Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425746

Hogy világos legyen, bár szerintem már elég egyértelműen leírtam: én sem akarom bezárni a Délit. Szerintem ez az, amivel szemben használható és vállalható költségű alternatívát kell felmutatni.

A linkelt anyagból szerintem a b) ill. c) verzió elfogadható, a d) II. még egy érdekes ötlet, amit meg kellene nézni közlekedésileg, hogy mit okozna.

Előzmény: Lovrin (425744)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425745

Igen, ez az egyik. A Nordwestbahnhof. 1959 - ben szűnt meg a személyforgalom végleg. Mondjuk, hogy a '70 - es évekig még volt valamekkora teherforgalom, bár szerintem nem. Azóta alibi teherforgalom és rohamos beépítés van. A Nordbahnhof ugyanez, azt állítólag 2018- ra befejezik. A '80 - as évek végén kezdték.

Előzmény: segélyvonókészülék (425717)
Lovrin Creative Commons License 2016.01.02 0 1 425744

A Márvány-hegyalja közötti területnek nincs akkora ingatlanfejlesztési potenciálja ami indokolttá tenné a déli bezárását.

 

Ez már nem a sűrű beépítésű terület. Mind a naphegy mind az alkotás utca irányában lazább a beépítettség. Lehet pár tömböt felhúzni de sose lesz úgy beépítve mint Pest. Lehet pár mellékutcát megnyitni, de városszerkezetileg ez már semmilyen plusszt nem ad. Ahol van értelme átjárni a vasúton ott már most is át lehet, de a domborzati adottságok miatt nincs több kiaknázható lehetőség.

 

Innentől az a kérdés hogy feltétlenül nagy baj-e hogy van itt a naphegy aljában egy terület ahol éppen nem valami közepesen beépített terület van hanem vasút. Márpedig a Naphegy túloldalán ott a Tabán, ami szintén nincs beépítve, de ez mégsem probléma.

 

Hogy tékozlás-e vasúti területként meghagyni? Ha azt nézzük hogy ez az ára hogy a vasút feltárja a várost akkor nem.

A márvány-hegyalja közötti terület beépítésével jól jár 1-2 ingatlanfejlesztő de a város hatalmasat veszít hogy elvág 500 000 embert (közép és észak budát) a vasúttól. Ez pont annyira kártékony mint a nyugati rákosrendezőre telepítése lett volna - pedig ott tényleges rozsdaövezet tényleges szeparáló hatásáról beszélünk, egy kétszer ekkora területről.

 

A tényleges megoldás itt a Nyugati-Déli alagút lenne átmenő viszonylatokkal, de azt a pénzt inkább a belgrádi vonalra költjük éppen.

Előzmény: vrobee (425731)
vrobee Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425743

Az Orsay környékét nem tudom.

érdemes lehet megnézni.

 

Manhattanben, mint az elhangzott eleve alagútban ment a vonat többnyire.

Nem ez hangzott el, mert nem igaz, tudtommal a LIRR vonalon kívül egyikre sem.

Előzmény: GOLAZ111 (425742)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425742

Az Orsay környékét nem tudom. Régen nem jártam arra. De nincsenek illúzióim. Van ott lepratelepből bőven, jut mindenhova.

 

Manhattanben, mint az elhangzott eleve alagútban ment a vonat többnyire. De van amerikai példa is, Detroit, meg ahogy olvasgattam Pittsburghben sem ment olyan egyszerűen.

 

A Közraktárak meg a Vizafogó környékén ne maradjunk, mert azok legalább fele részben állami beruházások. Ha Déli helyére felépítik államilag a Kremlt, akkor be lehet építeni nagyon hamar. 

Előzmény: vrobee (425723)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425741

Tanult kollégám megjegyzése után korrigálnék (újévi túra utáni 4 adag Unicum és kb. 1l pezsgő után jogos a kritika). Valóban nem helyes a megfogalmazás.

"2. nehéz tehervonatnál meg vonalismeret nélkül nem közlekedhetsz. Akinek meg van vonalismerete, az nem ez a DMI adatok alapján fogja növelni vagy csökkenteni a vonóerőt."

2. nehéz tehervonatnál (mivel vonalismeret nélkül amúgy sem közlekedhetsz) meg nem a DMI-n kapott adatok alapján fogja növelni vagy csökkenteni a vonóerőt.

Előzmény: Törölt nick (425735)
vrobee Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425740

jaja, tudok róla ;)

Előzmény: manhattani (425738)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425739

az M2 Déli pu végállomása is becsukható... bár metróvonalat aligha zárnának be :-) 

Előzmény: Törölt nick (425737)
manhattani Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425738

>vagy a Penn Station ill. a Grand Central felé vezető nyomvonal.

 

Manhattanben az egyik teljes egészében, a másik nagyon jelentős részben a föld alatt van.

A GCT felé vezető nyomvonal fölött Manhattan egyik legelegánsabb és legkapósabb városrésze fexik.

Előzmény: vrobee (425723)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425737

Azzal azért tisztában vagy ugye, hogy a metró nem fogaskerekű, és hogy amennyiben a délinél továbbfúrnák, legkorábban kelenföld előtt kb. 1 km-re tudna feljönni a felszínre, figyelembevéve a domborzati, és talajviszonyokat. Aki arról álmodik, hogy még az alagút előtt fel lehet hozni, az hatalmas tévedésben van.

Előzmény: v_peti (425715)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425736

nehéz tehervonatnál meg vonalismeret nélkül nem közlekedhetsz

 

???

Előzmény: Törölt nick (425735)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425735

A gazdája ismeri a hálózatát, mert az ETCS működéséhez kiindulási adatként meg kell, hogy adja a lejtviszonyokat.

:)

Ha nem adja meg vagy hülyeséget ad meg, akkor is irreleváns.

Pl. az osztrák is megadta és 0 ezreléknél 200kN-al vontat a gép. Ez kb. annyira 0 ezrelék, mint hogy ahogy én most és itt az atomfizikáról értekezek.

Másrészt:

1. könnyű teher és személyvonatnál is lényegtelen

2. nehéz tehervonatnál meg vonalismeret nélkül nem közlekedhetsz. Akinek meg van vonalismerete, az nem ez a DMI adatok alapján fogja növelni vagy csökkenteni a vonóerőt.

Előzmény: a Zsóti (425698)
Vendégsín Creative Commons License 2016.01.02 -1 0 425734

...a vasúti sínek helyére keresztyény P+R parkoló...

 

Benne van a kereszt, csak a méretét kell növelni...

Előzmény: lineagialla (425693)
v_peti Creative Commons License 2016.01.02 -1 0 425733

Ott va pl. Rákosrendező: Amíg nem döntik el, hogy mi lesz vele, addig marad ott a lepratelep. Ahol már eldöntötték, ott szépen rehabilitálták is a területet, lásd a MÜPÁ-t és környékét. Holott az is sínek közé van zárva, mégsem lepratelep.

Kelenföld is szépen fejlődik.

Ha már itt tartunk, nem lett volna logikusabb a Keleti kocsijavítót kiköltöztetni az Északiba annak bezárása helyett? Egy belvárosi terület sokkal értékesebb, mint egy külvárosi.

v_peti Creative Commons License 2016.01.02 -1 0 425732

Azért lepratelep sok pu. környéke, mert a területek valószínűleg a vasút vagy az önkormányzatok tulajdonában vannak, és a lehetséges, hogy a bürokrácia útvesztői miatt (Franciaországban is vannak durva dolgok e tekintetben.) nem kerültek még eladásra. Ha eladják őket, akkor hasznosítva is lesznek. Lásd a Soroksári úti Tesco-t. Ha jól tudom, az BKV-s vasúti műhely vagy remíz volt. Mégis hasznosítva lett, annak ellenére, hogy most is vasút mellett van.

vrobee Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425731

Akkor berakom ide, amit a VÉEVK-be már betettél.

http://kkk.gov.hu/images/linkelt_fajlok/nkn2015/deli_%20palyaudvar_eloadas_dr_voros_attila.pdf

 

nem teremt maga körül rozsdaövezetet, és városszerkezetileg sem képez akadályt.

Mondjuk, hogy kevésbé, mint a többi. Ennek oka, hogy ma is részben alagútban van, részben pedig világos keretek közé szorítva, és van fölötte átjárás.

De azért az a disznóól a Márvány utca és a Hegyalja közt, az gáz, és marhajó területek eltékozlása.

 

Másfelől meg a budapesti ingatlanfejlesztésre rengeteg vasúttól távolabb eső terület

ja, vasúttól meg minden mástól távoli terület.

A Naphegy lábánál levő terület gyakorlatilag központi, nagyon jó közlekedése van - illetve lehetne csinálni, és ebben részt vehetne a vasút is. (Egy elővárosi vonal mentén lehetne több megálló is akár). A MOM-parkhoz tök hasonló lehetne, nem csak irodaházak, akár közintézmény, akár részben lakófunkció, zöld...

Előzmény: Lovrin (425730)
Lovrin Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425730

A déli az egyetlen fejpályaudvar ami nem teremt maga körül rozsdaövezetet, és városszerkezetileg sem képez akadályt. Ha már városrehabilitálni akarunk inkább lenne értelme a városliget-nyugati szakaszt föld alá vinni.

 

Másfelől meg a budapesti ingatlanfejlesztésre rengeteg vasúttól távolabb eső terület is rendelkezésre állna ami most sincs kihasználva. Irodaházat bárhova lehet építeni mégsem pörög az építőipar.

Előzmény: felucca_02 (425718)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425729

"Ha a Délit teljes egészében be akarják zárni, akkor törölni kell a forgalomból az elővárosi vonatok egy jelentős részét ÉS a balatoni vonatok egy jelentős részét, plusz egy vagy két új karbantartó-bázist kialakítani,"

 

 

Nem hiszem.Az elővárosi vonatok nagy részének a karbantartása nem ott történik illetve tudnak fordulni máshonnan,akár Monorról is.

Előzmény: attus germanicus (425707)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425728

Köszönöm Uram!

Előzmény: vrobee (425727)
vrobee Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425727

OFF

A hufilterben van valami cucc, amivel összeakad.

Az ABP menüjéből keresd ki az "open blockable items" menüpontot, és szedd ki azt, amiben valami FRAME kifejezés szerepel.

Előzmény: segélyvonókészülék (425724)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425726

Erről lenne szó:

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425725

Sajnos van abban valami, amit írsz.

Pedig a vasúton kívül a Kellemetlenföld - Déli útvonal igen hosszadalmas történet.

Előzmény: Hernyofan (425722)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425724

Ja, volt (én legalábbis láttam).

De az csak náluk divat, hogy némi reszelés miatt évekre lezárjuk az infrát, aztán egyszer csak átadunk valami kétes eredményű dolgot.

Máshol folyamatos, esetleg némileg korlátozott, vagy átszervezett üzem mellett folynak a nagy beruházások.

 

Apró popó! Csak nálam van az, hogy ha be van kapcsolva a reklámblokkoló, akkor nincs szövegszerkesztő ablak sem? Mai termés, eddig "R" üzemelt.

Előzmény: Hamster (425721)
vrobee Creative Commons License 2016.01.02 0 1 425723

ja, és az Orsay környéke is lepratelep, amit hasznosítatlan parlag mezők vesznek körbe... vagy a Penn Station ill. a Grand Central felé vezető nyomvonal. De maradhatunk csak a Közraktárak, Vizafogó környékén.

Nyilván ha bezárod Ferencvárost bármi egyéb intézkedés nélkül, akkor az pontosan úgy fog maradni évtizedekig. Eleve értékes, nem gettós területen, esetleg egy területrehabilitációs programmal egybekötve kicsit más lesz az eredmény. És Peti hozott példákat arra, de azon kívül el lehet nézni pl. Münchenbe, hogy ehhez nem feltétlenül kell bezárni a vasutat.

Előzmény: GOLAZ111 (425711)
Hernyofan Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425722

Ezt én is így tudom elképzelni.

 

A Délit bezárják, lesz a helyén park / parkoló / szuperkórház / stadion / stb..

 

De az üzemi terület megmarad, alagutastul. Aztán majd Kelenföldről jönnek oda a vonatok, annyi különbséggel, hogy üresen. Ez annyira abszurd, és logikátlan gondolat, hogy fogadni mernék rá, hogy megcsinálják. :)

 

Előzmény: _Nyuszi (425710)
Hamster Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425721

Ez vóttmá'? Még csak be se kellett zárni :)

 

Vasúti területből város: a Müncheni főpályaudvar környékének átalakulása

Alapvetően csak azt akartam levideózni magamnak, ahogy a 103-as által vontatott IC-vel kigördülünk a müncheni főpályaudvarról (az akárhanyadik kocsiban ülve teljesen mindegy, hogy milyen mozdony van elöl, úgyhogy ennek csak eszmei értéke lett volna) aztán nem állítottam le a[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

(Jó, hát sajnos München még kevésbé vagyunk, mint Bécs)

Előzmény: GOLAZ111 (425711)
alkotasu Creative Commons License 2016.01.02 0 1 425720

Az említett Index/MH cikk csak egy uborkaszezon írása, hogy legyen téma és olvasottság. P+R parkoló egy olyan helyen, ahol 300-400 Ft/ó a parkolási díj? Ki a fene menne oda átszállni tömegközlekedésre ennyi pénzért? Ha meg ingyenessé teszik, boldog-boldogtalan oda fog állni, és a hely duplája sem lenne elég.

Szerintem nem kell bedőlni a firkászok hülyeségének, el kell felejteni.

vrobee Creative Commons License 2016.01.02 -1 0 425719

Nem, nem hallottam.

Vagy esetleg pont erről beszélek.

Előzmény: v_peti (425714)
felucca_02 Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425718

Szerintem kár ezen annyit vekengeni, a Délivel sajnos és szerencsére semmi sem fog történni. Sajnos, mert azok a holdbéli üzemi területek is meg fognak maradni, és szerencsére, mert az alapfunkció is megmarad. Lehet, hogy ez a bagázs tízszer gátlástalanabb és hússzor önteltebb, mint eddig bármelyik, de ezzel is még csak a bokáját rugdossák annak a molochnak, amit a MÁV jelent. Ha ennek most valaki nagyon keményen nekiesne, 15-20 év múlva valami látható lenne már, addigra meg a fiatal demokraták már régen a sírban lesznek, így is, meg amúgy is.

 

Évente n+1-szer felröppen ez a téma, mindegyik közül ennek a körítése volt most a legostobább. Különösképpen, hogy az I. kerületnek kellene megoldani a XII. kerület problémáját P+R-parkoló képében...

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.01.02 0 0 425717

https://www.google.hu/maps/@48.2315726,16.3905183,15z

 

Ebből jelenleg mi nem használatos?

Ami mégsem, azt nagy erőkkel építik be éppen.

Előzmény: GOLAZ111 (425713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!