Hát karbisat nem is igazán akarok, két dolog miatt sem, mégpedig tartok a fogyasztástól, és mivel napi szinten akarom használni autó helyett, így nem mindegy a fogyasztás sem, ezért is váltam meg az 1.4-es Suzuki motoromtól, mert 8 alatt nem nagyon lehetett kihozni!
Ámbár szerintem a Honda nem fogysztana még karbival sem rosszul!!!
Suzukit meg nem akarok venni véletlen sem! :)
A másik, hogy jó lenne olyan példányt kifogni, ami minél fiatalabb, hogy tudjak rá kötni Assistance biztosítást, nem mindegy az, ha tudja az ember, hogy 20 percen belül az ország bármely pontjában ott van érte az autómentő, ha még is úgy alakul. Tehát 16 évtől nem ártana, ha legalább egy 3 évvel fiatalabb lenne, vagyis 2007-től nem öregebb. 16 évesig lehet kötni említett biztosítást.
Az ABS sem lenne hátrány, ámbár a mostanin is van, de soha nem működött még, csak mikor próbálgattam, talán az nem lesz szempont ha állapotát tekintve megfelelőt lelek.
Karbissal nem mentem, de az injektorosoknak az almoskonyv szerint jobb a futomuve, a beepitett 6. sebessegfokozat egyfajta overdrive az orszaguti/autopalyas alacsonyabb fogyasztas erdekeben. Az injektoros kevesebbet fogyaszt (sokszor motorozom egyutt egy velem kb. egy alkatu kollegaval es az en SD02-om kb. fel literrel szokott tobbet fogyasztani, mint az o utolso szerias motorjanal - modositottak az euro normak miatt a befecsekendezesen).
Nem utolso szempont, hogy pl. karbisbol nincs ABS-es verzio, ami nem hatrany imho.
A fogyasztás miatt mindenképp nálam szempont volt,nem mintha anyagilag tönkretett volna,hanem csakúgy. Én is eljárok 6 liter alatt,vagy a körül százon,mint,ahogyan valaki írta korábban. Egy karbis 1,5 literrel biztosan többet kér,de hallani horror,9 körüli fogyasztásról is.
Másik,hogy azért csak fiatalabb,korszerűbb is maga a konstrukció,egy ráncfelvaráson, vagy annál több változtatáson is átesett modell azért mégiscsak jobb választás,ha már kb ua. az ára.
Mindenképpen jó darabot kell kifogni,mert "sikerülhet" nagyon mellé is nyúlni.
Azt akarok, de van valami oka, hogy javasolt az injektorost választani? A jelenlegi is injektoros, nem akarok már visszalépni ilyen irányba, meg karbival azért lehet nagyokat szívni, de ha jó, akkor mondjuk az is észrevétlen tud lenni.
De inkább rászánom a pénzt egy újabb modellre, mert hosszú időtávon akarom használni, ráadásul nálam kora tavasztól késő őszig motorhasználat van napi szinten, tehát fog a km pörögni bele.
XL1000 Varaderot nézegetek, 2003 vagy utáni, tehát az injektoros 6 sebességes amit keresek.
Ha esetleg segítetek, hogy mire figyeljek, NAGYON MEGKÖSZÖNÖM!!!
Van egyébként ennek a típusnak valami tipikus hibalehetősége? ...ámbár ahogy eddig olvasgattam, és én gondolom, nincs! :) ...jobban mondva egy van neki! ...nekem még nincs ilyen motorom! :)))
Széles utat!
Reggelente még vigyázzatok, ma motorral akartam menni, mert hívogatóan jött fel a nap, de később rájöttem, jól tettem, hogy nem tettem! ;) ...még baromira csúszott! ;)
Nincs pontos technikai leírásom, de 1x egy szervízben láttal egy CBR 1100 et így átalakítva. A szerelő szerint szarabb lett a fékhatás, mert a rendszer kompletten tudja a teljes fékerőt. Csak a tulaj ragaszkodott az átalakításhoz...
Meg tudnád mondani, hogy mennyi olaj kell egy SD02 2003 ABS nélküli teleszkópba? Nekem ami van service manual az 529 cm3 +-2,5 cm3 ir ill. 114mm-ert de a manual az 1998 - 2003-as varákhoz való.
Csak azt nem értem, hogy mi figyeli a kerék forgását? Az enyémben nincs ABS. Azt tudja valaki milyen sorrendben kell a légtelenitést elvégezni (távolabbitól visszafelé)? Kell hozzá vákuumos légtelenítő vagy simán pumpálással elvégezhető?
Hátul eleve gyenge a fékhatás,ha az elsővel fékezel,szerintem nem is érvényesülhet,mivel a főfék,a súly előretevődése miatt az első.Ilyenkor éppen az lenne a baj,ha blokkolna a hátsó.
Engem különben zavar a dual, mivel éppen a hátsófék kanyarban-stabilizáló hatása nem érvényesül (mert fékezi az elsőt is),amit a korábbi VStromon nagyon megszoktam.
A gyárit javaslom. Mindíg ezt használom. Volt benne Athena 2x, de a 2. szett folyt. Ha jól sikerül legyártani az utángyártott simmeringet akkor az is ok. De több köztük a széria hibás.
Egyénenként nagyon eltérő, hogy kinek mi a jó. Én csak a tank felőli részből kértem, hogy szedjen ki 1 kicsit a szivacs vastagságából. Azért, hogy előrébb csúszhassak picit. Nekem a Vara ülése pont jó és hátul is kényelmes, az utasomnak. Viszont az Africa Twinem ülését nagyon át kellett szabnia és az profi lett.
"A dual fék csak akkor fékezi a hátsó kereket, ha forog az első".
Tegyük hozzá, hogy ha ELŐRE forog az első. Ez nem vicc, a működés miatt van így. Megtréfálhatja a vezetőt, ha emelkedőn megáll a motorral, két lába a földön, csúszik hátra a gép, kétségbeesetten markolja az első féket, a motor pedig csak csúszik tovább...
Porvédőt is kellene cserélni? Találtam saito márkájú szimeringet porvédővel, elvileg Japán gyártmány. Van tapasztalat ezzel a gyártmánnyal kapcsolatban? Találtam még tourmax-ból is készletet, szerinted tourmax vagy saito? Athena-ból nincs porvédő csak szimering.
Köszi a válaszokat. Több mint fél liter olaj kell bele? Milyen az a 10w? Jó bele a hidraulika olaj vagy esetleg a kormány szervó vagy az automata váltó olaj?
SD02-höz keresek első teleszkóp szimeringet. Milyet érdemes beletenni ill. mennyi olaj kell bele?
A dual fékkel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy ha behúzom az első féket a hátsót nem fékezi, de fordítva működik. (ABS nélküli). Hátsó fékkel nem is tudok blokkolni és elég gyenge a fékhatás. Ez ilyen vagy a fékkel van valami? Érdemes fékolajat cserélni?
A Varaderom ülése elérte hogy felújítsam, de nem tudom, hogy hova, kihez lenne érdemes vinni megcsináltatni?? Továbbá kíváncsi lennék a tapasztalatotokra, hogy milyen mértékben és hogyan változtassam meg az ülést, mit rakassak bele vagy milyen vastag legyen a szivacs, milyen széles stb. Nektek mi volt ami a legjobban bejött vagy mi az amit másképp csinálnátok ha újra lehetne.