Keresés

Részletes keresés

ka_TARZI_s Creative Commons License 2021.09.05 0 0 20914

Sachsenringen miért nem megy soha a DTM (még az újraszületés után 1 vagy két szezonban mentek).

Előzmény: JarnoTrulli (20912)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.09.05 0 0 20913

mindenhol most az E irány felé mennek, DTM-nél is elég arra mutatnak a jelek, hogy ez lesz a cél

 

 

Előzmény: nicko (20911)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.09.05 0 0 20912

K. van der Linde szerintem üldözési mániás. Kb. nincs olyan futamhétvége ahol ne sejtene valami összeesküvést ami ellene történne ha éppen nem nyer

Kezdve a BOP kiosztáson, a Mercedeses összefogásról majd feltartásról, most az osztrák hétvégén szerinte direkt lassítják, mert vezeti a bajnokságot. Mivel szerinte nem a gyártóknak szól ez, hanem a versenyzőknek.

 

ITR persze elutasítja a vádakat

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/van-der-linde-ortet-absicht-wird-dtm-leader-im-titelkampf-gezielt-gebremst-21090405

 

Már most kiadták a 2022-es versenynaptárt, de 2 futam még TBA, de az fix hogy európai helyszínek.

Van olyan tippem semmilyen szinten nem beszéltek össze a többi GT3-as szériák, és ugyanúgy egymásra lesznek szervezve a futamaik...

 

 

nicko Creative Commons License 2021.09.01 0 0 20911

már rég nem az volt. 

DGTM ami van...de már a Supercars sem az mióta Ford Mustang van és jön a Holdent vàltó Camaro. Vagy a másik lehetőség, hogy semmi nincs. 

Évekkel ezelőtt vázoltàk, hogy V6-al váltják a V8-at 2650ccm esetleg turbó és akkor több gyártó beszálna. Ez ment a kukába és szerintem már az e-supercarst tervezik....

Előzmény: ka_TARZI_s (20909)
nicko Creative Commons License 2021.09.01 0 0 20910

Sights & Sounds: Up-close with the Camaro Gen3 engine

As the development on the Camaro for Gen3 continues, Shane van Gisbergen puts the new GM engine through its paces 

 

https://www.supercars.com/videos/championship/sights-sounds-up-close-with-the-camaro-gen3-engine/?cat=default

ka_TARZI_s Creative Commons License 2021.08.28 0 0 20909

Szerintem a DTM már nem túraautó bajnokság...

Előzmény: JarnoTrulli (20908)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.27 0 0 20908

Lamborghini DTM squad adds third Huracan at Red Bull Ring

 

https://www.motorsport.com/dtm/news/lamborghini-squad-third-huracan-maximilian-paul/6654711/

 

Maximilian Paul vezeti

nicko Creative Commons License 2021.08.27 0 0 20907

igen.

ott most tél volt, szóval jön a nyár és nyitás októberben :)

Előzmény: JarnoTrulli (20906)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.27 0 0 20906

ott sokkal szigorúbban kezelik a dolgokat most is

csak amikor tegnap olvastam hogy a DTM-re is már szabad a pálya az osztrák rendezésnek és nézőknek elgondolkoztam azon, hogy mást nem hallani mint hogy jön a menetrendszerű nyár vége és a hullám

 

 

 

Előzmény: nicko (20905)
nicko Creative Commons License 2021.08.27 0 0 20905

Craig, Twitterre írja mi zajlik kenguru földén 

 

 

Message 1: over 1000 cases, spreading easily, hospitals overwhelmed, ICU numbers growing.

Message 2: give it a couple of weeks and you can go picnic, sit on the beach, hang in groups.

FROM THE SAME PEOPLE IN THE SAME PRESS CONFERENCE. No wonder people are confused 😡

Előzmény: JarnoTrulli (20904)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.26 0 0 20904

osztrákoknak nem szóltak a nyár végi hullámokról, mert mehetnek korlátlanul a nézők, sőt a boxutca is nyitott, ami utoljára a 2019-es szezonzárón fordult elő

nicko Creative Commons License 2021.08.26 0 0 20903

Adrian Burges: A Gen2 és Gen3 autók közötti egyik legfontosabb különbség a leszorítóerő jelentős csökkenése lesz"  

 

Jelenleg a nagy leszorító erő miatt kevesebb az előzés.

 

https://www.supercars.com/news/championship/simulation-work-proving-gen3-a-greater-racing-product/

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.26 0 0 20902

SSR-Porsche vezetése finoman fogalmazva sem volt ájulva a hétvége után. Schlund azt mondta kevés köze van ennek a versenyzéshez, meg a szériának cselekednie kell, mert tönkremegy a sorozat hírneve.

 

Költségek magasak voltak, főleg a hétvégi "Crashfestival" (német sajtóban így jellemzik az előző hétvégét) után sok lett az anyagi káruk.

 

Idén bevezetett startokkal van a legnagyobb gondja, mert az hordozza a legnagyobb balesetveszélyt, meg nem ezekkel a GT3-as autókra való az efféle rajtolás. 

BOP nem megfelelő beállítása se tetszett neki, mert nagyon kevés adatból tudtak csak dolgozni. Szabadedzésen nem tudtak tiszta kört menni, meg utána vasárnap az időmérő nedves pályán zajlott. 40 kilóval lettek könnyebbek a szombati kvali után ahol csak 20. lett Ammermüller. Szombati versenye se tartott sokáig

BOP - szerinte a hivatalos teszteken kell beállítani és nem már szezon közben módosítani folyamatosan és ilyenkor is adatokat gyűjteni. Mert ha már teszteken kiderülne esélytelenek akkor feleslegesen nem indulna.

Másik kritikája a gumikra vonatkozott, hogy hozzák vissza a melegítő paplanokat, amiket 2017 óta nem használhatnak. Mert profi sportban fel kell azokat melegíteni, meg a paplanok nem drágák, viszont az igen, amíg a pályán használják a gumikat melegítés céljából. 3 körre van szükség az ideális hőmérsékletre, és sorra mennek el ezekre a gumiszettek. Abroncsoknál ő amellett van hogy lehessen taktikázni is különböző keverékekkel. 

 

Schlund és ITR közt lesz találkozó. Őket nem szólta le, mert elejétől fogva segítettek nekik. És a DTM hatása tetszett neki és a médiája ami körülveszi az egész szériát. 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/ssr-stellt-dtm-fuer-2022-bedingungen-schaeden-so-teuer-wie-ganzer-einsatz-21082501

 

nem a cikk írja, hanem én és saját véleményem: de szerintem itt azt hitték, hogy a bab is hús és rögtön tarolnak vagy ott lesznek az elején mintha ADAC GT-ben lennének. Eleve tudta idén hogy mennek a DTM rajtok, meg ha szezon közben esnek be kihagyva a szezon előtti teszteket ahol bemérték a BOP miatt az autókat eleve nem egyszerű az ő helyzetük. Gumiknál meg szerintem spórolni akar, mert olcsóbb megvenni a paplanokat, meg több gumiszettet venni.

 

Aztán az se dobott a kedvén, hogy a balesetek miatt normális versenyt se tudtak menni se szombat, se vasárnap, és a nem kevés anyagi kár érte

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.26 0 0 20901

Michelisz 37 éves, ebben a műfajban talán pont  a legjobb korban van, utóbbi 10-11 évet ezen a szinten versenyzi végig folyamatosan, 2019-ben bajnok is lett, már rég nem afféle helyi magyar hős vagy a szimulátoros srác aki versenyzik, vajon miért nem lép le más szériába? pl. ott a WEC. 6, 8 órás futamokkal, meg persze a Le Mans 24. 

Ha jönnek oda is a GT3-as kocsik csak látnak benne fantáziát és egy projekthez felkérnék. 

 

Ha nem is jönnének be a számításai 40 évesen biztos lenne a WTCR-be visszaút számára. 

Előzmény: toto92 (20895)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.23 0 0 20900

Nürburgring vaddisznó díjasa: Lawson

 

dodzsemeztek sokan, de ő az egész hétvégén formában volt ilyen téren, legyen az szabadedzés, időmérő vagy futam.

bendeguz90 Creative Commons License 2021.08.22 -1 0 20899

Most sem rajta múltak a dolgok, de akárhogy is azért az hitetlen, hogy összetettben Tassi áll a legjobban a mieink közül és nem Norbi (na nem mintha ezzel Tassi versenyzői kvalitását csökkenteném)

Előzmény: ka_TARZI_s (20894)
toto92 Creative Commons License 2021.08.22 0 0 20898

Aragónban meg műszaki hiba miatt állt ki.

Előzmény: toto92 (20895)
toto92 Creative Commons License 2021.08.22 0 0 20897

És erre megint kiforgatják a harmadik helyről.

Előzmény: toto92 (20895)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2021.08.22 0 0 20896

Thx.

Előzmény: toto92 (20895)
toto92 Creative Commons License 2021.08.22 0 0 20895

Tavaly a Hyundai megszívta a BoP-t (ugye a Nürbitől vissza is léptek), így is ő lett a legjobb a márkán belül. Idén meg a Nürbin és Portugáliában is kilökték - ha csak két hatodik helyet hoz ezeken, most P4-5 körül lenne.

Előzmény: ka_TARZI_s (20894)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2021.08.22 0 0 20894

Norbival mi történt?

 

Mióta megnyerte a bajnokságot, önmagához képest elég mélyrepülésben van.

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.22 0 0 20893

Porsche itt eléggé csak egy villámlátogatást tett

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.21 0 0 20892

kvalira már másabb lett a dolog, Ammermüller 20.

 

Gore helyett Haase eddig nem kicsit minőségi csere (COVID gyanú), Winkelhock viszont kb. ott ahol Sophia lenne. 

Utolsó Haupt is picivel van 1 mp feletti hátrányban a pole időhöz képest. 

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.20 0 0 20891

új/vendég arcok nagyon elöl, szerintem ez még a frissebb gumik miatt lehet, mert nekik előző hétvégéről nincs mit áthozni

 

1. Abril (Zolderben kiesett)

2. Stolz (vendég)

3. Haase (kérdés ilyenkor megkapja most a friss gumikat, vagy az autót nézik, és Gore 15. helyen végzett és azokat a szetteket kapta)

4. Ammermüller (újonc és a csapat is, BOP lehet túl jól lett belőve, vagy csak így csalogatják a Porschét?)

5. Klien

 

nyilván első edzés, de kíváncsi leszek majd mennyire keverednek meg a dolgok ha mindenki friss gumikon megy

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.19 0 0 20890
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.16 0 0 20889

na, még 1 bejelentés: jön a következő futamra a Porsche amit Michael Ammermüller fog vezetni

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/sensation-ssr-performance-sorgt-am-nuerburgring-fuer-porsches-dtm-premiere-21081502

 

SSR Performance áll a projekt mögött, ADAC GT bajnokcsapat persze Ammermüllerrel közreműködve. 

SSR itt a Stefan Schlund Racing-et jelöli :)

Csapat nagyon érdeklődik a DTM iránt és már szervezik a komolyabb jelenlétet. Lausitzringen már ment a szervezés de olyan jól titokban tartották hogy a hivatalos bejelentésig semmi se szivárgott ki. Porsche miatt majd kell némi varia a BOP terén, mivel a motor terén ők vannak hátrányban.

Ha a COVID helyzet lehetővé teszi a Norisringen is versenyezni fognak. 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/fuer-porsche-eine-wichtige-sache-so-plant-ssr-performance-mit-der-dtm-21081601

 

Másik mai cikkben a csapatfőnök Wolfgang Hatz konkrétan kijelentette, hogy nagy a potenciál a csapatban és tovább akarnak fejlődni, és a következő lépés egy 2022-es fullszezon lenne (én teszem hozzá ezek után az ADAC GT biztos nem díjazza)

Hatz teljesen DTM párti, aki 2001-2009 között az Audinak dolgozott, majd fontos szerepe volt a Porsche LMP1-es visszatérésében.

Porsche mint gyártó náluk megosztottak a dolgot illetően, de Hatz már puhítja őket.

Idei vendégszereplést éles tesztnek veszik és jövőre az új Porsche kocsival már jönnének is akár.

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.08.15 0 0 20888

Nürburgringre lesz változás a mezőnyben:

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/getspeed-plan-durchkreuzt-toksport-wrt-setzt-mercedes-amg-in-dtm-ein-21081002

 

- Haupt már több hete, sőt lehet hónapja előre bejelentve, a saját csapatával sok év kihagyás után DTM futamon fog indulni

- Luca Stolz szintén egy Mercedessel nevez, amit a Toksport WRT készít fel. ADAC GT-ből érkezik ő is, és a csapat is, ott Engellel osztozik a kocsin.

- ennek a WRT csapatnak, nincs köze a másik WRT alakulathoz, náluk a World Rally Team a rövidítés. Csapat gyökere a ralira vezethető vissza, amikor 2002-ben a török Serkan Duru megalapította és kezdetben raliversenyeken szerepeltek. 2014 óta pedig különvált a két bázisuk, a ralis részleg és a GT autókat máshol készítik fel. Sportkocsis csapatnak pedig az alapító testvére, Seyhun a vezetője

WRC2-ben a WRT tavaly bajnok lett

 

sőt jött volna egy 3. Mercedeses vendég, itt a GetSpeed indított volna plusz autót, akiknek a bázisa szintén közel van a pályához de a szervezőkkel abban maradtak, hogy nem indulnak, mert túlságosan sok Mercedes lenne a mezőnyben. Fabian Schiller lenne a második versenyzőjük. Ő már az április teszten is részt vett, ő segítette Maini-nak a beilleszkedést. Schiller bemutatkozása később lesz, csak kérdés, hogy mikor, mivel a GT World Challenge naptára több hétvégén fedi a DTM-et. Vagy Assen vagy Hockenheim lehet ebből. 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/man-muss-fair-sein-gary-paffetts-dtm-comeback-endgueltig-geplatzt-21081201

 

Paffett idén nem indul a DTM-ben. Eddig sorra mondták le a szereplését. Kezdetben a Formula-E kötelezettsége miatt, de most a COVID tett be neki és az utazási korlátozások, ami britként érinti. Csapattal egyeztetve abban maradt, hogy Buhk marad és terveznek vele a folytatásban is. Viszont Buhk sem marad teljes szezonra, mivel ADAC GT-ben kell versenyeznie. Hockenheimi DTM hétvégén jelenése van Sachsenringen ADC GT-ben. Jelenleg 2. helyen áll ott összetettben Marcielloval.

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/nach-crash-in-zolder-mercedes-pilot-juncadella-am-daumen-operiert-21081401

 

Zolderben a balesete során Juncadella hüvelykujja komolyabban megsérült, (így versenyzett másnap, vasárnap), az ismert orvos Dr. Mir vette kezelésbe. 

 

nicko Creative Commons License 2021.08.13 0 0 20887
Előzmény: nicko (20886)
nicko Creative Commons License 2021.08.13 0 0 20886

A Supercars hivatalos fb oldalára néha felrak régebbi versenyeket. Most egy 2006-os Oran Parki teljest raktak fel. Nagykár, hogy a pályát 2010-ben végleg bezárták és lakópark épült a helyén és, hogy már nem 30 autó áll a rajtnál. 

2006-tól követem a szériát.

nicko Creative Commons License 2021.08.10 0 0 20885

A Red Bull további 2 évet írt alá a Triple Eight Race Engineering csapattal. Mivel 2013 óta a szponzoruk 2 év múlva meglesz a 10 év is. 

https://www.supercars.com/news/championship/red-bull-commits-to-extension-with-triple-eight/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!