Keresés

Részletes keresés

H_CS Creative Commons License 2023.11.09 -2 1 21530

Várhelyi Márton
Nyugati pu. rekonstrukció – biztberes szemmel

 

Szánalmas, hogy a két éve lerakott kitérőkön 20-as lassújel van.

Ezt mindenki elb***ta.

Előzmény: A. G. (21529)
A. G. Creative Commons License 2023.11.07 -1 6 21529

 

A Vasúti VezetékVilág 2021/4-es száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető!

 

Tartalom

 

CSAK EGY SZÓRA…
Remler János, a Prolan Zrt. osztályvezetője

 

Várhelyi Márton
Nyugati pu. rekonstrukció – biztberes szemmel

 

Csuti Péter
Új típusú jelfogós térközbiztosító berendezések a 80a vonalon

 

Bíró József, Németh Gábor
ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer tervezési, kivitelezési és üzembe helyezési munkái a GYSEV Zrt. Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonalán

 

Tóth Péter
Az R-Blokk ellenmenet- és utoléréskizáró rendszer fejlesztése

 

Miháczi Viktor, Zachár-Herkó Gábor
Szállítórobot energiaellátó rendszerének kifejlesztése

 

Chlumetzky Tibor
3D lézerszkenner alkalmazása a felsővezeték tervezésénél és átépítési munkáinál

 

BEMUTATKOZIK
Bíró József, a Thales Rail Signaling Solutions Kft. projektvezetője

aruzsi Creative Commons License 2023.11.01 0 0 21528

Aha!
Köszönöm!

Előzmény: Grgabácsi (21527)
Grgabácsi Creative Commons License 2023.10.30 0 1 21527

31, mint Érd elág - Tárnok, illetve 32, mint Érd alsó elág - Érd.

Előzmény: aruzsi (21524)
GaGe Creative Commons License 2023.10.29 0 1 21526

Igen.

A két RBC közötti átmenet van a két vonalon, mindkét RBC adatbázisában szerepel a két vonal.

Előzmény: aruzsi (21524)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2023.10.28 0 3 21525

Miért olyan meglepő? Az lenne meglepő, ha a 30a-40a ETCS L2 üzemben lenne, de az Érd alsó elágazás - Érd és az Érd elágazás - Tárnok vonalak pedig nem.

Előzmény: aruzsi (21524)
aruzsi Creative Commons License 2023.10.28 -2 0 21524

31, 32??????

Előzmény: DTUHjldr5d4 (21523)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2023.10.27 0 1 21523
CsP50k Creative Commons License 2023.10.18 0 0 21522

 

Tiszalök - kulcsazonosító

 

Mennyire felel meg az itt látható kezelés a valóságnak?

Bálint23-24 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 21521

Köszönöm szépen a válaszodat! 

Előzmény: _Nyuszi (21520)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.18 0 1 21520

Az izzón folyó áramra van előírás, a feszültséget úgy kell beállítani, hogy ezt el tudd érni. Nem is mérjük magát a feszültséget az izzón, csak a tápsínen, egyszer.

Viszont a foglalatzárlatot érzékelnie kell (az áramértéknek 7 másodpercen belül 1,05 A fölé kell emelkednie), tehát a kábelhurok ellenállása nem lehet akármekkora. A MÁV-nál a térközjelzők izzói a térközök határán lévő szekrényből vannak megtáplálva, így ott viszonylag kicsi a távolság. :)

Ez a klasszikus, mondjuk XJ jelfogós, áramrelés berendezésekre igaz. Vannak olyanok, ahol viszont a jelző tövében van valamifajta végfok és ott kell feszültséget mérni (ott jellemzően 12V-ot, az izzó is ennek megfelelő). És vannak a szelektív kártyás, transzduktoros, referenciaizzós megoldások (D70 legtöbb jelzője ilyen), ott emlékeim szerint a belső és a külső izzó áramszimmetriája fontosabb, mint a konkrét áramérték.

Előzmény: Bálint23-24 (21519)
Bálint23-24 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 21519

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy az esetlegesen nagy távolságnál lévő feszültségesések elkerülése miatt mekkora feszültséggel vannak megtáplálva a jelzők izzói? Azt tudom, hogy 35V-osak az izzók, de egy nagy állomáson akár nagyon nagy távolság is lehet a jelfogóterem és a fényjelző között, ekkora távolságnál van azért feszültségesés is. De ugyanez a helyzet a térközöknél is, ott mennyi a jelzők és jelfogók tápfeszültsége a távolságok miatt? Köszönöm a válaszokat!

_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.17 0 0 21518

Úgy érted, SH rendszerű, vagy SH gyártmányú?

Előbbiből nagyon sok van, utóbbi valószínűleg nem maradt fent.

Előzmény: GARFIELD (21517)
GARFIELD Creative Commons License 2023.10.17 0 0 21517

Vácrátóton is SH van...

Divrotcé Creative Commons License 2023.10.13 -1 0 21516

Már telefongyári sem lehet sok. A többség talán már Északi Járműjavító és Pft Gépjavítók.

Előzmény: CsP50k (21506)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.13 0 1 21515

Tornyokban is van. Nem is lehet elbontani, visszaesési szintnek jó. :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (21513)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.12 -3 0 21514

Az LZB végét is hasonló sztori jelenti nyugaton. Elfogynak a kompatibilis alkatrészek. Dehát senki se sírjon mert az ETCS sokkal jobb és európaibb.

Előzmény: GaGe (21505)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21513

Palotán pár éve biztosan van már nyomógombos induktor, de a kurbli még kilóg a rendelkező készülékből (a tornyokba nem láttam be, lehet, hogy ott már nincs).

Előzmény: GaGe (21509)
Fizolti Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21512

Oda Kőtehert akartam írni eredetileg. 

Előzmény: CsP50k (21511)
CsP50k Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21511

Kőfelsőn nincs egybe rendelkező+állító készülék, MS Reptéren inkább.

Előzmény: Fizolti (21510)
Fizolti Creative Commons License 2023.10.12 0 1 21510

Kőfelsőn Fehér kapcsológombos a kijelölés. Tudtommal Miskolc-Repülőtéren lehetnek még ilyenek. 

Kőbánya-teheren van nyomógombos kijelölés még a környéken, illetve Angyalföld elágazás, aki önmagának jelöli ki a vágányutat (az egy helyiségben lévő rendelkező és állítókészülék Rákosrendezőre és Kőfelsőre is igaz, de ott erre külön van szolgálattevő és váltókezelő). 

 

Palota: a tekerős induktorok is működnek elvileg, de egy időben nem nagyon illett használni, mert lassabban, bizonytalanabbul működtette a blokkelemeket. 

 

 

Előzmény: GaGe (21509)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21509

Kőfelső is ilyen nem?
Mármint a vágányút kijelölés.
Rákospalotán meg jártam jó párszor a forgalmiban, de nem tűnt fel, hogy nem kézzel darálnak.

Előzmény: Fizolti (21508)
Fizolti Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21508

Mármint nyomógombos induktor? Rákospalota-Újpesten, Vácrátóton is van olyan, tudtommal más helyeken is. 

 

Nyugati, Déli, Rákosrendező és még néhány hely meg egészen más, blokkelemek nincsenek, helyettük van nyomógombos kijelölés (vagy nincs - Nyugati). Meg kapcsológombos vágányút elzárás, jelzőállítás. 

Előzmény: GaGe (21507)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21507

Igazad lehet, nekem minden kávédarálós-vonóvezetékes cucc SH.
Mondjuk Dombóváron a motoros tekerés elég egyedi. :)

Előzmény: CsP50k (21506)
CsP50k Creative Commons License 2023.10.12 0 1 21506

Csak tipp, ezek SH rendszerű kütyük, de nem ők gyártották. Valószínűleg Telefongyár termékek eredetileg.

Előzmény: GaGe (21503)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21505

Ezek a berendezések általában integrált ipari számítógépek, amíg gyártásban van, kicseréled. Ha viszont megszűnik a gyártás, akkor megy amíg megy, aztán vége. Lásd Hatvanban a D70 kezelőjét. 

Előzmény: GARFIELD (21497)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 0 0 21504

Az  a baj, hogy az egyetlen volt. A D67 állomásokkal is az a baj, hogy már csak 3 van.

Előzmény: Grgabácsi (21499)
GaGe Creative Commons License 2023.10.12 -1 0 21503

Nyugati, Déli, Rákospalota-Újpest, Rákosrendező, Szob, Dombóvár stb...

Előzmény: Divrotcé (21502)
Divrotcé Creative Commons License 2023.10.12 -1 1 21502

miközben az országban még nagyon sok helyen üzemel Siemens und Halske gyártmányú bizber

 

Merre üzemelnek még ilyen csodák?

Előzmény: GARFIELD (21497)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.10.11 -2 0 21501

Ameddig a 40-es személy még a periódikus engedély lejárati procedúra megújításkor megadja az áment újabb X időre. Ha időközben problémák merülnek fel akkor nincs hosszabbítás. Ez mindenre igaz akár egy izzó típusra a fényjelzőknél.

Előzmény: Grgabácsi (21499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!