Békeidő akkor volt, amikor nem szálltak el így az árak, hanem még 400 alatt volt a benzin, a gáz meg 250-280 körül.
Ha máshol van háború és emiatt itthon az ember nem tud tankolni, mert a keresete kevés már hozzá, akkor a háború az országot is érinti ha nem is fizikálisan.
Bontós inektorokkal se mennék sokra, hiszen azok is "ennyi idősek", ha ehhez az évjárathoz kell. Egy ismerős már a 3. dízel injektor köteget vette meg, mert az elsővel bontóból átverték (rosszabb volt, mint az eredeti), majd rendel kínait újat, de az más alakú volt, így most a 3. fajta van benne... az dízel, de szerintem én sem játnék jobban a benzinessel. Meg aztán ha nem benzinnel akarok menni, akkor meg miért is költenék pont a benzines részének felújítására? Évi 1 tank benzin megy el kb. azaz évente 1x tankolok, azt is a becsöpögés miatt.
A benzinszivattyút egy sima kapcsolóra is lehet kötni, hiszen benzinnel indul az autó, ha nincs 20 fokos a hűtővíz... de automatizálni is lehet egy váltórelével, így amikor a gáztank nyitva van, akkor a benzinszivattyú leáll. Ezzel csak 1 gond van; az előtöltés. 5mp-el korábban nyit a gáztank, mint hogy átváltana, hogy meglegyen mindenhol a kellő nyomás váltásra. 5-30mp között ez állítható.
Opel - Tartarini kombónál ha nem volt meg a kellő benzinnyomás, a motort az autó ECU-ja leállította. Ezért is kérdeztem, hogy itt ez probléma lehet-e. Szóval az automatizálás egy 555-ös időzítést is igényel, mert kondikkal kitolni nem lehet fordított relé esetében (áramra szakít). Szóval egyenlőre egy kapcsolós vagy sima sarulehúzós próba lesz, aztán a többit majd adja az eredmény.
KM-re megyek gázzal (500-560km/45L), így nem szokott leállni váratlanul, meg szintjelző is be van kötve, tehát látom meddig van a tank.
A bontós fillérek... 20e volt a 4db az Opelba annó 5 éve és az se volt 100-as egyik se, aztán jött a beméretés és a 8-ból a 4 legjobb lett betéve, de a bemérés sem ingyen volt. Ezért hanyagolnám a bontót.
Szerintem leállíthatod az AC-t nyugodtan, ha nincs visszafolyóága a benzinnel, akkor nem is ""hűt". Ha van akkor el jell gondolkodni hibás injektorok javításán. Próba képpen, amikor már gázon jár vedd ki az AC reléjét a motortérben. Azután indulj a hosszú útnak és figyeld a mutatót.
Azért emelik a gáz árát, mert az árstop végére utol akarják érni a benzint, mert többnyire 100-150-el volt olcsóbb békeidőben a LPG. Vannak még kisebb kutak, akik a szlovákoktól hozzák saját kocsikkal a gázt, náluk 30-50Ft-al olcsóbb. BP-n 2 kutuk van (Csepel és 3 ker) meg ha jól emlékszem Érdet említette a kutas. Náluk bár olcsók, nem fér több a tankba, mint a valós térfogata... ezt az Éles sarok közelében pár éve 5L-el sikerült óra szerint tovább tölteni, de kilóméterre semmivel nem ment messzebb. Ilyen még a Dallas is, ott 3,5-4L-el ment több, mint a tank 80%-a... az is csak óra szerint, így hiába 5-10Ft-al olcsóbb a kút, akkor is drágább.
De nekem is lenne egy kérdésem szakikhoz:
Adott egy Ford Focus MK1 Zavoli Zeta rendszerrel, de olyan, mint az előző Opel Astra Tartarini rendszerrel... hiába van úgy beállítva szoftveresen, hogy csak gázt használjon, fogy a benzin is. Se gyorsításnál (nincs ilyen opció), sem megadott fordulaton nem áll át benzinre, tehát csak gáznak kéne fogynia, de egy hosszabb út során (amikor nincs benzines indítgatás, mert nem állok meg) észrevehetően esik a benzin mutatója is. Ebből következtetem, hogy az injektorok csöpögnek be. A kérdés az lenne, hogy ha eleve nem üzemel az injektor, akkor kell-e neki a benzin hűtésnek, vagy kikapcsolhatnám a szivattyút, így nem fogyna ez a már most is drága benzin?
Nem elméleti szinten kérdezem, hogy "szabad-e", hanem hogy árt-e a injektoroknak?
Szerettem volna megköszönni az ötletet a Jackie Chan2 -nek
"Nekem is volt ugyanez a jelenség : a reduktor membránja volt kiszakadva."
Rendeltem hozzá új membránt a reduktorra, és kiggyo-nak is amiért adta a jó webáruház ötletet,rendeltem tőlük és elküldték,sima levél formában rendeltem meg így volt legolcsóbb a postaköltség,kellett hozzá kettő és fél hét mire megjött,de a mai napon megérkezett.
Én tavaly cseréltettem tartályt, azóta én kb 5-6 l-rel kevesebbet tudok tankolni bele, mint előtte.
Valószínűleg az uszón kellene állítani. Majd valamikor ránézetek. De ha csak felet tudnék tankolni, akkor én felkerestem volna már a szervizt. Lehet, nálad is csak az uszón kellene állítani.
Octavia 1.6 MPI 10 éve benne a gáz Landirenzo Omegas rendszer. Januárban tartálycsere kellett a műszaki miatt.
Azóta fele kilométert tudok megtenni vele, mint eddig. A régi tartály 48 l, az új 47 l, mindkettő pótkerék helyére beszerelt.
Már az gyanús volt hogy a beszerelés után nagyon kevés gázt tankolt bele a szerelő, de kb. félig telítettséget mutatott a kijelző. Ugye van a tartalék piros és még három zöld led.
Eddig kb. 440 km-tudtam megtenni teli tartállyal , utána 37l gázt tankoltam bele. Azóta már harmadszor tankoltam , fele annyit, kb 200 km-ert sem megy, a led nem vált pirosba, egy zöld jelzésnél sípol, és átvált.
Felhívtam a beszerelő mestert, aki a multiszelep meghibásodására gondol. De pont a cserekor hibásodna meg?
Megköszönném ha valakinek lenne valami ötlete, tanácsa. Szegedi vagyok, annó a Berkó-nál lett beszerelve.
Ezen a szelepfogyáson már sokat gondolkoztam,nem lehet az hogy amit sok helyen javasolnak hogy 1 liter gázhoz 1 milliliter felső kenő olaj kell az kevés, szerintem,ha van 1 liter felsőkenő olajad akkor az a gázszerviz szerint 1000 liter gázhoz elég,szerintem nagyon kevés az olaj.
esetleg ha valaki tudja hogy a 95 benzin mennyi olajat tartalmaz,mondjuk 100 liter 95 benzinben mennyi olaj van az érdekelne! akkor ki tudnánk számolni hogy mennyi az annyi!
Kedves kiggyo,még ezt az egyet szeretném megkérdezni,hogy írtad hogy megállt a szelepfogyás,miből vetted észre hogy fogyni kezdett, illetve hogyan tudtad leellenőrizni hogy most már nem fogy,? nem tudom hogy a tied hidrótőkés-e? mert ha igen ott ugye automatikus a szelephézag állítás.
Ha egyszer kiggyo barátunk visszatér,szeretném megkérdezni hogy melyik cégtől rendeli a felső kenő olajat? ha jól emlékszem valami német autóipari céget írt.