van egy csodaszer mindent lehoz fémtisztára "castrol moto cleaner" spray fufu kivitel motoros boltban kapható a láncsprayzés ellen árulják király szer!
Nekem bevállt eddig a Well Done nevű zsíroldó is. DE: ha sokáig rajta marad az alun, nyomot hagyhat rajta. Ráfúj - sika -sika - lemos módszerrel csak a koszt szedi le. Nem feltűnő alkatrészen kisérleteztem ki a módját, hogy ne bántsa a felületet. Ja: és csak szabad térben merem használni, kesztyűben...
A bóraxos dolgot ki fogom próbálni, kicsit barátságosabb anyagnak hangzik mint a fentebb említett brutál vegyszer.
Szia Azóta találtam jobbat,sokkal gyorsabb,és kegyetlenül hatásos.Sima tesco gazdaságos folyékony mosógató-szer,bele még egy kis bóraxot,hihetetlenül hatásos,és nem bántja az alut,de minden sz.rt lemos róla.Elég hozzá a meleg víz,nem kell forró legyen.1 a 4 -hez kell keverni.Sima ecset és 5 perc áztatás kell neki.
Persze, hogy sántikál a sajátos magyar "punktum"igazságod....
Semmi sincs kategórikusan, tudományosan meghatározva, én legalábbis nem olvastam még...
Mi az oldtimer, mi a muzeális érték stb.? Mi az érték és mi a korhűség..???
Az az érték, amit most csináltunk, de pont úg néz ki ,mint valamikor a zeredeti, vagy az az érték, am...?? De micsoda is????
Egy gépjármű rettenetesen komplex tárgy, száz és ezer, látható és olykor nem annyira vagy sehogyan sem látható komponensei vannak...
Miből mennyi, milyen legyen, lehet????
És az egész hercehurcából mekkora szerepe lehet a PÉNZ-nek???? Mert amit Te akarsz, amit Te egyedüli ténynek elfogdsz, az elsősorban, sőt, csakis PÉNZ kérdése. Hol a józan határ? Meddig lehet üldözni akár mániákusan és betegesen az "eredetiséget"???
/Az Általad is említett svájci úr ugyebár egyige nszegény, gzdasági válságoktól erősen sújtott országban, tehát Svájcban egy jól menő alfa Romeo kereskedő... Innen kiinudlva telhet is neki olyan huncutságra, hogy előbányássza Maseratihoz illő kompresszort...
Én más alapokról indulok ésbizonyos dolgok eredtiséségét egyszerűen nem hajszolom... Az autóim alkotóelemeinek a túlnyomó többségén is túl eredeti... Az a pár, ami nem az, azon is vitázhatunk....
Mert ugye a (magyar) minősítéseknél is állandó vita, hogy mi lehet másképpen rajta... De ebbe most ne is menjünk bele......)
Az aktuális nemzetközi korlátok ugyebár éppen ezért 5 fokozatba sorolják az oldtimereket (?), muzeális (?) járműveket, méghozzá állapotuk-eredetiségük alapján...
Első lépésben muzeális jelleget, azaz eredetiséget állapítanak meg. Második lépcsőben ha óhajtod, minőséget-értéket mondanak ki...
Tehát józan és civilizált világban lépcsők-fokozatok vannak. Nem pedig "punktum"....
Azon kívül pedig én az autóimat magamnak tartom és nagyon leszarom, hogy mások odajönnek-e fikázni ezt vagy azt és hogy "oldtimernek" engedik-e becézni, vagy "csupán" köznapi használatú tragacsnak....
Egyébként NEM arról van szó, hogy "megőrzendő"-e a 80-as évek szemlélete, hanem, hogy megőrizhető-e? Hamár úgy adódott, hogy itt van egyilyen autó, amit 1981-ben kezdte krestaurálni és még most is túlságosn jó karban van ahhoz, hogy szétverjük... Sőt, az bűn lenne...
Tulajdonképpen minek ezt homokszórni. Felérdesíted a felületet és az összes olajsár kosz mind jól beletapad. Soha nem lesz egy normálisan tiszta blokkod.
Azt hiszem Csipy javasolta pár éve, hogy vízbe trisó + mosószer + még valami az fel a rezsóra és bele a cucc. utánna gyökérkefe és alapos öblítés.
Nekem be vált.
Még egy előny ez biztos nem árt a csapágyfészkeknek a homokolásnál viszont nagyon vigyázni kell rájuk.
Kedves "szomszéd" :) Én értem mit akarsz mondani, s tudom, hogy az életben ettől az állásponttól egy jottányit sem fogsz eltérni, de attól még az álláspont hibás.
Ha a járművet közlekedőeszköznek használod, amellyel néha krúzolsz egy jót, semmi gond. A Csepel teherautólámpákkal meghekkelt Fiat Balillák is elvoltak Budapesten harminc éve. Ha szeretnéd, hogy a járművedet bárki "oldtimer járműként" azonosítsa akkor az bizony költségekkel és utánjárással jár. Jelenlegi állapotában a Sunbeam a '80-as évek szemléletének lenyomata, nem egy oldtimer. És nem, a "'80-as évek szemlélete", mint megőrzendő kategória nem értelmezhető.
REagált az itt olvasottakra... Jól elbeszélgettünk... Én megértettem az ő szemléletét, érveit, de úgy tűnt, ő nem igazán az enyémet.....
2. Fejlemény az "elkúrt" Napocska lökhárítójával kapcsolatban:
Amikor pár éve Angliából (egy-két kattintás árán...) megvettem az overdrive-s váltót (előtte évekig hiába keresgéltem-kutattgattam Ósztriában, Németországban a kluboknál márkatársaknál... SZÓVAL, LÁM, mire jó az internet és mennyire bonyolulttá is teszi egy veteránozó életét....) és az éppen arra portyázó ismerősöm személyesen gurult el a Birmingham melletti címre, az eladó annyira megörült, hogy nem neki kell bajlódni a csomagolás-továbbítással, hogy örömében még egy plusz (semmire sem használható) váltót és néhány marhaságot adott oda egy ládikában - PLUSZ egy iszonyatosan rozsdás, de anyagszerkezetileg egységes hátsó lökhárítót..... Brühahahaha. És jól görbül a széle...
De nagyon rozsdás....
3. Meg se döbbentett az 1.250.-Ft-os ár - 1970-ből?????????
Én még most is őrzöm az akkori Magyar Nemzet akkori, "vidám hangvételű" cikkét, hogy kellően szörnyülködjön mindenki....
Matiz: wartburg témában Bagort keresd. Szerintem tuti van utángyártás. Skodát ismerem ahhoz gyakorlatilag van minden, a 110R-hez is tudtam venni mindent.
Gumi profilokból hol lehet keresgélni? Mennyire reménytelen, hogy új vagy használható gumi profilt keressek, ráadásul egy Wartburghoz? Bontani reménytelen, mert mindegyiken ugyan az a profil van elgyérülve, így a bontott maximum kevésbé szar mint a most meglevő nagyon szar. A 79-esem minden profilja ép és egészséges volt, de az egy 32 ezer km-es, esőt, havat hírből sem ismerő autó volt. A 68-ason nagyon sok az elöregedett kéder :((
Igen, tudom, mi volt a Ráday utcában. Ott a beugróban, hátul...
Ott vettem a Steyr Puchhoz ékszíjat... Valamikor 1970 táján... Te akkor általánosba jártál még?????
Még az újságba is "kiszerkesztették" az atuóker árképzését, mert akkor 1250.-Ft-ot kérte kezért a cuccért.... Annyi volt akkor a havi fizetésem talán kábé......
De a sunbeam már akkor is egy retkes veterán volt, míg a Stey Puch csak ezután került az Autóklubhoz sárga angyalként vagy a sok Haflinger az erdőgazdaságokhoz...
Szóval ne keverd a szezont a fazonnal, nyugti autó alkatrész ellátása terén... Más volt egy hétköznapi autót életben tartani és más volt MAI agyament szempontok alapján restaurálni valamit. Akkor.....:)))))))))
"....Egy 30 éves eredeti Polski lökhárító természetesen többet ér mint egy mai kivitelű utángyártott. POLSKI FIATON!......."
naná.... Egyébként a 80-as évek közepé még egyáltlaán nem volt annyir egyszerű csak úgy, leakasztani egy iylen alkatrészt, FŐLEG akkor, amikor kiderül, hogy egy másik, sokkla könnyebben beszerezhető SZINTE a megszólalásig odavaló.....
(Megnyugtatlak, pl. A Roverben is "Made in Czechoslovakia" jelzésű balos fényszóró betétek vannak!!!! És NEM vagyok hajlandó aranyárban Lucas feliratú "erdetiért" vadászni fél európán keresztül!!!!!!!!!)
De nyugodj meg: abban az ominózus BMW-ben, ami tul.képpen ugye a Rover vesztét is okozta - és nem a fogpiszkálós pribék, mert ő csak hab volt tortán - és igazán ne mkevés pénzért vették európa egyik legpatinásabb oldtimer kerskedőjénél, nos, - Keepit a megmondhaója - ugyanilyen Made in Czechoslovaki jelű fényszeróbetékek kacsingattak kifelé..........
Ezek szerint a józan észnek is vannak reális határai - csak úgy látszik, mifelénk nem........:)))))))
De őszintén: ez a verteránozás most már tényleg csakis a pénzről szól?? Hogy ki bír és ki hajlandó és ki tud nagyobbat költeni rá?????????????
Egyszer a büdös életben válaszoljon már valaki őszintén és saját gondolataival......
És ne csak ótvaros frázisokat puffogtassanak......