Olvasva repülésszerető sorstársam idézetét, támogatom Vgyuri a repgyűjtemény budaörsi retérre való költöztetésére tett javaslatát. Indokaim: 1. Jelenleg a reptér már három objektuma repűléstörténeti műemlék. A jelenlegi MRSZ hangár, a körépület /mindkettőn emléktábla is van/ valamint a reptér Zsolnai Kerámiával alácsövezett része. 2. Megközelítése az M1-M7 közös ki-bevezető szakaszáról 5 perc. 3. A reptér közvetlen szomszédságában található bevásárló központokkal közösen végzett marketing tevékenységgel véleményem szerint fokozatosan növekvő látogatószámot lehet elérni, ami mindkét félnek gyümölcsöző lenne. 4. Itt székel az ország egyetlen veterán repűlőket üzemeltető alapítványa, ahol megfelelő időjárási körűlmények között lehet sétarepűlni. 5. A hangármúzeum oldalhajói a restaurációs munkáknak ismét alkalmassá tehetők. A hangár beltéri magassága lehetővé teszi a korszerű felső sugárzófűtés beépítésé, ami a téli nyitvatartás egyik feltétele.
Tavaly összesen 8000 ember látta a PECSÁ-ban lévő kiállítást, ami töredéke a Közlekedési Múzeum látogatóinak. Egy repülésbarátnak szerintem tejesen mindegy, hogy hova telepítik át a gyűjteményt, csak jól megközelíthető és egész évben látogatható legyen. Vidéki emberként szívből örülnék, ha nem minden néznivaló a vízfej területén lenne elérhető.
Hihetetlennek tartom, hogy a gépek költöztetése kitelik 8 millióból, de reméljük igaz. De függetlenül minden pártszimpátiától Budaörs nekem tetszene. Ott ez a repülőtér helyett lenne, vagy abba beágyazva? Csak ne esne ennyire ki a forgalomból. Siófokon a rossz idő miatt vagy csak a napozást/pancsikálást megunó turisták is beeshetnek pár órára.
De egyszerübb lenne adni egy kis pénzt a Közlekedési Múzeumnak, hogy fűthetővé tegyék a PeCsában levő kiállítást. Az új mb. főigazgató MSZP közeli káder, ennyit nem tud elintézni?
Balra vagy jobbra szálljanak a repülők? - A fideszes vezetésű Siófok helyett a szocialista irányítású XI. kerületbe költözhetnek a repülők a Közlekedési Múzeumból. Ezért az intézményt felügyelő kulturális tárca ellen perre készül az a vállalkozó, akinek már szerződése van a siófoki kiállítás üzemeltetésére. A Közlekedési Múzeumot február óta megbízott főigazgató vezeti, Kócziánné Szentpéteri Erzsébet egyben az Országos Műszaki Múzeum igazgatója is. Az előző vezetőnek, Sági Zoltán megegyezett a siófoki önkormányzattal, hogy oda költözik a repüléstörténeti kiállítás negyven gépe. A műtárgyaknak jelenleg helyet adó Petőfi Csarnok ugyanis nem fűthető, télen akár mínusz húsz fokra is lehűl. A fűtésre nincs pénz, a kiállítás évtizedek óta az őszi és a téli hónapokban nem látogatható. Siófokon a képviselők január végi testületi ülésükön hagyták jóvá a gépek befogadását. Vállalták, hogy fizetik a nyolcmillió forintos költöztetést, egy iparcsarnok évi negyvenmillió forintos bérleti díját és rezsiköltségét, valamint három éven belül három hangárt építenek egy tematikus park kialakításával a Kiliti repülőtéren. A távozó főigazgató elmondta: a minisztériumból nem hivatalosan közölték vele, az volt a baj, rossz várost választott. "Úgy tudom, a minisztérium a budaörsi repülőteret támogatja új helyszínként, én azonban soha nem színek alapján választottam meg a szakmai együttműködő partnereket" mondta. Riba Attila, a repülőkiállítást üzemeltetni kívánó cég ügyvezetője azt mondta, Kócziánné február 2-án, hivatalba lépése után egy nappal, két percre magához hívatta, és szóban közölte vele, felmondja a szerződést, mehet pereskedni. "Eddig legalább ötmillió forintot költöttünk az előkészületekre" mondta Riba Attila. (Magyar Hírlap 6.o.)..."
Hogy szárny nélkül kevesebbet kell fizetni. Necsinálják má. Azt mond kedves BAA mi a túrót fogsz kezdeni a felszabaduló 2 szárnynyi területtel? Ez má télleg ökörség.
Így is történt!Már korán reggel ott volt a madár a múzeum mellett,a hosszútávú parkolóhoz vezető út kerítése melletti füvön.Még így megkopott festéssel is nagyon szép.
Köszönjük azoknak,akik tettek azért,hogy így legyen!
Sziasztok!
Szeretnék tájékoztatni minden érdeklődőt, hogy ma kezdjük meg MOGézát elszállítását.
A Malév tulajdonában lévő IL-18-as a Repülőtéri Emlékparkban kap majd helyet, ahova két ütemben szállítjuk. Első lépésként a mostani helyéről az emlékpark közelébe visszük, ahol még a repülőtér területén fog maradni a gép. Az emlékpark területére a második fázisban tesszük be a gépet, amihez majd ki kell nyitnunk a repülőtér biztonsági kerítését.
A ma éjszakai mintegy öt óráig tartó szállítást azt teszi lehetővé, hogy karbantartási munkák miatt lezárjuk a 13R/31L pályát.
A második szakaszra, terveink szerint december első heteiben kerül sor. Erről mindenkit értesítek majd.
Üdv.:
Szollár Domokos
BA szóvivő
A minőségirányítási szakreferensre gondolom csak rálőcsölték az ügyet, mert egyébként a dolga a vállalat minőségbiztosítási rendszerével való foglalatoskodás, azaz a vizsgálati módszerek dokumentálása, a szervezet kialakítása...
Hagy ne mondjam most el, elég nekem belőle egy héten öt nap, ugyanis ezen dolgozom, és van-volt vele munka, minden két évben kitaláltak valami új szabványt, így lett a minőségellenőrzésből minőségbiztosítás, minőségszabályozás, minőségirányítás, újabban minőség- és környezetirányítás. Konyhanyelven ISO :-)
Sztem mindenkinek ugyanaznap küldték meg a választ, én is aznap, 22-én kaptam meg (szintén 9-én írtam nekik.) Ugyanaz a "minőségirányítási szakreferens" (bármit is jelentsen ez, gőzöm nincs, de az ügyintéző szóra hallottam már más variációkat ....) válaszolt, gondolom, eddig tartott, mire elintéztette magának valamelyik informatikussal, hogy összehozzanak neki egy scriptet és ne kelljen egyenként válaszolni......
Mondtam, hogy menni fog a HA-LCE is. Aztán jön a Ha-LCA. Grat a Malévnek! Inkább gyakorlatozzanak azon a szar 767-esen úgyis mindig a hangárban áll vmelyik a kettőből.