Mert ez így, kívülről szemlélve, valóban úgy néz ki, hogy hosszabb tervezés következménye, és nem csak a hirtelen(?) észrevett kerékproblémák miatti "tűzoltás"...
Ha "belső(bb)" emberként tudsz pontosabbat, két dolgot tehetsz, szerintem:
1. Megmondod a "frankót", korrektül kiigazítod a hozzászólót, rámutatva a valódi okokra, segítőkészen, kultúráltan(!);
2. Ha nem publikus, csendben maradsz. De ez a hozzáállás, hogy "én tudom, hogy nem úgy van, de azért sem mondom el, bibibí", már talán az óvodában sem divat...
Ha a HÉV-vonalakon tudna ugyanolyan jármű futni, mint a vasútvonalakon, akkor elvileg kevesebbféle járműt kellene üzemben tartani, ami elvileg olcsóbb. Vonali infrastruktúrával hasonló helyzet lehet. Esetleg az utasnak is jobb lehet, ha Solymáron fel tud szállni olyan vonatra is, ami a Batthyány térre viszi, nem csak a Nyugatihoz (vagy Dunaharasztiból a Népligethez a Közvágóhíd helyett).
Ha feltesszük, hogy igaz a MÁV-Startba integrálási szándék, mi lenne a jövője a mostani HÉV-vonalaknak? Amennyire lehet, integrálnák a MÁV-ba a vonalakat, a vonal többi része meg lenne villamos? Ez miért érné meg?
Valaki világítsa már meg ezt a teóriát a kevésbé hozzáértőknek.
Maradjunk annyiban, hogy az érintett vonatra a teljes vizuális és hangos utastájékoztatás, az egyéb apróságok beszerelése, tervezése nem pár óra alatt zajlott le. Márpedig a pénteki próbafutáson a vonat már úgy állt elő, hogy ezeket a huncutságokat tudta. Itt csak valamelyik szakterület elbeszélt egymás mellett.
Tényleg, már öregszem. Ágnes asszony tartott előadást a folyamatról, annyi minden kavargott menet közben, mire sikerült összehozni, hogy már kevertem. Persze a helyzet is fordított, akkor a Startnak volt szüksége a HÉV-re, most meg viszont.
Hogy a felszabaduló összeget a HÉV-re kell-e költeni, esetleg az egészségügyre vagy az oktatásra, a honvédelemre, a határvédelemre, vagy bármi másra, az azért ezzel együtt sem magától értetődő.
És ezért a pénzért az oktatás és az egészségügy is teljes joggal tarthatná a markát, úgyhogy továbbra is hibás minden stadionforintot automatikusan hévfelújításra konvertálni.
Persze az egy másik történet volt, ott végül a MÁV-START alvállalkozóként dolgozott a HÉV-vonalon, most ilyesmiről nincs szó
Pont erről van szó. Akkor a Start saját jogán közlekedett ott, pályakapacitást vásárolt a HÉV-től, saját vonatai közlekedtek ott. Kiegészítő vasútbiztonsági tanúsítványa is volt. Most ez nincs, "egyszerű" alvállalkozóként dolgozik, minden felelősség a HÉV kezében van. Ez a menet most nagyságrendekkel egyszerűbb, mint akkor volt.
2010-2020 között várhatóan csak stadionokra elmegy 250+ milliárd. A vizes vébé költségvetése 130 millárd. 2014 óta több, mint fél billió(!) forint társasági adó esett ki a TAO-kedvezmény adóalapcsökkentő hatása miatt. Ezek bizony egy nagyságrendben vannak a lenti összegekkel.
A GANZ gyár az 1910-es években kilenc négytengelyes mozdonyt gyártott:
Ezekből kerültek:
- az Osztrák-Magyar Monarchia lőszergyáraihoz;
- kettő a Pozsony-Bécs Helyiérdekűhöz: az 5-ös Mariacellben van, a 6-os Pozsonyban, visszavásárolták, bemutatkozott Brünnben is, pálya is épült hozzá, működőképessé tétele és közlekedése a közeljövőben várható.
- három mozdony a Mecseki Szénbányáknál doolgozott, egyik Pécsbánya állomáson van kiállítva, másik a Tatai úton látható.
Ezzel szemben 1000V-os mozdonyokat (és motorkocsikat) is gyártott a GANZ:
1920-as évek végén három mozdonyt és három motorkocsit:
- egy mozdony (31) Cinkotán van kiállítva, egy szentendrén van; a motorkocsikból (71-72-73) kettőnek csak a váza van meg.
1940-49 kötött tíz mozdony (részben Győri Vagongyár), amelyek személyszállító kocsiként is közlekedtek, ezekből talán hat van meg, az utasterük jelenleg nem használható, mert a fékezés biztonsága érdekében ballasztsúly van beépítve, viszont Knorr KE fékkel fel vannak szerelve.
És gyártott még a GANZ gyár két áramfeljesztő mozdonyt, ebből az egyik ma is üzemképes, ezek is jártak a ráckevei vonalon.
Ablakos vonathoz leginkább az alkalmas személykocsik hiányoznak: van egy működőképes nosztalgiaszerelvény: MVIII+PXV+LVII összeállítás, mindkét végéről vezethető, akár hónapokig is teljesíthet mindennapos szolgálatot.
Itt se jó, de utóbbi időben (sajnos) nem Te vagy az egyetlen, aki ilyen szinten szól hozzá.................:-(((
Ha a MÁV-HÉV Vezérigazgató is ilyen hangnemben és pláne ilyen tartalommal szólna hozzá.......................megtehetné egy délután.
Másnap reggel már nem kellene bemennie dolgozni.
Eltekintve az általad írt dolog számtani butaságától, jól döntött Pál úr, amikor beosztottait arra utasította, hogy minden, a lehetséges vészforgatókönyvbe belesímítható dolgot dolgozzanak ki, és egyelőre tartsák tallonban.
Az már látható, hogy 2021-től ennyi pénz a kötött pályára mint amennyi 2014-2021 között rendelkezésre állt = nem lesz.
Az igaz, hogy a MÁV éves utasszámait, majd 70 millióval megdobta egyik napról a másikra a HÉV átvétele.
De átvett vele egy kb. 600 milliárd forintos - szükséges - fejlesztési hiányt is.
- elavult, elöregedett járműállomány,
- elromlott pályák,
- irreális fejlesztési álmok,
- elavult biztber,
- régi módi utastájékoztatás,
- stb.
Erre biztosan nem lesz pénz.
Putnok szépe jó ha a 11 KISS szerelvény utáni opció = 29x4,5 miiliárd = 130 milliárd forintot
( Az eddig elérhető adatok alapján az első szerelvény nettó 16,9 millió euróba (5,24 milliárd forint) a többi pedig 14,95 millió euróba (4,6 milliárd forint) kerül majd. )
ki tudja majd sírni a gazdától.
Az se lesz könnyű meccs.
Amellett ott vannak még a hiányzó egyszintes villamos motorvonatok, az M41+Bhv-s szerelvényeket kiváltó dízel motorvonatok, a Bz-ket leváltani tudó kicsi dízel motorvonatok, az M62+M41 váltó típusa, stb.
Ha ezt összeadod ez is közel 700-900 milliárd, amire reálisan, nincs forrás.
Erre beesik a HÉV, mely ezt az összeget, még megdobná másik 600 milliárddal.
Ez pont olyan mint mikor a sarki kocsmában a hatodik unicum+sör kombó után, élénk vita támad az a heti (1,6 milliárd Ft.-os) lottó főnyeremény elköltési módjairól.
Nagyon elkeserít, hogy a populizmus, a számok útálata, sok olvtársnál hitté, magán vallássá vált.
Nem igaz, hogy nincs egy üres kockás füzet lapja, egy cerizája és minden káros dologtól mentes 50 perce, hogy ugyanezt, 9nmagának is, külső segítség nélkül (már ha a 8 elemit elvégezte) levezesse.
De. Végülis tök életszerű egy kb. 100 éves 550 V feszültségre alkalmas mozdonyt alkalmassá tenni a BHÉV 1000 V feszültségére ,és beüzemelni úgy ,hogy nagy eséllyel évtizedek óta áll.
A csepeli pályán a Szabadkikötő és Imre tér között az a pályahiba, ami tönkreteszi a szerelvények kerekét (iho.hu szerint), miért olyan nehezen javítható? Egyáltalán, ha tényleg ott mennek tönkre a kerekek, miért van most hétvégén HÉV-közlekedés a csepeli vonalon, miért nem azt csinálják gőzerővel? Nekem ez sehogy nem áll össze.
> - Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-
Dehogy nincs pénz, szerinted a foci stadionokba és az "aranylábú" csapatokba nem ment bele ennek a 10x-ese? Egyszerűen csak a politikusok nem járnak tömegközivel, mert a limuzin és így ide nem jut forrás, mesterségesen kiéheztetik a tömegközlekedést. Ez egy olyan gond, amit sem hazánk, sem az EU sem tud megoldani. (Brüsszelben vannak a világon a legnagyobb forgalmi dugók, mert a vécére is autóval járnak a bürokraták.)