Az eddigi okoskodásaidban foglaltakat alapul véve továbbra sem értem, miért kellene nekem közterületen kapálnom? Ha volnál szíves, ezt a javaslatodat is az utána következők mintájára, tényszerű érvekkel alátámasztva megmagyarázni, annak lenne értelme. De ez így egy demagóg okoskodás, amely jelen formájában minden alapot mellőz. És félek, hogy ennél magasabbra nem jutsz ebben a kérdésben. Mélyebbre még van esély. És nem, nem válasz az, hogy valakik valamikor valakik helyett kapálgattak ott, mert ha annak lenne létjogosultsága, akkor azt a munkát most is elvégeznék, de nem teszik, s ennek nyilván ugyanúgy van oka, mint annak, amiért én nem fogom ugyanezt megtenni. Még ha az okok nem is azonosak a két esetben. Tehát, elő a farbával!
Én eddig is elvégeztem otthon a munkát, ezután sem lesz másképp. De más helyett nem dolgozom. A közterület ápolása az adott önkormányzat feladata. Szolnokon, Csajágaröcsögén, meg bárhol az országban. S mivel nem az önkormányzatnál, vagy annak megbízott vállalkozásainál dolgozom, így biztos nem fogom azt a majd 1km hosszú szakaszt rendbe tenni. Csinálja meg az, akinek a dolga lenne, mert ez így katasztrófa, szembeállítva a vízirendőrség és a belvárosi Tisza-híd közötti szakaszhoz képest!
"Szolnok a korábbi években mintegy 900 millió forintot halmozott fel a közösségi közlekedési szolgáltatással megbízott Volánbusz Zrt. felé, az éves veszteségtérítések elmaradásából. A cég jelenleg úgy is végzi a közszolgáltatást, hogy a pandémia megjelenése óta nincs a várossal érvényes szerződése, ezért a megállapodást mihamarabb meg kell kötni. "
Szerintem a "teljes körű" azt takarja, hogy leaszfaltozzák teljes szélességében, a z úttest két szélére szórnak egy kis zúzott követ és felfestik az útburkolati jeleket egy meghatározott útszakaszon és nem 43 km-t.
Megyei hír lenne , de Szolnok közgyűlésén jelentette be diadalittasan Kállai Mária és Szalay Ferenc:
"Friss hírként jelentette be a képviselő asszony, illetve Szalay Ferenc polgármester, egyben a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása (SZKTT) elnöke, hogy támogatást nyert teljes körű felújításra a rendkívül rossz állapotban lévő 3224-es számú út, így hamarosan megkezdődnek a helyreállítási munkálatok előkészületei."
"Vegyél példát a Civilekrő, melynek Tiborcsik volt vezetője.
Évekig dolgoztak a sétányon mint önkéntesek, fészbuk harsona nélkül."
Vegyek példát olyan emberekről, akik szemlesütve dolgoznak mások helyett? Szoktam önkénteskedni, adományozni (no, nem pénzt, hanem tárgyi eszközöket), de más munkáját soha nem végeztem el, és ezután sem fogom. Van az a határ, amit a józan ész nem enged átlépni. De ha valaki mutat egy pecsétes papírt arról, hogy a város közterülének a kezelése a lakosság kötelessége javadalmazás nélkül, máris fejet hajtok ez előtt. De ilyen biztosan nincs. Mea maxima culpa, de ez nem az én, vagy a Te, vagy bármelyik civil szerveződés dolga lenne!
Miért? Nem az én dolgom, hanem valaki másé, aki viszont a jelek szerint magasról tesz rá. De ha te annyira szeretsz más helyett dolgozni, van kertem, jöhetsz kapálni ingyen, nem fogok tiltakozni!
Jó dolog a nosztalgia, csak az nem oldja meg a jelen problémáit. Azt látom, hogy vízirendőrségtől a RepTár felé már a senki földjévé vált a sétány. Egy hepehupás, botlásveszélyes, graffitis, málló védfalú, gazos, szemetes terület, amit láthatóan nem gondoznak. Pedig valaki biztosan felelős ezért a területért. Nyilván nem kötelezi senki a lakosságot a szemetelésre, graffitizésre, de a burkolat javítása, a védfal rendbetétele, a gaztalanítás nem a lakosság dolga lenne. Kivéve persze, ha valamiféle mondvacsinált összefogással kicsábítanak néhány önkéntest, hogy csinálja meg. Cserébe felkerülnek a polgi vagy a városüzemeltetés fészbúkjára. Lehet mosolyogni kapával a kézben, halleluja!
Persze, hogy egy anyacég van. Ő arra gondolt, hogy cégen belül eltérő módon szabályozzák a két üzletág járműpark-elosztását (menetrendtől függetlenül). Vagyis, ha valahová kell egy csilli-villi jármű, azt szemrebbenés nélkül áthelyezik akár az ország másik felére, a helyére meg érkezik a "fapados". Ezt konkrét példákkal, itteni járművekkel illusztrálta. Mellesleg, a vasúti fórumban is írták, hogy Szolnokról sok színes V43-ast állomásítottak át máshová, holott az a típus évtizedekig szolnoki sajátosság volt. Nincs új a Nap alatt. Persze, vitték velük a hozzájuk tartozó szerelvényeket is. Helyettük érkeztek az emeletes vonatok, melyekkel volt szerencséje utazni az egyik csemetémnek a múlt héten. A Nagyfaluba tartva Szibéria fagyos lehelletét élvezhette, mert túltolták a klímát, hazafelé meg egyáltalán nem működött a klíma, és a csodás műszaki bezzegjárműben nem lehet ablakot nyitni, így aztán tavaszi paradicsompalántává avanzsálódott az utazóközönség. A csupaüveg vonat hamar üvegházzá változott. Állítólag nem bírják a meleget a gépek! Ez volt a magyarázat...