Az új oldalfalat nem füllerezed? Gittelni nem kellett rajta? Nem volt sérült? És nem húzta meg sehol a hegesztés? Sárvédő ívnél ahol peremezték ott sem?
Komoly meló amúgy! Le a kalappal a kasztnis előtt!
Ezekből a képekből számomra az derül ki, hogy ez az oldalfal totálkáros lett. elejétől a végéig. Egy ennyire új autó esetében pedig egy egyengetett "teligittes" elem jelentősen csökkenti az értékét egy esetleges eladás-rétegmérés esetében.
100 évvel ez előtt hol voltak a mostani mély tapaszokhoz hasonlóak?Csak kizárólag ónnal javítottak felület hibákat!
Sárvédő íveket vagy folyamatos hegesztéssel,vagy sűrű heftekkel kell felrakni ez utóbbi esetben ónnal légmentesíteni kell az átlapolást mert a nedvesség a hátoldalról oxidációt indít a festés alatt...
Azért jól nézd meg azt a 6500K csövet, mert minden csak nem napfény :)
Dolgoztam sokat az audi gyárban, ott a fényalagútban úgy lett kialakítva, hogy 4 csöves a foglalat, 2db 3300K 2db 4000K felváltva egyesével. Így elég jól látható minden hiba.
Szomszéd fényező meg csak 3500-as csöveket használ. Szerintem az még kicsit sárgás, de mindenképp természeteshez közeli.
Annyit kifelejtettem, hogy az elektromos berendezések vezetékei falba vésve, és minden kapcsoló a fényező helyiségtől teljes mértékben szeparált szomszédos helyiségben elhelyezve.
Köszönöm a sok segítséget, most úgy néz ki a dolog, hogy valami félutas megoldás lesz. Nyilván nem tökéletes, de az élet majd megmutatja merre kell tovább fejleszteni, ha tovább kell fejleszteni.
Helyiség padlótól mennyezetig csempézve, befúvás egy 55 cm-es külső ventilátorral, légcsatornázva, födém magasságából több ponton befújva, természetesen szűrve.
Elszívás egy 40 cm ventilátorral, légcsatornák levezetve a padló szint közelére, két oldalon több beszívási ponttal. Elszívó ventilátor előtt aktívszenes szűrővel. Na most itt a túlnyomás és a légszállítás kérdése kicsit necces, mert csak tapogatózunk, alap kiindulási pont hogy a két lapátátmérő eltérő, vélhetően több lesz a befúvott levegő mint az elszívott. Légszállítási adataink viszont nincsenek, legrosszabb esetben valamilyen frekvenciaváltóval kell megoldani a motorok teljesítmény szabályozását, így összehangolni a kettőt. A beszívott levegő felmelegítésére perpill nincs ötletem de talán a légtechnikás srácok ki tudnak találni valamit.
Szárítás: a jelenlegi terv az oldalfalakra 4-4 db 350W infrapanel a mennyezetre pedig 3 db 350W-os panel kerülne, prózai okokai vannak, ez áll rendelkezésre. Infrapanelek IP44-esek de fújás közben nem üzemelnének csak előmelegítésre ha szükséges illetve szárítás alatt.
Szerintem olyan 10ezer körüli kategóriát érdemes belőni és még használható is legyen. Gondolom nem csak ez az egy tipus és gyártó létezik akik elfogadható lakkot csinálnának. Persze ha nincs akkor érdemes ezt venni mert egy esetleges újrafújás elvinné a különbséget anyagba.
Felül jöjjön be a beszívott levegő, felmelegítve megszűrve, és nagyobb mennyiségben mint a padlón, szűrőn keresztül elszívott levegő, ezzel túlnyomást képezve, melynek köszönhetően a falra felfújt soha ki nem keményedő kamra ragacs, kamraméz felfogja a falhoz kiszorított levegőt.... Ezt egy épületen belül tudjátok megcsinálni....... El kell kerülni hogy "alagutat" képezzen a lég mozgás, illetve megfelelő sebességű légmozgásnak kell lennie mert túl kis légmozgásnál sok köd fog bent maradni, így várogatni kell majd hogy elmenjen a köd, túl nagy légmozgásnál meg szinte elrántja a felület elől a levegőt. Ha jól emlékszem 0.3-0.6 m/s kell hogy legyen a levegő sebessége......
Személyes véleményem, egy átlag maszeknak sem éri meg kabint csinálni...... nem hogy nektek (ne haragudj) csinálni kell egy garázsból egy fújóst azt kész. (Mi is így csináljuk) ki van csempézve azt szia.... időnként lefújatok levegővel mindent, fentről lefelé haladva, kis söprök, és lúg-gal meg kis permetezővel átnyomom a csempét-ablakokat-ajtókat aztán kocsimosó kefe és magasnyomásúval (vagy ha nincs kedvem összerakni) csak simán slaggal ki locsolok...... fújó ruha, bázisnál minden sornál mézeskendő, lakk előtt nagyon alaposan, majd pedig a lehető leggyorsabb lakk-ot használom a felülethez hőmérséklethez képest (ésszerű keretek között) így sokkal kevesebb ideig jöhet létre az hogy a még nedves felületbe beleszálljon valami... Pisztolyt fújás előtt nem a sarok-padló felé próbálgatom, nem szárítom pisztollyal a felületet stb.....lehető legkissebbre kell csökkenteni a levegő mozgatását, felkavarását....... ennyi...... Évi két három fújásra szerintem hibátlan ez a technika..... Az ajtó folyamatosan nyitva van résnyire igy kb pont mire leszárad egy sor, kimegy a köd, és jöhet a következő sor. De ha nagyon maximalisták vagytok, akkor keresni kell valahol egy műhelyt ahol ki bérelhetitek a kabint, ennyi.... Akkor esetleg rá is tudtok szárítani.
Tudok több olyan festőt is akinél egy autó fér be..... és gitteléstől hegesztésig, lakkozásig, polírozáson át mindent ott csinálnak....... még sincs világvége :)
A korábbi hozzászólások alapján én ebbe a helyiségbe építenék egy fülkét gipszkartonból vagy akármiből, aminek a tetején megoldod a szűrt beszívást/fúvást és 20cm-el magasabb padlóval pedig az aljára mehet rács és szűrőn keresztüli elszívás. De mire ezeket megoldod kiszámolod kialakítod pont veszel egy bontott fűtéssel ellátott fülkét...(ugyanezt jártuk végig nemrég egy 2x300 m2-es műhelyben ahol a hely megvolt a kamrának csak a pénz nem.. inkább kivárták amíg lett és vettek kamrát. Mégiscsak így vannak meg az "előírt" feltételek.
Van ára rendesen,ehez jól fizető kuncsaftok kellenek. Mivel szinte mindenki pénztárca érzékeny így át kel gondolni megéri-e. Nézni kel még,hogy hasonló tulajdonságokkal melyik lakk rendelkezik még és persze melyik gyártó.
Olyan 12.000Ft körül van a masfel literes szett. /1 Liter lakk + a 0,5 Liter edzö./ Ha megveszed a sajat higitojat akkor olyan 15.000Ft körül lehet. A gyarto szerint 10-12nm/Liter a kiadossaga.
Nem néztem még az árát,de ha 1-2 ezer eltérés van akkor nincs értelme mást venni mert egy megfolyás után lehet melózni pluszba,azt meg nem igazán szeretem.
Biztosan van olcsobb, de itt is ervenyesül az olcso husnak hig a leve effektus.
En nem tartom ezt olyan draga anyagnak, viszont eleg jo. A legtöbb lakknak eleve kell magasabb hömerseklet a rendes kikemenyedeshez, a CC8 ugy lett kifejlesztve hogy szobahömersekleten is rendesen kikemenyedik.