Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2018.06.04 -1 0 44633

A Desirók gyárilag ilyenek.

Előzmény: norbee601 (44573)
benbe Creative Commons License 2018.06.04 -1 0 44632

Ezek a kettesről lekerült Desirók, sehonnan nem hiányoznak.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (44580)
benbe Creative Commons License 2018.06.04 -1 1 44631

Ezek a huncutságok csütörtökön lettek rohammunkában megcsinálva.

Előzmény: 18-09 (44617)
John Howard Creative Commons License 2018.06.03 -3 12 44630

Szabadna tudnunk akkor a valódi hátteret?

 

Mert ez így, kívülről szemlélve, valóban úgy néz ki, hogy hosszabb tervezés következménye, és nem csak a hirtelen(?) észrevett kerékproblémák miatti "tűzoltás"...

 

Ha "belső(bb)" emberként tudsz pontosabbat, két dolgot tehetsz, szerintem:

1. Megmondod a "frankót", korrektül kiigazítod a hozzászólót, rámutatva a valódi okokra, segítőkészen, kultúráltan(!);

2. Ha nem publikus, csendben maradsz. De ez a hozzáállás, hogy "én tudom, hogy nem úgy van, de azért sem mondom el, bibibí", már talán az óvodában sem divat...

Előzmény: r1232 (44629)
r1232 Creative Commons License 2018.06.03 -7 1 44629

Maradjunk annyibban, hogy fogalmad sincs a hátérről.

Előzmény: 18-09 (44617)
batar1987 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 44628

A kérdésem nem is az, hogy tudna-e a HÉV-vonalakon ugyanolyan jármű futni, mint a nagyvasúton, mert ez műszaki kérdés, hanem hogy célszerű lenne-e? 

Előzmény: NAR (44625)
sz_b Creative Commons License 2018.06.03 0 0 44627

Ja mert a metrófelújításnál úgy tervezik, hogy számolnak Népliget/Ecseri megálló - vasút kapcsolatával... ja nem...

A metrót is át kéne vennie a MÁV-nak hogy meglegyen az integrált szemlélet vagy mi?

Előzmény: NAR (44625)
-Smiley- Creative Commons License 2018.06.03 0 2 44626

Pedig hülyék, mert ha építenének egy tipp-topp közlekedési rendszert akkor ők sem állnának a dugóban. 

Előzmény: etomcat (44600)
NAR Creative Commons License 2018.06.03 0 4 44625

Ha a HÉV-vonalakon tudna ugyanolyan jármű futni, mint a vasútvonalakon, akkor elvileg kevesebbféle járműt kellene üzemben tartani, ami elvileg olcsóbb. Vonali infrastruktúrával hasonló helyzet lehet. Esetleg az utasnak is jobb lehet, ha Solymáron fel tud szállni olyan vonatra is, ami a Batthyány térre viszi, nem csak a Nyugatihoz (vagy Dunaharasztiból a Népligethez a Közvágóhíd helyett).

Előzmény: batar1987 (44619)
Dash 9 Creative Commons License 2018.06.03 0 3 44624

Üdv!

 

Mivel a pálya nem most lett ennyire sz.r, így gondolom a kerekekkel van a baj.

Előzmény: John Howard (44618)
batar1987 Creative Commons License 2018.06.03 0 2 44619

Ha feltesszük, hogy igaz a MÁV-Startba integrálási szándék, mi lenne a jövője a mostani HÉV-vonalaknak? 
Amennyire lehet, integrálnák a MÁV-ba a vonalakat, a vonal többi része meg lenne villamos? Ez miért érné meg?

Valaki világítsa már meg ezt a teóriát a kevésbé hozzáértőknek.

John Howard Creative Commons License 2018.06.03 0 2 44618

...és az új kerekek felszerelésével egykettőre maguktól meggyógyulnak a pályahibák is? Vagy majd ezeket a kerekeket is hamarosan ugyanúgy szétverik?

Előzmény: r1232 (44612)
18-09 Creative Commons License 2018.06.03 -1 6 44617

Maradjunk annyiban, hogy az érintett vonatra a teljes vizuális és hangos utastájékoztatás, az egyéb apróságok beszerelése, tervezése nem pár óra alatt zajlott le. Márpedig a pénteki próbafutáson a vonat már úgy állt elő, hogy ezeket a huncutságokat tudta. Itt csak valamelyik szakterület elbeszélt egymás mellett. 

Előzmény: r1232 (44603)
FOMA Creative Commons License 2018.06.03 0 0 44616

Tényleg, már öregszem. Ágnes asszony tartott előadást a folyamatról, annyi minden kavargott menet közben, mire sikerült összehozni, hogy már kevertem. Persze a helyzet is fordított, akkor a Startnak volt szüksége a HÉV-re, most meg viszont.

Előzmény: braun (44613)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.02 0 1 44615

Ez így stimmel, igen (etomcat nem ezt írta).

Hogy a felszabaduló összeget a HÉV-re kell-e költeni, esetleg az egészségügyre vagy az oktatásra, a honvédelemre, a határvédelemre, vagy bármi másra, az azért ezzel együtt sem magától értetődő.

Előzmény: NAR (44611)
toto92 Creative Commons License 2018.06.02 0 5 44614

És ezért a pénzért az oktatás és az egészségügy is teljes joggal tarthatná a markát, úgyhogy továbbra is hibás minden stadionforintot automatikusan hévfelújításra konvertálni. 

Előzmény: NAR (44611)
braun Creative Commons License 2018.06.02 0 3 44613

Persze az egy másik történet volt, ott végül a MÁV-START alvállalkozóként dolgozott a HÉV-vonalon, most ilyesmiről nincs szó

 

Pont erről van szó. Akkor a Start saját jogán közlekedett ott, pályakapacitást vásárolt a HÉV-től, saját vonatai közlekedtek ott. Kiegészítő vasútbiztonsági tanúsítványa is volt. Most ez nincs, "egyszerű" alvállalkozóként dolgozik, minden felelősség a HÉV kezében van. Ez a menet most nagyságrendekkel egyszerűbb, mint akkor volt.

Előzmény: FOMA (44597)
r1232 Creative Commons License 2018.06.02 0 0 44612

Az új kerekek pedig rövjd időn belül meglesznek.

Előzmény: timetable (44609)
NAR Creative Commons License 2018.06.02 0 13 44611

2010-2020 között várhatóan csak stadionokra elmegy 250+ milliárd. A vizes vébé költségvetése 130 millárd. 2014 óta több, mint fél billió(!) forint társasági adó esett ki a TAO-kedvezmény adóalapcsökkentő hatása miatt. Ezek bizony egy nagyságrendben vannak a lenti összegekkel. 

Előzmény: trizs77 (44595)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.06.02 0 0 44610

",  meg valami homokbányánál."

Dorogi Homokbányákra gondolsz?

Előzmény: etomcat (44599)
timetable Creative Commons License 2018.06.02 0 0 44609

Lehet csak simán néhány olyan kerékgarnitúra okozza a problémát, ami nem a megfelelő minőségben készült.

Előzmény: batar1987 (44601)
division by zero Creative Commons License 2018.06.02 0 0 44608

PXV működőképes? Én már jó rég nem láttam mozogni.

Előzmény: kihúzóvágány (44607)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.06.02 0 1 44607

Az ötleteidhez a tények:

A GANZ gyár az 1910-es években kilenc négytengelyes mozdonyt gyártott:

Ezekből kerültek:

- az Osztrák-Magyar Monarchia lőszergyáraihoz;

- kettő a Pozsony-Bécs Helyiérdekűhöz: az 5-ös Mariacellben van, a 6-os Pozsonyban, visszavásárolták, bemutatkozott Brünnben is, pálya is épült hozzá, működőképessé tétele és közlekedése a közeljövőben várható.

- három mozdony a Mecseki Szénbányáknál doolgozott, egyik Pécsbánya állomáson van kiállítva, másik a Tatai úton látható.

Ezzel szemben 1000V-os mozdonyokat (és motorkocsikat) is gyártott a GANZ:

1920-as évek végén három mozdonyt és három motorkocsit:

- egy mozdony (31) Cinkotán van kiállítva, egy szentendrén van; a motorkocsikból (71-72-73) kettőnek csak a váza van meg.

1940-49 kötött tíz mozdony (részben Győri Vagongyár), amelyek  személyszállító kocsiként is közlekedtek, ezekből talán hat van meg, az utasterük jelenleg nem használható, mert a fékezés biztonsága érdekében ballasztsúly van beépítve, viszont Knorr KE fékkel fel vannak szerelve.

És gyártott még a GANZ gyár két áramfeljesztő mozdonyt, ebből az egyik ma is üzemképes, ezek is jártak a ráckevei vonalon.

Ablakos vonathoz leginkább az alkalmas személykocsik hiányoznak: van egy működőképes nosztalgiaszerelvény: MVIII+PXV+LVII összeállítás, mindkét végéről vezethető, akár hónapokig is teljesíthet mindennapos szolgálatot.

Előzmény: etomcat (44599)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.02 -1 1 44606

(Brüsszelben vannak a világon a legnagyobb forgalmi dugók, mert a vécére is autóval járnak a bürokraták.)

-------------------------

1./  ez itt off.

2./ amúgy sületlenség. valótlanság. hazugság.

Előzmény: etomcat (44600)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.02 0 1 44605

Nem, nem ment bele.

Ez ténykérdés, és viszonylag egyszerűen leellenőrizhető.

Előzmény: etomcat (44600)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.02 -2 3 44604

Az indulatvezérelt populizmus itt elmegy.

Itt se jó, de utóbbi időben (sajnos) nem Te vagy az egyetlen, aki ilyen szinten szól hozzá.................:-(((

 

Ha a MÁV-HÉV Vezérigazgató is ilyen hangnemben és pláne ilyen tartalommal szólna hozzá.......................megtehetné egy délután.

Másnap reggel már nem kellene bemennie dolgozni.

 

Eltekintve az általad írt dolog számtani butaságától, jól döntött Pál úr, amikor beosztottait arra utasította, hogy minden, a lehetséges vészforgatókönyvbe belesímítható dolgot dolgozzanak ki, és egyelőre tartsák tallonban.

 

Az már látható, hogy 2021-től ennyi pénz a kötött pályára mint amennyi 2014-2021 között rendelkezésre állt = nem lesz.

Az igaz, hogy a MÁV éves utasszámait, majd 70 millióval megdobta egyik napról a másikra a HÉV átvétele.

De átvett vele egy kb. 600 milliárd forintos - szükséges - fejlesztési hiányt is.

 - elavult, elöregedett járműállomány,

 - elromlott pályák,

 - irreális fejlesztési álmok,

 - elavult biztber,

 - régi módi utastájékoztatás,

 - stb.

 

Erre biztosan nem lesz pénz.

Putnok szépe jó ha a 11 KISS szerelvény utáni opció = 29x4,5 miiliárd = 130 milliárd forintot

 

( Az eddig elérhető adatok alapján az első szerelvény nettó 16,9 millió euróba (5,24 milliárd forint) a többi pedig 14,95 millió euróba (4,6 milliárd forint) kerül majd. )

 

ki tudja majd sírni a gazdától.

Az se lesz könnyű meccs.

Amellett ott vannak még a hiányzó egyszintes villamos motorvonatok, az M41+Bhv-s szerelvényeket kiváltó dízel motorvonatok, a Bz-ket leváltani tudó kicsi dízel motorvonatok, az M62+M41 váltó típusa, stb.

 

Ha ezt összeadod ez is közel 700-900 milliárd, amire reálisan, nincs forrás.

Erre beesik a HÉV, mely ezt az összeget, még megdobná másik 600 milliárddal.

 

Ez pont olyan mint mikor a sarki kocsmában a hatodik unicum+sör kombó után, élénk vita támad az a heti (1,6 milliárd Ft.-os) lottó főnyeremény elköltési módjairól.

 

Nagyon elkeserít, hogy a populizmus, a számok útálata, sok olvtársnál hitté, magán vallássá vált.

 

 

Nem igaz, hogy nincs egy üres kockás füzet lapja, egy cerizája és minden káros dologtól mentes 50 perce, hogy ugyanezt, 9nmagának is, külső segítség nélkül (már ha a 8 elemit elvégezte) levezesse.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: etomcat (44600)
r1232 Creative Commons License 2018.06.02 -1 0 44603

Hidd el, hogy nem készültek rá. Egész más lehet a háttérben.

Előzmény: 18-09 (44594)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.02 0 1 44602

De. Végülis tök életszerű egy kb. 100 éves 550 V feszültségre alkalmas mozdonyt alkalmassá tenni a BHÉV 1000 V feszültségére ,és beüzemelni úgy ,hogy nagy eséllyel évtizedek óta áll. 

Előzmény: etomcat (44599)
batar1987 Creative Commons License 2018.06.02 0 5 44601

A csepeli pályán a Szabadkikötő és Imre tér között az a pályahiba, ami tönkreteszi a szerelvények kerekét (iho.hu szerint), miért olyan nehezen javítható? Egyáltalán, ha tényleg ott mennek tönkre a kerekek, miért van most hétvégén HÉV-közlekedés a csepeli vonalon, miért nem azt csinálják gőzerővel? Nekem ez sehogy nem áll össze.

etomcat Creative Commons License 2018.06.02 -6 4 44600

> - Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-

Dehogy nincs pénz, szerinted a foci stadionokba és az "aranylábú" csapatokba nem ment bele ennek a 10x-ese? Egyszerűen csak a politikusok nem járnak tömegközivel, mert a limuzin és így ide nem jut forrás, mesterségesen kiéheztetik a tömegközlekedést. Ez egy olyan gond, amit sem hazánk, sem az EU sem tud megoldani. (Brüsszelben vannak a világon a legnagyobb forgalmi dugók, mert a vécére is autóval járnak a bürokraták.)

Előzmény: trizs77 (44595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!