"A budapesti fejpályaudvarok (Keleti, Déli, Nyugati és korábban Józsefváros) és az első állomás között eddig egységesen 4 km-t számoltak el. (...) A MÁV-Start áttért a tényleges távolságalapú árképzésre ezeken a viszonylatokon is, ezért lehet az, hogy a példaként említett pécsi IC esetén a Budapest-Keleti és Kelenföld közötti szakasz a korábbi 4 virtuális kilométer helyett 13 kilométerként szerepel, azaz a teljes távolság 228-ról 237 km-re nőtt.
Vagyis eddig átalánnyal számoltak, most meg pontosan. Aki Kelenföldről vagy Kelenföldre utazik, az jobban járhat, aki a Keletiből-Keletibe, az rosszabbul. És hogy ez meglepte az utasokat? Nem csoda, a MÁV (és a fejlesztési tárca) ugyanis nem gondoskodott arról, hogy erről a változásról tájékoztassa az embereket."
A honlapon jelenleg aktuálisként elérhető Üzletszabályzat:
6.2.19. Ha a menetjegyen a feltüntetett kiindulási vagy célállomás budapesti fejállomás – Budapest-Keleti, Budapest-Nyugati, Budapest-Déli –, az utazás bármelyik budapesti fejállomástól megkezdhető, illetve bármely budapesti fejállomáson befejezhető.
Akkor utasunknak érdemes lenni a Délibe jegyet venni, és ha Kelenföld és Ferencváros között történik a jegyvizsgálat, akkor csak annyit kell mondania hogy ő a Keletibe/Keletiből utazik.
Arra gondolni sem merek hogy a honlapon nem a legfrissebb üzletszabályzat van fent.
Azért odakint sem tökéletes minden, de ott a több vonatból kevesebb akad el.
Amúgy volt egyetemi csoporttársam meg a buszon éjszakázott Veszprémből és Kalocsa között fél úton... Ugyebár 99 környékén volt egy komolyabb havazás. Akkor is voltak a szokásos késések természetesen.
Pont akkor kivételesen busszal jöttem haza, és hát a szerencsén, meg a buszsofőr eszén, meg talán rajtam is múlott, hogy nem kellett nekem is ott éjszakázni.
Nem sokan voltunk a buszon, én meg mondtam a sofőrnek, hogy kérjen helyzetjelentést a sárvári diszpécsertől. És így kiderült, hogy sem Vát, sem Vép felé nem járható, hanem Ikerváron és Rumon át tudunk hazajutni. Bükre meg már nem megy el a járat.
Tájékoztatásuk szerint a budapesti Keleti pályaudvaron és Monoron váltóállítási problémák lassítják a vonatközlekedést, a Nyugati pályaudvaron és Pécel állomáson a váltók műszaki hibája nehezíti a vonatforgalmat. A fenntartható közlekedés érdekében a monori és a sülysápi elővárosi vonatok nem közlekednek, utazásra a ceglédi és a szolnoki zónázó vonatok vehetők igénybe.
5 centi hótól mitől döglik be a váltó? Nem jó a váltófűtés, vagy mi a franc van? Egy-egy elromolhat, de ennyi? 20 centinél talán, de ekkoránál? Svédországban ezt hogy oldják meg?
"Vagy a forgalmászoknak nem kötelező ismerni az E.2.-est, így ők nem alkalmazzák ezt a lehetőséget? Mondjuk, kicsit fura is volt, hogy bár egyszerre volt utasításmódosítás, de ezt a kérdést nem az F.2-esben szabályozták..."
El kellene már felejteni,hogy a Forgalmi Utasítás a vasúti közlekedés Kincses Kalendáriuma!!
Van a vonatnak menetvonala,annak van egy tulaja,ő jogosult és felelős intézkedni az F.2. kívüli kérdésekben!
Telefonálás közben nem vette észre az előtte robogó vonatot az a férfi, akit a sorompóval is védett vasúti átjáróban egy szerelvény elsodort – értesült a Kisalföld.hu.
150 métert gurult a halálra gázolt gyalogostól a vonat – szerintem. A firkász valahonnan elcsípett egy 150-es számot, és egyből a véresebb konstelláció ugrott be neki (arról, nem is beszélve, hogy egy átlagembernek a "vonat", "vasút", "sín" eléggé összemosódó fogalmak).