Hogy világos legyen, bár szerintem már elég egyértelműen leírtam: én sem akarom bezárni a Délit. Szerintem ez az, amivel szemben használható és vállalható költségű alternatívát kell felmutatni.
A linkelt anyagból szerintem a b) ill. c) verzió elfogadható, a d) II. még egy érdekes ötlet, amit meg kellene nézni közlekedésileg, hogy mit okozna.
Igen, ez az egyik. A Nordwestbahnhof. 1959 - ben szűnt meg a személyforgalom végleg. Mondjuk, hogy a '70 - es évekig még volt valamekkora teherforgalom, bár szerintem nem. Azóta alibi teherforgalom és rohamos beépítés van. A Nordbahnhof ugyanez, azt állítólag 2018- ra befejezik. A '80 - as évek végén kezdték.
A Márvány-hegyalja közötti területnek nincs akkora ingatlanfejlesztési potenciálja ami indokolttá tenné a déli bezárását.
Ez már nem a sűrű beépítésű terület. Mind a naphegy mind az alkotás utca irányában lazább a beépítettség. Lehet pár tömböt felhúzni de sose lesz úgy beépítve mint Pest. Lehet pár mellékutcát megnyitni, de városszerkezetileg ez már semmilyen plusszt nem ad. Ahol van értelme átjárni a vasúton ott már most is át lehet, de a domborzati adottságok miatt nincs több kiaknázható lehetőség.
Innentől az a kérdés hogy feltétlenül nagy baj-e hogy van itt a naphegy aljában egy terület ahol éppen nem valami közepesen beépített terület van hanem vasút. Márpedig a Naphegy túloldalán ott a Tabán, ami szintén nincs beépítve, de ez mégsem probléma.
Hogy tékozlás-e vasúti területként meghagyni? Ha azt nézzük hogy ez az ára hogy a vasút feltárja a várost akkor nem.
A márvány-hegyalja közötti terület beépítésével jól jár 1-2 ingatlanfejlesztő de a város hatalmasat veszít hogy elvág 500 000 embert (közép és észak budát) a vasúttól. Ez pont annyira kártékony mint a nyugati rákosrendezőre telepítése lett volna - pedig ott tényleges rozsdaövezet tényleges szeparáló hatásáról beszélünk, egy kétszer ekkora területről.
A tényleges megoldás itt a Nyugati-Déli alagút lenne átmenő viszonylatokkal, de azt a pénzt inkább a belgrádi vonalra költjük éppen.
Az Orsay környékét nem tudom. Régen nem jártam arra. De nincsenek illúzióim. Van ott lepratelepből bőven, jut mindenhova.
Manhattanben, mint az elhangzott eleve alagútban ment a vonat többnyire. De van amerikai példa is, Detroit, meg ahogy olvasgattam Pittsburghben sem ment olyan egyszerűen.
A Közraktárak meg a Vizafogó környékén ne maradjunk, mert azok legalább fele részben állami beruházások. Ha Déli helyére felépítik államilag a Kremlt, akkor be lehet építeni nagyon hamar.
Tanult kollégám megjegyzése után korrigálnék (újévi túra utáni 4 adag Unicum és kb. 1l pezsgő után jogos a kritika). Valóban nem helyes a megfogalmazás.
"2. nehéz tehervonatnál meg vonalismeret nélkül nem közlekedhetsz. Akinek meg van vonalismerete, az nem ez a DMI adatok alapján fogja növelni vagy csökkenteni a vonóerőt."
2. nehéz tehervonatnál (mivel vonalismeret nélkül amúgy sem közlekedhetsz) meg nem a DMI-n kapott adatok alapján fogja növelni vagy csökkenteni a vonóerőt.
Azzal azért tisztában vagy ugye, hogy a metró nem fogaskerekű, és hogy amennyiben a délinél továbbfúrnák, legkorábban kelenföld előtt kb. 1 km-re tudna feljönni a felszínre, figyelembevéve a domborzati, és talajviszonyokat. Aki arról álmodik, hogy még az alagút előtt fel lehet hozni, az hatalmas tévedésben van.
A gazdája ismeri a hálózatát, mert az ETCS működéséhez kiindulási adatként meg kell, hogy adja a lejtviszonyokat.
:)
Ha nem adja meg vagy hülyeséget ad meg, akkor is irreleváns.
Pl. az osztrák is megadta és 0 ezreléknél 200kN-al vontat a gép. Ez kb. annyira 0 ezrelék, mint hogy ahogy én most és itt az atomfizikáról értekezek.
Másrészt:
1. könnyű teher és személyvonatnál is lényegtelen
2. nehéz tehervonatnál meg vonalismeret nélkül nem közlekedhetsz. Akinek meg van vonalismerete, az nem ez a DMI adatok alapján fogja növelni vagy csökkenteni a vonóerőt.
Ott va pl. Rákosrendező: Amíg nem döntik el, hogy mi lesz vele, addig marad ott a lepratelep. Ahol már eldöntötték, ott szépen rehabilitálták is a területet, lásd a MÜPÁ-t és környékét. Holott az is sínek közé van zárva, mégsem lepratelep.
Kelenföld is szépen fejlődik.
Ha már itt tartunk, nem lett volna logikusabb a Keleti kocsijavítót kiköltöztetni az Északiba annak bezárása helyett? Egy belvárosi terület sokkal értékesebb, mint egy külvárosi.
Azért lepratelep sok pu. környéke, mert a területek valószínűleg a vasút vagy az önkormányzatok tulajdonában vannak, és a lehetséges, hogy a bürokrácia útvesztői miatt (Franciaországban is vannak durva dolgok e tekintetben.) nem kerültek még eladásra. Ha eladják őket, akkor hasznosítva is lesznek. Lásd a Soroksári úti Tesco-t. Ha jól tudom, az BKV-s vasúti műhely vagy remíz volt. Mégis hasznosítva lett, annak ellenére, hogy most is vasút mellett van.
nem teremt maga körül rozsdaövezetet, és városszerkezetileg sem képez akadályt.
Mondjuk, hogy kevésbé, mint a többi. Ennek oka, hogy ma is részben alagútban van, részben pedig világos keretek közé szorítva, és van fölötte átjárás.
De azért az a disznóól a Márvány utca és a Hegyalja közt, az gáz, és marhajó területek eltékozlása.
Másfelől meg a budapesti ingatlanfejlesztésre rengeteg vasúttól távolabb eső terület
ja, vasúttól meg minden mástól távoli terület.
A Naphegy lábánál levő terület gyakorlatilag központi, nagyon jó közlekedése van - illetve lehetne csinálni, és ebben részt vehetne a vasút is. (Egy elővárosi vonal mentén lehetne több megálló is akár). A MOM-parkhoz tök hasonló lehetne, nem csak irodaházak, akár közintézmény, akár részben lakófunkció, zöld...
A déli az egyetlen fejpályaudvar ami nem teremt maga körül rozsdaövezetet, és városszerkezetileg sem képez akadályt. Ha már városrehabilitálni akarunk inkább lenne értelme a városliget-nyugati szakaszt föld alá vinni.
Másfelől meg a budapesti ingatlanfejlesztésre rengeteg vasúttól távolabb eső terület is rendelkezésre állna ami most sincs kihasználva. Irodaházat bárhova lehet építeni mégsem pörög az építőipar.
"Ha a Délit teljes egészében be akarják zárni, akkor törölni kell a forgalomból az elővárosi vonatok egy jelentős részét ÉS a balatoni vonatok egy jelentős részét, plusz egy vagy két új karbantartó-bázist kialakítani,"
Nem hiszem.Az elővárosi vonatok nagy részének a karbantartása nem ott történik illetve tudnak fordulni máshonnan,akár Monorról is.
ja, és az Orsay környéke is lepratelep, amit hasznosítatlan parlag mezők vesznek körbe... vagy a Penn Station ill. a Grand Central felé vezető nyomvonal. De maradhatunk csak a Közraktárak, Vizafogó környékén.
Nyilván ha bezárod Ferencvárost bármi egyéb intézkedés nélkül, akkor az pontosan úgy fog maradni évtizedekig. Eleve értékes, nem gettós területen, esetleg egy területrehabilitációs programmal egybekötve kicsit más lesz az eredmény. És Peti hozott példákat arra, de azon kívül el lehet nézni pl. Münchenbe, hogy ehhez nem feltétlenül kell bezárni a vasutat.
A Délit bezárják, lesz a helyén park / parkoló / szuperkórház / stadion / stb..
De az üzemi terület megmarad, alagutastul. Aztán majd Kelenföldről jönnek oda a vonatok, annyi különbséggel, hogy üresen. Ez annyira abszurd, és logikátlan gondolat, hogy fogadni mernék rá, hogy megcsinálják. :)
Alapvetően csak azt akartam levideózni magamnak, ahogy a 103-as által vontatott IC-vel kigördülünk a müncheni főpályaudvarról (az akárhanyadik kocsiban ülve teljesen mindegy, hogy milyen mozdony van elöl, úgyhogy ennek csak eszmei értéke lett volna) aztán nem állítottam le a[...] Bővebben!Tovább »
Az említett Index/MH cikk csak egy uborkaszezon írása, hogy legyen téma és olvasottság. P+R parkoló egy olyan helyen, ahol 300-400 Ft/ó a parkolási díj? Ki a fene menne oda átszállni tömegközlekedésre ennyi pénzért? Ha meg ingyenessé teszik, boldog-boldogtalan oda fog állni, és a hely duplája sem lenne elég.
Szerintem nem kell bedőlni a firkászok hülyeségének, el kell felejteni.
Szerintem kár ezen annyit vekengeni, a Délivel sajnos és szerencsére semmi sem fog történni. Sajnos, mert azok a holdbéli üzemi területek is meg fognak maradni, és szerencsére, mert az alapfunkció is megmarad. Lehet, hogy ez a bagázs tízszer gátlástalanabb és hússzor önteltebb, mint eddig bármelyik, de ezzel is még csak a bokáját rugdossák annak a molochnak, amit a MÁV jelent. Ha ennek most valaki nagyon keményen nekiesne, 15-20 év múlva valami látható lenne már, addigra meg a fiatal demokraták már régen a sírban lesznek, így is, meg amúgy is.
Évente n+1-szer felröppen ez a téma, mindegyik közül ennek a körítése volt most a legostobább. Különösképpen, hogy az I. kerületnek kellene megoldani a XII. kerület problémáját P+R-parkoló képében...