus járművezetéssel fognak közlekedni a Lasztocskák (ESz2 villamos motorvonatok, alias Desiro RUS). Csakhogy ebben a hírben nem ez a hír. Mert az USzAVP-jét már a Szocsiban rendezett téli olimpia idején megkapta a sorozat. Hanem az, hogy a Kis Körgyűrűn az RZsD szerint Desiro RUS közlekedik majd. Nem EG2tv, nem EP2d, hanem pontosan ESz2 (várhatóan annak a városi, ESz2g változata). Pedig a Transzmasholding neves egysége, a Tveri Vagongyár, apait-anyait beleadott, hogy a "kacsacsőrű emlősük" (EG2tv) fusson be a célba. Még a józan ésszel is szakítottak (ti. elhagyták a járműről az ep. féket, hogy komplett fékberendezést szállíthasson nekik a Knorr) a siker reményében. Aztán jött ugyanennek a Transzmasholdingnak a gyemihovói gyára, és bedobta a köztudatba a teszkógazdaságos EP2d járművet: hagyományos hajtásrendszer, de óccsó' és üzembiztos, és nem másznak fel a zaceperek a tetejére áramszedőt fogdosni, merthogy minden kiszögellés lefelé van rajta lekerekítve. Úgyhogy ha az áramszedőbarát fiatalember nem rokona a Pókembernek, akkor esélye sincs felmászni (vagy mégis van).
Lassan olyan ez, mint a katonaság, ahol akkor mondhattad, hogy voltál eltávon, amikor már visszajöttél a laktanyába. A Kiskörön a személyszállítást év vége felé akarják megnyitni, szóval majd ott és akkor meglátjuk, mi is közlekedik rajta. De a jelek szerint egyelőre a Szinarának áll a zászló, nem a Transzmasholdingnak.
Ezt a hírt minden általános és középiskolás diáknak el kellene ismételni, akkor talán páran tanulnának belőle, és a jövőben nem lennének ilyen tragédiák!
Ezt nem tudom,de nagyobb baj hogy a jv többsége sem tudja.Egyébként szerintem csak bekapcsolni lehet a kapcsolószekrényben és a fülkékben lehet szabályozni a kék illetve a piros jel feké forgatva a gombot,de mondom ez csak az én feltételezésem!Nem tudom hogy az Aeer 19-70 tipusú kocsinak hogy müködik ez a "fűtés-hűtés" rendszere!
Nem erre gondoltam. A kapcsoló szekrényben van egy kezelőszerv, amivel a hőmérsékletet be lehet állítani bizonyos határok között. Meg azt is, hogy csak hűtés üzem legyen, vagy épp ami szükséges (hűtés/fűtés). Persze nem minden kocsin van pont ugyanígy.
Köszi,okoskodásnak tünhet de én is pont arra gondoltam!:-) Komolyra forditva a szót szerintem is valami olyan gond lehet hogy fals adatot kaphat a klíma vezérlés és azt hiszi hogy hüteni kell neki a fülkéket!Egyébként szerintem az is problémát jelent hogy a jegyvizsgálóknak senki nem mondta (magyarázta el) ezeknek a kocsiknak az energetikai rendszerének a müködését!Vannak akik műszaki beállitotságuak azok esetleg meg tudják oldani a problémát,de ez ugye nem várható el mindenkitöl,meg ugye nem is a feladatuk.Más kérdés hogy az utas fizet nem kevés pénzt és elvárja hogy ne faggyon össze,de ez már egy másik történet!
Ezen logikát követve mondjuk Fonyód állomást bizony elég nehéz lenne földrajzilag tájolni.
Fonyód állomást elég könnyű földrajzilag behatárolni. Ugyanis azt nem a KÖFI-ből irányítják, ha erre gondoltál, nem KÖFI állomás. Mint ahogy Lepsény, Siófok, Balatonszentgyörgy sem.
Az a baj, hogy a depo magazine-os levlistán most csak ilyen reszliket kínálnak, pl. 40 tonna R65T1-es sínt (edzett felületűt), tonnáját 42.500 rubelért. Ez sajnos Etyek-alsóig sem elég...
"A Déli pályaudvarral kapcsolatban Lázár János azt mondta: van rá lehetőség, hogy néhány vágány megmaradjon, (le kellene dózerolni az egészet minél hamarabb) de ő ezt szakmailag nem tartja megalapozottnak (ha maradna sín az csak gondot okoz és az ingatlan értékét is csökkenti). A miniszter szerint nagyon fontos lenne, hogy a MÁV területeit visszaadják a város lakosságának (megbízható cégeknek kell olcsón odaadni a felszabaduló értékes budai fejlesztési területeket), és különösen fontos a zöldítés (ha megvalósultak az irodaházak és a betondzsungel, akkor a telek szélén majd ültetünk néhány 1,5 méteres "fát", hogy befogják a sötét zöldek). A kormány jövő szerdán mérlegeli is a Levegő Munkacsoport javaslatait ezzel kapcsolatban. (figyelmen kívül hagyható, esetleg elolvassák mit írtak)"
Mint gondolom te is tudod vágányzári menetrend van érvényben,az igaz hogy a megállási rendje ugyanaz az EC és IC vonatnak csak a hivatalos menetideje más Tatabánya-Kelenföld között az IC- nek 32 perc az EC-nek meg 37 perc,ez lehetett az oka.Persze miután késett az EC nagy valószinüséggel annak is rövidebb lehetett volna a menetideje a hivatalosnál!
8:44-kor indul a páratlan személy Déli felé. 8:49-re (8:29 + 20' késés) mondják a Kálmán Imre EN-t, amelyet Tatabánya 8:52-kor az 5. vágányra fogad, majd átmenő 4. vágányra a szombathelyi IC-t (indul 8:57 Tatabányáról). Belföldi IC után megy a Kálmán Imre tovább.
Az EN és az IC azonos megállási renddel közlekedik (Tatabánya-Kelenföld-Keleti pu.).