Sújhely már hozzászokott a jelenlegihez új utast nem nyernél, de veszítenél Egerből meg máshonnan.
Pl.: Az utas Gyöngyös Miskolc között utazik.
Te Vámosgyörkön kívül mèg füzesabonyi átszállásra és min. félórás többletmenetidőre kényszeríted!
Gondolj bele itt a vasút erős versenyképes eljutást ad az egyik közvetlen busz 2000-ben megszűnt! Volán is elismerte eljutási időben időlefedettségben jobb a vasút ezen relációban.
SBahn 3810 az első tárnoki is törölve Kőbánya Kispest ind 4.57.
Igen sok helyen lesz csökkentés.
Miskolcról a 20.00 és 2.00 személy összevonva 21.00 órakkor Füzesabonyból a 19.02 es indulás kimarad.
Majd minden vonalra igaz csökkentenek....
Eger hétvége 2 óránként lesz személy Gyöngyös pénteket leszámítva -1 vonatpár, Kazincbarcika is a vesztesek között 2 miskolci gyors lesz mit nézegetni.
Kíváncsi vagyok könyv alakban kinyomtatják e? Valamint hány helyen lehet megvenni?
Gödöllőt , de Hatvant Vámosgyörköt is ki kell szolgálni , hogy jó legyen. Kál határeset a pendlis személyvonattal Füzesabony felé el lehet jutni de akkor ő is 2 órázik ha így lenne ahogy írod.
Gödöllőről van személy , de Hatvan fontos átszállóhely Hatvan Vámosgyörk között az egri gyors csak 2 óránként jár.
Ha sok helyen megáll a miskolci Ic akkor nem Ic hanem gyorsvonat lesz belőle.
Ez eléggé érdekes, mert az állomás egyik oldalán Csénye van, a másikon meg Bögöt, Porpác meg kissé odébb van! Amúgy meg a google maps szerint csak Porpácnak a Szombathely felőli váltókörzete esik Porpác területére.
142: Nem kellett volna, de itt legalább rendszerben történt, és rövid végállomási várakozások adódnak ki,
Dabason. De Lajosmizsén 24-ről 84-re nő, nem is lehet másként, ha belegondolsz, így ugyanúgy 5 szerelvény, 5 személyzet kell majd a vonal kiszolgálására.
Például egy ötlet némi rendszerszintű csökkentésre, ami az utasok egy részének még jobb is lenne:
A páros óra 30-as miskolci IC („hibridesítve”) megállna Mezőkövesden és Nyékládházán, majd Miskolcról a sátoraljaújhelyi gyors menetvonalán menne tovább. A Bp-Sátoraljaújhely gyors megszűnne. Bp-Füzesabony között a mérsékeltebb verzióban páros egészkor is egri vonat indulna, de az Hatvantól mindenhol megállna, részt venne a füzesabonyi pókban, kiváltva Hatvan-Füzesabony személyeket és a Füzesabony-Eger személyek felét. A radikálisabb verzióban lemondanánk a Bp-Eger gyors kapcsolat vasúti kiszolgálásáról, ahogy az (helyesen) Salgótarján felé is történt (mivel a félóránként Eger központjába bevivő busszal szemben a vonat egyelőre esélytelen), és csak a kétóránként lenne Bp-Eger vonat, ami Hatvanig gyors, onnan mindenholmegállós. Ebben az esetben persze megszűnne az óránkénti gyors Füzesabonyig, így a 85,86,102 menetrendjét is újra kell gondolni. Elismerem, hogy nincs teljesen részletesen átgondolva, inkább csak egy felvetés, és tudom, hogy pár ok miatt ez egyelőre nem megy, leginkább mert hiányzik Miskolcon kb. 3-4 perc. De páros órában 30 helyett 25-kor is indulhatna, az számomra még bőven beleférne az ITF fogalmába, és pont akkor nincs szobi EC. (A napi egy pár „most éppen van” Varsovia nem tétel.) Továbbá a (szerintem megtartandó) Hernád és Rákóczi stokkozása sem férne bele Miskolcon, erre még nincs ötletem. Lennének vesztesei, de bőven nyertesei is (Bp-Saújh fél órával gyorsabb közvetlen eljutás!), az első verzióban szerintem ez utóbbiak alig lennének kevesebben, tán még többen is, miközben leközlekedtetendő vonat meg kevesebb lenne. Nagyon vad ötlet?
Nézegetem a légifotót, és nem győzök csodálkozni. Egy kertesházas (és még abból is a ritkább fajta) beépítésű, (vasúti léptékben) nem túl nagy területre (egyetlen faluba) külön csak azt az egy falut kiszolgáló elágazó zsákvonal épült. Egy ilyen beruházáshoz még Európa középső-nyugati felében is sűrűbb beépítés, több lakos kellene, úgyhogy itt a Nagy Szélesnyomtávú Birodalomban végképp furcsa. Tán valamely elvtársnak volt fontos a dolog? A végén meg valami deltavágányszerű képződmény is látszik, annak mi lehet az oka?
Átnézve ezt a belinkelt menetrendet (ami a főoldalról nem érhető el, úgyhogy én még nem vennék rá mérget), nem sok a kihúzás, kevesebb, mint amiről hallani lehetett az utóbbi napokban, de ami van, az elég barbár pusztítás. Mintha valakinek kifejezetten pont az a néhány 80-as vonali gyors szúrta volna a szemét, mert azt ismerte, és aminek törlését mindenáron keresztülvitte, a többi meghagyására rá lehetett venni.
A másik dilettáns brutalitás a zalaegerszegi gyorsvonatpár. Mennyiségileg egészen minimális azon a rövidke szakaszon egy pár vonat, de egy városnak, térségnek pont a reggeli és esti kapcsolatát veszi el, és valami egészen elképesztő módon 17.30 lesz az utolsó fővárosból hazajutási időpont. Az ilyen „nap széli" első-utolsó vonatokat különösen békén kellene hagyni, mert ezek kihúzásával nem csak a sűrűség, hanem az üzemidő is csökken.
Néhány további vonal:
135: Hát ennek így meg mi értelme van? Délelőtti vonatok szombat-vasárnap járnak, munkanap nem? Kutya legyek, ha ezt igazolja bármiféle utasszám.
142: Nem kellett volna, de itt legalább rendszerben történt, és rövid végállomási várakozások adódnak ki, így tán valóban lehet vele személyzetet spórolni.
Valahol egyébként megértem a csökkentési szándékot, mert akármennyire is szép a kínálati ITF, bizonyos kihasználtság alatt még az "állandó kölségek arány magas" ismeretében és belekalkulálásával is el kell gondolkozni azon, hogy megéri-e ilyen sűrű kínálat, és amilyen utasszámokat én látok, egyre nehezebb meggyőznöm magam, és pláne másokat (nem vasútbarátokat), hogy tényleg kell ennyi vonat. De ha csökkentünk, akkor azt mindenképpen rendszerben, akár a buszokkal jobban együttműködve kellene csinálni, a kvázi véletlenszerű kihúzogatás elképesztő dilettáns beavatkozás. Különösen akkor, ha a 80-as vonali törlésekkel egyidőben az 1-es vonalon a kétóránként 6-7 kocsis IC helyett lesz óránként 3-4 kocsis IC, ami számomra nagy ellentmondás.
Tucatjával sorolhatnánk az olyan település- és megállóneveket, amiken csak azért nem röhögünk, mert már megszoktuk/beleszülettünk. Pl.: Nagyicce? Az mi??
> Vörösvárbánya? Mikor volt ott bánya, olyan 100 éve??
Lásd fentebb... Mondjuk: Petőfiszállás, mikor volt ott Petőfi, pláne a szállása, haha...
Tényleg nevezzünk inkább mindent Szövetkezeti Italbolt-alsónak, nehogy egy valami újat (ami valójában nem is új, csak tájékozatlanságból esetleg általunk nem ismert), valami egyedit kelljen befogadni.
Meg is haltak páran. Kisiklott egy tesztmeneten, egyelőre ismeretlen okból. A TGV egy még meg nem nyitott vonalon közlekedett, csak vasutasok utaztak rajta.
Abszolút informatív megállónevek terén az egyik - igaz, nem itthoni - kedvencem Poszjolok környéke. Ez Szentpétervártól délre, Virica nevű kisvárosnál található. A kisvároshoz az idők során hozzáragadt egy bazinagy hétvégiházas-üdülőterület (nem csoda: elég szép helyen fekszik). Eleve nem vitték túlzásba az elnevezését, Poszjolok ugyanis annyit tesz, mint Település, ami egyúttal a falu szinonímája. Legyen akkor Falu. Külön szárnyvonal szolgálja ki, ráadásul nagyobb személyforgalmat csinál, mint az a vonal, amelyből kiágazik. Na most, végpont felé akkor így festenek a szárnyvonal szolgáltatási pontjai: 1-es peron mh. 2-es peron mh. 3-as peron mh. Falu.
Úgy-amúgy postát vagy expresszárut. A jármű megnevezése 61-4504 posta-poggyászkocsi, a Tveri Vagongyár (Transzmasholding) megzenésítésében. Az elképzelés a hűtőkocsik elvét követi, ahol van 1 db. gépes kocsi és 1...n teherkocsi, és ezekből a blokkokból lehet akárhányat összelegózni. A postakocsis megoldás is kétféle járművel számol, ahol a 61-4504 a teherkocsi (1...n db.), és jár hozzájuk egy kísérőkocsi. Utóbbiba kötik be a teherkocsik kamerarendszerét. A kísérőkocsi 61-4484 jelzésű. Van benne WC, zuhanyzó, konyha, hálófülke, és a szolgálati szakasz. Az Orosz Posta rendelt nemrég a kétféle kocsiból összesen ötvenet.