Szia! A kérdés:"erőlködik,nem töröl" ezt, hogy érted? Nem megy vagy csak elmegy de nem csinál semmit?
Az első esetben szorul a motor kihajtó tengelye mert nincs rajta vagy rossz a por/nedvesség védő gumi sapka. be van rozsdásodva. Ehhez érdemes kivenni és kitakarítani A-Z-ig aztán bezsírozni a belsejét és visszarakni a gumi sapkával együtt(ha nincs akkor keresni kell olyat aminek kicsi a furata a régi autókon volt hasonló a szelepszár sapka) Esetleg ->bontó!?
Ha nem ér rá mert gyenge a "nyomás" akkor vagy veszel új kart vagy leszeded és a csukló részt megszabadítod a rozsdától(ez meg szokott szorulni egy ponton ha nem mozgatják át elég sűrűen) és a rugót megrövidíted pár mm-rel. Nem egyszerű mutatvány de meg lehet csinálni.
Akkor rendben, én is erre gondoltam, csak én kormány-vagy indexkapcsolónak hívom. :) Közben tegnap ideért a rendelt darab, kicseréltem, és minden rendben működik. Gyárit rendeltem bele, remélem ez is kibír most legalább 10 évet. Mondjuk addigra megeszi a rozsda szegény kocsit.
Szia! A kormányon levő kapcsoló amivel tudod kapcsolni a tompított, reflektor, fénykürt állást.
Mivel onnan megy az égő különböző részeihez a "villany" ezért egyértelmű, ha onnan valahova megy, de csak egy irányba(fénykürt) akkor az égők jók, a kapcsoló kap bejövő feszültséget, csak nem tudja megfelelően irányítani!
Amit leírtál azok alapján a váltókapcsoló a hibás. Ha máshol lenne a hiba akkor fénykürt sem lenne. Valószínűleg összeégett az érintkező! Ez a hiba szinte minden régebbi autónál elő jön. Akkor egyiket sem arra tervezték, hogy állandóan világítással járjon. Azt éjszakai vezetésre tervezték ami az esetek nagy részében a töredékét teszi ki a nappali használatnak. Én ezért raktam bele nappali menetfényt így nem kell folyamatosan kapcsolgatnom a világítást. Volt már élményem azzal, hogy a világítás kapcsoló, hogyan szét tud olvadni! Akkor egy áldás volt a nappali menetfény! Ha nincs akkor az árokparton aludhattam volna! Így legalább lassan de haza tudtam menni.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, egy 1997-es 1.3mpi- ről van szó.
Nincs tompított világítás. Ha bekapcsolom, a relét hallom hogy kattan.Távolsági sem kapcsol ha előre tolom a kart, viszont a fénykürt működik, helyzetjelző is világít.Mire gyanakodjak? Világításkapcsolót kapott gyárit, ez nem oldotta meg.
Tavaly cseréltek benne index-kormánykapcsolót mert folyamatosan ment a távolsági, viszont ahogy nézem utángyártottra. Én erre gyanakszom hogy feladta.
Szia! 5 hozzászólással lejjebb! Sorrendben önindító, fogaskoszorú, akkumulátor. Ezeket teszi tönkre a zárbetét hibája. DE! ha ez mondjuk 90km/h-nál beugrik na akkor baj van! Csere mindenképpen! A betétben van egy biztonsági mechanikai funkció ami nem engedi újra az indítózást, csak ha teljesen visszatekered a kulcsot ez esett szét!
Szia! Gondolom ezt a hangra értetted. Kell vele foglalkozni, vagy csak vigyázni, hogy ilyen esetben ne indítózzak? Illetve láthat valamit az autóvillamosságis, ha neki is elmondom?
Sziasztok! Pár napja vettem egy Skoda Felicia Lxi kombit 1999-es). A kérdéseim a következők:
Kétszer előfordult, hogy indításkor egy piros felkiáltójel jelent meg a műszerfalon és nem is aludt ki. Leállítottam és újra indítottam. Újbóli indításkor már nem jelentkezett. Szerintetek mi lehet? Valahol a kéziféket olvastam, de az nem lehet, hisz az a P jelnél van behúzva.
Egy mai indításkor meg mintha valamiért felvisított volna (kérem nem kinevetni :) Tényleg visítás szerű hang volt. Ijedtemben azonnal abbahagytam az indítózást. Újbóli indításkor simán indult. Nekem valamiért a generátor ugrott be, hogy talán az adhat ki ilyesmi hangot, ha valami "gebasz" van. Van tippetek? :)
Friss műszaki van a járgányon. A két dolognak lehet egymáshoz köze?
Szia! Ha indít rendesen akkor generátor és vagy feszültségszabályozó. Ami még lehet az a generátorra csatlakoztatott vezetékek érintkezése. Ez ugye úgy működik, hogy a generátor forgó része kap egy szabályozott feszültséget ez a mágneses tér gerjeszti az állórészben a feszültséget. A forgórészre jutó feszültséget egy elektronika szabályozza a generátor kimeneti oldalán figyelve a kimenő feszültség értékét. Mivel vagy gyenge a gerjesztés (alacsony fordulat, rossz érintkezés, beragadt szénkefék haldokló elektronika) nincs töltési visszacsatolás és a lámpa világít.
Megoldás első lépése meg kell nézni az üzem közbeni feszültség értéket! Ennek 14,5V körül kell lenni.
Ha ez alatt van az nem jó! A feltöltött akkumulátornak csak a "névleges üres" feszültsége 12V Feltöltött állapotban 13,5-14,5V körül kell lenni. Az üzemi feszültségnek viszont felette mert a villany sem "hülye" és nem megy hegynek felfele.
Amint írtam a mérés alapján először vezetékek tisztítása, feszültségszabályozó kiszedése->tisztítása, szénkefék ellenőrzése. Ha ez nem vezet eredményre akkor sajna szét kell szedni. A forgórészt leszabályozni, illik a 2db csapágyat cserélni. a diódasort kimérni. Itt egy rossz dióda, forrasztás is csinál
feszültség esést! Nagyjából itt el is fogyott a hiba forrás. A felújítás ha(?) van egy átlagos műhely 3-4 óra elsőre, aztán feleződik az idő, ha tudod mit,hol mivel.......
Közben dolgom volt így most írom a másik lehetőséget. Mindkettőt csináltam. A második kiveszed a műszerfalat 5db csavar. a motortérben lekötöd a km spirált hogy előre tudd annyira húzni a műszerfalat, hogy le tudd kötni. Hátul a műszerfalon van még pár csatlakozó amiket le kell húzni és a világítás csatlakozóit is nyilván minden csatlakozó ott marad nem lehet összekeverni, ha kicsit is figyelsz. Ha kint van akkor ott van előtted a nyújtáskapcsoló betét. Egy dolog ami miatt macerásabb az az alsó csavar meglazítása(M4 hernyó csavar csak menet hegyes vég a másik felén bevágás a csavarhúzónak) Én ez anno' úgy oldottam meg, hogy alul fúrtam a műanyagra egy 8mm-es furatot ami nem is látszik de pont a csavar alatt volt és azt onnan könnyen meglazítottam.(NEM KELL KITEKERNI!!!) A felsőhöz simán hozzáférni és lehet csereberélni. Ja még egy dolog ami fontos az aku sarut vedd le a szerelés idejére!!
Más!
Most hogy megint mennem kellett az autóval hosszú utakon a gyári visszaállítás után, kellemes meglepetésben volt részem! Nyilván a kímélő üzemmód és "kalapos suzukis" nem jöhet szóba amikor nem nyaralni hanem dolgozni megyek ráadásul időre. Ezen az sem segítene ha előbb indulnák mert az üzleteknek van nyitvatartásuk és egy nap több üzletben dolgozok.
A lényeg, hogy ilyen sokszor padlógázos üzemben 495km után tankoltam 26.3l üzemanyagot. Nyilván minden tankolásnál az első kattanásig tankolok. Most van öröm és bódogság. :-)
Most arra az elhatározásra jutottam, hogy ezt legalább évente egyszer meg is fogom csinálni! Természetesen ha közbe nem jön valami hiba mert akkor előbb.
Szia! Ezt két módon lehet cserélni. Az egyik leveszed a kormánykereket(jelőld a helyzetet), lebontod a burkolatot, lehúzod mindkét oldalon a csatlakozókat a dudát is. Ezután a kormányoszlop 4db csavarját veszed ki DE! onnan már tartani kell , valamivel mert nem lehet a padlóig leengedni mert a vezetékek amik a betéten vannak rövidek! A betétet 2db hernyócsavar tartja a helyén! jelöld meg a régin és jelöld át az újra! csinálj fényképet a vezetékek sorrendjéről!! ezután rakd át az újra, vedd ki a régit, rakd be az újat a többi visszafele ugyanúgy!
Szia! Nézd meg hogyan csatlakozik a katalizátornál! Ha csavaros háromszög, akkor kell 3db M8x25mm-es csavar+anya. Ha "összedugós" akkor kell egy 48mm-ig kipufogó bilincs, illetve 2db mert a hátsó dobnál is valószínűleg flex lesz a vége.
Felícia II ferdehátú 2000.évj. szeretnék középső kipufogódobot cserélni. Milyen kiegészítőket kell rendelnem hozzá.Félek,hogy a webáruházak ezt elfelejtik közölni.Köszönöm a segítséget!!!!
Szia! Kicsit barbár megoldás de egyszerű, próbának megfelel. Ráadod a gyújtást és egy csavarhúzóval összezárod az önindítón a 2db csavart amiből az egyikre egy vastag kábel megy. Ha tekeri rendesen Akkor lehet a gyújtáskapcsoló betét is ludas. Nyilván elkopott de az nem jó ómen, hogy minden elalszik!
Ezért ha teker rendesen az önindító akkor a sárga(?) vékony vezeték ami az önindítón lévő behúzó tekercsre megy saruval lehet a következő vizsgálati cél! Itt ha lehúzod és indító állása tekered a kulcsot +12V-nak kell lenni ha visszaveszed a kulcsot akkor a tekercsen keresztül kap egy sor relé feszültséget.
Ez a terheléskímélő mód így amíg indítás alatt van a rendszer lekapcsol egy sor fogyasztó mert a relé minkét lábára +12V feszültség kerül. Tehát ez a csatlakozó és a behúzótekercs is komolyan befolyásolja egy sor egyéb funkció működését. Először itt mérj és tisztítsd meg a csatlakozásokat! Nekem már ment el testelés az egész önindítónál is! Le kellett vennem és minden érintkező felületet átdrótkefézni. Egy jó műszerrel meg lehet mérni ha bármekkora ellenállás van az önindító fém része és a blokk között az gond! Hiába sajna a 2db tartó csavar(én is azt hittem hogy nem létezik) lehet oxidáció a téli lötty berágja magát a felületek közé és kész.
Sziasztok! Újfent a segítségeteket szeretném kérni, mert ma reggel cserben hagyott a kis felim. Mikor ráadom a gyújtást minden rendben, aztán mikor tovább fordítom a kulcsot önindító állásba a műszerfalon elalszik minden visszajelző, az üzemanyag szintjelző is leesik nullára és az önindító sem teker. Mintha csak vissza levenném a gyújtást. Az akksim egyébként rendben van. Jól sejtem, hogy a gyújtáskapcsoló környékén kellene kezdeni a hibakeresést?
Igen de nem tudod megnyújtani csak a zsugorodás miatt eltörött patentokat kicserélni. Bár ha van valamilyen húzógéped akkor bármi lehetséges :-) Nekem amikor csináltam nem sikerült nyújtani rajta így a végén úgy vágtam meg a gumit, hogy besimuljon de ne látszódjon nagyon a rövidülés.
Szia, köszönöm. Ez azt jelenti, hogy ki kell patintani a diszlécet és a gumit visszahúzni le vett állapotban a diszlécre majd az egészet vissza patintani...?