Arra gondolok, biztos kiszellőző, az a cső és honnan inditotta aki beépítette? Szóval megy le az anyag, mennyiségtől függően ekkor vákum keletkezik-het, erre szoktak beszellőzőt beépíteni, magyarul 1 kis visszacsapó szeleppel ellátott pvc. idom. Nekem ez van a padláson a 32-es pvc csőre helyezve. ha nincs ez a szellőző akkor ki-be jár a levegő. De lehet üresen is hagyni, ekkor ha közel a cserép, télen, arra csapódik a pára és idővel széthullik a pld. cserép. Az enyém a csésze alatt lett egyből ágaztatva a padlás felé. Azon is el kell gondolkodni, hogy mi az ami a 110-es pvc cső teljes méretét kitölti, mert ekkor keletkezhet a vákum. Esetleg leszűkül valahol?
Uram, szerintem a szolgáltatott gáz fütőértékénél kellene a probléma gyökerét keresni.
Én ugyan csak egy fogyasztó vagyok, ebből a szempontból, de észre kellett vennem, hogy a ZV4-ből kiengegedett maximális hőfokra feltolt hőmérséklet mellett, az eddigi forróviz helyett csak langyos viz folyik 10-15 liter kiengedése után is.
Megnézve az átlagfogyasztás emlkedését, az eddigi 0,9 napi átlag helyett 1,297 köbméter napi fogyasztás jelentkezett, az utolsó 47 napban.
Állítsd alacsonyra az előremenőt. A szivattyút ha lehet akkor magas fordulatszámra úgy talán nem kapcsol annyit, vagy ha ezt nem lehet akkor a radiátorokra engedj több vizet(nyiss a beszabályzószelepeken). Ha így is ki be kapcsol akkor marad a 60°C os előremenő.
Hosszútávon ha nagyon zavar akkor kisebb kazán indirekt tárolóval. Sajnos igazából csak ennyit tudsz tenni. Majd ha már hidegebbek lesznek akkor kevesebbet kapcsol.
Azt szeretném önöktől kérdezni hogy Radiant Elite RBS 24 kazánnál mi a megfelelő előremenő víznek a hőmérséklete hogy ne fogyaszon sokat.Budapest társasházban van műanyag nyilászárókkal felszerelt lakásban 3 db lemez radiátorral.Ha azt akarom hogy gyorsan meleg legyen akkor 60 fokon szoktam fűteni de elvileg ezeknek a kazánoknak 40-45 fok a jó csak nekem akkor ki be kapcsol.Tippeket tanácsokat nagyon várom pár nap alatt 15 köbméter gáz ment el.
25-40? Nem túl nagy értékcsökkenés az egy újszerű állapotban lévő kombi cirkóért, amit 151-ért vettünk? Amikor mi még hat éve használt 28 KW-osat kerestünk, 30-ért csak pusztulatokat találtunk, azóta meg volt még egy kis infláció is.
Nekem egy szennyvízelvezetési gondom akadt. Nem újkeletű már, tapasztaltuk már korábban de most már eléggé idegesít és a környezetemben eddig senki sem tudta a megoldást.
Családi házról van szó, 2 szintes. A gond pedig, hogy teljesen rendszertelenül eltűnik a wc bűzzárójából a víz, és ugye nagyon büdös lesz. Van amikor 2 hónapig semmi, van amikor hetente 2x is megtörténik. Dugulás nincs, szépen lefolyik a cucc mindig, nincs olyan feltorlódik, és szépen lassan szivárog el. Van amikor az emeleti wc-ben van ilyen, van amikor a földszintiben. A padlástérbe ki van vezetve egy 110-es pvc, ami egy kiszellőztető cső a szennyvízvezetékbe, mert amikor beleszagolok hát érződik. Az udvaron egy beton aknába megy ki a szennyvíz, megnéztem, ott sincs semmi gond.
Így már érthető, mert zavarszűrésre, szikrázás ellen 4,7 µ túl sok is lenne, arra kisebbet szokás alkalmazni. Ezért azt a részét rögtön utána már legszívesebben töröltem volna a hozzászólásomból.
Szia! Amit írtál az rendben van. Én úgy értettem a történtek után, hogy olyan funkciót hiányoltak, ami nem is létezett soha. Az utókerigetés csak a cirko termosztát lekapcsolásakor van(vízhőfok túllendülés), a szoba termosztát lekapcsolásakor nincs. Tehát valószínű nem ment tönkre semmi, csak félre érés volt.
Erre utaltam, amikor a kiszáradást kérdőjelztem meg.
A kondi szerepe meg az, hogy kb. félfordulaton üzemeltesse a szivattyút, mert sorba kötődik vele, amikor a kazántermosztát kikapcsol, ez a kiszellőztetés. Ha zárlatossá válna a kondi, akkor nem tudna a gázszelep kikapcsolni és folyamatosan égne.
Egy dolgot azért nem kellene elfelejteni. Az előzményben szereplő fotón elektrolit kondenzátor nem szerepel, így nincs minek kiszáradni.
A narancsszínű alkatrész valóban egy műgyantával kiöntött styroflex kondenzátor. Teljesen száraz alkatrész, bifilárisan feltekercselt fólia van benne. Nem mondom, hogy nem szokott néha meghibásodni, főleg TV-kben, folyamatos impulzusterhelés alatt, sorvégfokban stb., amikor a belsejében kiolvad a hozzávezetés például.
Itt azonban csak egy szinuszos, 50 Hz-es körben szereplő, 4,7 µF kapacitású kondenzátorról van szó, talán az életben soha nem fog tönkremenni. Ha mégis, az kizárt dolog, hogy próbálgatás útján kellene cserélni, fizikai képtelenség. Ami rá van írva, olyan kell helyette. Nyilván gyárilag sem próbálgatják.
Nem tudom pontosan kivenni a bekötését, de elvileg zavarszűrő, kontaktusvédő szerepe van. Késleltetésben itt nem játszhat szerepet, váltakozóáramú körről beszéltünk.
Elképzelhető, hogy a C-18.1 a C-18 olyan verziója, amiből az utókeringető elektronika egyszerűen hiányzik, de ezt a kazános szakik talán jobban tudják, csak találgatok.
Régen olyan kondik voltak amiket szalmiák szesszel kellett feltölteni(a telefon központokban erre kulön ember volt) ha kevés volt benne akkor először kapacitás vesztés majd robbanás következett. Ma már csak a régi NDK-s mosógépekben szoktam még ilyet találni.Az újabb kondikba jobb elektrolitot tesznek de ez sem tart örökké,egyszerűen elbomlik.Erre szokták mondani,hogy kiszárad,holott csak egyszerüen ennyit bírt. Erre a alapozzák a gyártók a "tervezett elavulást"(mert a számláló chippel nagyot dőltek) így ha veszel valamit amit 8 évre terveztek akkor jobb ha 4 éves korában megnézed milyen alkatrészek vannak az elektronikájában és neki állsz cserélgetni.A tervezett elavulás elektronikai nagymestere a Hon....ell ők szinte napra pontosan be tudják lőni mikor dögöljön meg a cucc.
A kondikat régen szalmiák szesszel kellett töltögetni ( anno külön melós volt aki a telefon központban ezt csinálta ) ha kevesebb volt benne akkor először kapacitás vesztése volt,ha kiszáradt akkor néha igen nagydurranással felrobbant. A most kapható kondikba már kissé jobb elektrolitot tesznek de ez is idővel elbomlik, erre mondjuk,hogy "kiszárad". Ezt a jelenséget használják ki a gyártók a "tervezett elavuláshoz"avagy meddig éljen egy elektronika.
Sziasztok, át lettem ide irányítva. A cirkónkat kellene beárazni, nekem fogalmam sincs, mennyit érhet, talán valaki jobban képben van.
Adott egy 2008-ban vásárolt 28KW-os kombi gázkazán, pontos típusa Westen Energy 280i. 2008 óta csak valami 2 évben használtuk, a többiben csak kikapcsolva állt, kikapcsolás előtt kb. két héttel volt felülvizsgálva. (Amikor kikapcsoltuk, természetesen nem volt vele gond, de itt már nem tudjuk kipróbálni, meg felülvizsgálni sem nagyon, mert már nincs gáz. Sparhelt rulz. ) A kérdésem az lenne, vajon mennyit érhet reálisan, mennyiért volna értelme eladásra kínálni? 5 éve 151 ezerért vásároltuk. Gondolom, ma már korszerűbb gázkazánok is vannak, mint akkor, de ahhoz képest alig használt.
Kösz előre is a választ, remélem, van itt valaki, aki konyít hozzá.
Gug Lee első találat.."junkers euroline feltöltése vízzel" keresésre...
"Nekünk is Junkers euroline kázánunk van .
A kazán alján jobb oldalon alul a biztonsági lefújó szelep mellett van egy lefelé függőlegesen álló fekete fentről -lefelé csökkenő méretű négyszögletes csavarható csapocska.(Jobbra zár Ballra nyit)"
Ezek a kondik egy idő után kiszáradnak. Sajna csak próbálgatással lehet helyes értéket kapni, (hiába van ráirva ugyanaz....). Ez vezérli az utókeringtetést. (konditól függ az idő )
Sajnos nem tudom hogyan alakították ki a fűtésrendszert , a kazán egy vaaiilant atmovit VK INT 424/8-E , van hozzá egy vrc 420 termosztát, A gépen szoktam állítani az előremenőt az előző tulaj mondta hogy 45 vagy 55 fölé ne rakjam a padlófűtés miatt, Tegnap kint 3 fok, a feleségem gondja hogy nagyon hamar kikapcsol a kazán ( tehát felfűt az adott hőmérségletre), gondolom csdak úgy tudnám növelni afűtési időt ha csőkkentem az előremenőt, ???
A nmásik problémám, hogy a termosztát mindig több fokot mutat mint a többi hőmérő aházban így sokkal hamarabb lekapcsol..
"mert "jómagyarszokásszerint" úgyszokják, hogy a radiátorból visszatérőt vezetik EGYBŐL a padlóba, és AZON "keresztül" megy vissza a víz a kazánba/gyüjtőbe .
Úgy már azért nehezebb csap(okk)al kiszakaszolni..nem ? :-))
"Speciel nekem is így van, igaz mostanság már kondis kazánnal, de két mozdulattal megoldom, hogy vagy a padló menjen vagy a radiátor vagy mindkettő."
Ha tényleg úgy van /lenne, hogy a radiátorból kilépő visszatérő van bevezetve/letekerve a padlóba, - mint ami említve lett - akkor azt hogyan oldod meg két mozdulattal ?