némely agresszívebb talajban pl. kifejezetten előnyös az alkalmazása... szerintem nem lehet ezt így általánosan kijelenteni, hogy silány. van amikor célszerűbb ezt alkalmazni...
a metszetvázlat alapján itélve a bejárati betonlemez elmozdulhat lefele. ez elszakítja a vízszigetelést és ott folyik be a víz.
hőszigetelést le kell szedni a bejárat felett pár 10 cm magasságban visszaszedni burkolatot is és elasztikus vízszigetelő lemezzel leszigetelni az illeszkedésnél.
Azért mert sok benne az adalékanyag tartalom, 35% feletti. Amíg egy CEM II/A-ban van 6-20% közötti adalékanyag (kohósalak, pernye, stb) és min 80% portlandcement, addig a CEM III/A-ban lényegében fordított az arány, van benne 40-60% portlandcement a B még rosszabb. Ezért a CEM III-ból nem szabad semmi komolyat csinálni, max aljzatbeton, szerelőbeton, kültérre meg lényegében egyáltalán.
A cement szilárdsága a 32,5 meg 42,5 meg 52,5 az más jellemző, attól, hogy van benne sok adalékanyag nem lesz gyengébb, mert pont az a cement adalékanyag lényege, hogy cement jelenlétében úgy viselkedik mint a cement.
Tavaly novemberre elkészült házunk sajnos beázik. Nem szokványos ázásról van szó, megóróbálom elmondani, hátha van valakinek ötlete, hogy mit kellene tenni, illetve kihez kellene fordulni.
A bejárat a lejtős telek miatt egy beton hídon át közelíthető meg. A híd betonlemeze és az emeleti födém betonja között van egy hő illetve dilatációs szigetelés. A rajzon én egy réteget rajzoltam, de azt hiszem hogy kétszer 5 cm XPS van a két beton között. Az olvadó hólé, hiába lejt a híd kifelé, valahol utat talál a ház fala felé, valahol befolyik a kent vízszigetelés alá, elfolyik a tégláig és ott lefolyik a tégla és a hőszigetelés között az alsó szintre. Olvadáskor az ablakkeret külső peremén csurdogált le a víz, majd alul eláztatta a falat, ami mivel a tél folyamán többször is olvadt és ázott, már penészedik is. Mit kéne csinálni, ami nem horror árú? A képek még a befejezés előtt készültek, ma már a hídon, mint az ábrán is próbáltam rajzolni, viacolor burkolat van.
Nekiálltam festeni, és a festékes henger helyenként felszedi a glettet. A glett az alatta lévő réteggel jön föl, amit valószínűleg nem kapartunk fel rendesen.
A glettet mélyalapozóval kezeltem, az majdnem 24 órát száradt 18 fokon.
A glettelésnél, csiszolásnál, mélyalapozásnál nem vettem észre semmit, minden stabilnak és szilárdnak tünt.
A festék latex, a henger kb fél centis "szőrű" cérnás.
Ha azt számolom, hogy a vakolat ára 1000-2000-ig van / m2, függ a szinétől + alapozó, akkor nem biztos, hogy olcsóbb a csempénél. Mivel általában csk vödrös tételben árusítják, a színek kombinációja még drágítja a felületet. Esetedben nem a vakolattal lenne gond hanem a kartonnal mert az impregnáltban is gipsz van és ha nedvességet kap akkor az kuka.
Ha a lealapozott kartonra kened, két szín esetén a tesa szalagot felkenés után le kell venni, nekidolgozni meg a megszáradt felületnek kell.
Felületi mintát az anyag felhordásávan nem tudsz készíteni, mert ha beszárad, megköt egyforma lesz a glettelés utáni felület
Vastagság csak a szemcse nagyságának megfelelően, mert megfolyik
Köszi, spórolni szerettem volna, mert az ide árban megfelelő csempék elég rondák, felrakással még a duplája. Ennél jobban tetszett egy kiállításon a falra kent lábazati vakolat, bár lehet, hogy az meg egy kicsit nagyobb szemcsékből állt. Lehetett volna a színeket mintában is variálni, hogy még jobban nézzen ki. Az impregnált karton már a falon van. Én is csak azért gondoltam rá, mert tetszett, és több víznek itt sem lesz kitéve a ritka használat miatt mint a kültéren. Lehet, hogy a zuhanyzót csempéztetem valami drágább de szép anyaggal, a többi részen meg annyira nem ázik, úgyhogy megpróbálom.
Ha sablonnal készítek mintát, akkor azt mikor kell letépni? Még nedvesen, vagy ha már egy kicsit megkötött?
Szoktak csinálni beltérben műgyantás lábazati vakolatot, vannak építészek aki bele vannak buzulva, meg van külön csak beltérbe való is, de vizehelységgel még én se találkoztam, inkább előterekbe szokták. Meg gipszkartonra felhordani nem tudom, ez ügyben meg kéne kérdezni valamelyik gyártó szaktanácsadóját, ha lehet, akkor biztos kell majd valami alapozó előtte.
Még egy ötlet: műanyag falburkolat/lambéria. sk is meg lehet csinálni, nem drága, ha nincsenek igények, akkor megteszi ez is.
A misung homok vagy kétszer rostált és cement. 1-3 rész homok és 1 rész cement és annyi víz, hogy ne legyen túl folyós, de azért fel lehesen hordani. Nem vagyok gyakorló kőműves, úgyhogy ne kérdezd, hogy oda milyen arányba legyen :) ha ennyire fagyveszélyes, akkor inkább cementesebb, abból is jó minőségű még véletlenül se valami hitvány CEM III, inkább II/A vagy I.
A járda rendesen elfelé lejt az épülettől? Illetve volt egy kérdés a dilatációs hézagokra, az nem arra vonatkozott, hogy a járdán keresztben van-e, hanem, hogy a járdával párhuzamosan a járda és az épület között. Ott is kell hagyni végig rést és valami vízzáró anyaggal kitölteni, hogy ne tudjon a fal és a járda közé befolyni a víz.
Ilyen megoldást még sosem kértek a megrendelők. A síkpala jobb megoldás lenne mint a karton, de a lábazati vakolatnak a takarítása macerásabb a csempénél.
Síkpalával szerintem tartós is lehet, ha végképp nem szeretnél csempét.
Látom hozzáértő vagy, nekem is műgyantás lábazati vakolatos kérdésem lenne:
Szerinted egy ritkán használt vendégházban impregnált gipszkartonra kenve használható lenne csempe helyett egy wc-kézmosó-zuhanyzóban? Vagy erre alkalmatlan, esetleg elcsúnyúlna a vízkőtől? Esetleg kültéri festék?
Lábazatra készülök tenni 8 cm-es xps-t. Jelenleg 4 sor 25 cm magas zsalukő látszik, felette a 12-15 cm -es petonlemez, rajta a vízszigetelés, majd a fal, ami 10-es grafitost kap. Kérdésem az lenne, hogy kell-e az xps alá tennem valamit még, vagy mehet simán a zsalukőre. A végleges szint szerint a mostani lábazatból ami kb 1 m, csak 30-35 cm fog látszódni, a többít föld takarja majd.
A hólyagosodás lehet a melegtől is. Anno egy tekercselő a rezsón melegítette ki a műgyantát a búvárszivattyú tekercseléséből, ha nincs a műgyantának oldószere a kézi gázmelegítő megér egy próbát.
Gondoltam mát ilyenre én is. Csak van egy két hely, ahol fel van hólyagosodva, amit persze le lehetne szedni. De mi van, ha olyan helyen is majd fel fog hólyagosodni, ahol jelenleg nincs, de akkor már rajta lenne az új burkolat. Ezért is szeretném leszedni, de ahogy próbáltam utána nézni, nem nagyon van más megoldás, mint tégláig leverni....
Olyan kérédsem lenne, hogy Terranova lábazati vakolatot el lehet-e valahogy távolítani?
Eléggé meg van már öregedve, és le szeretnénk szedni. Csak olyan mint a ragasztó. Vagy csak úgy lehet, hogy a vakolattal együtt le kell verni tégláig mindent?
Nyáron este azért nem rossz kinyitni az ablakot. Nekem mondjuk nincsen bajom a 8 lábú szúnyogfogóktól, de az asszonyék visítva menekülnek még egy kicsitől is. :)
Szunyoghalot es valamilyen arnyekolot szeretnenk tenni az ablakokra, de nem igazan tudom, hogyan lehet ezeket normalisan osszeegyeztetni.
Eloszor muanyag zsalugatert szerettunk volna, de errol letettunk, mert ha nem motorizalt, akkor eleg maceras a kezelese, foleg, ha szunyoghalo is van. Igy marad a redony, vagy ami meg szimpatikusabb, a naphalo. A redonnyel az a problemam, hogy ki kell hozza furni az ablakkeretet, a naphaloval pedig semmi tapasztalatom nincs, viszont azert szimpatikus, mert lehuzott allapotban sem lesz sotet a szobaban.
A fogosabb kerdes viszont az, hogy hogyan lehet ezeket osszeegyeztetni a szunyoghaloval? Kivul vagy belul szokott lenni a szunyoghalo az arnyekolohoz kepest? Ha naphalot szeretnek kezi mukodtetessel, akkor gondolom belul kell lenni a naphalonak, kivul a szunyoghalonak. Ez szokvanyos megoldas?